Koneisto 2004 14.8.2004 @ Helsinki

108 posts, 6 pages, 7,071 views

JeBah

Posts: 3

#21 • • JeBah
Oli kyl ihan huiput bileet! Valssaamossa tuli melkein koko koneisto oltua! *jiihaa* Valssaamo ois voinu kyl olla pannuhalli nimeltään *hikoil* Sen verran kuuma tunnelma oli... Jesh! Loistavaa settiä oli!! *aplodit*
rndm

Posts: 91

#22 • • rndm color-it
olipa aika säntäilyä.

perjantai ei tarjonnu oikeestaa mitää muuta...kuin RICHIE HAWTIN -ja eihän se pettäny! hyvä ku pääsin liikkeelle setin jälkeen. ja kiitos sille toiselle diggarille eturivissä, joka jakso painaa mukana, näyttöpaidassaki oli kaikki tasot tapissa :) hyvä meininki.

launtai meniki aikalailla kokonaan puristamossa. alloy, boomer, craze ja putkeen. olin loppu, mut onneks oli hyvät lääkkeet.

jäi kiva fiilis..*piis*
rainbow

Posts: 185

#23 • • rainbow the inner light
Jeps, olipa Koneisto taas omalaatuinen.. Tällä kertaa pääsin tutkimaan hommien toimimista bäkkärien kautta.. Staff-järjestelyissä ilmeni pieniä puutteita, kuten ruokailussa (pöydillä hirveä sotku, lämmintä kaljaa ja siideriä, vain yksi puuhaarukka syömistä varten, ruokaa ei virallisesti olisi saanut ottaa lisää yms.). Järjestyksenvalvojat olivat tarkkoja, hyvä, koska niiden pitääkin olla. Mutta tuli myös tilanteita, jossa valvojien huuto ja kiukuttelu oli aivan tarpeetonta. Vip-huoneessa oli mukava tunnelma ja musiikki sopivan ”kovalla”, taisin viettää siellä parhaat hetket. Musiikkiannista olen samaa mieltä kuin yksi edellinen sanoi, pääsalin artistit saisivat olla enemmän ”maimnstreamia”, ts. tunnetumpia ja myös kalliimpia. Nyt oli paljon tuntemattomia nimiä, jotka soittivat erikoista ja uutta musiikkia. Sitten erikoismaininnat: Puristamon bassokaiuttimet oli parhaat mitä oon ikinä kuullu, ja musiikki oli siellä sen takia myös oikein pumpahtavaa. Unityn jengi jaksaa soittaa vanhoja viisuja, ja ihmiset olivat ihana näköisiä.

Kiitos Koneistosta, katsotaan ensi vuonna taas uudestaan. *hihu**hihu**hihu*

--
Don´t drive faster than your angel can fly

ville

Posts: 3,780

#24 • • ville olen oikeasti ujo

rainbow:
Staff-järjestelyissä ilmeni pieniä puutteita, kuten ruokailussa (pöydillä hirveä sotku, lämmintä kaljaa ja siideriä, vain yksi puuhaarukka syömistä varten, ruokaa ei virallisesti olisi saanut ottaa lisää yms.)



Eli täysin samanlaista kun aikasemmin.

Staffcatering on staffcateringiä jossa tietysti oletaan, että jokainen siivoaa omat sotkunsa. Ylipäätään siitä ilmaisesta juomasta voi olla kiitollinen ... siihen, että se on lämmintä tuskin kukaan kuolee ... lisäksi sitä mättöä ei oikeesti voisi edes haarukalla ja veitsellä syödä :D Napaan vaan ja ylös sekä ulos.

Koneiston budjetin huomioonottaen toi staffcatering ylipäätään on tosi jees. Sitten kun tapahtumassa alkaa olla 30 000 maksanutta kuten RMJ:ssä niin tarjoilulta on jo syytä odottaa hieman muutakin kuin jauhelihaa ja pastaa.
Samu

Posts: 517

#25 • • Samu Bodhisattva
Seuraavat jäi mieleen; Valssaamo lauantaina, turkulaiset, yks nihkee tyttö ja Hopi-intiaanit, Hawtin, kohtuuhintainen vodka-Redbull, pirun mageet valozydeemit, hiki, väsy, tanssitut kilometrit, korvatulppien jääminen kotiin, ventovieraat jatkoseuralaiset... Sit katkeskin filmi! Meitsi diggas!!

