Technics SL-1200 Mk2 vs. Numark TTX-1

88 posts, 5 pages, 23,846 views

Illustrator

Posts: 3,171

#1 • • Illustrator
Tarkoituksena olisi hankkia joko Teknarit tai Numarkin TTX-1:set. Nyt siis kiinnostaisikin tietää, onko Numarkista "Patarauta" Teknarin haastajaksi. Numarkissa on paljon herkkuja mitä Teknarissa ei ole mm. tehokkaampi moottori 3.7kg(cm) (Valmistajan ilmotus), pyörimissuunnan vaihto, master tempo, Suora ja ässä äänivarret ym. Soittimien hinta on lähes sama ja siksi kiinnostaisikin tietää maksaako Teknarissa nykyisin "vain" brandi?.*ding*
T-mu

Posts: 2,980

#2 • • Edited T-mu Läskimooses
Kyllä teknari on ainakin painoltaan (n.13kg) vakkuuttava kapistus. Niihän ne sanoo et kestää isältä pojalle ja en kyllä epäile hetkeäkään. Kokemuksia ei tästä numarkista ole mutta en ole myöskään kuullu pahaa. Ite päätyisin silti kyl teknareihin. Googletin ton numarkin ja löyty laite missä on mm. s/pdif outputti. Puhutaanko nyt samasta koneesta.? Ei kyl ainakaan näytä pahalta.
Jinx

Posts: 2,615

#3 • • Jinx Superfeminine
Saattaapi olla että toi Numark ei enää paljoo Teknarille hävii ja siinä voi jopa olla jotain uusia vimpaimia mitä Teknarista ei löydy eriasia sitten on et kuinka hyvin noi uudet herkut toimii eli tuleeko niihin helposti vikaa mulla on ollu ny 8v Teknarit eikä oo mitää vikaa ollu mutta kuten sanottua niin makunsa kullakin... *hymy*

--
Pyllykkä

kilobitti

Posts: 2,419

#4 • • kilobitti 1-2-3 techno
jos olisin nyt ostamassa, ni vaakakupissa painais myös se, että jos joskus sais soittaa jossain (*hih*), ni ois tottunu teknareihin. Toisekseen paljon teknareita testatumpia laitteita ei ole; jokainen ominaisuus, vika ym. on todella hyvin tiedossa jo sitä ostettaessa.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Zwek

Posts: 1,701

#5 • • Zwek
Osta teknari.
Surreal

Posts: 374

#6 • • Surreal Söhö
Eipä oo laitteisssa paljoa eroa.
Itselläni on 2x toi numarkki ja ihan tyytyväinen oon ollu, ainoo missä häviää kunnolla teknarille on raaputtaminen.

Laitteissa on on paljon pitchiä, mitä ei ole teknareissa (okei m5g,,,), mutta ne on digitaaliset pitsit -> ei yhtä tarkat ku teknarin analoogiset.

Ja niissä on se spdif liitäntä, eikä ne tarvii maaaata.

et sillee, osta molempia KAKSI
Nega

Posts: 851

#7 • • Edited Nega Mental, Progress
Itellä noi Numarkit.
Toisessa oli valmistusvirhe, mutta UPS:llä Saksaan ja uus tilalle ilman kustannuksia.
Vääntöä löytyy ja pitchikään ei oo niin herkkä niin vestaxissa.
Sanoisinko Teknarin ja Vestaxin välimuoto.
Mukana tulee sekä suora- että s-äänivarsi.

Suosittelen!

btw. ei kannata pitää mitään autossa hattuhyllyllä (esim. tietokone) kun roudaa levareita, varsinkaan jos kaveri on kuskina. *hih*

edit: typot
Illustrator

Posts: 3,171

#8 • • Edited Illustrator
Toi Teknarihan on tosiaan varma valinta, ainaki se kestää vuodesta toiseen. Numarkki on ilmeisesti niin uus soitin, ettei sitä oo juuri kukaan kokeillu. Lähinnä netistä oon lueskellu noita arvosteluja ja useissa paikoissa uhotaan jopa, ettei tän jälkeen olis enää teknariin paluuta. Tosiaan makunsa kullakin, eikä noista Digi-ominaisuuksista voi oikeen mitään sanoo ennen ku on kokeillu. Soittelin tossa tonne Dsc:lle ja kyselin et oiskohan niillä tota Numarkkia kokeiltavana. Yks niillä oli hyllyssä, mutta myyjä ei vaikuttanu kovin halukkaalta purkamaan sitä sieltä. Teknareita oon kokeillu ja täytyy sanoa että onhan se hyvä soitin, mutta saiskohan samalla rahalla vielä jotain parempaa.
Avatar
#9 • • Edited astaroth Guest
Itselläni ei ole kokemusta kuin noista teknareista. Mutta jos epäröit yhtään, niin varmaan ne ovat silloin hyvä ratkaisu: Ne ovat jämptejä ja kestävät sen 10 DJ:n elinikää.
Teknarit ovat kuitenkin laajemmin käytettyjä ja ovat lähes automaattisesti välineinä, jos soitat jossain muualla, kuin kotona.
Mutta kuten sanoin, en ole koskaan kokeillut noita Numarkeja, joten paha lähteä vertailemaan.
Ozie

Posts: 1,389

#10 • • Ozie

Illustrator:
...
Numarkissa on paljon herkkuja mitä Teknarissa ei ole mm. tehokkaampi moottori 3.7kg(cm) (Valmistajan ilmotus), pyörimissuunnan vaihto, master tempo, Suora ja ässä äänivarret ym.
...



