Bileiden jälkeinen haikeus/alakulo?

71 posts, 4 pages, 20,135 views

wallu

#41 • • wallu

S-T:
---
m_a:
Masennus tuntuu olevan enempi muoti sana. Moni käyttää sitä huolettomasti kuvaamaan kaikkea pahaa oloa, jonka syytä ei heti osaa sanoa.

---

Totta. Mutta se ei muuta sitä, mitä ajattelen topicin aloittajan ajavan tässä takaa - juuri tuon yleisen masennus -sanan ”väärinkäytön” takia niin päättelen.

Jos nyt pilkkua viilataan niin topicin tietenkin voisi muuttaa vaikkapa ”Bileiden jälkeinen alakuloisuus” -topiciksi

Joo en ole perehtynyt käsitteen-masennus varsinaiseen merkitykseen sen tarkemmin. Tarkoitin sillä lähinnä juuri tuommoista hienoista haikeutta tai alakuloa, johtuen omalla kohdalla siitä, että haluaisi mahtavien bileiden ja musiikin jatkuvan jatkuvan pitempään. Pilkunviilaajille ja moraalinvartijoille taas isokäsi *piis*
Hyzenthlay

#42 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

S-T:
ps. ainakin itselleni termi laskut liittyy päihteisiin, topicissa lienee ajetaan takaa jotain muuta.

joo, samaa mieltä. Itse en ainakaan sen takia mistään laskuista puhu.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

_kolibri_

#43 • • _kolibri_ -lintunen-
hmmmz *ding* tulipa tämä topicci sopivasti eteeni...

itse olen juuri ”tällaisessa” ihmeessä olotilassa noiden elixir bileiden jälkeen... en kyllä ole tämmöistä ennen tuntenut näin selvästi....

en voi kutsua sitä masennuksi tai miksikään negatiiviseksi koska olen silti tosi tyytyväinen sisältä mutta ei kyl inspaa mitenkään nyt mennä bileisiin...
ja kyllähän se pikkasen ärsyttää *grr* ku ei haluu edes puhua eikä tavata ihmisiä vaan vain käpertyä omaan hyvään oloonsa ja hymyillä...

voihan se jotenkin johtua siitä ku elixir oli siis niiiiiiiiiiiiin loistavat/parhaat *plur* bileet että tietää että mikään ei voi vielä edes hipoa sitä tunnetta vähään aikaan, mikä sisällä vieläkin pyörii... *sydän*

hiihih... en sitten tiedä... näin meilläpäin...
#44 • • MiSSy* Guest
Riippuu vähän olenko ollut *känni* :ssä bileissä, jos olen ni sitten kyllä on masentunut olo, mutta yleensä kun olen selvinpäin, bileiden jälkeen olen väsynyt mutta onnellinen... *sydän*

#45 • • ville olen oikeasti ujo

S-T:
ainakin itselleni termi laskut liittyy päihteisiin, topicissa lienee ajetaan takaa jotain muuta.

Alkuperäisellä alottajalle ehkä, mutta laskut heitto taisi viitata juuri erilaisten stimulattien aiheuttamaan henkiseen ja fyysiseen olotilaan, johon liittyy hyvin usein henkinen masennus.

Jos siis joku on niin tyhmä päihteidenkäyttäjä että ei vielä tiedä niin tässä tulee yhdessä lausessa: Ekstaasin ja/tai amfetamiinin jatkuva käyttö aiheuttaa usein masentuneisuutta. Toisin kuin suuri osa valistuksesta, niin tämä ihan oikeesti pitää paikkaansa.

Offtopicina voisi sanoa, että itselläni tulee olo että nämä lukuisat ”masentaako/ei masenna/onko hyvä olo/ei ole hyvä olo” topicit liittyvät jollain tavalla siihen, että aika moni täällä käyttää päihteitä. Jos ja kun jotain teistä oikeesti masentaa paljon bileiden jälkeen ja bileissä on tullut otettua laittomia päihteitä, niin pieni tauko ja oman käytön miettiminen voisi tehdä ihan hyvää :)

t setä valistaja

[muokattu 2.8.2004 11:06]
Aziz Combat Fighter

#46 • • Aziz Combat Fighter

S-T:
ainakin itselleni termi laskut liittyy päihteisiin, topicissa lienee ajetaan takaa jotain muuta.

---

Alkuperäisellä alottajalle ehkä, mutta laskut heitto taisi viitata juuri erilaisten stimulattien aiheuttamaan henkiseen ja fyysiseen olotilaan, johon liittyy hyvin usein henkinen masennus.

Jos siis joku on niin tyhmä päihteidenkäyttäjä että ei vielä tiedä niin tässä tulee yhdessä lausessa: Ekstaasin ja/tai amfetamiinin jatkuva käyttö aiheuttaa usein masentuneisuutta. Toisin kuin suuri osa valistuksesta, niin tämä ihan oikeesti pitää paikkaansa.

Offtopicina voisi sanoa, että itselläni tulee olo että nämä lukuisat ”masentaako/ei masenna/onko hyvä olo/ei ole hyvä olo” topicit liittyvät jollain tavalla siihen, että aika moni täällä käyttää päihteitä. Jos ja kun jotain teistä oikeesti masentaa paljon bileiden jälkeen ja bileissä on tullut otettua laittomia päihteitä, niin pieni tauko ja oman käytön miettiminen voisi tehdä ihan hyvää :)

t setä valistaja

[muokattu 2.8.2004 11:06]

Niin, tässä oli useammalla sanalla lausuttuna tasan sama pointti, mitä yritin tuoda omassa postauksessani ehkä hieman sarkastisesti esille. Esim. essojen nappailua seuraa usein serotoniinin vajetila, joka ilmenee masennuksena.

