Hallmark - Tranceportation 9.10.2004 @ Helsinki

198 posts, 10 pages, 26,099 views

Peppi Pitkätossu

Posts: 143

#161 • • Peppi Pitkätossu Kuriton hulttio
Kauhea valitus täällä ... Ekaa kertaa olin itse La Tourissa Hallmarkeissa, tai yleensäkin, mielestäni toimi jees.. Tilana mukavampi kuin esim. Hesperia... Jos halusi seurustella niin istumaankin pääsi. Hyvin mahtui myös "seilaamaan" paikasta A paikkaan B, tanssimaankin mahtui jos siltä tuntui... Vai olikohan sitä itsellään niin hyvä fiilis ettei jaksa marista turhasta... Suomessa kun ei ole paikkaa missä vältettäisiin tungos jos on hyvät bileet ja tukalaa voi olla isomassakin tilassa *nauru* joten omasta puolestani en voi kuin hymyillä *muhaha* . Tähän vielä että mielummin intiimi ja pienempi tila kuin Merikaapelihalli... Parempiakin paikkoja on toki ollut mutta La Tour on tilana vähintääkin kohtuullinen!!!!
Innolla odottelen Arminia... *pihkassa*

--
Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.

James Russell Lowell

Avatar
#162 • • ALIEN Guest

Oliwer:
---
toma:
---
Oliwer:
On samankaltaisista kemuista ennenkin jotain 16e ovelta ( esim SCREEN yms) maksettu, ja porukkaa on silti riittänyt.
Vois ne ex tempore paikalle osuneet "pyörähtäjät" hieman vähentyä, ja tosi faneille jäis enemmän tilaa..*ding*

---


Samankaltaisista? Screenissä on tuohon hintaan päässyt kuulemaan maailmanluokan staroja.

---


Samankaltaisista, joo oli tyhmästi sanottu multa ehkä..*blush*
Mutta onhan niitä staroja käyny Halluis, ja miksei kävis myöhemminki, vaik onhan "omat pojat" toki *super*
Ja mitä tulee Screen-bileisiin, niin siellä oli KOVIA staroja kyllä ja magee meno *joo* *ikäväjo*



samankaltaisia staroja, kuten Oakenfold - hinta oli hirvee ja setti sitäkin hirveempi! *nauru*
Sparkling

Posts: 740

#163 • • Sparkling TEAM Kyntäjät
Tykkäsin kyl. Ehkä vähä paremmin mahtu tanssii ku viimeks tai sit en ollu nyt iha niin humalas ku viimeks ja en siis huojunu niin pahasti *iloinen* Oli kivaa.

--
.: Astetta enemmän nostetta :.

Peppi Pitkätossu

Posts: 143

#164 • • Peppi Pitkätossu Kuriton hulttio
Miten määritellään tavis? Kysynyt olen ennenkin, muttei siihen kukaan ole vastannut... Omat "kiksukarvani" jätin vuosia sitten, jos niitä varsinaisesti oli silloinkaan, ja kyllä olut ja siiderikin maistuu farkut jalassa hyvissä kemuissa... Suurin osa meistä siis on taviksii, mut se on aika jees nähdä niitä vanhoja tavis-tuttuja aina tietyissä kemuissa, niitä on kuitenkin tullut nähtyä kauemmin kuin monia kiksukarvoja tms. Joten olisiko aika jokaisen keskittyä siihen olennaiseen, minkä takia suurin osa bileisiin tulee-musiikki ja ystävät, eikä pilata iltaansa miettien taviksia ja turisteja, jooko ? Ne ei kuitenkaan vie keltään niitä parhaita paikkoja sieltä tanssilattian eturivistä... *enkeli*

--
Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.

