Konemusiikki "skene" on tietämättömien harhaluuloa.

301 posts, 16 pages, 101,444 views

Howdy

#21 • • Howdy Oldie

Jone:
Jopas on topicilla nimi. Koitan edelleen hahmottaa mitä sillä tarkoitetaan.

Varsinkin hieman kauemman aikaa bilettäneet tai muuten vain ikävuosiltaan hilppasen kypsemmät henkilöt puhuvat ”skenestä”, ”skenepisteistä” ja muusta sen sellaisesta pääsääntöisesti lähinnä sarkastisessa tai ironisessa mielessä. Bileissä vallitseva kastijärjestelmä on mun käsittääkseni lähinnä nuorempien tai vähemmän aikaa bileissä käyneiden ylläpitämä, enkä tiedä yhdenkään ”skeneikonin” (olipa kyseessä sitten dj, promoottori tai jotain muuta) asemaan nostetun henkilön tätä pyytäneen tai halunneen. Nuorien ja nyyppien palvonta aiheuttaa enimmäkseen lähinnä huvittuneisuutta, vaivautuneisuutta ja jopa vittuuntumista sen kohteissa.

Mut joo. Kerrankin Divesiltä topic, joka ei lähtökohtaisesti ole täysin hanurista. Ensimmäisen viestin sanoman hahmottaminen kyllä kesti mulla vaikean sen vaikean ulosannin takia todella kauan.

Jeps.. ei kyllä tässä iässä voisi vähempää kiinnostaa nuoleskella ketään, lähinnä illan idea on rentoutua ja kuluttaa aikaa hyvien ystävien kanssa *joo* Eikä kyllä muutenkaan varmaan vanhempaa väkeä kiinnosta ”kalastella ääniä” *nauru*

--
Käpy vailla vertaa

Apo

#22 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Dives:
Minä sanon että skene on ihan turha sana kuvaamaan konemusiikin maailmaa suomessa, kaikki jaksaa jostain syystä aina puhua siitä kuinka skene joku on, kuinka joku pousailee skenepisteiden toivossa, kuka tekee mitäkin että saa skenepisteitä ja kenestä saa eniten skenepisteitä.

Jos kokemuksesi konemusiikkiskenestä ja sen ihmisistä ovat tosiaan noin huonoja, niin suosittelen että laajentaisit tuttavapiiriäsi. Siinä konemusiikkiskenessä missä itse liikun ihmiset ovat paljon mukavampia ja mielenkiintoisempia.

Dives:
Tällä koko aiheella ja ”pohjustuksella” ajan sitä takaa että jotkut tekevät tuottajista ja tiskijukista jumalia vaikka kukaan ei ole tavallista ihmistä ihmeellisempi.

Totta turiset. Valitettavasti ilman tuota markkinointia ja hypetystä bileisiin ei tule tarpeeksi ihmisiä. Onko tuossa muuten jotain pahaa, tuot asian esille siinä valossa että siinä olisi?

Mielestäni elämässä saa ja pitää olla ”elämää suurempia” asioita. Ja jotta ne ”elämää suuremmat” asiat erottuisivat harmaasta massata, elämässä pitää myös kontrastia, eli aina tulee löytymään tosielämän sankareita joista kukaan ei puhu.
Roger Roger

#23 • • Roger Roger Kentti

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

#24 • • niomic Guest
Where can one find this Staradeejii?
bates

#25 • • bates Tirehtööri

mayah:
Joo joo, kato, meitsillä se on ainaki niin päin, et kaikki skenejulkkikset tulee juttelee mulle, eikä niistä meinaa millään päästä eroon, ni siks näyttää siltä, et meitsi keräilee skenepisteitä.

*justjoo*

Damn...Oon kade... *kuolaa**nauru*

--
The best way to predict the future is to invent it.

Dives

#26 • • Dives I see the light

Apo:
---
Dives:
Minä sanon että skene on ihan turha sana kuvaamaan konemusiikin maailmaa suomessa, kaikki jaksaa jostain syystä aina puhua siitä kuinka skene joku on, kuinka joku pousailee skenepisteiden toivossa, kuka tekee mitäkin että saa skenepisteitä ja kenestä saa eniten skenepisteitä.

