täydellisen kuvaston metsästys

241 posts, 13 pages, 177,224 views

golem

Posts: 1,395

#201 • • golem Golem

Lost-Soul, 7.2.2008 14:40:
---
golem, 7.2.2008 14:06:
Jaadijaa

---

Kalusto ei tee kuvaa hyväksi... Itse en ole nähnyt noita hylättyjä kuvia, mutta varmasti hylkäämiselle on hyvä syy. Syytä voi hakea seuraavasta listasta: (ohjeet)

karsi kuvat, poista kaikki savuiset ja värittömät kuvat, epätarkat/tärähtäneet kuvat, liian pimeät kuvat, pahasti ylivaloittuneet kuvat, epäedustavat kuvat ihmisistä, miljoonasta kuvasta samasta kohteesta säilytä vain paras jne



Niinkuin viestissä totesin, niin tein näiden ohjeiden mukaan, mutta kyseisissä olosuhteissa ei kovin paljon parempia kuvia tuntunut saavan, varsinkaan tanssilattialla.
Jahas

Posts: 1,435

#202 • • Edited Jahas

golem, 7.2.2008 17:30:
---
Lost-Soul, 7.2.2008 14:40:
---
golem, 7.2.2008 14:06:
Jaadijaa

---

Kalusto ei tee kuvaa hyväksi... Itse en ole nähnyt noita hylättyjä kuvia, mutta varmasti hylkäämiselle on hyvä syy. Syytä voi hakea seuraavasta listasta: (ohjeet)

karsi kuvat, poista kaikki savuiset ja värittömät kuvat, epätarkat/tärähtäneet kuvat, liian pimeät kuvat, pahasti ylivaloittuneet kuvat, epäedustavat kuvat ihmisistä, miljoonasta kuvasta samasta kohteesta säilytä vain paras jne

---


Niinkuin viestissä totesin, niin tein näiden ohjeiden mukaan, mutta kyseisissä olosuhteissa ei kovin paljon parempia kuvia tuntunut saavan, varsinkaan tanssilattialla.



Linkitäpä kuvat kun oot ladannut ne nettiin? Kiinnostaa katsoa nääs :)
Jone

Posts: 8,258

#203 • • Jone Archibald Haddock

golem, 7.2.2008 14:06:
Onko klubituksen rima hyväksyttäville kuville liian korkealla?



Tähän voi vastata yhdellä sanalla: Ei.

Aikaisemmin Klubbarille hyväksyttiin täysin kelvotonta skeidaa ja noista ajoista perintönä monet käyttäjät (mm. allekirjoittanut) ryhtyi karttamaan lähes kokonaan kuvaston tsekkailua. Se oli ihka oikeasti aivan loputtomassa paskojen ja yhdentekevien kuvien suossa rämpimistä. Nyt suunta on oikea ja kuvagallerioita jaksaa jopa jotakuinkin plarailla silloin tällöin. Mä tiedän katsovani asiaa vähän sen värittämästä näkökulmasta, että oon nyt 7 vuotta itse ottanut kuvia bileistä, mutta mun mielestäni paskafiltterin ruuvia pitäisi ainoastaan entisestään kiristää.
golem

Posts: 1,395

#204 • • golem Golem

Jone, 7.2.2008 17:41:
---
golem, 7.2.2008 14:06:
Onko klubituksen rima hyväksyttäville kuville liian korkealla?

---


Tähän voi vastata yhdellä sanalla: Ei.

Aikaisemmin Klubbarille hyväksyttiin täysin kelvotonta skeidaa ja noista ajoista perintönä monet käyttäjät (mm. allekirjoittanut) ryhtyi karttamaan lähes kokonaan kuvaston tsekkailua. Se oli ihka oikeasti aivan loputtomassa paskojen ja yhdentekevien kuvien suossa rämpimistä. Nyt suunta on oikea ja kuvagallerioita jaksaa jopa jotakuinkin plarailla silloin tällöin. Mä tiedän katsovani asiaa vähän sen värittämästä näkökulmasta, että oon nyt 7 vuotta itse ottanut kuvia bileistä, mutta mun mielestäni paskafiltterin ruuvia pitäisi ainoastaan entisestään kiristää.



