täydellisen kuvaston metsästys

241 posts, 13 pages, 177,199 views

or_neon

Posts: 598

#161 • • or_neon mr2090

Jone, 15.1.2007 10:38:
---
or_neon, 15.1.2007 10:33:
Ja toinen juttu, Miksi ne vähenee ne kuvat aina silloin tällöin? Eli olen lisännyt kuvia aina uudestaan mutta silti ne häviää tuolta kuvien hallinnasta.

---


Ehkä siksi, että lisättyjä kuvia moderoidaan ja jos kuvan taso alle Klubbarin kriteerien, niin sitä ei julkaista.



Mutta miksi sitten siellä on moderoituja kuvia mutta ne ei oo ns. esillä vielä? Eli samalla ku ne moderoidaan, ni miksi niitä sit ei voi julkasta samalla???*ding*

--
[pieni]-Nico*iloinen*[/pieni]

Tarsu

Posts: 2,449

#162 • • Edited Tarsu

Jone, ..jos kuvan taso alle Klubbarin kriteerien, niin sitä ei julkaista..



jos mä saisin päättää, niin myös toistuva omien kuvien lisäääminen kiellettäisiin!

mun mielestä eräskin tyyppi on tehnyt itsestään jo melko naurettavan
lisäämällä itsestään tyyliin parikymmentä kuvaa!

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

anqqa

Posts: 4,032

#163 • • anqqa tirehtööri

or_neon, 15.1.2007 10:33:
Aargghhh!!*grr*

Pakko nyt kirjottaa aiheesta, kun se välillä (ehkä tosissaan) ottaa vähän päähän.


Nyt on kulunu jo melkein viikko (6 päivää) kun ei kuvani ole vieläkään tullu esille.

Ja toinen juttu, Miksi ne vähenee ne kuvat aina silloin tällöin? Eli olen lisännyt kuvia aina uudestaan mutta silti ne häviää tuolta kuvien hallinnasta.

Onko jollain viisaalla mitään selitystä mulle tähän vai annanko asian vaan olla ja jatkan tätä typerää odottamista? *uuh*



ko. kuvastossa on tällä hetkellä 4 riittävän vähän epäonnistunutta otosta odottamassa että sais edes sen minimin 5 kuvaa täyteen per galleria. kuvista on poistettu osa jotka ei läpäise (liian löyhää) moderointia.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

or_neon

Posts: 598

#164 • • or_neon mr2090

anqqa, 15.1.2007 11:35:
---
or_neon, 15.1.2007 10:33:
Aargghhh!!*grr*


---


minimin 5 kuvaa täyteen per galleria.



Ok. Pakko itkee taas vähän.. Minkäköhän takia sitten tässä kuvastossa on vain yksi kuva yhdellä kuvaajalla? Ja sekään ole mikään kauhean tarkka ja savuinen ym...*ding*

--
[pieni]-Nico*iloinen*[/pieni]

Karski

Posts: 6,049

#165 • • Karski Pomon kätyri

or_neon, 15.1.2007 13:37:
---
anqqa, 15.1.2007 11:35:
---
or_neon, 15.1.2007 10:33:
Aargghhh!!*grr*


---


minimin 5 kuvaa täyteen per galleria.

---


Ok. Pakko itkee taas vähän.. Minkäköhän takia sitten tässä kuvastossa on vain yksi kuva yhdellä kuvaajalla? Ja sekään ole mikään kauhean tarkka ja savuinen ym...*ding*



onko niistä bileistä, joiden kuvista sä nyt
avaudut, jo olemassa kuvia täällä?

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

or_neon

Posts: 598

#166 • • or_neon mr2090

Karski, 15.1.2007 14:13:

onko niistä bileistä, joiden kuvista sä nyt
avaudut, jo olemassa kuvia täällä?



Ni eipä taida olla... siis ei ole vielä(kään).*hymy*

--
[pieni]-Nico*iloinen*[/pieni]

Karski

Posts: 6,049

#167 • • Karski Pomon kätyri

or_neon, 15.1.2007 14:48:
---
Karski, 15.1.2007 14:13:

onko niistä bileistä, joiden kuvista sä nyt
avaudut, jo olemassa kuvia täällä?

