Turhat postimäärien nostatus topikit ja trollit

56 posts, 3 pages, 15,885 views

sts

Posts: 7,969

#1 • • sts Sama pyynti aitta!
Itseäni häiritsee muutaman tahon turhien trollien luonti ja turha ns. fleimitys chatti.

Monet nämä topikit ovat idealtaan aika hyviä, mutta 90% kun nämä tietyt tahot ovat tehneet nämä niin innostus aiheeseen menee jo pelkästään topikin aloittajan nimen nähtyä, vaikka topikki alkaisikin hyvin niin kolmen postin jälkeen koko topikki menee yleensä 90% fleimaamiseksi tai trollaamiseksi.
Vielä kirsikkana annoksen päälle juttu menee vielä mostly off topic valitteluksi. Moderointia voisi lisätä tai laittaa näitä tahoja välillä vähän jäähylle *hymy*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#2 • • Jussi Soro choon!
Jotenkin musta tuntuu kuitenkin, et Klubitus kuolee jos toi poistetaan.
Avatar
#3 • • ALIEN Guest
*nukkuu*
Jone

Posts: 8,258

#4 • • Jone Archibald Haddock

mayah:
Lähinnä vaan mitä enemmän posteja, sitä vähemmän elämää..



Nyt tiedän.

Nimim. ”Yli 2500 postausta.”

*vink*

Mut joo, Klubituksen tiukempaa moderointia kannatetaan täältäkin suunnasta lämpimästi. Myös niitä jäähyjä, banneja, varoituksia ja muuta sen sellaista vois pistää napsumaan silloin kuin aiheellista on. Jälleen kerran tekisi mieli avautua siitä kuinka Klubitus tukehtuu pikkuhiljaa (mutta varmasti ellei asialle tehdä jotain) paskaan ja kuolee. Toivottavasti näin ei käy.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#5 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

climate:
Tuon ”Viestien määrä” numerotiedon vois kyllä ottaa pois näkyvistä, jos oletetaan että se houkuttaa ihmisiä kirjoittamaan bullshittiä.


mayah:
eli lähinnä vaan mitä enemmän posteja, sitä vähemmän elämää..
Et jos joku siitä luulee taas saavansa skenepisteitä(tm) ni omapahan on häpeänsä.



Samaa mieltä molempien kanssa *joo*

Viestien määrän vois tosiaan poistaa kun sillä ei ole oikeastaan mitään virkaa...

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Dives

Posts: 536

#6 • • Dives I see the light

Jone:
---
mayah:
Lähinnä vaan mitä enemmän posteja, sitä vähemmän elämää..

---


Nyt tiedän.

Nimim. ”Yli 2500 postausta.”

*vink*

Mut joo, Klubituksen tiukempaa moderointia kannatetaan täältäkin suunnasta lämpimästi. Myös niitä jäähyjä, banneja, varoituksia ja muuta sen sellaista vois pistää napsumaan silloin kuin aiheellista on. Jälleen kerran tekisi mieli avautua siitä kuinka Klubitus tukehtuu pikkuhiljaa (mutta varmasti ellei asialle tehdä jotain) paskaan ja kuolee. Toivottavasti näin ei käy.



oonks mä listalla millä sijalla?

Täytyy myöskin ottaa huomioon että jos haluaa aiheuttaa kränää sen voi tehdä eri ipeestä ja luoda vaikka millä mitalla uusia nimiä.. kyllä mä uskon että anqqa kuitenkin tietää mitä tekee.. vai pitäiskö olla uusi plattari.. sitähän ihmiset täällä arvostaa.. vapaata sanaa..
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#7 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Jone:
Mut joo, Klubituksen tiukempaa moderointia kannatetaan täältäkin suunnasta lämpimästi. Myös niitä jäähyjä, banneja, varoituksia ja muuta sen sellaista vois pistää napsumaan silloin kuin aiheellista on.



