Turhat postimäärien nostatus topikit ja trollit

56 posts, 3 pages, 15,917 views

sts

Posts: 7,969

#21 • • sts Sama pyynti aitta!

Jone:
---
Dives:
turhaa olla noin pirun tiukka.

---


Se taas on aika pitkälti mielipidekysymys. Eilisessä irssin puolella tapahtuneessa paskanjauhannassa Klubituksen tilaa koskien kävi ilmi, että monia tuntui häiritsevän aika raskaasti nimenomaan se, että tietyt tahot eivät hahmota chattaamisen ja forumeille kirjoittelun eroa. Syyksi tähän epäiltiin sitä, ettei nuoremmilla käyttäjillä välttämättä ole kauhean suurta pohjaa forumien käyttökulttuurista (joka siis sapettaa vanhempia käyttäjiä, jotka ovat keskustelleet asioista vuodesta miekka ja kilpi BBS:issä, newsgroupeissa jne.).



Ah ne olivatkin aikoja, pamautin 2k markan laskun ala-asteelleni roikkumalla purkeissa, en tosin jäänyt kiinni ;D
sts

Posts: 7,969

#22 • • sts Sama pyynti aitta!

diffas:
---
Dives:
turhaa olla noin pirun tiukka.

---


internet on muutenkin täynnä paskaa, turha sitä on lisää tehdä.



Word.
Avatar
#23 • • niomic Guest

mayah:
---
Jone:
Eilisessä irssin puolella tapahtuneessa paskanjauhannassa Klubituksen tilaa koskien kävi ilmi, että monia tuntui häiritsevän aika raskaasti nimenomaan se, että tietyt tahot eivät hahmota chattaamisen ja forumeille kirjoittelun eroa.

---


No olenko esimerkiksi mä syyllistynyt tällaiseen Konemusiikki skene-topikissa?



Nolife mayah-kulta, et. Olet nähnyt paljon vaivaa postiesi eteen ja suurimman osan tarkoituksenahan oli selkeästi viedä asioita eteenpäin tai peräänkuuluttaa vastaamatta jätettyjä kysymyksiä. Muuten tuo Skene-topic on täynnä tauhkaa. Itsekin osallistuin tähän tauhkaan ja varsinkin silloin kun keskustelu oli jo lähtenyt lapasista. Siinäkin threadissä taitaa olla 12. sivu menossa ja niistä on keskustelua varmaan noin 3-4 sivua.

Itse paljon forumeissa ja bbs:ssä vanhaltaan möyrynneenä näkisin, että moderaation, tauhkan ja kammoksuttavien topikkien lisäksi suuri ongelma Klubituksessa on huono Forumi. Tätähän on käistelty jo pitkät threadit ja asianomaiset varmasti ovat tietoisia ongelmista. Tiedän myös ettei ko. henkilöllä / löillä ole erikoisemmin aikaa käytettävissä. Jos nykyiseen forumiin ei oltaisi pultattu jo niin paljon Klubituskohtaisia kilkkeitä, niin suosittelisin suoraan uuden bbs-softan asennusta (esim. phpbb). Mutta eikai tässä auta muu kuin odottaa.

-- paatos oli alkamaisillaan, onneksi ehdin ensin --
Jussi Soro

Posts: 6,385

#24 • • Jussi Soro choon!

sts:
Ah ne olivatkin aikoja, pamautin 2k markan laskun ala-asteelleni roikkumalla purkeissa, en tosin jäänyt kiinni ;D


Mä tein saman kotiin, ja jäin kiinni. Sillon oli viel telealueitakin enemmän kun nykyään ja kaukopuhelu oli se kun ei enää saanu jugurttipurkilla yhteyttä. *hmph*
Juhgu

Posts: 7,921

#25 • • Juhgu Virnistelijä

Niomic:
moderaation, tauhkan ja kammoksuttavien topikkien lisäksi suuri ongelma Klubituksessa on huono Forumi. Tätähän on käistelty jo pitkät threadit ja asianomaiset varmasti ovat tietoisia ongelmista.



Pitäisiköhän tästä järjestää joku äänestys? Minusta kun klubituksen forumia on oikein mukava katsella (hymiöineen kaikkineen) verrattuna niihin kiljooniin samannäköisiin ja aina yhtä rumiin phpbb ym. boardeihin.


Dives:
ajat muuttuu.. mä esim oon irkannut vuodesta miekka ja kilpi.. tosin käyttänyt bbs ”skeneaikoina”.. ei tää mun mielestä niin paha ole.