Kuulostaa siltä että rima oli silloin liian alhaalla. Ehkä entisen tilanteen ja nykytilanteen välillä on olemassa joku kultainen keskitie, jolloin pahin paska/duplikaatit on suodatettu, mutta bileistä on silti paljon kuvamateriaalia.

Ja senhän voisi toteuttaa niinkin, että kyseisellä kultaisella keskitiellä kuvamoderaattorit liittävät laatutagin kuvaan / kuvastoon, ja kuvia selatessa voi filtteröidä eri laatuisia kuvia. Eli parhaimman laatutagin saisi samoilla perusteilla kuin nykyään hyväksynnän kuvastoon, mutta lisäksi olisi keskitason laatutagi, joka kattaisi loput hyväksytyistä kuvista (jotka eivät ole niin korkealaatuisia). Tämä palvelisi sekä niitä henkilöitä, jotka haluavat nähdä vaan he parhaat kuvat ja niitä, jotka haluavat nähdä kaikki kuvat. En sit tiedä kuinka paljon modaamista tommonen systeemi vaatisi.
yana

Posts: 877

#205 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

golem, 7.2.2008 14:06:

- kuvat aion laittaa joka tapauksessa nettiin, ja kun kerta niitä ei nykystandardien mukaan hyväksytty klubbariin, niin laitan ne omalle serverille, ja lisään linkin bileitten threadiin. Tämä on taas vittumaista niille, jotka haluavat kaivaa kyseisen tapahtuman kuvia esim. 2v. jälkikäteen, niin joutuu selaamaan keskusteluthreadit läpi ja kaivaa linkin sieltä.



onhan nois kuvien alla heti tila missa on linkkeja muualla sijaitseviin kuviin. ei siin mitaan threade tarvii alkaa kelaa

tsekkaa esim http://klubitus.org/kuvasto.php?id=1467

siella kuvien jalkeen on rivi "linkit" ja sen alla sit... linkkeja =)
yana

Posts: 877

#206 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Jone, 7.2.2008 17:41:
---
Nyt suunta on oikea ja kuvagallerioita jaksaa jopa jotakuinkin plarailla silloin tällöin. Mä tiedän katsovani asiaa vähän sen värittämästä näkökulmasta, että oon nyt 7 vuotta itse ottanut kuvia bileistä, mutta mun mielestäni paskafiltterin ruuvia pitäisi ainoastaan entisestään kiristää.



jos toi on ongelma niin sinne vaan tappa "nayta paskakuvat kans" joilla ne jotka niita haluu katella saa sit kanssa sita mita tilaa

defaulttina nakyvilla vaan taattulaatu(tm)
anqqa

Posts: 4,032

#207 • • anqqa tirehtööri

golem, 7.2.2008 17:30:
Niinkuin viestissä totesin, niin tein näiden ohjeiden mukaan, mutta kyseisissä olosuhteissa ei kovin paljon parempia kuvia tuntunut saavan, varsinkaan tanssilattialla.



Jos nyt oikein muistan ko. kuvaston, oli se suurimmalta osin joko epätarkkoja, savuisia, rakeisia tai vapaavalintainen yhdistelmä edellämainittuja, siten että OK kuvia jäi vain muutama jäljelle. Näissä tapauksissa on ollut tapana hylätä koko kuvasto ettei kuvastot täyty tuhannesta muutaman kuvan kokoelmasta joista ei itse tapahtumasta saa kyllä mitään irti.

Mutta tähänkin on tulossa muutoksia uuden klubbarin myötä, joskus, ennen sitä käytännöt ei tulle muuttumaan..

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Lyylikki

Posts: 2,975

#208 • • Edited Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Musta tuntuu, että klubbarin kuvastosta on tullut vain muutamien ihmisten/ammattilaisten leikkikenttä, jonne ei paljon random kuvaajien kuvia enää tule. Ja kameroitahan ihmisillä kyllä on bileissä mukana, kuvia vain ei ehkä uskalleta laittaa klubbariin, koska "suodin" on liian tiukka, sanattomat laitevaatimukset hurjat ja kuvien mm. rajaamisen yms. arvostelu välillä jopa ilkeätä. Itse en ainakaan mitään omia rävellyksiä ikinä lähettäisi klubbariin, juurikin totaalisen teilaamisen pelossa.