Toisaalta jos näille tietyille ”häiriköille” annettaisiin varoituksia tai jopa esim. viikon porttikieltoja niin mikäs on sen helpompaa kun luoda uusi nimi jonka nimi on vaikka ”Jone on tyhmä” Ja ehtii taas sillä kirjoittaa vaikka kuinka monta ”haista paska” viestiä ympäriinsä ennenkuin se bannataan. Se taas tukkisi klubitusta entistä enemmän.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Howdy

Posts: 7,955

#8 • • Howdy Oldie

Jone:
---
mayah:
Lähinnä vaan mitä enemmän posteja, sitä vähemmän elämää..

---


Nyt tiedän.

Nimim. ”Yli 2500 postausta.”

*vink*

Mut joo, Klubituksen tiukempaa moderointia kannatetaan täältäkin suunnasta lämpimästi. Myös niitä jäähyjä, banneja, varoituksia ja muuta sen sellaista vois pistää napsumaan silloin kuin aiheellista on. Jälleen kerran tekisi mieli avautua siitä kuinka Klubitus tukehtuu pikkuhiljaa (mutta varmasti ellei asialle tehdä jotain) paskaan ja kuolee. Toivottavasti näin ei käy.



Allekirjoitan .. itseäkin alkanu jopa jurppimaan .. ja se ei helposti onnistu ..

--
Käpy vailla vertaa

Howdy

Posts: 7,955

#9 • • Howdy Oldie
Tuntuuhan niillä viestien määrällä olevan jotain merkitystä jos kerran maksaa vaivaa tänne asti siitä kirjoitella .. ettei olis kateuden peikkoa tai jotain *vink**nauru*
”jos en mä niin ei muutkaan” *hih* täälä nyt rupee muutenkin olemaan aikamoinen hiekkalaatikon kunkku meneillään .. valitettavasti ..

--
Käpy vailla vertaa

serotonot

Posts: 3,137

#10 • • serotonot Paul Easy

Steven Hoaks:
---
Jone:
Mut joo, Klubituksen tiukempaa moderointia kannatetaan täältäkin suunnasta lämpimästi. Myös niitä jäähyjä, banneja, varoituksia ja muuta sen sellaista vois pistää napsumaan silloin kuin aiheellista on.

---


Toisaalta jos näille tietyille ”häiriköille” annettaisiin varoituksia tai jopa esim. viikon porttikieltoja niin mikäs on sen helpompaa kun luoda uusi nimi jonka nimi on vaikka ”Jone on tyhmä” Ja ehtii taas sillä kirjoittaa vaikka kuinka monta ”haista paska” viestiä ympäriinsä ennenkuin se bannataan. Se taas tukkisi klubitusta entistä enemmän.



eiköhän sitä saada noi trollit kuriin ip-bannillakin...
sts

Posts: 7,969

#11 • • sts Sama pyynti aitta!
Joo saa mun puolesta bannaa duunipaikan ip:n eipä tuu kulutettua niin paljoa aikaa klubbaris, ja yksi trollaaja ei sen jälkee postaa, joka on samassa työpaikassa ;)
Lost-Soul

Posts: 3,107

#12 • • Lost-Soul los pallos
Kyllähän tuolla tiedoissa on myös rekisteröitymis päivä. Kun vähän katselee viestien määriä ja tuota rekisteröitymistä, voi alkaa suht helposti huomaamaan, kuka kirjottaa melkein pelkkää paskaa ja ketkä harkitsee edes vähän niitä kirjottamisiaan. Joskus huomannut, että joku on onnistunut melkein kuukaudessa kirjotettua 1000 viestiä, missä esim mulla meni kait jotain 2 vuotta.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Jone

Posts: 8,258

#13 • • Jone Archibald Haddock

Dives:
oonks mä listalla millä sijalla?



Millä listalla?

Dives:
Täytyy myöskin ottaa huomioon että jos haluaa aiheuttaa kränää sen voi tehdä eri ipeestä ja luoda vaikka millä mitalla uusia nimiä.. kyllä mä uskon että anqqa kuitenkin tietää mitä tekee.. vai pitäiskö olla uusi plattari.. sitähän ihmiset täällä arvostaa.. vapaata sanaa..