James Russell Lowell

Fyrisch

Posts: 4,525

#165 • • Fyrisch

Peppi Pitkätossu:
olisiko aika jokaisen keskittyä siihen olennaiseen, minkä takia suurin osa bileisiin tulee-musiikki ja ystävät, eikä pilata iltaansa miettien taviksia ja turisteja, jooko ? Ne ei kuitenkaan vie keltään niitä parhaita paikkoja sieltä tanssilattian eturivistä... *enkeli*



*hihu* nii just
sapeli

Posts: 11,768

#166 • • sapeli jokukukamikä?

Peppi Pitkätossu:
Miten määritellään tavis?



Itse määrittelisin tämän henkilöksi joka itse valitsessaan suosii bilepaikkoja joissa pyörii ns. mainstream-poppimusa, ja joka pukeutuu bileissä lähinnä ns. mainstream-normivaatteissa (tyyliin H&M jne), ja jonka pääfokus bileissä on juominen ja mahdollisestivalitsemiensa ihmisten iskeminen.

Taviksen vastakohtana taas olisi henkilö joka suosii konemusiikkia tai muuta vaihtoehtomusiikkia, pukeutuu selkeästi katunormeista poiketen, ja on paikalla nauttimassa musiikista ja tanssimisesta ensisijaisesti.

Nämä, niinkuin kaikki muutkin määrittelyt ja lokeroinnit, on tietenkin karuja yleistyksiä, mutta suurimman osan ajasta yllämäärittelemäni tavikset viihtyisivät itsekin jossakin muualla kuin esim La Tourissa Halluissa, ja mitä useampi ym. taviksista olisi jossain muualla, sitä useampi "todellinen konemusan ystävä" mahtuisi sinne tanssimaan ja fiilistelemään.

Itsekästä, mutta näin on näreet.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

K

Posts: 511

#167 • • K

Peppi Pitkätossu:

Miten määritellään tavis?



Pitäis ehkä perustaa oma tavis- topiikki, mut menköön nyt tänne.. ensimmäisen kerran törmäsiin tavis- sanaan Ruben Stillerin jutussa imagessa, jossa pohdittiin tavisten ja julkkisten suhdetta. Sen jälkeen on aina särähtänyt korvaan, kun joku ei- julkkis käyttää ko. sanaa ikäänkuin itse olisi jotain muuta. Mulle tavis tarkoittaa siis ensisijaisesti ei- julkkista, mutta klubbarilla se yleisesti taitaa tarkoittaa jotakuinkin "ei konemusiikkikulttuuria tuntevaa". Ja tärkein erottelukriteeri ei siis ole se, mitä ymmärtää musiikista, vaan miten hyvin ymmärtää klubien käyttäytymiskoodit.

Varmin tapa vältää tavis- leima on katsoa jostain kuvastoista, miten kuuluu pukeutua, hankkia kledjut ja sitten mennä klubille istuskelemaan (ei pidä ainakaan tanssia, ettei narahda esim. siitä, että jorailee väärin päin). Kun on muutamat bileet katellut meininkiä ja himassa peilin edessä opetellut tanssimaan niin kuin kuuluu, voikin ruveta hyvillä mielin dissaamaan taviksia, jotka "pilaa meijän skenen".

Ja lopuksi kannattaa rekisteröityä klubbariin ja roimia ruutu täyteen hymiöitä ja kirjoittaa joka väliin ihQ ja plur. Skenepistelaskuria säännöllisesti käyttämällä voi kätevästi seurata kehitystään taviksesta bilettäjäksi.
Avatar
#168 • • ALIEN Guest
tun taavit te ootte kaikki taviksii!
mehukatti

Posts: 335

#169 • • mehukatti dude
itse pidin bileistä kokonaisuutena, vaikka noita epäkohtia olikin jonkin verran. suurimpana ehkä se ryysis.
Anime