Taidat puhua paskaa. Luulisi, että jos on keskustellut BBS-ajoista lähtien, olisi vuosien varrella oppinut kirjoittamaan luettavaa tekstiä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Displacer

Posts: 1,828

#26 • • Displacer

Jone:
---
Dives:
turhaa olla noin pirun tiukka.

---


Se taas on aika pitkälti mielipidekysymys. Eilisessä irssin puolella tapahtuneessa paskanjauhannassa Klubituksen tilaa koskien kävi ilmi, että monia tuntui häiritsevän aika raskaasti nimenomaan se, että tietyt tahot eivät hahmota chattaamisen ja forumeille kirjoittelun eroa. Syyksi tähän epäiltiin sitä, ettei nuoremmilla käyttäjillä välttämättä ole kauhean suurta pohjaa forumien käyttökulttuurista (joka siis sapettaa vanhempia käyttäjiä, jotka ovat keskustelleet asioista vuodesta miekka ja kilpi BBS:issä, newsgroupeissa jne.).



Sapettaa se nuorempiakin käyttäjiä (tai siis ainakin mua) mutta klubbarissa on onneksi vielä suhteellisen vähän tota turhaa chitchattia keskusteluiden lomassa. Järkytyin oikein ku luin harderfaster.netin-forumia. Siellä sitä (turhaa jauhantaa) riittää. Joka stanan ketjussa joku alkaa höpöttää kaverilleen että mihinkäs sitä tänä viikonloppuna pitäis mennä jne, ei tehdä klubbarista samanlaista, eihän?

Tosin siellä ei muutenkaan tunnu olevan mitään moderointia, ketjuja syntyy kuin sieniä sateella ja mielenkiintoisten keskustelujen löytäminen on vaikeaa.

okei, ehkä vähän liioiteltu esimerkki mutta jokainen voi itse todeta miten käyttökelvottomaksi tämäkin foorumi voi muuttua jos tota turhaa tauhkaa alkaa esiintymään enemmänkin.

edit: ainii osoite jos jotakuta kiinnostaa: http://www.harderfaster.net/ vaikka foorumi tuolla onkin mitä on, niin sieltä löytyy kyllä kaikkea muutakin mielenkiintoista.

[muokattu 20.7.2004 18:52]
Vivo

Posts: 178

#27 • • Vivo
Foorumin floodamista saatais vähennettyä, jos päivän aikana kirjoitettavien viestien määrää rajoitettaisiin. Vähän niinku saldoraja. Jos privaviestit ei vielä kuuluis kyseisen rajan piiriin, niin ihmisten välistä chättäilyä saataisiin ohjattua enemmän niille kuuluviin paikkoihin.

--
one foot in the rave

Dives

Posts: 536

#28 • • Dives I see the light

mayah:
---
niomic:
Olet nähnyt paljon vaivaa postiesi eteen ja suurimman osan tarkoituksenahan oli selkeästi viedä asioita eteenpäin tai peräänkuuluttaa vastaamatta jätettyjä kysymyksiä.

---

Tiedä siitä vaivannäöstä sitten, mutta hauskaa mulla on ainakin ollut. Jos joku nyt kuitenkin on siitä jotenkin loukkaantunut (Individualin kanssa muuten asiat on sovittu privassa) ni anteeksi vaan. Ja jos jollain on jotain palautetta mun forum-keskusteluistani, niin otan niitä jatkossakin mielelläni vastaan. Siitä mä en tykkää, että jossain irssissä (jota en käytä) keskustellaan (nimillä tai ilman) topikista, jossa olen ollut epäilemättä pahin päänaukoja, mutta kukaan ei tule mulle sanomaan, että lopeta nyt saatana. Mä nyt vaan satun joskus innostumaan ja jos kukaan ei kerro, että olen idiootti, en sitä varmasti itsekään silloin tajua!


---
niomic:
Nolife mayah-kulta, et.

---

Ja mitä tulee tähän lempinimeen.. ni... hmm.. jos ei tehtäis siitä mitään virallista *nauru*



sun vittuilu on ehkä vielä parempaa kuin jonen.. harva ihminen oikeasti osaa vittuilla kunnolla nykyään.. sekin on ihan omaa taiteenlaji.. vittuilaan toisillemme lisää tulevaisuudessa.
Jone

Posts: 8,258

#29 • • Jone Archibald Haddock

Dives:
sun vittuilu on ehkä vielä parempaa kuin jonen.. harva ihminen oikeasti osaa vittuilla kunnolla nykyään.. sekin on ihan omaa taiteenlaji.. vittuilaan toisillemme lisää tulevaisuudessa.