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

A-E

Posts: 528

#26 • • A-E Detroit Techno Militia
Hauskaa oli koko viikonlopun ajan. Paljon tuttuja ja uusia tuttavuuksia liikenteessä, josta kiitokset kaikkille hauskasta seurasta.

Omat viikonlopun plussat ja miinukset

+Koneveljet
+Ellen Allien
+Skillters
+The Streets (parempi kuin odotin)
+Unity Posse
+Sami Koivikko (todella laadukasta kamaa)
+Akufen
+Plaid
+OlliS, Milla Lehto ja Genki
+Tres (sairasta soundia)
+Richie Hawtin
+Dharma One
+Alloy
+DJ Craze & MC Fats
+Matthey Herbert
+ei juuri tarvinnut jonottaa mihinkään
+dekot ja valot

-Jori Hulkkonen (soundi liian hiljaisella)
-Way Out West
-Jokke (liian puuduttavaa setti)
-aikataulujen päällekkäisyys
-Jimi Tenor
-progehouse tarjonnan vähyys
-kylmyys
-natsi kusipää järkkärit

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

ville

Posts: 3,780

#27 • • ville olen oikeasti ujo
Mä olin täs pitkin viikkoo parissa palaverissa suunnittelemassa hommia. Ihan jees pössis oli tulossa ja fiilikset korkeella.

Tulin sit kaapelille aika aikasin ja tietysti VIP -portin kautta. Kävin siin toimistolla moikkaamassa päävastuullisia ja oli ihan jees fiilikset. Ihan ekana mä tietysti menin pressitiloihin kun sieltä sai vähän virvokkeita ja pääsin netskuun. Vaihdoin pari sanaa ulkomaisten jannujen kanssa.

Sit menin vip -tiloihin. Kylmää siideriä tuli juotua ja pelasin vähän pleikkarii. Nick Warren tuli sit siihen ja vaihdettiin pari sanaa progemusiikin tulevaisuudesta. Oli ihan jees pössis.

Kävin tsiikailee eri areenoita ja tietysti kaikilla backstageilla piti käydä. Ainahan ne parhaat bileet on siellä ja niin tälläkin kertaa. Juomaa riitti ja meno oli tosi jees.

Kävin vaihtaa kans valosuunnittelijan kanssa pari sanaa. Annoin pari ideaa ja tietysti niitä digattiin.

Staffcateringpalveluihin tuli myös tutustuttua. Safka oli jees ja ilmainen siideri kelpasi.

Loppuilta tuli sit kierrettyä paikasta toiseen. Onneks mulla oli VIP -passi niin pääsin kaikista ovista mist tavalliset pulliaiset ei päässeet. Ei meinaa tarvinnut ryysiä tavisten seurassa.

Mut joo, ensvuonna uudestaan. Ja tottakai VIP -passilla.

*justjoo*

[muokattu 15.8.2004 18:32]
genki

Posts: 872

#28 • • genki
heh oisitte ite koittanu tulla sinne puristamoon laskeen sitä volaa crazen aikana, tuli sellasta noottia mctä myöten et en yrittäny montaa kertaa sitä temppua.. mut hemmetin hyvin se piti kyl keltasella mikserit, ykskään ei lyöny yli, ja soundi oli aika kirkas vaik suht lujalla olikin.

--
crop circles in the carpet

okiru

Posts: 709

#29 • • okiru Outo Hervantalainen
Vähäx alat ville les00n? *taputapu* *vink*

[muokattu 15.8.2004 18:54]
op-

Posts: 197

#30 • • op- Negis
Jesh.. Perjantai meni vähän reisille rankan duuniviikon aiheuttaman uupumuksen takia mutta lauantai kompensoi sitten erittäin hyvin:

Pannuhallin screenit
Amfibio omisti jälleen! Virkistävää, ennakkoluulotonta ja originaalia matsksua. Vaivaakin oli selvästi nähty paljon materiaalin tuottamisessa erikoiselle kuvasuhteelle.

Päästage
Huomattavaa parannusta aiempaan. DJ-pöytä oli tuotu lähelle yleisöä. Valot ja trussi-installaatiot olivat erittäin nätit ja luovasti suunnitellut. Screeneillä pyöri mukavan abstraktia matskua. Tosin muutama staattinen kamera ja esim. joku kuvaamassa käsivaralla stagella olisi voisi olla mukava lisä.