---


Ni eipä taida olla... siis ei ole vielä(kään).*hymy*



Siinäpä se, eli toi minimi 5 kuvaa -rajoitus koskee
kutakin bilegalleriaa, eli jos kuvia olis tullu joltain
toiseltakin, niin noi kuvat julkaistais.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

or_neon

Posts: 598

#168 • • or_neon mr2090

Karski, 15.1.2007 14:55:

Siinäpä se, eli toi minimi 5 kuvaa -rajoitus koskee
kutakin bilegalleriaa, eli jos kuvia olis tullu joltain
toiseltakin, niin noi kuvat julkaistais.



Ahhaa..!!*aplodit* Nonni... *joo* sieltä tuli viimein ja vihdoin vastaus minun pieneen päähäni. Kiitos Karski*iloinen*

--
[pieni]-Nico*iloinen*[/pieni]

Beliar

Posts: 1,361

#169 • • Beliar
Vastasin kuvien poistaminen yleisen äänestyksen perusteella, koska en ymmärrä sitä moderaattorin tulisi saada päättää, mitä kuvia julkaistaan Klubbarissa ja mitä ei.

Mitä tällä saavutetaan?
-Kuvien julkaisussa kestää niin kauan, että kun vihdoin kuvat päätyvät suuren kansa ihmeteltäväksi, bileistä on kulunut jo niin kauan, ettei ne kuvat enää ketään kiinosta.
-Aloittelevat kuvaajat eivät saa kuvistaan rakentavaa palautetta, sillä kukaan kokeneempi kuvaaja ei näe niitä --> aloitteleva kuvaaja ei kehity.
-Kuvia ei ole bileistä liikaa
-Kuvat ovat yksipuolisia - itse ainaki haluaisin nähdä bileistä enempi yleiskuvia ja vähempi yksittäisiä pärstöjä, mutta kuvia julkaisevat moderaattorit taitavat olla toista mieltä.

Mitä tällä ei saavuteta?
-Julkaisukelvottomat, jotakuta henkilöä pahasti loukkaavat kuvat päätyvät Intternenttiin joka tapauksessa -> ketään ei liene estetty pistää kuvat omille sivuilleen ja laittamasta linkkiä Klubbariin.


Uusia featureja kuvastoon, joita toivoisin:
-Kuvastossa olisi linkki tapahtuman tietoihin ja Menneet Tapahtumat-keskusteluun ja päinvastoin. Monesti satunnaisia kuvia mulkoillessani olen kiinnostunut tapahtumasta, "ketäs täällä oikeen on soittanu ja missä nää on ollu..."

Tässä näitä minun mielipiteitäni.

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Karski

Posts: 6,049

#170 • • Edited Karski Pomon kätyri
mitä saavutetaan:

hirvee määrä tarpeetonta paskaa ei päädy
galleriaa täyttämään.

AFAIK (en siis moderaattori-statuksesta
huolimatta puutu kuvien raakkaukseen)
kuvia karsitaan yksinomaan tarkkuuden /
ylivalotuksen / yms perusteella pois.
sisältökarsinnan osalta puututaan lähinnä
tapauksiin, joissa kuvat ovat hyvän
maun vastaisia tai samasta kohteesta
on useita identtisiä kuvia.

yleiskuvien puute on kuvaajien vika, ts.
hyviä yleiskuvia on hankala ottaa -> niitä
ei tänne edes tarjota, ja ne mitkä tarjotaan
niin aivan varmasti julkaistaan jos tekninen
taso on riittävä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#171 • • astaroth Guest

Beliar, 15.1.2007 15:21:
-Kuvia ei ole bileistä liikaa


tässä olen ehdottomasti eri mieltä. erittäin hyvienkin kuvien kiinnostavuus vaan oikeasti tippuu, jos kuvastossa on 300 otosta, kun ei niitä jaksa erkkikään selata. parhaat kehään = taso ja ytimekkyys säilyy. kuten esim. sanoit, että saisi olla lisää yleiskuvia, niin kyllä nekin monen kymmenen kappaleen kasoina alkavat nopeasti puuduttamaan.

ja naamakuvista tuskin lienee tarvetta edes sanoa, että jokaisen paikalla olleen klubbarilaisen naamataulua ei tosissaan tarvitse siellä kuvastossa olla

poikkeuksia taas voi tehdä isommissa ja erikoisemmissa one-off-tapahtumissa, jotka monesti tarjoavat hyvin paljon enemmän visuaalista silmänruokaa verrattuna normi klubi-iltaan

-Kuvastossa olisi linkki tapahtuman tietoihin ja Menneet Tapahtumat-keskusteluun ja päinvastoin. Monesti satunnaisia kuvia mulkoillessani olen kiinnostunut tapahtumasta, "ketäs täällä oikeen on soittanu ja missä nää on ollu..."


tämä olisi minunkin mielestäni tosi hyvä feature. kannatan
AaKo

Posts: 637

#172 • • Edited AaKo Tosi veivaaja

Beliar, 15.1.2007 15:21:
Vastasin kuvien poistaminen yleisen äänestyksen perusteella, koska en ymmärrä sitä moderaattorin tulisi saada päättää, mitä kuvia julkaistaan Klubbarissa ja mitä ei.





Ohhoh yllätit mut! olin ihan varma et sä oisit vastannu tähän kohtaan--> "bileet loppu jo 3min sitte, MISSÄ UUDET KUVAT?!!1ykstoist" *vink*
..tuli vaaaan miieeleeeen :D

--
En se mää ollut!!!

laite

Posts: 2,994

#173 • • laite MastahWankah

Karski, 15.1.2007 15:24:
mitä saavutetaan:

hirvee määrä tarpeetonta paskaa ei päädy
galleriaa täyttämään.

AFAIK (en siis moderaattori-statuksesta
huolimatta puutu kuvien raakkaukseen)
kuvia karsitaan yksinomaan tarkkuuden /
ylivalotuksen / yms perusteella pois.
sisältökarsinnan osalta puututaan lähinnä
tapauksiin, joissa kuvat ovat hyvän
maun vastaisia tai samasta kohteesta
on useita identtisiä kuvia.

yleiskuvien puute on kuvaajien vika, ts.
hyviä yleiskuvia on hankala ottaa -> niitä
ei tänne edes tarjota, ja ne mitkä tarjotaan
niin aivan varmasti julkaistaan jos tekninen
taso on riittävä.


Musta se on jotekin koomista, että valokuvia karsitaan pelkästään tekniikkaan liittyvien kriteerien perusteella. Ei (bile)valokuvan ole tarkoitus olla mikään "absoluuttisen tarkkuuden" virstanpylväs, vaan toisinto siitä hetkestä ja fiiliksestä mikä on vallinnut kun kuva on otettu. It´s all about the feeling, baby!

Ja mitä tulee tuohon karsintaan: näyttäis olevan melko pitkälti tuuliviirin / nopanheiton kaltaista puuhaa. Yhtenä päivänä menee yhdet "virheellisiksi" määritellyt kuvat läpi, toisena päivänä taas toiset. Välillä tuntuu siltä, että noi yllämainitut tekniset kriteerit ei koske niitä kuvia, missä on ihmisten naamat keskellä ruutua. Yleiskuvat "joita ei tänne edes tarjota" jäävät taas karsintahaaviin todella helposti (lue: 50% tapauksista). Tällä saadaan tietysti gallerioista erittäin homogeenisiä jolloin eri kuvaajien ottamia kuvia ei erota toisten kuvista (poislukien muutama piristävä poikkeus).
Tapi

Posts: 1,437

#174 • • Tapi Dreamstate
Tuol Huhuu Puta Madre-kekkereiden kuvissa on photarikikkailuita, joissa sama hahmo esiintyy samassa kuvasssa useita kertoja. Minkä ihmeen takia moiset ollaan päästetty läpi?

http://klubitus.org/kuvasto.php?id=1160
Jussi Soro

Posts: 6,385

#176 • • Jussi Soro choon!
Tietovisa:

Kumpi meni suoraan läpi klubituksen kuvamoderoinnista:

a: pieni_11444_30064.jpg

b: 1934_27706.jpg

vastaus on a.

Josko joku mode vois nyt mulle perustella, et miten toi kuva a on parempi kuin kuva b?
laite

Posts: 2,994

#177 • • laite MastahWankah
Mä en itseasiassa oo ihan varma oliko toi just sellanen kuva joka ei mennyt sensuurista läpi. Anyhow, pari tollasta yleiskuvaesimerkkiä on vanhoihin bileisiin liittyen.

Nyt kyllä siitä plussaa, että kuvat näyttäis menevän melko kivuttomasti läpi (jopa ne yleiskuvat). Kymmenen pistettä ja pari papukaijamerkkiä joka tapauksessa tämänkaltaisesta palvelusta! Tykkään.

Ja jäähän tänne jatkoa ajatellen paljon paljon muistoja ja Suomiskenen historiaa jälkipolvien tarkasteltavaksi. Ei oo mun mielestä huono asia *känni*
anqqa

Posts: 4,032

#178 • • Edited anqqa tirehtööri

JussiS, 4.2.2007 16:46:
Tietovisa:

Kumpi meni suoraan läpi klubituksen kuvamoderoinnista:

a:

b:

vastaus on a.

Josko joku mode vois nyt mulle perustella, et miten toi kuva a on parempi kuin kuva b?



molemmat on kuvastossa? a kyllä sen verran surkea että olis pitäny suoraan karsia. joskus vaan jonossa saatta olla kuvia lähemmäs 10 tapahtumasta ja karsinta saattaa kiireen takia tapahtua pelkkien thumbien perusteella joista ei aina näe kuvan vikoja, minkä läpi päästäminen luonnollisesti moderaattorin vika, mutta myös kuvaajan kun moisen lähettänyt..

esimerkki kuvasta joka ei ainakaan tällä kertaa läpäissy pikaista seulaa:

pieni_1934_30285.jpg

ja

pieni_3583_30258.jpg

'teknisiä' syitä kuvien hylkäämiseen on lähinnä vain: epätarkkuus tai punasilmäisyys, muita yleisimpiä syitä esim savuisuus, järjetön rajaus, kuosi, punaiset silmät ja ehkä hankalimpana yhtenäisen linjan kannalta: kuva josta saisi pienellä muutaman sekunnin käsittelyllä huomattavasti paremman.

kunhan jossain vaiheessa ehtis taas kehittääkin klubbaria uuden version muodossa, muuttuu myös kuvienhyväksyntäprosessi melko rankasti: enemmän moderaattoreita, vaaditaan useamman moden hyväksyntä/hylkäys jnejne.

siihen asti nykyinen systeemi pysyy.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

laite

Posts: 2,994

#179 • • laite MastahWankah

anqqa, 6.2.2007 11:20:
kunhan jossain vaiheessa ehtis taas kehittääkin klubbaria uuden version muodossa, muuttuu myös kuvienhyväksyntäprosessi melko rankasti: enemmän moderaattoreita, vaaditaan useamman moden hyväksyntä/hylkäys jnejne.

siihen asti nykyinen systeemi pysyy.


Noni, toivottavasti tulee ahkerat moderaattorit jotta toi ei ainakaan hidasta tuota hyväksyntäprosessia merkittävästi. Nyt on kyllä tullut kohtuu hienolla aikataululla kuvat esille, joten hyvin tää rullaa :)

Ja pisteet siitä että joku mode/ylläpitoporukan henkilö jaksoi kommentoida!
Jussi Soro

Posts: 6,385

#180 • • Edited Jussi Soro choon!

anqqa, 6.2.2007 11:20:
'teknisiä' syitä kuvien hylkäämiseen on lähinnä vain: epätarkkuus tai punasilmäisyys, muita yleisimpiä syitä esim savuisuus, järjetön rajaus, kuosi, punaiset silmät ja ehkä hankalimpana yhtenäisen linjan kannalta: kuva josta saisi pienellä muutaman sekunnin käsittelyllä huomattavasti paremman.


Niin. Jos teknisiä syitä kerran on noi, niin minkä takia teknisesti päteviä kuvia edelleen hyllytetään kuvamoderaattorien toimesta "turhana toistona"? Jos kyse on serveritilasta, niin miksei siis kuvia syynätä tarkemmin, jolloin saataisiin ainakin nuo epätarkat ja muut tekniikkavirheet pois, ja nämä "toistavat" kuvat näkyviin.

Ja miksi kaksi yleiskuvaa on toistoa, ja 200 kuvaa naamoista (ei tarvii ees olla eri naamoista, kunhan vaan hiukan eri kombinaatioina) ei ole?

Edelleen. Mulla ei oo mitään naamakuvia vastaan. Mut kun täältä Turusta ei oo niin helppoo lähtee joka viikonloppu tsekkaamaan stadiin et miltä bileet näyttää, niin olis kiva et niit yleiskuviakin menis joskus läpi. Tää vituttaa mua nimittäin aika paljon, ettei bileistä oo yleiskuvia juur koskaan, ja tiedän että niitä paljon moderoidaan poiskin tuolta.

edit: niin tosiaan, tuo kuva b oli alunperin moderoitu pois "toistona", koska sarjassa oli 4 kuvaa choonin valoista.