Joo, tiedetään. Vaikka asiasta on olemassa myös eriäviä mielipiteitä, en ole ihan täysin uuno (tietotekniikkaan liittyvissä asioissa).

Keskimääräinen räyhähenki ei välttis taasen ole tietoteknisistä asioista niin suunnattoman tietoinen ja oonkin havainnut, että suhteellisen pienillä estoilla saa yleensä hiljennettyä epätoivotut äänet tai ainakin viestin siitä, että tietynlainen käyttäytyminen on epätoivottua, menemään perille.

Plattarissa ja Klubbarissa on kummassakin puolensa. Plattarin käyttäjäkunta on kuitenkin mun näkökulmastani ihan omaehtoisesti hitaasti tappanut foruminsa kiinnostavuuden muille kuin pienelle ydinkäyttäjäryhmälle ylenpalttisella nihkeydellä. Plattarin moderoinnista mulla taas on pääsääntöisesti hyvää sanottavaa (muutamia ihmetystä herättäviä asioita lukuunottamatta). Klubbarin käyttäjäkunta on myöskin täysin omaehtoisesti tappamassa tämän forumin kiinnostavuutta vähintään niiden ihmisten silmissä, joita kiinnostaisi oikeasti keskustella asioista vähän deepimmälläkin tasolla ihan omaksi huvikseen. Juuri eilen kävin irssissä keskustelua siitä kuinka hymiöhelvetti, täydellinen perustavanlaatuisen äidinkielemme osaamisen puute, tyhjänpäiväiset threadit ja forumin käyttäminen KissFM:n chatin jatkeena ovat karkoittaneet täältä jo monia IMO hyvin varteenotettavia kirjoittajia, joiden läsnäolo olis mun mielestäni tosi siisti juttu.

Steven Hoaks:
Toisaalta jos näille tietyille ”häiriköille” annettaisiin varoituksia tai jopa esim. viikon porttikieltoja niin mikäs on sen helpompaa kun luoda uusi nimi jonka nimi on vaikka ”Jone on tyhmä” Ja ehtii taas sillä kirjoittaa vaikka kuinka monta ”haista paska” viestiä ympäriinsä ennenkuin se bannataan. Se taas tukkisi klubitusta entistä enemmän.



No sillehän nyt ei voi mitään jos lapset on sitten lapsia, mutta mä vakaasti uskon että varoitusten ja määräaikaisten bannien antaminen pistävät niiden kohteen useimmissa tapauksissa edes skidisti miettimään asioita. Jos mulle vilahtaisi monoa, niin kyllä mä ainakin rupeisin kiukuttelun sijaan kelaamaan, että oliskohan mun omassa käytöksessäni kenties hieman petrattavaa.

[muokattu 20.7.2004 17:29]
anqqa

Posts: 4,032

#14 • • anqqa tirehtööri

climate:
Klubbarin toimintoja vois vähän parannella, mutta eipä sellaseen vapaaehtoiseen koodaukseen taida kauheesti löytyä aikaa tai porukkaa.

Kaikkea paskanjauhantaa ei voi koskaan poistaa topiceista tai foorumilta (mm. sen takia mitä Steven Hoaks tossa aikasemmin sanoi), joten sitä pitäisi ehkä vaan yrittää hallinnoida automaattisesti - eli vois koodata lisäominaisuuksia joilla kukin Klubituksen käyttäjä voi parantaa omaa Klubitus.org -käyttökokemustaan.

Harmi etten osaa PHP:tä, muuten ois voinut vaikka jeesatakkin.



noita 'käyttökokemuksia parantavia' ominaisuuksia on tuloillaan paljonki, joista monet ratkasee monia eri topikeissa esitettyjä 'epäkohtia', mutta kuten iteki sanoit, aika on kortilla :/

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Dives

Posts: 536

#15 • • Dives I see the light

sts:
Joo saa mun puolesta bannaa duunipaikan ip:n eipä tuu kulutettua niin paljoa aikaa klubbaris, ja yksi trollaaja ei sen jälkee postaa, joka on samassa työpaikassa ;)



käyt sä jotain avautuu *släp*.. tulee potkut duunista prkl käyt jotain netissä mulle avautuu :D tuu 5 metriä tänneppäin niin tulee kirjallinen varoitus..

