Tr3oX - Jihad (FreeForm)

118 posts, 6 pages, 17,787 views

Damien

Posts: 2,882

#81 • • Edited Damien [tr3ox]
Taas kysyn itseltäni miksi vastata samaan kysymykseen useamman kerran jos vastapuolella on kuitenkin sisälukutaito hukassa.

99.999.999% tämän kappaleen kommenteista on kuulunut seuraavasti: "Tylsä." "Ei toimi." "Liian pitkä", toki olen halukas ottamaan vastaan kritiikkiä (+ tai -), mutten voi sulattaa mitään parin virkkeen dissauksia, ilman sen kummempia selityksiä, jotta mikä siinä kipaleessa ei toiminut kyseisellä kuuntelijalla. Rexin, nostatuksen ja muiden pitkästi kirjoittavien palaute on huomioitu ja pantu mieleen. Miksi? No kyseiset henkilöt olivat vaivautuneet panostamaan palautteessaan hieman sen rakenteseen. Jos mulla on ollut täällä leka otsassa ja sormi ylhäällä niin se on ollut vain ja ainoastaan edellämainituista syistä.

Ja jos mun asenne paistaa täältä aurinkovuorelta niin ylimielisenän, niin mitä siihen voi enää todeta? En ole? Olen toki ollut mainitusti ihan vitun käämeissä koko tän topic:n ajan, mutta olen mielestäni esittänyt sille painavia perusteitakin. Se että menee ja tukehtuu siihen eikä halua ymmärtää miksi olen käämeissä on MUN mielestä lukijan omassa egossa oleva flaksi. Itselläni on siis erittäin paljon halua ymmärtää miksi jokin asia "ei toimi", mutta jos sitä ei vaivaudu selittämään en voi sitä parista sanasta ymmärtää. Pidän toki itseäni "ammattimaisen" levjen pyörittäjänä ja suurelta osalta jaksan uskoa omaan musiikki makuuni (onhan moni pitänyt mm. miksauksistani etc.).

edit: turhat flamet ( kato vanhakin koira oppii)

edit2: ps. ei mua tartte herroitella, kun en skappari arvoltani ole vaan ihan perus jäksteri.
Damien

Posts: 2,882

#82 • • Damien [tr3ox]

mayah:
Biisien tuottaminen kun kuitenkin on loppupeleissä asiakaspalvelua, tai sellaista siitä ainakin tulee sillä minuutilla, kun studiotuotokset laitetaan kansan arvioitavaksi nettiin. Lainattakoon tähän loppuun vielä pätkä samaisesta kirjasta, kappaleesta 9, "Au! Tuo tekee kipeää! - Henkilökohtaisen arvostelun käsitteleminen"



MIelestäni tuo ei pidä paikkaansa, koska materiaali on vapaassa levityksessä. Kuuntelijalla ei ole mitään velvollisuutta edes kommentoida raitaa jos hän ei sitä halua. Kunnolla tehtyyn palautteeseen on suhtauduttu vakavasti ja näihin pilipali disseihin aggressiivisesti (varaan sen oikeuden itselleni jatkossakin).
T-mu

Posts: 2,980

#83 • • T-mu Läskimooses
Kuuntelin.
Kehityskelpoinen rallatus sanoisin. Puolet pituutta pois ja vähän järjen käyttöä melodioihin niin tää jopa toimis. Joku kura tässä vaan ei toimi ja kolahda (olisiko über puuduttava bassomelodia).
En väitä olevani ammattilainen, mutta oma mielipiteeni on että unohdatte ne 5.1 (mitälie) systeemit. Samoin asenteessa palautteeseen on parantamista.
Uskon että teissä on ainesta vaikka mihin kunhan lopetatte sen keulimisen ja pysytte realisteina osaamisenne/ulosantinne osalta.
7+/10

Ja ennen kun edes aloitat, kerron jo nyt että en aio vastata mitään jos tästä tulee jotain ot myllytystä. *vink*
Juhgu

Posts: 7,921

#84 • • Juhgu Virnistelijä

Damien:
---
Kunnolla tehtyyn palautteeseen on suhtauduttu vakavasti ja näihin pilipali disseihin aggressiivisesti (varaan sen oikeuden itselleni jatkossakin).


