Kuinka moni täällä oikeasti liftaa? Enemmän tai vähemmän. Nyt lasketaan mukaan lyhyet ja pitkät matkat, niin bileisiin kuin muuallekkin.
Usein olen kuullut (varsinkin äipän suusta) että liftaaminen on vaarallista. Itse olen melkolailla erimieltä On paljon vaarallisempaa tuoda kännissä baarista joku täysin tuntematon kotiinsa. Toki liftarinkin kannattaa katsoa kenen kyytiin menee ja luonnollisesti yksin liftaavalla tytölle on suurempi riski joutua ongelmiin kuin pojalla. Tähänkin toki voi vaikuttaa mm. pukeutumisella, eli ei lyhyttä hametta ja avonaista toppia.
Itse olen liftannut usean vuoden ajan. Tosin tämä on ollut aina aika satunnaista, mutta yleensä n. 5-10 matkaa kesässä. Talvella en ole koskaan liftannut. Kyydin olen saanut lähes aina alle 15min. Poikkeuksen tekevät Pori-Tampere väli 03 yöllä ja Lahti 08 sunnuntai aamuna. Olen liftannut festareille, bileisiin, kavereiden luona käymään yms..
Tärkeintä on vain ettei ole kiire. Jos bileet alkaa klo 22 niin Tampereelta ei kannata lähteä klo 20 ja ajatella että siinä on parin tunnin ajomatka.. Joskus se parin tunnin matka voi venyä vaikka neljäksi tunniksi.
Ulkomailla en ole koskaan liftannut.
Mutta kertokaa te omia kokemuksia, mielipitietä ja kysymyksiä.
ps. Loistava paikka liftausivinkkien ja kokemusten jakoon on liftari.orgi