Tässäpä oiva tilaisuus opettaa yksi pieni kultainen sääntö forumien käyttämisestä:
- Pyri quottaamaan vähemmän tekstiä kuin itse kirjoitat siihen vastaukseksi.

Ton noudattaminen parantaa forumien luettavuutta nimittäin kertalaakista aivan helvetisti. (Puhumattakaan siitä kuinka paljon sitä parantaisi se jos kaikki opettelis tekemään ne quotet oikein - Come on, se ei oo kauheen vaikeeta.)

[muokattu 20.7.2004 19:06]
Vivo

Posts: 178

#30 • • Vivo
Nii ja serotonotin sanoja lainaten ”ystävät ei quotee toisiaan”

okei taas tää meni vähän tälläseks...

--
one foot in the rave

sts

Posts: 7,969

#31 • • sts Sama pyynti aitta!

Vivo:
Nii ja serotonotin sanoja lainaten ”ystävät ei quotee toisiaan”

okei taas tää meni vähän tälläseks...



Mut ei kandee quotee toisten quoteja jos ei tosiaa tiiä miksi tuollainen quote on kehitetty.

ps. Quotet kuoli scenen mukana.
Avatar
#32 • • astaroth Guest

Dives:
jos joku haluaa jotain deepimpää ja jotain mihin vain esim promoottorit/deejiit pääsee käsiksi..


Ajatuksena ihan kehuttava, mutta erittäin vaikea toteuttaa. Jos mä nyt hankin yht'äkkiä teknarit ja soitan pari veisua himassa, niin onko se tarpeellinen kriteeri kutsumaan itseäni DJ:ksi? Millä tavalla kategorisoidaan promoottorit, DJ tai valokuvaajat? Täällä tällä hetkellä se onnistuu nappia painamalla omista asetuksista, mutta sen voi tehdä kuka vain. Tuon idean toteuttaminen on aika mahdoton ajatus, vaikkakin oikein kelvollinen.
UnityF

Posts: 15,721

#33 • • UnityF joo just se
Mä olen syyllistyny kirjoittamaan turhaa paskaa ihan varmasti klubbarin foorumeihin mut joku raja silti.. Ok mä oon ehkä kirjoittanu eniten viestejä klubbarissakin mutta sekin johtuu että mä olen aktiivinen yksityisviestien / ryhmäviestien kirjottaja jonka takii näinkin paljon viestejä näkyy tulleen kirjoitettuu...

Se mikä mua häiritsee nykyään on topikit jossa vain käytetään tota quote toimintoo ”väärin” siis quatetaan koko paska ja kirjoitetaan perään muutama rivi.. Se tekee lukemisesta tylsää ja sekavaa ja niin en jaksa kiinnostuu koko topikista vaikka se voisi olla todella mielenkiintoinenkin.

Se että klubitus on hukkumassa paskaan on tullu monenkin suusta viime aikoina ja jotta tää pysyis edes jotenkin kasassa pitäis varmaan tehdä asialle jotain. mutta mitä? Ihan mitä tahansa tulee päätettyy niin joku narisee ja valittaa... *poks*
Esim mä olen jutellu parin kaverin kanssa onkojan mahollista kun joku luo uuden topikin niin se menisi ”hyväksyttäväksi”??*täh*?? Niin voisi jäädä täysin turhat topikit kuten miten päin voitelet näkkärin tai miten päin seisot suihkussa topikit kokonaan pois... ? ok ne on häröilyalueella mutta rajansa sielläkin... oletko posliini vaiko et? ketä oikeesti se kiinnostaa?? huoh.. *poks*
Ja jotta nekään ei niin kokoajan pyörisi jaloissa niin miten olisi jos klubbarin ”sulkisi” vaikka 2-3 päivää ja siivois sen kokonaan ihan täysistä topikeista?

Varoituksia ja pieniä porttareita kannatan minäkin tai jotain linjan tiukentamista ei kummiskaan liian pilkunnussimis hommaa.. *vink* ja toi ip-banni periaatteessa ok mut toisaalta ei esim mun koneelta käy noin 4-5 klubbarin otusta kattomassa aina mikä täällä on meno olis tyhmää jos esim joku niistä sais bannit niin se sitten koskis tavallaan muakin jne jne...

mut nyt riittää tää jauhaaminen otus on koittanu puhuu suhkoht selkeesti tietenkään onnistumatta siinä *hih*