Täällä on siis mielestäsi 3 hyvää palautetta ja loput pilipalidissejä? Tervetuloa maailmaan jossa jokainen ei ole ammattimainen musiikintuottaja ja/tai kriitikko. Minusta olet saanut paljon enemmän hyödyllistä palautetta kuin tuolla asenteella ansaitset. Harmi ettet osaa käyttää sitä hyödyksi.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

kilobitti

Posts: 2,419

#85 • • kilobitti 1-2-3 techno

Juhgu:
Tervetuloa maailmaan jossa jokainen ei ole ammattimainen musiikintuottaja ja/tai kriitikko.



...ja suurin osa kuulijakuunnasta on joka tapauksessa niitä, jotka eivät musiikintuottamisesta juuri tiedä - heille biisi joko toimii tai ei toimi. Se että biisissä on käytetty yli 100 effua ei muuta sitä mitenkään.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Damien

Posts: 2,882

#86 • • Damien [tr3ox]

T-mu:
Kuuntelin.
Kehityskelpoinen rallatus sanoisin....--CLIP---



Hihii, naurattaa kun niin väsyttää.
Miksi se 5.1 on jäänyt ihmisten mieliin pyörimään vaikka olen koittanut tosi tarkasti kertoa mistä on kyse ja mitä vaatii? Siis vielä kerran, piisin bassline ei kuulu kuulua vaan se tukee kickejä. Perus jytke tässä on siellä 50hz maastossa, vaatii suppasen tai iso elementtiset skobet koska jos sitä raivokasta fiilistä ei kuule tai tunne mistä koko biisin idea on lähteny (aka Ki-real Virus kikit), ei tästä mitään hyvää voikkaan sanoa. Rakastaa PAta ja Cervin Vega merkkisiä pönttöjä.

Tuli tässä muuten soitettua yhdelle metalli muusikko frendille joka oli aluksi kuunnellut tätä mikseristä kotonaan ja todennut jotta kakka ja tylsä. Sitten kun se kerta erehty meillä pyörähtämään, niin pakkohan se oli sille isoista pöntöistä soittaa.
"Ei oo todellista, oliks tää näin aggressiivinen?!" sitten kun selitin sille samaa mitä olen myös täällä satuillut, isoista elementeistä jne. oli kaveri 100% samaa mieltä. Kotonaan sillä oli kuitenkin ollut Alesiksen perus monitorit ilman lisä suppareita ja oli sokeasti uskonut että piisi on päin metsää tuotettu koska ei soinut.

No turha tästä on enää jauhaa jautaa, minä tykkään, aika moni muukin tykkää, moni ei pidä ja se siitä. Tehdään lisää matskua ja kattellaan sitten mistä seuraavaksi kiikastaa.
Damien

Posts: 2,882

#87 • • Damien [tr3ox]

kilobitti:
---
Juhgu:
Tervetuloa maailmaan jossa jokainen ei ole ammattimainen musiikintuottaja ja/tai kriitikko.
---


...ja suurin osa kuulijakuunnasta on joka tapauksessa niitä, jotka eivät musiikintuottamisesta juuri tiedä - heille biisi joko toimii tai ei toimi. Se että biisissä on käytetty yli 100 effua ei muuta sitä mitenkään.