Posts: 1,939

#170 • • Edited Anime Retrostööpeli
Kyl se on kivaa et bileet on saanut vuosien varrella sellaisenkin maineen kuin Hallmark, mut ei toi La Tour anna sille yhtään oikeutta, must jotenki tuntu et vähän johdatettiin harhaan kun ensimmäistä kertaa ko. paikassa kävin (tuskin tarkoituksella *vink*).. *eiei* Liikaa jengii, liikaa huonosti käyttäytyviä ihmisiä (arvostelen todellakin vain sen ihtensä kannalta, pukeutumistyyli ei takaa käytöstapoja) ja ihan liian kuuma. Mä voisin kans kannattaa tuota ajatusta, että roudaa ne tuolit ja pöydät yläkerrasta alakertaan ni mahtuis tanssiikin, alakerran "discosta" vois tehdä vaikka chillihuoneen tms? En ees lähtenyt poltattamaan päreitäni tanssilattian tungokseen, viihdyin yläkerrassa kavereiden kanssa baaritiskillä kälisten ja uusiin ihmisiin tutustuen. Kiitos teille, teidän takia illasta tuli siedettävä *plur* Milloinkohan Suomessa aletaan järkkää sellasta hehkuklubia, jonne ei pääse sisään kuin jäsenkortilla, ilmoittautuminen tapahtuu klubin kotisivuilla? Tällä mahdollistettaisi se, ettei noit helvetin patapäitä pääse haastaa bileisiin riitaa, kaataa tuoppei bilettäjien päälle ja polttaa röökeil tanssilattialle.. Tänä päivänä on kyl hirveen ikävä Nylonia ja Lepakkoa... *nyyh*

Illuissa pääsin eroon lähes päänkivuksi muodostuneesta jortsuvajarista, Tapi ja Tapsa kyl soitti niin loistosettii vuosien varrelta et itku pääs pariinki otteeseen *sydän* Eturivin muikistelijoille iso *hali*

*sydän**nuotti* Lovechild : Liberta *nuotti**sydän*

--
-K

superwoman

Posts: 333

#171 • • Edited superwoman toinen jalka jo...
Joku voi olla eri mieltä, mutta kyllä toi La Tour on surkea Halluille, tai yleensäkkin bileille. Jos alkaa miettimään, että miks yleensä on bileitä ja miks jengi käy niissä, niin eiköhän suurin osa tuu sinne KUUNTELEMAAN musiikkia ja ennenkaikkea TANSSIMAAN sitä! Eikö siinä tapauksessa pitäis panostaa siihen, että edellä mainitut olisivat mahdollisia? Iso lattia tanssimiseen ja kaikkialle kuuluva musiikki. Tietty myös vähän tilaa istuskeluun , jutusteluun ja huilaamiseen tai joku muu chillausaslue. Jos illanvieton funktio on jokin muu kuin musiikki ja tanssiminen, on osoite yleensä jokin ihan muu, ja näitähän baareja kaupunki on pullollaan -kiitos kuuluu vaikka Sedulle*aplodit*

Tottakai Laturi on parempi kuin ei mitään, mutta ihmettelempä vaan, että miksi ihmeessä Halluja ei järkätä Kaivohuoneella? Sehän olis mitä loistavin paikka! Iso tanssilattia, kunnon stage, chillaustilaa, sopivasti sivussa. Täydellinen vielä senkin vuoksi, että kun Halluja järkätään vain talvikautena, on Kaivokin talvikaudet tilausravintolana, joten ei mene Sedun baarikonsepti sekaisin. Ja kesällä kun Hallut lomailee, voi Sedu pyörittää omia kemujaan.

Voisiko tähän saada vastausta joltain viisaammalta tai muulta asianosaiselta?

--
...just visiting...

kap-pu

Posts: 1,167

#172 • • kap-pu the amazing suction cup boy

sapeli:
Taviksen vastakohtana taas olisi henkilö joka suosii konemusiikkia tai muuta vaihtoehtomusiikkia, pukeutuu selkeästi katunormeista poiketen, ja on paikalla nauttimassa musiikista ja tanssimisesta ensisijaisesti.



hei se on ne aatteet eikä ne vaatteet hei niinq hei! mä oon ainaki tosi plur vaik pukeudunki farkkuihi hei! niinq!