Tuli vaan mieleen että tarviiko ominaisuuksia kuten pyörimissuunnan vaihto ja jotain +-50% pitchiä sun muita. En oo ite kyllä Numarkia kokeillu, teknarit löytyy ja hyvin on pelittäny.
Illustrator

Posts: 3,171

#11 • • Illustrator
Tosiaan Teknarit ostaessa tietää ainaki mitä saa. Ajattelin tilata noi soittimet saksasta, etenki sillon on kiva tietää mitä ostaa.*nauru*
Illustrator

Posts: 3,171

#12 • • Illustrator

Ozie:
---
Illustrator:
...
Numarkissa on paljon herkkuja mitä Teknarissa ei ole mm. tehokkaampi moottori 3.7kg(cm) (Valmistajan ilmotus), pyörimissuunnan vaihto, master tempo, Suora ja ässä äänivarret ym.
...

---


Tuli vaan mieleen että tarviiko ominaisuuksia kuten pyörimissuunnan vaihto ja jotain +-50% pitchiä sun muita. En oo ite kyllä Numarkia kokeillu, teknarit löytyy ja hyvin on pelittäny.

Tätäkin oon kyllä mietiskelly, et onkohan ne meikäläisen soiton kannalta kovin oleellisia ominaisuuksia. Lähinnä taitaa olla sellasia "nice to have" juttuja.
Timce

Posts: 5,381

#14 • • Timce
En osta Numarkeja enää koskaan. TT2:et omistan ja kun on ikää tullut, niin pitch heittää aivan perkeleesti. Vaikka tehdas lupasi vääntöäkin enemmän kuin Teknareissa, oli todellisuus jotain aivan muuta...
Omahkohtaista kokemusta ttx:stä ei ole, mutta itse valitsisin sen Techniksin. Ei teknaria ole turhaan kautta vuosikymmenten hehkutettu..

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Jussi Soro

Posts: 6,385

#15 • • Edited Jussi Soro choon!
Kuten Olli tuossa totesikin, Numarkin laadun kanssa on ollut aina vähän niin ja näin.

Sanotaan näin, etten tota Numarkkia osaa haukkuakaan, koska vaikuttaa soitossa ihan kelpo peliltä (tosin lelumainen fiilis vähän kaikessa). Mutta Teknari on kuitenkin maailmanhistorian parhaiten suunniteltu laite. Vai onks kukaan koskaan kuullu mistään muusta laitteesta, joka olis standardi ympäri maailman, ei hajoa kirveelläkään, ja käyttöikä (hyvin pidettynä) ei oo tullu vieläkään loppunsa. Laitetta on siis valmistettu vuodesta 1982 täysin muuttumattomana, ja ainakin muutama tietämäni 80-luvun lopun ja 90-luvun alun soitin on vieläkin täydellisessä soittokunnossa. Ensimmäiset muutokset Teknariin tuli vasta vuonna 2002, jolloin 20-vuotis juhlavuoden kunniaksi julkaistiin mk3, jossa pitchillä on resetti, eikä nollakohtaa. Tästä sitten tuli vieläkin muutamia uudistuksia, mutta vanha 1200 ja 1210 mk2 on täysin sama vehje kuin 20 vuotta sitten.

Kyl saa Numarkit aika ihmeellisiä temppuja tehdä, että niihin vaihtaisin :)

edit: Timcen TT-2:set on kyl aivan paskat näin parin vuoden käytön jälkeen, kuis vanhat Olli noi sun on?
Fea

Posts: 690

#16 • • Fea Ithaqua

Timce:
En osta Numarkeja enää koskaan. TT2:et omistan ja kun on ikää tullut, niin pitch heittää aivan perkeleesti. Vaikka tehdas lupasi vääntöäkin enemmän kuin Teknareissa, oli todellisuus jotain aivan muuta...
Omahkohtaista kokemusta ttx:stä ei ole, mutta itse valitsisin sen Techniksin. Ei teknaria ole turhaan kautta vuosikymmenten hehkutettu..



Mulla myös samat ja mitään vikaa ei ole ollut. Eli mä kyllä jatkan Numarkin suosimista.

--
Booze is the answer. I dont remember the question

akir0

Posts: 2,554

#17 • • akir0 idleRPG champion 2009
Itekin hankkisin teknarit kyllä. Syy -> niistä pääsee käytännössä aina eroon hankintahinnalla. Numarkin arvo todennäköisesti tippuu ajan kuluessa.
Jace

Posts: 297

#18 • • Jace Monday Bar
itse soittelen Teknareilla jotka ovat 20 vuotta vanhat ja toimivat todellakin mahtavasti!!
Illustrator

Posts: 3,171

#19 • • Illustrator
Kaippa se on vaan noi teknarit ostettava. Hinta on kova, mut kesto on ainaki taattua ja eipähän tartte arpoo.*joo*
Zwek

Posts: 1,701

#20 • • Zwek
Oikein.

Lyhyet mutta ytimekkäät kommentit ;)