Ja jutun juurihan ei ole siinä, vaan siinä että biisi toimii oikeassa ympäristössä. Jos tiputan tän mun pauke setin välissä jossain kemuissa niin varmasti on jengillä paha olla, kun se mökää niin prklsti. Ei tässä muusta ole kyse, kuin helevetin moisesta väärinymmärryksestä IMHO
*piis*
Damien

Posts: 2,882

#88 • • Damien [tr3ox]

Juhgu:
---
Damien:
---
Kunnolla tehtyyn palautteeseen on suhtauduttu vakavasti ja näihin pilipali disseihin aggressiivisesti (varaan sen oikeuden itselleni jatkossakin).
---

Täällä on siis mielestäsi 3 hyvää palautetta ja loput pilipalidissejä? Tervetuloa maailmaan jossa jokainen ei ole ammattimainen musiikintuottaja ja/tai kriitikko. Minusta olet saanut paljon enemmän hyödyllistä palautetta kuin tuolla asenteella ansaitset. Harmi ettet osaa käyttää sitä hyödyksi.



Eli sun mielestä mulla ei ole oikeutta puolustaa itseäni ja näkemyksiäni ja vaatia hieman (ei paljon) lisää taustaa mielipiteille. Tokihan jokainen osaa tunteensa sanoiksi pukea, siitä todisteena seisokoon tää klubbarin ihqykixyä*pupu**igor**pahis**plur**aplodit**muhaha**ankka**nuotti*plur -meiniki. Miksi se tämän osalta olisi sitten niin erilaista ja vaikeaa?
Jone

Posts: 8,258

#89 • • Edited Jone Archibald Haddock

Damien:
Ja jutun juurihan ei ole siinä, vaan siinä että biisi toimii oikeassa ympäristössä.



...ja mä kun taas olen kuullut omasta mielestäni osuvasti sanottavan, että "jokaisella tuottajalla pitäisi olla kotonaan paska rantamankka - jos biisi oikeasti toimii, niin se toimii sellaisestakin kuunneltuna."

BTW, kuuntelin tän tänään uudestaan. Se ei ollut niin huono kuin muistin (eli tässä oli kuin olikin myös paljon hyvää mielestäni), mutta pitkäveteinen kuin mikä.
Damien

Posts: 2,882

#90 • • Edited Damien [tr3ox]

Jone:
---
Damien:
Ja jutun juurihan ei ole siinä, vaan siinä että biisi toimii oikeassa ympäristössä.

---


...ja mä kun taas olen kuullut omasta mielestäni osuvasti sanottavan, että "jokaisella tuottajalla pitäisi olla kotonaan paska rantamankka - jos biisi oikeasti toimii, niin se toimii sellaisestakin kuunneltuna."

BTW, kuuntelin tän tänään uudestaan. Se ei ollut niin huono kuin muistin (eli tässä oli kuin olikin myös paljon hyvää mielestäni), mutta pitkäveteinen kuin mikä.



Olen kuullut saman väitteen ja tiedosta että hyvin tuottettu ja vimpan päälle viimeistelty biisi, soi hyvin joka vehkeessä. Tämän kohdalla asia ei ole niin, se on nimenomaan tehty paukkumaan isosti ja mitä isommat vermeet sen paremmin se soi.

Mulla oli selkee visio heti alusta asti kun tätä projektia pyöriteltiin näpeissä, ei ollut kuin joku hämärä acidi ja pari kickiä. Sitten kun erehdyin hetkeksi toistamaan sitä raakileen raakiletta sterkoista ja perseentäristin alkoi elää, tiesin mitä tästä tulee (mulla on 15" 1000W vegaline:n autosubi ilman kalvoja, duunattu täristimeksi soffaan ja siihen menee parisataa wattia auton vahvaria). Tota alapäätä kun ei silloin nimen omaan edes kuullut Cerveistä vaan tunsin miten se vibratti ihan holtittomasta, niin että meinas toi vanha sohvan rämä natketa rungostaa palasiksi.

edit: ja tiedän että biisi on ihan vitun liian pitkä oikeestaan mihinkään soitettavaksi sellaisenaan (liian vaikee hahmotettavaksi;), mutta tälläisen siitä halusin. Omat juuret kun on niin syvällä tuolla psyke maisemissa ja muuta sen sellaista, niin yksinkertaisesti halusin biisiin kaiken mahdollisen mukaan ja sitä matskua nyt siinä sitten on.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#91 • • Aziz Combat Fighter
Summa summarum,

Damien on juntti.