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

kativa

Posts: 28

#173 • • kativa
Lieneekö tämä suuri suvaitsemattomuus joku ikäkysymys, eli pitääkö ihmisen oikeesti vaan vanheta ennen kuin se pystyy tajuaan ylipäänsä yhtään mitään mistään??? Ei vois juuri vähempää enempää v****ttaa tämä iänikuinen valitus siitä, että bileissä on ihmisiä, jotka eivät ole pukeutuneet oikealla tavalla ja eivät muutenkaan täytä kriteereitä ja ovat siis turisteja. Kyllä niitä känniääliöitä ilonpilaajia ja ikäviä ihmisiä löytyy ihan yhtä paljon tästä teidän skenestä kuin meistä taviksistakin. Oon sorina.

Katsokaas lapset kun tulee ikää niin tulee myös kaikenlaista kremppaa. Jalat ei enää kestä kolmea numeroa liian pieniä piikkikorkokenkiä, perse ei mahdu vesirajamekkoon (siis rajojen sisäpuolelle) ja yläkroppakin alkaa olemaan turhan koomisen näköinen jossain tiukkis napapaidassa. Tarkoittaako tää siis sitä, että bileisiin pitäis laittaa myös joku yläikäraja? Tai painoindeksimääritelmä? Tehdäänkö kauneus-/pukeutumispistelaskuri ja asetetaan pisteraja bileisiin? Mun mielestä nää kauniit ja pukeutuvat vois pitää ihan omat estetiikkabileensä ja pyöriä siellä ihan keskenään näiden ongelmiensa kanssa ja antaa muiden bilettää sellaisissa vaatteissa ku huvittaa.

Ja asiaan. Mun mielestä bileet itsessään oli loistavat, *sydän* TAB *sydän*
Tilan puute alkoi jossain vaiheessa ärsyttää aika tavalla, mutta kyllä siellä silti mun mielestä vielä ihan hyvin mahtui tanssimaan. On sitä ahtaammissakin paikoissa oltu. Mua nyt ei niin hirveästi nuo ulkoiset puitteet häiritse silloin kun musiikki on sellasta että se vie mennessään. Eipä siinä silloin edes paljon huomaa mitään puutteita.
Lauri

Posts: 1,051

#174 • • Lauri Devoted
Pikemminkin alaikäraja 22v ja selektiivisesti valita ne jotka oikeasti osaavat nauttia siitäkin
vähästä mitä Suomessa tarjotaan. Edelleenkään en ymmärrä sitä, että minkä takia pitää
änkeä itsensä jokaiseen juhlaan jos ei edes viihdy niissä? Ymmärrän jos joku valittaa tilanpuutteesta,
tms. Mutta kun tietää sen jo etukäteen, että tapahtuma on täynnä, niin miksi valittaa siitä jälkikäteen? :)

Itse viihdyin Hallmarkeissa erittäin hyvin Executive loungessa, jossa ilma oli raikas ja tilaa oli
vaikka kuinka paljon. Musiikki erittäin kohdallaan paikan interiööriin, volyymitaso juurikin oikea.

(P.S. niille jotka valittavat La Tourin pienuudesta, näyttäkääpä suurempi klubitila Helsingissä, jossa
esim. Hallmarkin tyylinen klubi voi toimia?)

// L
Samu

Posts: 517

#175 • • Samu Bodhisattva
VALIVALI, aina sama mankuminen!! Mulla ainakin oli ihan hemmetin nastaa!

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Claquesous

Posts: 3,206

#176 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa


sapeli:

Taviksen vastakohtana taas olisi henkilö joka suosii konemusiikkia tai muuta vaihtoehtomusiikkia, pukeutuu selkeästi katunormeista poiketen, ja on paikalla nauttimassa musiikista ja tanssimisesta ensisijaisesti.



Monet konemusiikkia diggailevat ja aktiivisesti erilaisissa alan bileissä käyvät pukeutuvat arkena saman kaltaisesti, joten eikö tällöin klubittajien pukeutuminen ole katunormien mukaista..?