---

Jos kokemuksesi konemusiikkiskenestä ja sen ihmisistä ovat tosiaan noin huonoja, niin suosittelen että laajentaisit tuttavapiiriäsi. Siinä konemusiikkiskenessä missä itse liikun ihmiset ovat paljon mukavampia ja mielenkiintoisempia.

---
Dives:
Tällä koko aiheella ja ”pohjustuksella” ajan sitä takaa että jotkut tekevät tuottajista ja tiskijukista jumalia vaikka kukaan ei ole tavallista ihmistä ihmeellisempi.

---

Totta turiset. Valitettavasti ilman tuota markkinointia ja hypetystä bileisiin ei tule tarpeeksi ihmisiä. Onko tuossa muuten jotain pahaa, tuot asian esille siinä valossa että siinä olisi?

Mielestäni elämässä saa ja pitää olla ”elämää suurempia” asioita. Ja jotta ne ”elämää suuremmat” asiat erottuisivat harmaasta massata, elämässä pitää myös kontrastia, eli aina tulee löytymään tosielämän sankareita joista kukaan ei puhu.

mainostus ja hypetys on jees.. eikä se että deejii on tavallinen ihminen tarkoita sitä että se ei soittais jumalaista musaa.. ja kyllä minä mielestäni oikeassa porukassa liikun.. mutta noihin muihin tulee kuitenkin törmättyä..

mm paras juttu mikä mulle tulee vastaan aika usein on ”milloin sä soitat?” sit ihmiset ihmettelee että mä en oo deejii..

täällä on paljon ihmisiä joihin haluaisin tutustua paremmin ja monta joihin en missään nimessä haluaisi.. :D mutta *peace*
#27 • • niomic Guest
Having taken Logic 101,

mayah - vapaal, ei tekemistä, skenepisteitä vaik kui
*sens sens* @ mayah = more poang for moi
bates

#28 • • bates Tirehtööri

Dives:
osasyy tämän topikin aloitukseen oli se että muutamakin ihminen tässä viikonlopun aikana yritti änkeä jonkun deejiin seuraan/viereen ja pousaa ynms.. ympärillä..

Keksikää parempaa tekemistä kuin WANNABE oleminen kun se oikeasti ottaa PÄÄHÄN!

Jos joku bilettäjä mahdollisesti diggaa jostain deejiistä ja haluaa vaikkapa mennä jubailemaan pari sanaa hänelle keikkansa jälkeen, niin millä lailla se pilaa sinun bilenautintosi?

--

Dives

#29 • • Dives I see the light

bates:
---
Dives:
osasyy tämän topikin aloitukseen oli se että muutamakin ihminen tässä viikonlopun aikana yritti änkeä jonkun deejiin seuraan/viereen ja pousaa ynms.. ympärillä..

Keksikää parempaa tekemistä kuin WANNABE oleminen kun se oikeasti ottaa PÄÄHÄN!

---

Jos joku bilettäjä mahdollisesti diggaa jostain deejiistä ja haluaa vaikkapa mennä jubailemaan pari sanaa hänelle keikkansa jälkeen, niin millä lailla se pilaa sinun bilenautintosi?

kyse ei ole edelleenkään tuosta.. tuo on ihan arvostettavaa toimintaa ja mielestäni vielä suositeltavaa.. deejii varmasti arvostaa.. ei sitä soittajaa ole oikeasti niin vaikeaa lähestyä.. mä puhun jostain ihan muusta.. jos et tajua sitä niin se on oma ongelmasi..
bates

#30 • • bates Tirehtööri
Ok. *piis*

--

#31 • • greenie Guest

niomic:
Itsehän voisin whinetä viel et Scene on jumalauta DEMOSCENE, eikä mikään hippien transsikollektiivi :[

Se scene oli mullekin se eka scene, mutta sitten kuulin New York skenestä. Ja sitten olinkin partioskenessä vuosia...

Ja noin yleisesti;

Tuskin teknokulttuurin sosiologisia piirteitä täytyy niin vakavasti ottaa, että pitää alkaa pohtimaan reaalitasolla skenen olemusta ja pisteytystä. Toki sen saa ottaa ihan niin vakavasti, kuin itse haluaa, mutta ei siinä kyllä kauheasti ideaa ole :)
Dives

#32 • • Dives I see the light

greenie:
---
niomic:
Itsehän voisin whinetä viel et Scene on jumalauta DEMOSCENE, eikä mikään hippien transsikollektiivi :[

---

Se scene oli mullekin se eka scene, mutta sitten kuulin New York skenestä. Ja sitten olinkin partioskenessä vuosia...