Kiitos tästä threadista ^__^
Lucky-13th

Posts: 383

#92 • • Lucky-13th
Hah mä sain 5euron lappukuulokkeil ihan hyvät vibat:) ei katos pidä ettii virheit vaa nauttii reivist*vink*
Jos vituttaa ni se on kuuntelijan asenneongelma jos ei diggaa muitten saundist, varsinkin sillon ku artisti tietää mitä tekee.
Mielestäni biisi oli ihan sopiva kaikinpuolin, skidisti kyl tylsä mut nousujohdanteinen ja loppu kesken(siis odotin rankempaa/omalaatuisempaa loppua), kyl tää pireis menis vallan mainiosti*iihhih*

Niille jotka ihmettelevät miksi ylipäätään laittaa biisejä jakoon:
Jotku laittaa saundii jakoo ns skenepisteiden takia, jotku laittaa kehittävän palautteen toivossa, jotku taas tykkää saundistaan nii paljo et haluu muidenkin sitä kuulevan.

Ja se tosissaan on ikävän tuntusta ku joku tulee dissaa sun kultaa, kaikil oma reivi yhteisis reiveis, paskat saundit johtuu sun paskoist korvist! ei sitten liian kirjaimellisesti..

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

Damien

Posts: 2,882

#93 • • Damien [tr3ox]

Ana-5000:
Summa summarum,

Damien on juntti.

Kiitos tästä threadista ^__^



LoLMFGMaotsupDUMP! Mitä töhön vöi enää vastata, möö muista ettei hiekkalaatikon raekokoa kannata ylittää ja 2mm sora rikkoo sun polovihousut ja rupee nahkaa... *plur*
rec

Posts: 2,923

#94 • • rec
Tapelk.. tap... opettelen tappamista!

Näin sopivasti, lievästi humaltuneena voin sanoa, että "kuunnelkaa omaa itseänne.. sitä samaa pistosta joka tuntuu sydämessänne!" (lainaus 04 / II AliK. Mainonen / EK / KarPr (/alikersanttinttini/tupani esimies). Näin ollen tulen siihen johtopäätökseen, et mulle on vitun sama EDELLEENKIN mitä kukin on mitäkin mieltä tästä viisusta! MUTTA.. artisti tekee mitä haluaa, jos ja VARSINKIN jos se soi artistin/artistien mielestä hyvin tai jopa LOISTAVASTI on biisi onnistunut! Toisinajattelijat.. te ajattelette!

Rauhaa.. vaikka sotaa harjoitankin! *piis**hymy*
Flamie

Posts: 478

#95 • • Flamie

Damien
selväkshän tuo on käynyt ettei meidän matsku istu peruskorvaan



Anteeks? Nyt meni vähän ohi multa.. Peruskorva? Miten sä voit luokitella peruskorvan? Onko siis joillakin ihmisillä joku 15.1 joka osaa ymmärtää tätä teidän biisiänne vai?
Edelleen olen sitä mieltä että tämä on hyvä biisi, mutta mites muuten arvostelet sitä kun en mitenkään pyöri tuon tuottamisen ympärillä?
antonsonin

Posts: 2,712

#96 • • antonsonin laserpoint.

Flamie:
---
Damien
selväkshän tuo on käynyt ettei meidän matsku istu peruskorvaan

---


Anteeks? Nyt meni vähän ohi multa.. Peruskorva? Miten sä voit luokitella peruskorvan? Onko siis joillakin ihmisillä joku 15.1 joka osaa ymmärtää tätä teidän biisiänne vai?
Edelleen olen sitä mieltä että tämä on hyvä biisi, mutta mites muuten arvostelet sitä kun en mitenkään pyöri tuon tuottamisen ympärillä?