Paljonkaan ei näy mitään hauskaa tilannekomiikkaa, jossa hieman tärähtänyt ruumiinosa ei haittaisi kuvan tunnelmassa milliäkään. Löytyy sitten sitäkin härpäkkeisempiä ja piiruntarkkoja kuvia, jotka alkavat mielestäni olla jo liiankin sliipattuja. Pitkään mietittyjä kuvakulmia ja jne. Tietty koko kulttuuriin osaltaan liittyvä räkäisyys klubbarin kuvastosta on hävinnyt, mutta sille ei kai mitään enää voi.
anqqa

Posts: 4,032

#209 • • anqqa tirehtööri

Lyylikki, 7.2.2008 18:47:
Musta tuntuu, että klubbarin kuvastosta on tullut vain muutamien ihmisten/ammattilaisten leikkikenttä, jonne ei paljon random kuvaajien kuvia enää tule. Ja kameroitahan ihmisillä kyllä on bileissä mukana, kuvia vain ei ehkä uskalleta laittaa klubbariin, koska "suodin" on liian tiukka, sanattomat laitevaatimukset hurjat ja kuvien mm. rajaamisen yms. arvostelu välillä jopa ilkeätä.

Tietty koko kulttuuriin osaltaan liittyvä räkäisyys klubbarin kuvastosta on hävinnyt, mutta sille ei kai mitään enää voi.



Onko nyt luettavissa rivien välistä että mieluummin selaisit 200 kuvaa joissa pääosana on esim harmaan savun keskellä oleva epätarkka kuvio joka lienee ollut paikan päällä deko? Sen sijaan että olisi saatavilla inhimillinen määrä ok kuvia. Nykyiselläänkin kuvia tulee niin paljon etten ainakaan minä niitä kaikkia jaksa plärätä läpi, saati katsella niitä sekuntia pidempään bilekuvana, sen takia en ole ainoa joka niitä hyväksyy/hylkää. Laadun on pakko jossain määrin korvata määrää, koska määrät alkaa olla varsin suuria..

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

golem

Posts: 1,395

#210 • • golem Golem

Lyylikki, 7.2.2008 18:47:
Musta tuntuu, että klubbarin kuvastosta on tullut vain muutamien ihmisten/ammattilaisten leikkikenttä, jonne ei paljon random kuvaajien kuvia enää tule. Ja kameroitahan ihmisillä kyllä on bileissä mukana, kuvia vain ei ehkä uskalleta laittaa klubbariin, koska "suodin" on liian tiukka, sanattomat laitevaatimukset hurjat ja kuvien mm. rajaamisen yms. arvostelu välillä jopa ilkeätä. Itse en ainakaan mitään omia rävellyksiä ikinä lähettäisi klubbariin, juurikin totaalisen teilaamisen pelossa.



Tässä mun mielestä tulee sellainen juttu esille, että ammattilaiselle / vakavalle harrastajalle kamera on instrumentti samassa mielessä kuin esim. DJ:llä mikseri, ja kuvausta käsitellään taiteen lajina ja etsitään sitä täydellistä kuvaa täydellisine väreineen, piirteineen jne...

Pitää kuitenkin muistaa että 95% ihmisistä kuvaa vain sen takia että saisi jonkinlaisia muistoja tallennettua tapahtumista, jolloin kuvanlaadullakaan ei ole niin väliä (sen takia 95% ihmisistä omistaa pokkarin, eikä digijärkkäriä). Ja tämä ajaa taas normikäyttäjät käyttämään klubbarin ulkopuolisia palveluita (1G, oma serveri, Flickr, jne..), mikä sekä hankaloittaa kuvien selaamista (joutuu käyttämään montaa eri palvelua), ja siirtää potentiaalisia mainostuloja tuovaa nettiliikennettä ulos klubituksesta (tai no en tietenkään tiedä, että millä perusteella mainossponssien tulot määritellään =).

