forumtopicciriidat

32 posts, 2 pages, 11,488 views

Avatar
#1 • • Infiana Guest
Eiks ookki huvittavaa miten jokaseen topicciin aina syntyy joku riita, esim. topicci ällöjä tapoja: Joku jätkä rehvastelee et se pöllii polkupyöriä, ja yhtäkkiä kaikki muut on kimpussa, ja sit ollaan niin offtopicissa ku vaan voi olla... Näitä kinoja on kiva lukea, mut vielä kivempaa on olla itse kinaamassa... Toinen esimerkki oli suhteenrikkojat (*hih*meni kauheeks avautumiseks) ja sit ”Oletko kuullut että uusi iso ja viihtyisä Diva Nightclub aukeaa nyt myös Lappeenrannassa.!?” Edellinenhän ei ollu riita, vaan yks iso vitsi...
Riittää ku muotoilee jonkun asian vähän väärin, ja yhtäkkiä sul on parikyt klubbaria niskassa*nauru*

Siks ajattelin et ois kiva jos porukka antas vinkkejä hyvistä ”topikkiväittelyistä”, tai kertois vaikka minkä topicin alla itse on kinastellu ankarimmin*piis*
sapeli

Posts: 11,768

#2 • • sapeli jokukukamikä?
Monessa riidassa mielenkiintoista on se, että osa kirjoittajista haluaa asioista puhuttavan niiden eksakteilla ja oikeilla termeillä ja että mitään ei voi jättää epäselväksi, kun taas toiset antaa mennä vähän rennommin - jättäen tilaa väärinkäsityksille. Oikeastaan molemmat ääripäät ottaa mua joskus päähän, vaikka itsekin sorrun moiseen. *hih*

Kun on näinkin monenlaisia ihmisiä samassa paikassa juttelemassa samoista asioista niin pikkukärhämät ja väärinkäsitykset on väistämättömiä... Toivon vaan että kaikki pitää järjen ja kohteliaisuuden mukana jutuissaan ja kohtuuden kaikessa. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#3 • • Aziz Combat Fighter
Niin, tilanteissa missä jopa muutaman kirjaimen puuttuminen jostain topikin sanasta saa koko topicin kuullostamaan typerältä, sattaa vääntöä sanoista tullakin :) Varsinaiseksi riidaksi ykskään topic ei imho ole mennyt, vaikka joskus on käämi palanut vastapuoleen. Itse diggailin mm. Uskonnollisuus-topikin keskusteluista, ja Kuolemanrangaistus on tällä hetkellä myös kivaa luettavaa.

En silti usko, että täällä kukaan kenenkään kanssa varsinaisesti riitelee...
Jone

Posts: 8,258

#4 • • Edited Jone Archibald Haddock
Mä en ymmärrä miksi nykynuoret niin ärhäkästi haluavat olla julistamassa jokaisen vähänkin kiivaamman väittelyn riitelyksi.

Juuri siinä vaiheessa kun mun mielestäni usein ollaan pääsemässä keskusteluissa ja väittelyissä siihen pisteeseen, että ne ovat mun mielestäni parhaimmillaan, niin joku tulee julistamaan että ”nyt riita poikki ja voita väliin.” Mikä helvetin ”riita?” Onko ihmiset oikeasti kasvatettu täysin pumpulissa vai mistä tossa on kyse?

Nymfiana:
mä kuulun itse niihin jotka vaan lörpöttelee ajan kuluks, ja naurattaa aina ku joku ottaa jonkun jutun liian vakavasti ja alkaa väittelemään... Veikkaan että suurimmat kinat liittyy huumeidenkäyttöön...*justjoo*



No, joillekin meistä se ajankuluksi lörpöttely = asioista väitteleminen. Eivät kaikki ole samanlaisia. Esim. mulla on harvoin mielenkiintoa jauhaa paskaa ihan pelkästään paskanjauhamisen vuoksi, enkä saa sellaisesta oikein mitään irti. Ajankulunakin se on pitkästyttävää.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#5 • • Aziz Combat Fighter

Nymfiana:
mä kuulun itse niihin jotka vaan lörpöttelee ajan kuluks, ja naurattaa aina ku joku ottaa jonkun jutun liian vakavasti ja alkaa väittelemään... Veikkaan että suurimmat kinat liittyy huumeidenkäyttöön...*justjoo*



Ootsä niitä jotka tykkää vesittää hyvän keskustelun siks, ettei sua oikeestaan kiinnosta?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#6 • • Jussi Soro choon!

Jone:
Mä en ymmärrä miksi nykynuoret niin ärhäkästi haluavat olla julistamassa jokaisen vähänkin kiivaamman väittelyn riitelyksi.


Joo, ensimmäisen eriävän mielipiteen jälkeen 20 ihmistä on ihkupluristelemassa et "älkää nyt tapelko" tjsp. Mihin on kadonnut kunnon väittely, jossa kumpikin osapuoli hyvien perustelujen avulla ja selkeällä kirjoituksella on eri mieltä asioista? Mä oon monen hyvänkin kaverin kanssa väitelly asioista netissä, sanonut välillä todellakin suoraan eriäviä mielipiteitäni, mutta aina ollaan kavereita oltu seuraavallakin kerralla kun ollaan nähty. Asiat riitelee, ei ihmiset.

BTW, jokainen vois kans miettiä aina välillä, et onkohan se oma "väittely" välillä inttämistä. Se, että kulkee laput silmillä läpi elämänsä ilman avoimuutta uusille asioille ei paranna kenenkään elämää. Toivottavasti muutama ihminen jolle tämän oon osoittanu ymmärtäis itekin sen :)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#7 • • Aziz Combat Fighter

Nymfiana:
---
Ana:
---
Nymfiana:
mä kuulun itse niihin jotka vaan lörpöttelee ajan kuluks, ja naurattaa aina ku joku ottaa jonkun jutun liian vakavasti ja alkaa väittelemään... Veikkaan että suurimmat kinat liittyy huumeidenkäyttöön...*justjoo*

---


Ootsä niitä jotka tykkää vesittää hyvän keskustelun siks, ettei sua oikeestaan kiinnosta?

---


mitä tarkotat? Kyl muo yleensä kiinnostaa jos ylipäätään kirjotan jonkun aiheen alle... Anna esimerkki ku en oikeen fiksuna tyttönä tajuu mitä tarkotat....*ding*



Ku sanoit että lörpöttelet aikas kuluks ja naureskelet niille, jotka ottaa jotku jutut vakavissaan, ni mietin vaan et postaatko sit kans et miten tyhmää on ottaa jotain juttuja vakavissaan ja et täällä kantsii vaan lörpötellä?
JustinSan

Posts: 822

#8 • • JustinSan Nullius in verba

JussiS:
--

Joo, ensimmäisen eriävän mielipiteen jälkeen 20 ihmistä on ihkupluristelemassa et ”älkää nyt tapelko” tjsp. Mihin on kadonnut kunnon väittely, jossa kumpikin osapuoli hyvien perustelujen avulla ja selkeällä kirjoituksella on eri mieltä asioista? Mä oon monen hyvänkin kaverin kanssa väitelly asioista netissä, sanonut välillä todellakin suoraan eriäviä mielipiteitäni, mutta aina ollaan kavereita oltu seuraavallakin kerralla kun ollaan nähty. Asiat riitelee, ei ihmiset.

BTW, jokainen vois kans miettiä aina välillä, et onkohan se oma ”väittely” välillä inttämistä. Se, että kulkee laput silmillä läpi elämänsä ilman avoimuutta uusille asioille ei paranna kenenkään elämää. Toivottavasti muutama ihminen jolle tämän oon osoittanu ymmärtäis itekin sen :)



*joo*

Ja esim. vittuilukin asiallisesti toteutettuna on mitä mainiointa ajanvietettä *nauru*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Jone

Posts: 8,258

#9 • • Jone Archibald Haddock

JustinSane:
Ja esim. vittuilukin asiallisesti toteutettuna on mitä mainiointa ajanvietettä *nauru*



Vittuiletsä? *aggre-emoticon*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#10 • • Aziz Combat Fighter

Nymfiana:
jess... loistava esimekki taas siitä miten tartutaan pikkuseikkoihin.
Elikkä... Tarkotan lähinnä et jos nyt heitän jotain täysin läppänä, esim. että oon ollu sängyssä Julio Iglesiaksen kanssa, ni aivan varmasti joku tässä tilanteessa alkais kutsua muo kurjaks valehtelijaks. Liioteltu esimerkki, mut ymmärät ehkä paremmin mitä tarkotan. Äläkä nyt kiltti ala tästäki vääntää väittelyy... ei jaksa. Musta tuntuu et tiedät aika hyvin mitä koitan täs sönköttää...



Nii TOLLEE. Mua taas pikkasen sieppaa ku porukka tulee johonki 25-sivuseen topikkiin missä postaukset on puolen sivun mittasia ja sit ne heittää jonku tosi typerän onelinerin tyyliin "Miks te jaksatte jauhaa jotain paskaa jostain kuolemanrangaistuksesta? HIRTEEN VAAN KAIKKI LASTEN RAISKAAJAT JA MUUT TAPPAJAT". Ku ton lasken sellaseks lörpöttelyks ku ei yhtään kelata mitä sanotaan.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#11 • • Jussi Soro choon!

mayah:
tuodaan julki niitä omia näkökantoja ja kuunnellaan sen toisen mielipiteitä.