Ja noin yleisesti;

Tuskin teknokulttuurin sosiologisia piirteitä täytyy niin vakavasti ottaa, että pitää alkaa pohtimaan reaalitasolla skenen olemusta ja pisteytystä. Toki sen saa ottaa ihan niin vakavasti, kuin itse haluaa, mutta ei siinä kyllä kauheasti ideaa ole :)

no ainakaan kukaan mun lähipiiristä ei heitä skenepiste juttua kuin läpällä mutta kun jotkut oikeasti ottaa sen tosissaan niin siinä voi mennä hermot.
#33 • • greenie Guest

Dives:
kun jotkut oikeasti ottaa sen tosissaan niin siinä voi mennä hermot.

Hmm, jos joidenkin jutuissa ei ole mitään ideaa, ei niistä kannata pahemmin välittää. Sitä vaan antaa silloin turhaan arvoa asialle, jolla ei pitäisi olla mitään merkitystä itselleen, mutta josta kuitenkin huomaa keskustelevansa - se jos mikä, on ristiriitaista :)
Apo

#34 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Dives:
no ainakaan kukaan mun lähipiiristä ei heitä skenepiste juttua kuin läpällä mutta kun jotkut oikeasti ottaa sen tosissaan niin siinä voi mennä hermot.

Etkös aikaisemmin peräänkuuluttanut juuri tuollaisen ymmärtämistä ja hyväksymistä?
Dives

#35 • • Dives I see the light

greenie:
---
Dives:
kun jotkut oikeasti ottaa sen tosissaan niin siinä voi mennä hermot.

---

Hmm, jos joidenkin jutuissa ei ole mitään ideaa, ei niistä kannata pahemmin välittää. Sitä vaan antaa silloin turhaan arvoa asialle, jolla ei pitäisi olla mitään merkitystä itselleen, mutta josta kuitenkin huomaa keskustelevansa - se jos mikä, on ristiriitaista :)

mä puhun nyt teoista en sanoista.. sanat ei haittaa mua yhtään mutta kun jotkut ihmiset oikeasti ÄRSYTTÄVÄT ja kaiken lisäksi vielä VAIKEUTTAVAT elämää wannabe skeneily paskalla.
inka

#37 • • inka juppihippireivaaja
Dives: älä spennaa! Annas nyt kaikkien vaan olla ja elää ja mieti vähä vähemmän..

Ja perään viel \”no huh huh\” ja iso *nauru* ja yks \”mitä hittoo?!\” -kommentti koko topikille. *ding*
Dives

#38 • • Dives I see the light

Apo:
---
Dives:

---

Etkös aikaisemmin peräänkuuluttanut juuri tuollaisen ymmärtämistä ja hyväksymistä?

sillä ymmärtämiselläkin on rajansa tiedätkö? jos ihmiselle sanoo asiasta ja ei vieläkään usko niin siinä menee kyllä hermot vaikka kuinka olisi ymmärtäväinen..

mayah: mä olen thenyt mun oman osani päteäkseni ja ollakseni sitä ja tota jne.. mutta se mitä olen tehnyt olen tehnyt koskan olen ite tykännyt siitä en ole hakenut sillä kenenkään hyväksyntää tai muutakaan.. myönnän että jos joku tulis nuolee mun persettä niin se olisi varmasti ihan mukavaa.. mutta minä en ainakaa ole tietoisesti aiheuttanut kenellekkään mitään kovin ihmeellistä päänvaivaa.. lukuunottamatta ehkä muutamia klubbarin käyttäjiä..

ja taas tulee käytettyä tuottavasti työaikaa :D
Dives

#39 • • Dives I see the light

inka:
Dives: älä spennaa! Annas nyt kaikkien vaan olla ja elää ja mieti vähä vähemmän..

Ja perään viel ”no huh huh” ja iso *nauru* ja yks ”mitä hittoo?!” -kommentti koko topikille. *ding*

jos mä en tee sitä niin kukaan muu täällä sitä tuskin tekee..
inka

#40 • • inka juppihippireivaaja

Dives:

jos mä en tee sitä niin kukaan muu täällä sitä tuskin tekee..

ja sehän sopis kaikille varmaan ihan passelisti...? ;)

ps. ei pahalla