Lisäksi koska vain harvan kuvaajan ottamat kuvat täyttävät laatustandardit, niin vain näiden kuvaajien kavereista tai semi-tutuista löytyy kuvia klubbareista (ainakin joskus ku selasin, niin yllättävän pienestä osaa ihmisiä oli ainakaan käyttäjäprofiilia linkattu mihinkään valokuvaan, nykyään ehkä muuttunut..?) Tosin suuri osa kuvausta harrastavista ei välttämättä ole tästä edes tietoisia, koska samat henkilöt ovat yleensä suht. deepisti skeneen juurtuneita ja kyl tosi skenettäjistä nyt kuvia löytyy =) (mut selatkaapa vähän niitten satunnaiskäyttäjien profiileita, niin aika harvoista on kuvia).

Lyylikki

Posts: 2,975

#211 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

anqqa, 7.2.2008 19:00:
Onko nyt luettavissa rivien välistä että mieluummin selaisit 200 kuvaa joissa pääosana on esim harmaan savun keskellä oleva epätarkka kuvio joka lienee ollut paikan päällä deko? Sen sijaan että olisi saatavilla inhimillinen määrä ok kuvia. Nykyiselläänkin kuvia tulee niin paljon etten ainakaan minä niitä kaikkia jaksa plärätä läpi, saati katsella niitä sekuntia pidempään bilekuvana, sen takia en ole ainoa joka niitä hyväksyy/hylkää. Laadun on pakko jossain määrin korvata määrää, koska määrät alkaa olla varsin suuria..



OK...eli niitä harrastelijakuvaajien kuvia edelleen tulee, mutta ne ei karkealla seulalla pääse läpi, koska kaikkia kuvia on niin paljon.

Eikä tässä ollut kyse siitä, mitä mieluiten katselisi. Tokihan hyvät ja "tehdyt" kuvat ovat yleensä aina mukavia, että taso bilekuvissa ei kyllä haittaakaan, mutta täytyy myöntää, että välillä tulee katseltua esimerkiksi noita vuoden 2001 Labyrinth kuvia läpi ja pakkohan siinä on vain hymyllä. Vaikka siellä sitten hieman harmaita palloja jossain kuvassa saattaisikin olla. Eikä välttämättä aina ihan ihmisiä tunnistaisi. Ja vaikka joltakulta kuvassa puuttuisikin pää.

Ja mitä kulttuurin räkäisyyteen tulee, niin ehkä siitäkin on hävinnyt iso osa kokonaan, joten ei kai kuviltakaan rosoisuutta sitten voi odottaa.

Että hittoako mä tässä valitan. Eniten yleensä olen tyytyväinen siihen, että niitä kuvia jossain edes on. kiitos.
Anselmi

Posts: 2,578

#212 • • Edited Anselmi And sell me

anqqa, 7.2.2008 19:00:
---
Lyylikki, 7.2.2008 18:47:
-klip-

---

-klap-


Kovasti olen neidin kanssa samoilla linjoilla tästä. Kuvasto on menettänyt kiinnostuksensa sen suppeuden ja tiettyihin alueisiin ja ihmisiin rajoittumisen vuoksi. Ihmiset useinmiten haluavat nähdä
kuvia bileistä joissa ovat olleet, kiinnostavan näköisistä ihmisistä ja asioista, ihmisistä joita tuntee ja itsestään. Nyt näistä toteutuu suuriman osan kohdalla vain osa, vaikka kuvia bileissä paljon otetaankin.