Veikkaan että damien haki asiassa sitä että musiikki on paljon "omalaatusempaa / erillaisempaa" kun yleensä että jokainen ei välttämättä pidäkkään siitä *piis*
Damien

Posts: 2,882

#97 • • Damien [tr3ox]

Flamie:
---
Damien
selväkshän tuo on käynyt ettei meidän matsku istu peruskorvaan

---


Anteeks? Nyt meni vähän ohi multa.. Peruskorva? Miten sä voit luokitella peruskorvan? Onko siis joillakin ihmisillä joku 15.1 joka osaa ymmärtää tätä teidän biisiänne vai?
Edelleen olen sitä mieltä että tämä on hyvä biisi, mutta mites muuten arvostelet sitä kun en mitenkään pyöri tuon tuottamisen ympärillä?



Meinasin ettei ole heti helposti ymmärrettävissä vaan vaatii kuuntelun tai pari, jotta jutut ja koukut aukeais ja sehän on jo aivan liikaa vaadittu... *vink*
Rubicon

Posts: 550

#98 • • Rubicon

Damien:
---


Tuli tässä muuten soitettua yhdelle metalli muusikko frendille joka oli aluksi kuunnellut tätä mikseristä kotonaan ja todennut jotta kakka ja tylsä. Sitten kun se kerta erehty meillä pyörähtämään, niin pakkohan se oli sille isoista pöntöistä soittaa.
"Ei oo todellista, oliks tää näin aggressiivinen?!" sitten kun selitin sille samaa mitä olen myös täällä satuillut, isoista elementeistä jne. oli kaveri 100% samaa mieltä. Kotonaan sillä oli kuitenkin ollut Alesiksen perus monitorit ilman lisä suppareita ja oli sokeasti uskonut että piisi on päin metsää tuotettu koska ei soinut.



Ehkä sitten kaikki tätä topicia seuranneet ja täällä asiasta tapelleet ovat myös tervetulleita sun luo kuuntelemaan tää biisi "isoista pöntöistä" niin saataisiin vääräuskoiset kääntymään.*haukottel*

Suhteellisen naurettavaa kitistä kuuntelijoiden vääristä laitteista ja amatöörilausunnoista ja sitten postata aina uudelleen ja uudelleen ettei kuuntelijat/ topicin lukijat ymmärrä sun pointtia siinä asiassa.
Jone tais tähän parhaan pisteen laittaa tolla rantamankka-kommentilla *piis*

--
In this white wave, I am sinking in this silence.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#99 • • Edited Jussi Soro choon!
Kuuntelinpas. Ei tää nyt ollu mun mielestä lainkaan kamalaa, vaikka biisin voiskin karkeesti pätkii puoleen, koska ei tässä nyt ihan rehellisesti mitään sellasta _ideaa_ oo joka kantais 12 minuuttia. Sinänsä kuitenkin ihan perushyvää, bileissä luulis menevän läpi ihan jees.

Tuotanto on ihan laadukasta, yläpäihin kaipaisin hiukka enemmän kilinöitä, ja jotain miellyttäviä freeform-henkisii breikkilooppei groovea tuomaan. Käskit kuunteleen 4.1-järjestelmästä, jota en kyl ymmärrä, kun täs on vaan 2 kanavaa, eikä niitäkään oo oikein käytetty, kun stereokuva on panoroitu pikkusen turhan keskelle muutenkin, eli sille puolelle kans jotain eloo vähän.

Nii ja Virusta tarvii olla kans, ei polkka muuten oo polkkaa :)
Damien

Posts: 2,882

#100 • • Edited Damien [tr3ox]
Rubicon:

Ehkä sitten kaikki tätä topicia seuranneet ja täällä asiasta tapelleet ovat myös tervetulleita sun luo kuuntelemaan tää biisi "isoista pöntöistä" niin saataisiin vääräuskoiset kääntymään.*haukottel*



*lmao**joo**piis**nuotti**plur*


edit: quote unohtu...