Tää vuorovaikutus on muuten joillekin ihmisille täysin mahdoton käsite. Että pitäis niinku sen toisenkin jutut lukee ,a mahdollisesti sisäistää niistä jotain.
Jone

Posts: 8,258

#12 • • Jone Archibald Haddock
Tähän samaan topiciin voisin muuten päivitellä toista mua ihmetyttävää asiaa:

Jos joku tulee kirjoittaneeksi helvetin tyhmän kirjoituksen, joka saa kirjoittajansa näyttämään täydelliseltä idiootilta, niin miksi tällaisen kirjoittaja usein tuhoaa kirjoituksensa myöhemmin? Jos tuntuu siltä että teki itsensään idiootin ja että kirjoitettu viesti kaduttaa, niin miksi sen viestin ei edelleen voi antaa olla olemassa ja kirjoittaa vaikka sitten uutta samaan threadiin, jossa ilmoittaa ihan kirjallisesti että tulipahan töpättyä. Ei turailu tuhoamalla mihinkään pyyhkinny ja jos oikeasti niin kauheasti kiinnostaa mitä muut ajattelee, niin kyllä mä saan ainakin paljon paremman kuvan ihmisestä, joka ihan avoimesti ilmoittaa tiedostavansa töppäilynsä kuin sellaisesta, joka koittaa tehdä sanomisensa sanomattomiksi.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#13 • • Aziz Combat Fighter

Jone:
Tähän samaan topiciin voisin muuten päivitellä toista mua ihmetyttävää asiaa:

Jos joku tulee kirjoittaneeksi helvetin tyhmän kirjoituksen, joka saa kirjoittajansa näyttämään täydelliseltä idiootilta, niin miksi tällaisen kirjoittaja usein tuhoaa kirjoituksensa myöhemmin? Jos tuntuu siltä että teki itsensään idiootin ja että kirjoitettu viesti kaduttaa, niin miksi sen viestin ei edelleen voi antaa olla olemassa ja kirjoittaa vaikka sitten uutta samaan threadiin, jossa ilmoittaa ihan kirjallisesti että tulipahan töpättyä. Ei turailu tuhoamalla mihinkään pyyhkinny ja jos oikeasti niin kauheasti kiinnostaa mitä muut ajattelee, niin kyllä mä saan ainakin paljon paremman kuvan ihmisestä, joka ihan avoimesti ilmoittaa tiedostavansa töppäilynsä kuin sellaisesta, joka koittaa tehdä sanomisensa sanomattomiksi.



No, mä ainakin sillon tällön deletoin viestini, edellyttäen että oon sen postannu alle minuutti sit. Joskus tulee vaan sellanen fiilis et nytpä postaan, ja sit ku lukee oman postauksena (joo, mä oikoluen), ni tajuaa ettei se anna mitään threadille ja mahdollisesti on vielä loukkaava tai typeräkin. Sellaset pyrin poistamaan ennenku kukaan kerkee niitä lukemaan. Pitäs kai opetella ettei postais sellasta alunperinkään :) Mut et kai ihan tätä tarkottanu..
sts

Posts: 7,969

#14 • • sts Sama pyynti aitta!
Fleimitykset tuo foorumien suola...

Will you be owned next?

*virne*
K

Posts: 511

#15 • • K

Ana:
---
Jone:
Tähän samaan topiciin voisin muuten päivitellä toista mua ihmetyttävää asiaa:

Jos joku tulee kirjoittaneeksi helvetin tyhmän kirjoituksen, joka saa kirjoittajansa näyttämään täydelliseltä idiootilta, niin miksi tällaisen kirjoittaja usein tuhoaa kirjoituksensa myöhemmin? Jos tuntuu siltä että teki itsensään idiootin ja että kirjoitettu viesti kaduttaa, niin miksi sen viestin ei edelleen voi antaa olla olemassa ja kirjoittaa vaikka sitten uutta samaan threadiin, jossa ilmoittaa ihan kirjallisesti että tulipahan töpättyä. Ei turailu tuhoamalla mihinkään pyyhkinny ja jos oikeasti niin kauheasti kiinnostaa mitä muut ajattelee, niin kyllä mä saan ainakin paljon paremman kuvan ihmisestä, joka ihan avoimesti ilmoittaa tiedostavansa töppäilynsä kuin sellaisesta, joka koittaa tehdä sanomisensa sanomattomiksi.

---


No, mä ainakin sillon tällön deletoin viestini, edellyttäen että oon sen postannu alle minuutti sit. Joskus tulee vaan sellanen fiilis et nytpä postaan, ja sit ku lukee oman postauksena (joo, mä oikoluen), ni tajuaa ettei se anna mitään threadille ja mahdollisesti on vielä loukkaava tai typeräkin. Sellaset pyrin poistamaan ennenku kukaan kerkee niitä lukemaan. Pitäs kai opetella ettei postais sellasta alunperinkään :) Mut et kai ihan tätä tarkottanu..