Klubbarin kuvaston selaus systeemi toimii hyvin ja sieltä löytää helpolla ihmiset ja bileet joita haluaa löytää. Itse ainakin mielummin ottaisin ne 200 kuvaa, jos sieltä löytyy myös ne asiat jotka kiinnostaa. Toki jonkin sortin suodatus on paikallaan. Mutta ei niin että Anqqa joutuu kuvat läpi selaamaan vaan vaikka niin että kuvan vieressä on nappi mistä voi painaa jos laatu on paskaa ja tarpeeksi miinuspisteitä saatuaan kuva katoaa. Yhtälailla vaikka nappi asiattomasta kuvasta(ja siitä että on tahtomattaan kuvassa) pitää huolen että jengi ei postaa kuvia pippelistään. Tuntuu harmilliselta että erittäin toimiva bilekuva systeemi ei, ainakaan itseäni, jaksa kiinnostaa sisällös suppeuden takia. Olisi kiva jos olisi rikas kuvasto bileistä ja siellä käyvistä ihmisistä, eikä laadultaan tip top oleva portfoliomainen katalogi parhaista otoksista.

EDIT: Tuollainen laajempi kuvasto edellyttäisi luultavasti sitä että henkilö pystyisi lisäämään
nickinsä kuvaan ilman että on kuvaaja, jotta vältyttäisiin alla olevilta Jonen mainitsemilta
ongelmilta. Tässä olisi etuna myös se että jos joku ei halua hänestä löytyvän kuvia
tai tiettyä kuvaa, niin voi jättää lisäämättä nickinsä siihen.

--
sen pituinen se

Jone

Posts: 8,258

#213 • • Jone Archibald Haddock

golem, 7.2.2008 19:11:
Lisäksi koska vain harvan kuvaajan ottamat kuvat täyttävät laatustandardit, niin vain näiden kuvaajien kavereista tai semi-tutuista löytyy kuvia klubbareista (ainakin joskus ku selasin, niin yllättävän pienestä osaa ihmisiä oli ainakaan käyttäjäprofiilia linkattu mihinkään valokuvaan, nykyään ehkä muuttunut..?) Tosin suuri osa kuvausta harrastavista ei välttämättä ole tästä edes tietoisia, koska samat henkilöt ovat yleensä suht. deepisti skeneen juurtuneita ja kyl tosi skenettäjistä nyt kuvia löytyy =) (mut selatkaapa vähän niitten satunnaiskäyttäjien profiileita, niin aika harvoista on kuvia).



En mä nyt sit tiedä pitääkö tämäkään paikkaansa. Kuvaajat syöttävät itse kuvissaan esiintyvien ihmisten nickit Klubbariin samalla kuvien kanssa - kuten varmaan tiedät. Skeneinkään meistä ei voi valitettavasti tuntea jokaista klubbarilaista, joten kuvista jäävät sitten tietty nimeämättä ne joita ei tunne. Mä nyt en ole paljon bilekuvaillut lähiaikoina ja ihan muutamia poikkeuksia lukuunottamatta mun kuvani menevätkin tolle toiselle sivustolle (tm), mutta kuvatessani kuvaan tuiki tuntemattomia ihan siinä missä tuttujanikin. Valitettavasti niitä tuiki tuntemattomia en pysty nimeämään enkä myöskään jaksa ruveta sitä jälkikäteen tekemään vaikka joku kuvakommenteissa kuvassa esiintyvän henkilön nimen mainitsisikin.
golem

Posts: 1,395

#214 • • golem Golem


Jone, 7.2.2008 19:19:
---
---
Mä nyt en ole paljon bilekuvaillut lähiaikoina ja ihan muutamia poikkeuksia lukuunottamatta mun kuvani menevätkin tolle toiselle sivustolle (tm), mutta kuvatessani kuvaan tuiki tuntemattomia ihan siinä missä tuttujanikin. Valitettavasti niitä tuiki tuntemattomia en pysty nimeämään enkä myöskään jaksa ruveta sitä jälkikäteen tekemään vaikka joku kuvakommenteissa kuvassa esiintyvän henkilön nimen mainitsisikin.




Joo, tiedän, että bilekuvaajat ottavat henkilökuvia myös tuntemattomista, mutta kynnys siihen on varmaan huomattavasti korkeampi kuin jos kohde on tuttu. Tai ainakin mua vähän pelottaa saada sellanen "lähe vittuu ja työnnä se kameras sinne missä ei aurinko paista", reaktio vastauksena joltain tuntemattomalta jota haluaisin kuvata =D.

Ja se on totta, että aina jää nimeämättömiä ihmisiä valokuviin, mutta jos klubbarissa on suurempi määrä valokuvaajia (mikä edellyttää riman alentamista), niin suurempi osajoukko ihmisiä tulee nimetyksi.
golem

Posts: 1,395

#215 • • golem Golem

Juki54, 7.2.2008 17:34:
---
golem, 7.2.2008 17:30:
---
Lost-Soul, 7.2.2008 14:40:
---
golem, 7.2.2008 14:06:
Jaadijaa

---

Kalusto ei tee kuvaa hyväksi... Itse en ole nähnyt noita hylättyjä kuvia, mutta varmasti hylkäämiselle on hyvä syy. Syytä voi hakea seuraavasta listasta: (ohjeet)

karsi kuvat, poista kaikki savuiset ja värittömät kuvat, epätarkat/tärähtäneet kuvat, liian pimeät kuvat, pahasti ylivaloittuneet kuvat, epäedustavat kuvat ihmisistä, miljoonasta kuvasta samasta kohteesta säilytä vain paras jne

---


Niinkuin viestissä totesin, niin tein näiden ohjeiden mukaan, mutta kyseisissä olosuhteissa ei kovin paljon parempia kuvia tuntunut saavan, varsinkaan tanssilattialla.

---


Linkitäpä kuvat kun oot ladannut ne nettiin? Kiinnostaa katsoa nääs :)



Tossa ne on (huom. viimeiset 4 kuvaa eivät olleet mukana niissä jotka lähetin klubbariin, koska ne ei ole itse bileistä):

http://aegonox.1g.fi/galleries/parties/200801-pugmeetsgoa-lasvegas-oulu/

Eli ei ne kuvat nyt laadultaan päätä huimaa, mutta silti niillä on dokumentoivaa arvoa ja varmasti kiinnostavat ainakin itse bileissä olleita (multa on kysytty kuvia jo ties kuinka moneen kertaan viimeisen 2 viikon aikana). Ja turhat toistot eliminoitu, tasot maksimoitu jne.. tehty kuvat niin hyviksi kuin noista olosuhteista vaan saa ilman ulkoista salamaa ja 500eur++ objektiiveja.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#216 • • Lost-Soul los pallos

golem, 13.2.2008 03:11:
Tossa ne on (huom. viimeiset 4 kuvaa eivät olleet mukana niissä jotka lähetin klubbariin, koska ne ei ole itse bileistä):

http://aegonox.1g.fi/galleries/parties/200801-pugmeetsgoa-lasvegas-oulu/

Eli ei ne kuvat nyt laadultaan päätä huimaa, mutta silti niillä on dokumentoivaa arvoa ja varmasti kiinnostavat ainakin itse bileissä olleita (multa on kysytty kuvia jo ties kuinka moneen kertaan viimeisen 2 viikon aikana). Ja turhat toistot eliminoitu, tasot maksimoitu jne.. tehty kuvat niin hyviksi kuin noista olosuhteista vaan saa ilman ulkoista salamaa ja 500eur++ objektiiveja.


No kuten mayah jo totesikin niin ei noi hyviä ole. Tuolla on kaksi (2) kuvaa, jotka olis voinnu mahdollisesti läpästä kriittiset kuvamodet, joten nykyisen käytännön mukaan yhtää kuvaa ei silloin tule.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

golem

Posts: 1,395

#217 • • golem Golem

Lost-Soul, 13.2.2008 08:11:
---
golem, 13.2.2008 03:11:
Tossa ne on (huom. viimeiset 4 kuvaa eivät olleet mukana niissä jotka lähetin klubbariin, koska ne ei ole itse bileistä):

http://aegonox.1g.fi/galleries/parties/200801-pugmeetsgoa-lasvegas-oulu/

Eli ei ne kuvat nyt laadultaan päätä huimaa, mutta silti niillä on dokumentoivaa arvoa ja varmasti kiinnostavat ainakin itse bileissä olleita (multa on kysytty kuvia jo ties kuinka moneen kertaan viimeisen 2 viikon aikana). Ja turhat toistot eliminoitu, tasot maksimoitu jne.. tehty kuvat niin hyviksi kuin noista olosuhteista vaan saa ilman ulkoista salamaa ja 500eur++ objektiiveja.