LOLS :D

Jone

Siis sillä banni listalla :D

Olen kuullut että anqqa ei halua tälläistä klubbariin mutta.. miten ois plattarin promoottoripalstaa vastaavaa.. tai sen tyylistä..

jos joku haluaa jotain deepimpää ja jotain mihin vain esim promoottorit/deejiit pääsee käsiksi..

toinen vaihtoehto on tosiaankin se että antaa ihmisten ratee toisiaan tai topikkejä... ihan miten vain...

mielestäni klubbari on kyllä ihan ok niinkuin se on nyt.. ihmiset tekevät paikan.. ei paikka ihmisä..
Juhgu

Posts: 7,921

#16 • • Juhgu Virnistelijä

Dives:
---
käyt sä jotain avautuu *släp*.. tulee potkut duunista prkl käyt jotain netissä mulle avautuu :D tuu 5 metriä tänneppäin niin tulee kirjallinen varoitus..

LOLS :D



Mukavaa että saatiin tähän ketjuun esimerkkikin siitä millainen keskustelu olisi hyvä karsia pois.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Dives

Posts: 536

#17 • • Dives I see the light

Juhgu:
---
Dives:
---
käyt sä jotain avautuu *släp*.. tulee potkut duunista prkl käyt jotain netissä mulle avautuu :D tuu 5 metriä tänneppäin niin tulee kirjallinen varoitus..

LOLS :D
---


Mukavaa että saatiin tähän ketjuun esimerkkikin siitä millainen keskustelu olisi hyvä karsia pois.


siis tää on kulttuuri juttu.. ok tulee jotain offtopic juttuja välillä mutta kun istut kasvotusten jonkun kanssa puhumassa niin silloinkin voi mennä aika paljonkin offtopic välillä. turhaa olla noin pirun tiukka.
Jone

Posts: 8,258

#19 • • Jone Archibald Haddock

Dives:
turhaa olla noin pirun tiukka.



Se taas on aika pitkälti mielipidekysymys. Eilisessä irssin puolella tapahtuneessa paskanjauhannassa Klubituksen tilaa koskien kävi ilmi, että monia tuntui häiritsevän aika raskaasti nimenomaan se, että tietyt tahot eivät hahmota chattaamisen ja forumeille kirjoittelun eroa. Syyksi tähän epäiltiin sitä, ettei nuoremmilla käyttäjillä välttämättä ole kauhean suurta pohjaa forumien käyttökulttuurista (joka siis sapettaa vanhempia käyttäjiä, jotka ovat keskustelleet asioista vuodesta miekka ja kilpi BBS:issä, newsgroupeissa jne.).
Dives

Posts: 536

#20 • • Dives I see the light

Jone:
---
Dives:
turhaa olla noin pirun tiukka.

---


Se taas on aika pitkälti mielipidekysymys. Eilisessä irssin puolella tapahtuneessa paskanjauhannassa Klubituksen tilaa koskien kävi ilmi, että monia tuntui häiritsevän aika raskaasti nimenomaan se, että tietyt tahot eivät hahmota chattaamisen ja forumeille kirjoittelun eroa. Syyksi tähän epäiltiin sitä, ettei nuoremmilla käyttäjillä välttämättä ole kauhean suurta pohjaa forumien käyttökulttuurista (joka siis sapettaa vanhempia käyttäjiä, jotka ovat keskustelleet asioista vuodesta miekka ja kilpi BBS:issä, newsgroupeissa jne.).



ajat muuttuu.. mä esim oon irkannut vuodesta miekka ja kilpi.. tosin käyttänyt bbs ”skeneaikoina”.. ei tää mun mielestä niin paha ole.