40 posts, 2 pages, 9,010 views
Fea:
toisinaan tulee tehtyä tavoitteita, mutta ne unohtuu ja jatkaa vaan normaalia elämää.. ja kaikki hyvin...
Kolera:
Ei kyl tunnu olevan mitää kykyy sitoutuu mihinkää.Tavoitteita voi laittaa, mut ei niihin pyrkimisestä kyllä tule juuri yhtään mitään. Ei oo motivaatiota ja sitä vaan on niin paskan laiska.
Jammailija:
Ihminen tarvitsee tavoitteita ja haasteita, voimistaakseen ja pitääkseen yllä itsetuntoaan (self-esteem) ja elämäniloaan. Saavutetut tavoitteet antavat energiaa ja voimaa, joka taas antaa kipinää haasteille, ja terve ja jopa tarvittava oravanpyörä on valmis*super*.
Oma tavoitteeni elämässä on pitää hauskanpito, henkinen itsetutkiskelu, fyysinen hyvinvointi, sosiaaliset suhteet ja taloudellinen elämäntilanne tasapainossa*yingyang*
- *jiihaa*Hauskanpidossa*jiihaa* pyrin maksimoimaan hauskanpidon, koska tää elämä on oikeesti liian lyhyeksi meille tehty. Elämän pienistä ja suurista asioista tulee osata nauttia. Täl planeetal on vaik kuinka paljon ihmeellisiä asioita, mut jotkut asiat on vaa liian itsestäänselviä, ettei niistä ymmärrä iloita. Toiset asiat ovat rohkeuden ja ennakkoluulojen takana, ja turhaan murehtii myöhemmin kun ei tullu koitettua, vaikka tosiasiassa mitään ei ollut hävittävissä vaikka niin luulit.
- Itsetutkiskelu*yingyang* on suuri voimavara ja se vahvistaa sinua kun ymmärrät itseäsi enemmän. Ehkäpä elämäsi suurin mysteeri oletkin sinä? Mielessäsi riittää loputtomasti sokkeloita joita tutkia: "Miksi teen niin kuin teen?" "Mitä oikeastaan tiedän asioista ja mitä luulen tietäväni?" "Mikä minä olen suhteessa muihin?"
- *super*Fyysinen hyvinvointi*super* on tärkeä, koska se tarjoaa sekä haasteita (kts. alku) että myöskin voimavaroja niin fyysisesti, mutta ennen kaikkea henkisesti*yingyang*. Voisiko olla niin, että ennenvanhaan tuli murehdittua vähemmän joutavia, koska työkin oli paljolti rankempaa ja antoisan päivän jälkeen oli niin raukea olo ettei siinä juuri turhia kelaillu. Nykyisin vain pieni osa ihmisistä tekee oikeasti fyysistä työtä palveluyhteiskunnassa, joten kuntoilun osuus elämässä voi olla merkittävä.
- *hali*Sosiaaliset suhteet*hali*. Haluan olla kavereilleni reilu, rehellinen,kannustava, avulias ja auttavainen. Toivon ja luotan, että ihanat ystäväni ovat minulle myös aina tätä. Jos joku on ongelmissa, kyl siitä selvitään, koska aina löytyy ratkaisu, ennemmin tai myöhemmin. On tärkeää olla avoin ja puhua, mutta vieläkin tärkeämpää on kuunnella. Aina ei tarvitse olla ratkaisun avaimet minulla, koska vaikeuksissa oleva voi itse ratkaista oman ongelmansa pelkästään sillä että saa asiansa puhutuksi ja ajatuksensa paremmin jäsennellyksi. Ei siis ole ratkaisevaa löytää oikeat vastaukset vaan pikemminkin oikeat kysymykset*yingyang*.
- *heiii*Taloudellinen tasapaino*heiii*. Minullakin on tavoitteena se keskimääräistä hienompi auto ja se oma asunto, jonka olen itse sisustanut. Tavoitteena on se, ettei minun tarvitse ruokakaupassa enää laskea että riittääkö rahani ruokaan, kuten tapahtui lapsuudessani. Näihin asioihin pyrin opiskelemalla itselleni ammatin, josta oikeasti pidän ja joka tarjoaa minulle haasteita joka päivä.
-Tule siksi mikä olet-