---

No kuten mayah jo totesikin niin ei noi hyviä ole. Tuolla on kaksi (2) kuvaa, jotka olis voinnu mahdollisesti läpästä kriittiset kuvamodet, joten nykyisen käytännön mukaan yhtää kuvaa ei silloin tule.



Niinkun sanoin, niin ei ne hyviä kuvia ole, mutta noi on ne mitä tapahtumasta on nyt saatavilla. Anyway ihan sama kuinka paljon suttuset kuvat ihmisiä vituttaa, ihmiset laittaa ne nettiin joka tapauksessa, jos ei klubbariin, niin sitten Flickriin, Facebookkiin tai 1G:n kaltaisiin palveluihin. (ja tykkäsitte tai ette, niin Facebook tulee haukkaamaan ison palan kaikista tän hetken käytettyjen forumpalveluiden tai web2 palveluiden liikennemääristä ;-P)

Klubbarin kuvaston nykytilanne ei salli laajaa bileskenen dokumentaatiota, vaan pelkästään niiden bileitten, jossa liikkuu osaavia valokuvaajia. Sääli sinänsä, koska uskon tarpeen kaikkien bileitten dokumentoimiseen olevan olemassa. Anqqa tais todeta et muutoksia on ehkä tulossa, mutta ei se kauheasti lämmitä, jos klubbarin uus versio valmistuu 2010 tms.. =D
akir0

Posts: 2,554

#218 • • Edited akir0 idleRPG champion 2009
Mun mielestä nykyinen kuvamäärä (ja etenkin laatu) on sopivalla tasolla. Ulkomaisia bilesivustoja kun katselee joissa julkaistaan about kaikkien kuvaajien kaikki kuvat, niin en nää niille mitää lisäarvoa. Ennemmin vähän ja laatua kuin paljon ja kaikkee.

Tuskin klubbarin kuvaston tarkoituskaan on olla kaikenkattava biledokumentaatio/kameroiden tyhjennyspaikka. Ja sen linkin kuvastoon (vaikka sinne facebookkiin) voi kuitenkin aina kuvastoon lisätä. Tai tapahtuman threadiin.
ezzy

Posts: 8,060

#219 • • ezzy Droid-pappa

golem, 13.2.2008 13:35:
---
Lost-Soul, 13.2.2008 08:11:
---
golem, 13.2.2008 03:11:
Tossa ne on (huom. viimeiset 4 kuvaa eivät olleet mukana niissä jotka lähetin klubbariin, koska ne ei ole itse bileistä):

http://aegonox.1g.fi/galleries/parties/200801-pugmeetsgoa-lasvegas-oulu/

Eli ei ne kuvat nyt laadultaan päätä huimaa, mutta silti niillä on dokumentoivaa arvoa ja varmasti kiinnostavat ainakin itse bileissä olleita (multa on kysytty kuvia jo ties kuinka moneen kertaan viimeisen 2 viikon aikana). Ja turhat toistot eliminoitu, tasot maksimoitu jne.. tehty kuvat niin hyviksi kuin noista olosuhteista vaan saa ilman ulkoista salamaa ja 500eur++ objektiiveja.

---

No kuten mayah jo totesikin niin ei noi hyviä ole. Tuolla on kaksi (2) kuvaa, jotka olis voinnu mahdollisesti läpästä kriittiset kuvamodet, joten nykyisen käytännön mukaan yhtää kuvaa ei silloin tule.