Lisäksi gootit, fiftarit jne pukeutuvat kaikki (yleistäen) samalla lailla...

Point being: ei ole yhtenäistä katunormistoa miten pukeutua vaan kaikilla eri kulttuurien edustajilla on erilaiset normistot puketumiseen liittyen.

Sekavaa viestiä selkiyttääkseni: nykypäivänä ei ole edes "aikuisillakaan" yhtenäistä kulttuuria vaan kaikki kulttuuri on sirpaloitunut ja sirpaloituu vain enemmän. Edes ns. mainstream-kulttuuri ole yhtenäinen vaikka niin ajatellaan. Siinä vain on monia eri alakulttuureja, jotka ovat nousseet suosioon. Konemusiikki yleisesti ei edes ole maailman mittakaavassa enää marginaalimusiikkia, vaikka Suomessa se on jäänyt melko voimakkaasti suhteellisen pienen piirin kuunneltavaksi.

Ääh! Eihän tästä tule mitään... pyydän anteeksi epäselvää ja vaikeatajuista tekstiä.

--
32. of December

Fyrisch

Posts: 4,525

#177 • • Fyrisch

Iso-Lauri:
Pikemminkin alaikäraja 22v ja selektiivisesti valita ne jotka oikeasti osaavat nauttia siitäkin


IMO (<- lmao inhoon tota lyhennettä) alaikäraja ovelle vaikkapa 25v tai miksei jopa enemmän ja ennakolla k18..siin vois olla ideaa, ja niinku mainittu jo sitä lipun hinnan nostamist niin vois jo alkaa olee sellast porukkaa ketkä sinne on tullu sen musiikin takiii..
AlexS

Posts: 1,389

#178 • • AlexS kummasetä
Tuo ikäraja-systeemi, jonka joku mainitsi, kuulostaa hyvältä idealta...siis että esim. ennakkolipulla 18v ja ovelta 22v ikäraja (miksei 20v ja 24v *joo*).

--
I hear songs that should never end...
in places I cant comprehend.

iam

Posts: 3,085

#179 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Ensinnäkin kiitos elämäni kivoimmasta keikasta. Fiilikset on edelleen korkealla! Dj kopista katsottuna ei kyllä olis uskonut että porukalla oli huonot fiilikset :)

Mietin vaan että onkohan Hallmarkin yleisö tottunut liian hyvään? Tai miettikää että olisiko jonkun muun klubin kohdalla tullut näin paljon negatiivista palautetta ahtaudesta.. Hesperiakin oli aikoinaan ihan yhtä pahasti turvoksissa, mutten muista ihan tämmöistä vuodatusta nähneeni. Ahtauteen auttaa parhaiten kotiin lähteminen jolloin auttaa myös muita tai sitten se alkoholin juominen, joka auttaa muuhunkin harmitukseen. Tosin kun sitä tekee tarpeeksi moni niin selvät ihmiset ei enää kestä tilannetta = lisää tilaa :)

Jos edellinen resepti on huono niin sitten vois miettiä ehkä alakertaan jotain menevämpää musaa, vähemmän ihmisiä sisään tai uusi venue. Siinä mun ehdotukset.

Taviksiin en ota muuta kantaa kuin että toivottavasti hallut onnistuivat taas aivopesemään uusia klubbaajia!
Samu

Posts: 517

#180 • • Samu Bodhisattva

mikkihiiri:
Kyllä ainakin täällä Helsingin ympyröissä pystyy hyvin tunnistamaan konemusiikkihörhön kadulta



Ei muuten pysty! Katsos kun pystyt tunnistamaan vain ne "hörhöt", jotka vetää spikesit ja latexit ja Cyberdogit päällä! Et taatusti tiedä että minäkin oon "konemusiikkihörhö" kun tuun kadulla vastaan farkut ja villapaita päällä!

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson