Käsi ilmaan mikäli olet kasvanut ulos melodisesta trancesta

366 posts, 19 pages, 105,526 views

kilobitti

Posts: 2,419

#142 • • kilobitti 1-2-3 techno
_*eiei*/

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

nvd

Posts: 69

#143 • • nvd
Mä en oo tainnu edes koskaan kasvaa siihen sisään :D (nojoo, kyllä se (ainaki joskus) kuuntelumusana menee, mut ei sitä kyllä kauheesti tanssia jaksa)
pupuankka

Posts: 869

#144 • • pupuankka poly-wtf?!

Grizzley:


Eniveis, vaikka skenepisteet nyt varmaan ropsahtelee alas enkä pääse enää samalle hiekkalaatikolle keskustelemaan konemusiikista katu-uskottavasti ja vatvomaan goottityylisesti phahan phahan mainstreamkiksun aiheuttamaa alennustilaa, niin täytyy todeta että *plur* fiilistelyyn ei oo olemassa parempaa musiikkia! Siis omasta mielestäni. Ne parjatut vokaaliosuudet laulettuna uskomattoman kauniilla naisäänellä vaan yksinkertasesti saa ihon kananlihalle (siis positiivisesti *hymy*) ja hymyn kasvoille.

Käsi pysyy siis alhaalla, sillä kaikelle musalle on musta omat hetkensä ja tunnetilansa. Haen takkini ja menen kotiin kuuntelemaan vaikka As the Rush Comesia... *sydän*



Allekirjoitan tämän. *joo* Kaikelle on hetkensä, mut myönnetään, jos mä haluan kuunnella jotain ”älyllisesti stimuloivaa” musiikkia niin kiksu ei oo eka valinta... *justjoo*

[muokattu 28.4.2004 16:58]
tir

Posts: 951

#145 • • tir
_*joo*/
Saara

Posts: 1,954

#146 • • Saara #2970

hannah:
MITÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!tää on ihan varmasti laiton topic!!!!! *dissaa*
kiksu on maailman ihanin asia *plur*

[muokattu 28.4.2004 17:08]



*sydän* *sydän* *sydän*

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

kilobitti

Posts: 2,419

#147 • • kilobitti 1-2-3 techno

hannah:
kiksu on maailman ihanin asia *plur*



mistäs ”kiksu” muuten alkujaan tulee; itse muistelen sen merkanneen kikkeli-trancea*hih*?

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Orfeus

Posts: 5,872

#148 • • Orfeus

kilobitti:
---
hannah:
kiksu on maailman ihanin asia *plur*

---


mistäs ”kiksu” muuten alkujaan tulee; itse muistelen sen merkanneen kikkeli-trancea*hih*?


Mä muistasin kans tollasen termin et lieneekö siitä johdettu siveellisempään muotoon?
nomic

Posts: 4,120

#149 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
jaa'a, aina on hyviä kiksuliini kipaleita sekä huonoja, niinkuin joka genrestä löytyy hyviä ja huonoja niin esim vieläkin kolahtaa hyvin joku: Solid sessions - janeiro tj... mutta kyllä nyt on alettu selvästi kuuntelemaan rankempaa ryminää :) eli ”perus-trance” on jäänyt vähän taaksepäin mutta hyvä biisi on aina hyvä biisi genreen katsomatta :)
*piis*
antonsonin

Posts: 2,712

#150 • • antonsonin laserpoint.

Quu:
Ihmeellistä.

Hard-House on jo vähän ”poissa muodista” suomesta. Vuosi- pari sitten sitä kuunneltiin valtavasti.

Melodinen trance tuskin koskaan tulee katoamaan. Sille on aina kannattajansa.

Techouse kyllä valtaa nykyään tääläkin pippaloita. Ei mua haittaa.*vink*



no mutta taas sellasta UK-hard housea ei oo paljookaan tullut kuultua viimeaikoina , ja kyllä nrg tulee säilymään jos sitä ruvetaan tekemään enemmän ja monipuolisempaa matskuu *hih*
antonsonin

Posts: 2,712

#151 • • antonsonin laserpoint.

Digi:
---
Galrav:
o/
tai miten siitä voi kasvaa ulos, jos ei koskaan kuunnellutkaan?

---
sä ja sun hits for chicks levyt...*lohduttel*



Sä ja sun kakspää dildot jossa lukee ”dj sammy <3<3”
Miika

Posts: 893

#152 • • Miika
Mä en ymmärrä mitä vikaa melodioissa on. Roskaa saa aikaseksi kaikesta mitä ihmismieleen tulee, mutta se ei mene mun jakeluun miksi (trance)biisi missä on yli kahden tahdin melodia leimataan kiksuksi. Jos kaikki olisi samaa monomäiskettä all the way, niin kuinka kauan konemusiikki säilyisi mielenkiintoisena musiikin maailmana vaikkapa asiaan vihkiytymättömille ihmisille? Siinä missä melodioiden toteutus on mennyt tähän juustoksi leimatulle asteelle, niin koska aletaan dissata tiettyjen soundien käyttöä teknossa samaan tyyliin? Näin onkin jo käynyt, monenkin genren parissa. Soundia voidaan toki viedä pitkälle äänisynteesin kehittyessä, mutta koska tulee rajat senkin käytössä vastaan, kuten nykyään tuntuu olevan melodioiden kanssa?

Koska tulee raja vastaan *kaiken* musiikin kanssa?

Itselläni on jo tullut. Paljon ihanempaa on nauttia laineiden laulua, savusaunan kuistilla, oman saaren rauhassa. Hiljaisuuden syvä ääni on todella aliarvostettua soundia. Se on se ainoa soundi kun kuulemme todellista itseämme. Emme ketään muuta. Valitettavasti en voi viettää elämääni sähköttömässä Suonteen saaren mökissä, joten kompromisseja joudun tekemään. Rehellisesti voin silti sanoa, että mieluisinta musiikkia itselleni on kuunnella kaikkien studioni koneiden sammumista yksitellen rauhalliseen lepoon. Unten maille. *nukkuu*

*holding hands tightly down*
kilobitti

Posts: 2,419

#153 • • kilobitti 1-2-3 techno

Luminescent:
Mä en ymmärrä mitä vikaa melodioissa on. Roskaa saa aikaseksi kaikesta mitä ihmismieleen tulee, mutta se ei mene mun jakeluun miksi (trance)biisi missä on yli kahden tahdin melodia leimataan kiksuksi.



Hmmm..mulla ei ole mitään melodioita vastaan, vaan kiksua. Se mitä määrittelen kiksumelodioiksi on ne omaan makuun vähän turhan kosiskelevat, imelät ja yleensä aika ennalta-arvattavat melodiat semmosella \”oi-kun-ihanaa\”-asenteella. Kun ne vielä soitetaan jollain supersaw-soundilla se ei yksinkertaisesti kolahda. Mutta toisille kolahtaa - elä ja anna elää*piis* Mun mielestä musiikin siisteimpiä juttuja on se, että vain harva ei pidä musiikista ollenkaan, musiikkia löytyy vähän jokaiselle jotakin, ja kaikesta ei tarvitse pitää.

Melodista, ei-kiksua, konemusaa on paljonkin - esim. Underworldilla on loistavia suhteellisen melodisia biisejä joita voi kuunnella kylmin värein ilman että kiksukarvat(*eiei*) nousee pystyyn. Samoin esim. Infected Mushroomilla on todella melodiatäyteistä musaa, esim. Unbalanced (baby killer rmx) on yhtä melodiaa toisen perään luisumatta kuitenkaan kiksuun.

Siinä missä melodioiden toteutus on mennyt tähän juustoksi leimatulle asteelle, niin koska aletaan dissata tiettyjen soundien käyttöä teknossa samaan tyyliin?



Siinä vaiheessa kun niihin soundeihin ruvetaan kyllästymään. Ja jos teknosta puhutaan, kyllähän 303-, 808- ja 909-kriittisyyttä on kuulunut selvästi viime vuosina..

Koska tulee raja vastaan *kaiken* musiikin kanssa?

Itselläni on jo tullut. Paljon ihanempaa on nauttia laineiden laulua, savusaunan kuistilla, oman saaren rauhassa. Hiljaisuuden syvä ääni on todella aliarvostettua soundia.



Jossain määrin sama on tullut täälläkin, kuuntelen musiikkia taustamusiikkina enää harvoin, ja jätän musiikin kuuntelemisen kertoihin kun voin keskittyä siihen kunnolla. Tuota mökin hiljaisuutta varjostaa hieman korvien jatkuva tinnitus, mutta onneksi siihen on suht tottunut ja osaa nauttia hiljaisuudesta*piis*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#154 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

hannah:
MITÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!tää on ihan varmasti laiton topic!!!!! *dissaa*
kiksu on maailman ihanin asia *plur*

[muokattu 28.4.2004 17:08]

*eiei*

Kyllä on aika harvassa trance kappaleet jotka eivät saa minua voimaan pahoin! *nuha*
Poikkeuksia tosin löytyy esimerkiksi voisin mainita 3 Drives :: Carrera 2. Uskomattoman kaunis melodia. *plur*

[muokattu 29.4.2004 11:15]
Lauruska

Posts: 821

#155 • • Lauruska nihkee
_o_ mutta kaipa sekin hetki tulee sitku tuun isoks ja vanhaks =(
kilobitti

Posts: 2,419

#156 • • kilobitti 1-2-3 techno

Lauruska:
_o_ mutta kaipa sekin hetki tulee sitku tuun isoks ja vanhaks =(



odotan edelleen sitä että saan ostaa kaikki kiksuklassikot panhuilu-versioina anttilasta.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

vanhus

Posts: 889

#157 • • vanhus
juu ei ihan hyvältä se kuulostaa ei tietenkään kaikki biisit on niitä huonojakin mut mut on paljon hyviä kipaleita joita vois soitaa*taputapu**aplodit**jiihaa**ding**joo*
Riku

Posts: 3,187

#158 • • Riku The Little Prince

vanhus:
juu ei ihan hyvältä se kuulostaa ei tietenkään kaikki biisit on niitä huonojakin mut mut on paljon hyviä kipaleita joita vois soitaa*taputapu**aplodit**jiihaa**ding**joo*

on niitä välimerkkejäkin joita voit käyttää koska mun ainakin oli hetken aikaa vähän vaikea saada selvää mitä tässä oikein yritetään sanoa kun ei edes isoja alkukirjaimia ole ei pahalla mut kuitenkin

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Miika

Posts: 893

#159 • • Miika

kilobitti:
---
Lauruska:
_o_ mutta kaipa sekin hetki tulee sitku tuun isoks ja vanhaks =(
---


odotan edelleen sitä että saan ostaa kaikki kiksuklassikot panhuilu-versioina anttilasta.




Kiitos vinkistä. *hih*
darz

Posts: 1,127

#160 • • darz

hannah:
MITÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!tää on ihan varmasti laiton topic!!!!! *dissaa*
kiksu on maailman ihanin asia *plur*

[muokattu 28.4.2004 17:08]



Samaa mieltä *joo* *sydän*