Itse en ole mokomaan ilmiöön törmännyt, ehkä siksi, etten eläydy bileisiin niin vahvasti, että tuntisin ne jotenkin elämää suurempina kokemuksina. Paremminkin hyvistä bileistä jää hyviä muistoja ja huonoista bileistä pois lähtiessä on onnellinen olo, ettei tarvitse olla siellä enää :)
sielu hänkin

#47 • • sielu hänkin Psykehoitsu. Team Rekkalesbot. ViherPirkko-linnu.
Hyvien pileiden jälkeen ei masenna. Ne antaa voimia. Kuullostaa musta todella hälyyttävältä jos masentaa se että on ollut kivaa?
Itselle väsymys aiheuttaa kyllä lievää masennusta, tai oikeastaan poikkeavaa käytöstä. Viikonlopun kun on ollut menossa, niin hysteerisyyttä alkuviikkoon, ja keskiviikkona nukuttaa koko päivä.
Ja meille kaikille, niin laittomien ja laillisten päihteiden käyttäjille tekee hyvää olla muutama vkoloppu putkeen ihan ihan selvinpäin. Varsinkin jos masentaa, mutta tekee se hyvää kenelle vaan...

--
*tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk*

liikkuva muna

#48 • • liikkuva muna an egg on the move
Päh.. Mä ainakin oon ilonen kun bileet loppuu ja pääsee nukkumaan. Yleensä väsähdän jo siinä yhden aikoihin ja karkaan pois. *nukkuu*
wallu

#49 • • wallu
Topiccia aloittaessani, mulla ei todellakaan ollu mielessä mitkään päihteitten aiheuttamat masentuneisuudet/haikeudet. Ei edes krapula.

Lähinnä sitä ajoin takaa, että alentaako se mieltä muilla, kun joutuu palaamaan arkeen loistavien bileiden jälkeen, joka on itselleni ainakin kohtuu tylsä. Siis se luo alakuloisuutta, että bileet on jo loppu, ikäänkuin haluasin niitten jatkuvan pitempään.
Taidan elää ikäänkuin bileistä bileisiin, niinkun joku tässä aikasemmin sanoikin. *nauru*
Tais tulla aika sekava teksti *ding**nauru*
alphamagic

#50 • • alphamagic
aina on jotenkin tyhjä olo bileitten jälkeen, tuntuu että on antanu kaikkensa ja sit jää sellanen aukko... *ding* kaikki ihkut ihmiset ja musiikki ja kaikki... pahinta on se jos ei tiedä millon pääsee taas bilettää*poks* et en sit tiedä onko pieni addiktio tanssimiseen ja plurplurplurmaailmaan... *iloinen*

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Uhuu

#51 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
oi, mä en millään haluis päästää irti siitä sosiaalisesta ympäristöstä, missä bileet tulee vietettyä... mukavista ihmisistä ja iloisesta yhdessäolosta... siksi toisinaan tulee haikea olo, kun kello lähenee valomerkkiä tms.

yksi kavereista sanoo aina olevansa tyytyväinen siitä, kun bileet loppuu. syynä on kuulemma se, että silloin voi aloittaa odottamaan seuraavia.... =)

-haikimuskusmukulasaurustusuhuustus

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

gluester

#52 • • gluester Further
Hmm, jos itkettää niin kannattaa katsoa vähän peiliin - sieltä voi löytyä yllättäen moniakin selkeitä syitä *hmph*...

Mutta enpä minä ole oikea henkilö moralisoimaan - edelleenkin... jokainen huolehtikoon omasta hyvinvoinnistaan *iloinen*
Chare

#53 • • Chare kiltti tyttö
hmm.. niin... bileistä lähtiessä oon kyllä yleensä \”väsynyt, mutta onnellinen\”.. tavallaan joskus on haikeeta ku ihanat bileet loppuu ja täytyy lähtee kotiin.. sitä alkaa jo oottaan seuraavii kekkereitä.. *iihhih*

--
Ihmisen JOKAISEN teon takana on sama ensisijainen päämäärä: oman mielenrauhan ja henkisen mukavuuden varmistaminen. -mark twain

hakuna matata! -leijonakuningas

Henna

#54 • • Henna RaittiusYhdistyksen jäsen
Itku, nyyh, kyynel, kärsi laskus......*muhaha**muhaha*
typ0

#55 • • typ0 syntax error

Henna:

olit nopeempi =D

---

rakas mussukka yritä ajatella positiivisii ajatuksii nii ei oo nii ankeeta aamulla ku herää ;)

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

#56 • • Kirsikka Guest
No, mulla on korkeintaan kauhea morkkis jos on tullut oltua liian humalassa ja on nolannut itsensä *nauru* Mutta en muuten tunnusta mitään masennusta saavani...
Mark

#57 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Henna:

LOL! *nauru*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

#58 • • greenie Guest

Henna:

Peace, Love, Unity & Rape sinnekin!
Juhgu

#59 • • Juhgu Virnistelijä
No nyt on vähän :/ olo, mutta se johtuu siitä että koneistot olivat itselleni kesän viimeiset pippalot, ja nyt tuntuu siltä että kesä on ohi, syksy puskee päälle ja täytyy pikkuhiljaa aloittaa muutto ja opiskelu.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

sapeli

#60 • • sapeli jokukukamikä?
I hate mondays... kinda

On vaan aina outoa palata arkitodellisuuteen... Mut ilman sitä ei kyl pääsis viikonloppufiiliksiinkään... Elämä on outoa...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.