[muokattu 20.7.2004 21:40]
Karvinen

Posts: 699

#34 • • Karvinen SekaiSin MariSta
miten päin seisot suihkussa on ihan letkee topikki. jokaisella on erinlainen kiinnostuksen kohde... diggailen ite enemmän näkkäri topikeist ku mikä on paras pc peli... *poks*
jos ruvettais karsii noit topikkei pois ja sun muuta, ni oisko ihmiset täällä yhtä paljon?
yrittäkää nyt sit löytää yhteinen kiinnostuksen kohde, mikä on aika vitun vaikeeta! *hmph*

--
Seison omilla jaloillani,
Pysyn aloillani,
Omilla tavoillani

Individual

Posts: 10,942

#35 • • Individual HYPNO!
Plattarissa toi häröily-osasto ja hassut topicit toimii kun se häröily ei lähde leviämään sieltä juurikaan muualle kiitos tiukan moderoinnin, jos kohta siinäkin on hyvät ja huonot puolensa.
Riku

Posts: 3,187

#36 • • Riku The Little Prince

Karvinen:
yrittäkää nyt sit löytää yhteinen kiinnostuksen kohde, mikä on aika vitun vaikeeta! *hmph*

Mun mielestä kaikkien pitäis puhua pelkästään Skenestä.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Juhgu

Posts: 7,921

#37 • • Juhgu Virnistelijä

Individual:
Plattarissa toi häröily-osasto ja hassut topicit toimii kun se häröily ei lähde leviämään sieltä juurikaan muualle



Aivan. Eli jos valitsemansa alueet saisi pois tuosta ”uudet” -ikkunasta, kuten täällä on ehdotettu, niin kaikki taitaisivat olla tyytyväisiä?

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

diezel

Posts: 430

#38 • • diezel -

UnityF:
.. se tekee ukemisesta tylsää ja sekavaa ja niin en jaksa kiinnostuu koko topikista vaikka se voisi olla todella mielenkiintoinenkin.



Vähän sama asia kuin kirjoitetaan pitkiä pätkiä yhteen ilman kappalevälejä. Ei aina jaksaisi lukea, vaikka jotain asiaa olisikin *vink*

Ja olihan sitä bbs aikaan offline-readereita jolla sai viestit omalle koneelle eikä tarvinnut yläasteikäisen innolla montaa tuntia istua kirjoittamassa paria viestiä eikä päässyt omalle kohdalla puhelinlaskut sentään 2k euroon kohoamaan. Ja muistan vieläkin kuinka hienoa oli päästä nettiin kotoa 1200 bps modeemilla niin, että lähetti sähköpostia jonnekin palveluun ”get url” komennolla ja sitten sai sen sivun html-koodin takaisin. Ja tämä oli kyllä offtopicia.
UnityF

Posts: 15,721

#39 • • UnityF joo just se

diezel:
Vähän sama asia kuin kirjoitetaan pitkiä pätkiä yhteen ilman kappalevälejä. Ei aina jaksaisi lukea, vaikka jotain asiaa olisikin *vink*



*kiitoskiitos* kun muistutit.. mä oon koittanu opetella just tota mut aina se välillä unohtuu.. Nyt koitin vähän muokkaa tota mun edellistä kirjoitusta jos se nyt on vähän helpompi luettava.. *blush*
Mut juuri näin mun mielestä pitää toimii ja kertoo mikä mättää niin sitten oppii ja loppujen lopuksi kaikki on tyytyväisiä?
esim mä en loukkaannu jos joku kertoo et on tääkin vaihtoehto ja näinkin vois tehhä tjsp... ennemmin olen iloinen kun joku ”opettaa” *hymy* Kaikille kaikki ei ole niin itsestäänselvyyksiä aina..
Avatar
#40 • • niomic Guest
Mainitsin aikasemmin esimerkkinä phpbbs:n ja ihan vain oman mielenrauhani takia haluan sanoa, että se oli vain ensimmäinen bbs-softa, joka sattui ko. hetkellä tulemaan mieleen.

Ts. phpbbs ei ole erikoisemmin parempi kuin nykyinenkään Klubbarin forum.

Tarvittais

- puurakenteita (viestiketjuja aiheen alla),
- viestien tyypin määrittelyä (siistit logot ja tajuu heti et mikä oli viestin sisältö),
- rankkauskin voisi olla kohtuu kiva ( eli viestille annetaan pisteitä ja oma mielipide sisällöstä, tyyliin +1 hauska, -1 trolli )

Viimeinen on kiinnostava lähinnä sen tarjoaman sosiaalisen navigoinnin mahdollisuuksien takia.

Edit: tosin alkaa nyt maistuu vähän puulta edes puhua näistä, kun tietää ettei tiedä milloin asioille tehdään jotain =/

[muokattu 21.7.2004 11:40]