Liftaaminen

68 posts, 4 pages, 22,406 views

UzU

#1 • • UzU [33100]
Aina silloin tällöin näkee foorumeissa jonkun heittävän lauseen ”mä vaikka liftaan tänne” tai ”no tuu vaikka liftaamalla” kun on matkakassa pieni tai ei ole muuta kyytiä tarjolla.

Kuinka moni täällä oikeasti liftaa? Enemmän tai vähemmän. Nyt lasketaan mukaan lyhyet ja pitkät matkat, niin bileisiin kuin muuallekkin.

Usein olen kuullut (varsinkin äipän suusta) että liftaaminen on vaarallista. Itse olen melkolailla erimieltä On paljon vaarallisempaa tuoda kännissä baarista joku täysin tuntematon kotiinsa. Toki liftarinkin kannattaa katsoa kenen kyytiin menee ja luonnollisesti yksin liftaavalla tytölle on suurempi riski joutua ongelmiin kuin pojalla. Tähänkin toki voi vaikuttaa mm. pukeutumisella, eli ei lyhyttä hametta ja avonaista toppia.

Itse olen liftannut usean vuoden ajan. Tosin tämä on ollut aina aika satunnaista, mutta yleensä n. 5-10 matkaa kesässä. Talvella en ole koskaan liftannut. Kyydin olen saanut lähes aina alle 15min. Poikkeuksen tekevät Pori-Tampere väli 03 yöllä ja Lahti 08 sunnuntai aamuna. Olen liftannut festareille, bileisiin, kavereiden luona käymään yms..

Tärkeintä on vain ettei ole kiire. Jos bileet alkaa klo 22 niin Tampereelta ei kannata lähteä klo 20 ja ajatella että siinä on parin tunnin ajomatka.. Joskus se parin tunnin matka voi venyä vaikka neljäksi tunniksi.

Ulkomailla en ole koskaan liftannut.

Mutta kertokaa te omia kokemuksia, mielipitietä ja kysymyksiä.

ps. Loistava paikka liftausivinkkien ja kokemusten jakoon on liftari.orgi
henkkat

#2 • • henkkat
itte en oo koskakaan liftannu, mut yks kamu sen sijaan on..ööö..tapa liftaaja,vai miks sitä nyt sanotaan. kuitenkii, ykiskin vkl se ihan vaan huvikseen liftas kamusa kans heinolaan, olivat siel 2pv ja sit bäk. muhkeaa. en tiiä, kait siitä saa jtn kiksejä ja silleen. on se jänskää!! *nauru*
Apo

#3 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Liftaaminen on ehdottomasti hauska tapa matkustaa. Omilla reissuilla ainoat ongelmat ovat olleet sopivan (laillisen) liftauspaikan keksiminen. Kyydittäjinä on ollut vaimoja treenikämpälle pakoon lähteneistä rokkareista raamattufundamentalisteihin ja yleensä mielenkiintoista keskustelua on riittänyt sen tunnin pari mitä kyyti on mennyt oikeaan suuntaan. Aikaa kannattaa tosiaan varata enemmänkin siihen matkustamiseen ja säätiedotustakin on hyvä tsekata, vesisateessa on ankea seisoa tyhjän tien varressa.

Nykyisin kiireiden ja oman elintason noustua liftaaminen on jäänyt väliin (maksaa siitä että pääsee aikataulussa perille), mutta pitää varmaankin joku kesä taas mennä tien varteen :)

[muokattu 10.8.2004 12:58]
-P

#4 • • -P
Muutaman kerran on kyllä tullut liftattua nimenomaan bileisiin ja kotiin. Onhan se ollut ihan hauskaa ja kätevä keino jos ei ole muuta vaihtoehtoa. Jostain syystä tosin, omat liftauskokemukset ovat olleet tähän hieman tylsähköjä, kun kyytiinottajat eivät ole olleet kovin seurallisella päällä :/.

Jatkossa samaa rataa ja jos vaikka törmäisikin hieman kiinnostavimpiinkin kyyditsijöihin :)

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

meow

#5 • • meow " rakentavampaa kuvakritiikkiä kiitos "
siin vaiheessa ku näin elämääkin isomman peeniksen kyytiin ottajan kädessä ni loppu liftaus.
hyh hyh.bLlääääh.

*hellokitty*

--
Ystävyys on kuin housuun kuseminen:
kaikki näkevät mitä on tapahtunut, mutta vain sinä tunnet lämmön.

Pätkis

#6 • • Pätkis Pikkis
Näin suht pienikokoisena naishenkilönä tuo yksin liftaaminen ei oikeastaan kuulosta järin hyvältä idealta... varmaan liikaa itsesuojeluvaistoa tjsp. Eli siis juuei. En liftaa jos vaan voin välttää *hymy*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Aziz Combat Fighter

#7 • • Aziz Combat Fighter

meow:
siin vaiheessa ku näin elämääkin isomman peeniksen kyytiin ottajan kädessä ni loppu liftaus.
hyh hyh.bLlääääh.

*hellokitty*

Oho! Liftaisitko vielä, jos penis olisi ollut pieni?
henkkat

#8 • • henkkat

Ana:
---
meow:
hyh hyh.bLlääääh.