---


Niinkun sanoin, niin ei ne hyviä kuvia ole, mutta noi on ne mitä tapahtumasta on nyt saatavilla. Anyway ihan sama kuinka paljon suttuset kuvat ihmisiä vituttaa, ihmiset laittaa ne nettiin joka tapauksessa, jos ei klubbariin, niin sitten Flickriin, Facebookkiin tai 1G:n kaltaisiin palveluihin. (ja tykkäsitte tai ette, niin Facebook tulee haukkaamaan ison palan kaikista tän hetken käytettyjen forumpalveluiden tai web2 palveluiden liikennemääristä ;-P)

Klubbarin kuvaston nykytilanne ei salli laajaa bileskenen dokumentaatiota, vaan pelkästään niiden bileitten, jossa liikkuu osaavia valokuvaajia. Sääli sinänsä, koska uskon tarpeen kaikkien bileitten dokumentoimiseen olevan olemassa. Anqqa tais todeta et muutoksia on ehkä tulossa, mutta ei se kauheasti lämmitä, jos klubbarin uus versio valmistuu 2010 tms.. =D



Niitä linkkejä voi edelleen postata sekä biletopicceihin, että kuvagallerioiden yhteyteen. Mut tosiaan, hyviä tai ees oikeen välttäviä noi ei ole. 2-3 kuvaa max noista olis ok.

Jostain se kuvaus on aloitettava, jatka vaan, jos kiiinnostusta on. Ei se tulos aina o miellyttävä.
golem

Posts: 1,395

#220 • • golem Golem

ezzy, 13.2.2008 14:14:
---
golem, 13.2.2008 13:35:
---
Lost-Soul, 13.2.2008 08:11:
---
golem, 13.2.2008 03:11:
Tossa ne on (huom. viimeiset 4 kuvaa eivät olleet mukana niissä jotka lähetin klubbariin, koska ne ei ole itse bileistä):

http://aegonox.1g.fi/galleries/parties/200801-pugmeetsgoa-lasvegas-oulu/

Eli ei ne kuvat nyt laadultaan päätä huimaa, mutta silti niillä on dokumentoivaa arvoa ja varmasti kiinnostavat ainakin itse bileissä olleita (multa on kysytty kuvia jo ties kuinka moneen kertaan viimeisen 2 viikon aikana). Ja turhat toistot eliminoitu, tasot maksimoitu jne.. tehty kuvat niin hyviksi kuin noista olosuhteista vaan saa ilman ulkoista salamaa ja 500eur++ objektiiveja.

---

No kuten mayah jo totesikin niin ei noi hyviä ole. Tuolla on kaksi (2) kuvaa, jotka olis voinnu mahdollisesti läpästä kriittiset kuvamodet, joten nykyisen käytännön mukaan yhtää kuvaa ei silloin tule.

---


Niinkun sanoin, niin ei ne hyviä kuvia ole, mutta noi on ne mitä tapahtumasta on nyt saatavilla. Anyway ihan sama kuinka paljon suttuset kuvat ihmisiä vituttaa, ihmiset laittaa ne nettiin joka tapauksessa, jos ei klubbariin, niin sitten Flickriin, Facebookkiin tai 1G:n kaltaisiin palveluihin. (ja tykkäsitte tai ette, niin Facebook tulee haukkaamaan ison palan kaikista tän hetken käytettyjen forumpalveluiden tai web2 palveluiden liikennemääristä ;-P)

Klubbarin kuvaston nykytilanne ei salli laajaa bileskenen dokumentaatiota, vaan pelkästään niiden bileitten, jossa liikkuu osaavia valokuvaajia. Sääli sinänsä, koska uskon tarpeen kaikkien bileitten dokumentoimiseen olevan olemassa. Anqqa tais todeta et muutoksia on ehkä tulossa, mutta ei se kauheasti lämmitä, jos klubbarin uus versio valmistuu 2010 tms.. =D

---


Niitä linkkejä voi edelleen postata sekä biletopicceihin, että kuvagallerioiden yhteyteen. Mut tosiaan, hyviä tai ees oikeen välttäviä noi ei ole. 2-3 kuvaa max noista olis ok.

Jostain se kuvaus on aloitettava, jatka vaan, jos kiiinnostusta on. Ei se tulos aina o miellyttävä.



Miten voi postata linkin kuvagalleriaan sellaisten bileitten yhteyteen, joista kukaan ei ole vielä lisännyt kuvia? Yritin löytää linkkiä, mutta ehkä oon liian tyhmä =)