Mä taas luulen, et Jone viittas just suhun..
Avatar
#16 • • ALIEN Guest

sts:
Fleimitykset tuo foorumien suola...

Will you be owned next?

*virne*



nörttikieltä :D
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#17 • • Edited Aziz Combat Fighter

K:
Mä taas luulen, et Jone viittas just suhun..



Okei :D Mitäköhän postausta tarkotti..?
Jone

Posts: 8,258

#18 • • Jone Archibald Haddock

Ana:
No, mä ainakin sillon tällön deletoin viestini, edellyttäen että oon sen postannu alle minuutti sit. Joskus tulee vaan sellanen fiilis et nytpä postaan, ja sit ku lukee oman postauksena (joo, mä oikoluen), ni tajuaa ettei se anna mitään threadille ja mahdollisesti on vielä loukkaava tai typeräkin. Sellaset pyrin poistamaan ennenku kukaan kerkee niitä lukemaan. Pitäs kai opetella ettei postais sellasta alunperinkään :) Mut et kai ihan tätä tarkottanu..



Kyllä mäkin noin teen. Saatan jopa kirjoittaa ihan suoria "haista vittu"-viestejä äkkipäissäni ja tulla kolmen sekunnin kuluttua siihen tulokseen, että tää ei oo nyt se suunta johon haluan keskustelua viedä. Silloin dellaan viestini tai ainakin editoin sen sisällön sellaiseen muotoon, joka tuo paremmin esille jotain muutakin kuin turhautumistani.

Tää ei nyt kuitenkaan ollut se juttu jota tarkoitin. Mä tarkoitin sellaisia juttuja, joiden kirjoittaminen on ehtinyt poikimaan replyjä ja vasta näiden replyjen jälkeen alkuperäisen viestin tai viestien kirjoittaja alkaa tuntemaan itsensä idiootiksi. Parhaassa tapauksessa tällaisesta threadistä viestien poistaminen antaa alkuperäiseen viestiin replynneistä hyvin vääristyneen kuvan elleivät nämä ole kirjoituksissaan quotenneet joka ikistä lausetta katumapäälle tulleen käyttäjän kirjoituksista.

Kyllähän säkin häpeäsi kiltisti kärsit jos olet ihan itse sen päällesi vetänyt? Niin pitäis IMO tehdä kaikkien muidenkin. Dellailu ei vähennä häpeää, vaan antaa tekijästään kuvan ihmisenä, joka ei ole sen vertaa mies tai nainen että uskaltaisi seisoa omien perseilyjensä takana.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#19 • • Aziz Combat Fighter

Jone:
Tää ei nyt kuitenkaan ollut se juttu jota tarkoitin. Mä tarkoitin sellaisia juttuja, joiden kirjoittaminen on ehtinyt poikimaan replyjä ja vasta näiden replyjen jälkeen alkuperäisen viestin tai viestien kirjoittaja alkaa tuntemaan itsensä idiootiksi. Parhaassa tapauksessa tällaisesta threadistä viestien poistaminen antaa alkuperäiseen viestiin replynneistä hyvin vääristyneen kuvan elleivät nämä ole kirjoituksissaan quotenneet joka ikistä lausetta katumapäälle tulleen käyttäjän kirjoituksista.

Kyllähän säkin häpeäsi kiltisti kärsit jos olet ihan itse sen päällesi vetänyt? Niin pitäis IMO tehdä kaikkien muidenkin. Dellailu ei vähennä häpeää, vaan antaa tekijästään kuvan ihmisenä, joka ei ole sen vertaa mies tai nainen että uskaltaisi seisoa omien perseilyjensä takana.



Joo toki, en kai mä tollaseen ole sortunut? Jos oon ni muistuta toki, mulla on reikiä päässä :) Pyrin kirjoittamaan sellaisia viestejä, että voin seisoa sanojeni takana tilanteessa kuin tilanteessa.
Jone

Posts: 8,258

#20 • • Jone Archibald Haddock

Ana:
Joo toki, en kai mä tollaseen ole sortunut? Jos oon ni muistuta toki, mulla on reikiä päässä :) Pyrin kirjoittamaan sellaisia viestejä, että voin seisoa sanojeni takana tilanteessa kuin tilanteessa.



Et oo. En mä ollut tota kirjoitustani sulle mitenkään suunnannut. Sun kanssashan on hauskaa jäyhätä vaikka (tai ehkä nimenomaan sen takia että) ollaan asioista usein todella raskaasti eri mieltä.