*hellokitty*

---

Oho! Liftaisitko vielä, jos penis olisi ollut pieni?

haha*nauru*
bissei

#9 • • bissei mr. b
eipä oo vielä tähän päivään mennessä tarvinnu....aina on kyyti järjestynyt muuten tai sit on oma auto jolla pääsee. *hymy*
UzU

#10 • • UzU [33100]

bissei:
eipä oo vielä tähän päivään mennessä tarvinnu....aina on kyyti järjestynyt muuten tai sit on oma auto jolla pääsee. *hymy*

Tuohon voisin sen sanoa että kyllä mullakin on oikeastaan aina ollut rahaa mennä esim. junalla mutta liftaaminen on eräänlainen elämysmatka. Eli en oikeastaan koskaan ole joutunut liftaan sen takia että se on ”ainoa mahdollisuus”.
MaSari

#11 • • MaSari space jammer
Ite oon tasan kerran kännissä, teininä, kaivarista tullessani kaverini kanssa jalat ihan paskana ja himaan sellaset 5 kilsaa matkaa, ja nekin me juostiin paljain jaloin *hahjust* SIinä matkalla siis liftailtiin oikeen urakalla.. Onneks ei päästy yhenkään kyytiin *lmao*

hehe, tuli tässä hassu juttu mieleen.
Mentiin viikko sitten raksuni kanssa Ivalossa käymään, ja matkalla nelostietä ennen Rovaniemeä yhessä tuppukylässä joku kiinalainen tyyppi liftaili melkeen koko kättä heiluttaen *nauru* oli se näky.. Vieressä tietty baari jonka nimi oli Baari *nauru* Vähän pisti mietityttää et mitähän vittua se siellä korvessa teki.. *nauru*

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

#12 • • pia^^ Guest
En ikin uskaltais ees koklata... mut oonki pelkuri *nauru* . Kyydit ku saa muutenki hoidettuu, ni ei ongelmaa *hymy*
Rocca

#13 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
Mun kohdalla se on kyllä silleen, että aina siihen taxiin jotenki sitä rahaa säästetään tai jollei muuten ni kävelten *joo*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Exlex

#14 • • Exlex
Eipä ole ikinä tullut mieleen kokeilla onnea liftaamalla.
Liftareita näkyy kyllä silloin tällöin tien vierellä mutta tällöin
vain tulee painettua lisää kaasua. Jotenkin sitä vain
tulee ajateltua aina sitä pahinta vaikka liftaamassa olisikin
vaarattoman näköinen naishenkilö *justjoo*

Syynä varmaan kyyninen suhtautuminen tuntemattomiin ihmisiin *hmph*
domi

#15 • • domi Työn sankari.
En oo ikinä liftannut,enkä liftaa, mutta otan aina kyytiin liftarin, koska mukavampi sitä on matkaa taittaa jonkun kanssa, kuin yksin.
Zet4

#16 • • Zet4 n00b
Minulla vituttaa kun tuo kauniinpi puoliskoni harrastaa tuota liftausta enemmänkin, ja varsinkin pitkillä matkoilla.
Menee hermot perkele kun pitää olla niin pihi ettei julkisilla voi kulkea.

--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

-Cicero

UzU

#17 • • UzU [33100]

Zeta:
Menee hermot perkele kun pitää olla niin pihi ettei julkisilla voi kulkea.

Harvemmin se siitä on kiinni. Liftaaminen on tapa, elämysmatkailua, kokemuksien hakemista, tapa kohdata uusia ihmisiä, sosiaalista kanssakäymistä...

Itse en ole koskaan liftannut siksi ettei olisi rahaa..
#18 • • emm@ Guest
juu kyllähän sitä tulee liftailtua suht useasti.liftaaminen on jännää ja tapaa kaikenlaisia tyyppejä him:in kosketinsoittajasta, avomersua ajaviin pukumiehiin..
pisin liftausmatka taitaa olla kokkola-turku väli n.500 kilsaa..
liftaan yleensä yksin koska ko.touhuun ei pahemmin saa houkuteltua ketään mukaan..
ihanteellisinta on jos pääsee rekan kyytiin, sillä ne kulkevat yleensä pitemmän matkaa yhteensuuntaan..
liftailen lähinnä seikkailun , reissuhengen, ja henkilökohtaisen konkurssin takia..
Pinxu

#19 • • Pinxu
Joskus ku oli \”pieni\”,ni oltii kavereitten kanssa keskel ei mitää..(lue 10kilsaa kotoa)Oltiin saatu päähämme,et lähetää tutun luo sinne jonnekkin..Nooh,liftit suju hyvin.Kunnes sitte liftailtii takaspäi sielt illal...Noustiin autoon,jota ajo sellanen suht nuorekas mies..Ihmettelin vaan,et miksikäs tää mies näytti niin tutulta..No perskules..Sehän oli mun 5.luokan hissan ope,joka ikäväkseni viel tunnisti mut.Ei paljo nauratanu*iihhih*
Deo

#20 • • Deo
Tämän kesän olen liftaillut pitkin Suomea ja todennut, et liftillä pääsee suhteellisen vaivattomasti perille. Viimeisin liftireissuni päättyi tänään, kun saavuin parin mutkan jälkeen Koneistoista kotia. Mielestäni Helsingin suuntaan liftaaminen on oikeastaan aika helppoa ja kyyti tulee kohdalle vähintään puolesasa tunnissa ellen homma ala mennä aivan käsille.