Puristamon PA
Matinkyläpossen uudet ultra-subit pörisivät hienosti. Ymmärrettävää on että kaikki eivät diggaa siitä jos <70Hz taajuuksia ajetaan noin lujaa mutta pieninä annoksina se oli IMO ihan hauskaa. (Kuultua: ”Joutui lähtemään kun basso kutitti liikaa nenää”)

Sami Koivikko
Yllätti erittäin positiivisesti.

Crakhaus
Tän vuoden virallinen Koneistolöytö(tm)

Akufen
Setin alku oli aika tylsää länkytystä mutta ihan lopussa alkoi tulla sitä matskua mitä oli herralta odottanutkin.

Ellen Allien
Pari tuntia meni kuin siivillä eturivissä. Oiva loppukaneetti parhaille Kaapelikoneistoille tähän mennessä.

Dissausta:
Anniskelualue -käytännöt
Olisiko ensi vuonna vihdoin mahdollista sopia joku yhtenäinen linja turvamiesten kanssa sille, mitä anniskelualueeta saa kuljettaa pois. Tuntui siltä että homma oli aika mielivaltaista.

Vessantukottaja
Mistäköhän ihmeestä näitä sikiää? *eiei* Onneksi häirikkö sai ansionsa mukaan ja lasku ei lankea Koneiston maksettavaksi.

Hesarin kulttuuritoimitus
Maamme virallinen kulttuuriauktoriteetti onnistui sitten ignoroimaan täysin Koneiston samalla kun erään kotimaisen panimon blingbling-räp myynninedistämistempaus sai huomattavasti palstatilaa. En oikeasti voi ymmärtää kyseisen julkaisun toimituspolitiikkaa.
Edit: Tajusinpa juuri että syynä tähän lienee se, että kun sponssina on SubTV (Alma media) niin tapahtuma ei ole SanomaWSOY-maailmassa kulttuuria. Näin meillä Suomessa, vapaan lehdistön luvatussa maassa. *justjoo*

[muokattu 16.8.2004 12:27]
sts

Posts: 7,969

#31 • • sts Sama pyynti aitta!
Parhaat helsinki koneistot tähän mennessä, allekirjoittaneella ei ole tämän vuoden tapahtumasta mitään nillittämistä. :) Oli meinaa niin sika hauskaa.

Craze & Tripteaser tappoivat jalkani :)

Ellen Allien soitti erittäin loiston setin joka päätti tämän miehen koneiston täydellisesti. :)

Ensivuonna sitten uudelleen

*plur*
Juhgu

Posts: 7,921

#32 • • Juhgu Virnistelijä
Niin ja ihmiset, kuvia jakoon! Harmi että omani menivät lähes poikkeuksetta pieleen savun, huonon kameran ja amatöörimäisen kuvaajan takia. Toisena päivänä olikin jo akku loppu kamerasta.

Otathan kenkulit pois ettei tule hiekka-patjoja! *hymy*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

jhawk

Posts: 5

#33 • • jhawk
Olipa aika hauskaa!! Tuli tanssittuu todella paljon...Varsinki perjantain Hawtinin aikana ja lauantaina crazen aikana... Aivan loistavat setit pojat soitti !! Iso käsi henkilölle, joka tajus roudaa sen tuulettimen sinne päälavan eteen. Kiitos sille kivalle tytölle, joka helpotti vähä mun todella kuumaa fiilist puhaltamal viileet ilmaa mun naamaan*plur* !!! Ei siel metelis pystyny mitää puhuu...
Holle

Posts: 793

#34 • • Holle Beach X Member

ville:


Mut joo, ensvuonna uudestaan. Ja tottakai VIP -passilla.

*justjoo*

...Ja kuten Ville oot varmaan vuosien varrella huomannut, niin juuri ne ihmiset, jotka ovat todella ”ansainneet” vippiin/listalle/bäkkärille pääsyn kovalla työllä/vuosien asiaan omistautumisella/ammattitaidollaan yms., eivät sillä juurikaan ääneen kehu.

nimim. ”et sä muka tiedä, kuka MÄ oon??”
ville

Posts: 3,780

#35 • • ville olen oikeasti ujo

Holle:
...Ja kuten Ville oot varmaan vuosien varrella huomannut, niin juuri ne ihmiset, jotka ovat todella ”ansainneet” vippiin/listalle/bäkkärille pääsyn kovalla työllä/vuosien asiaan omistautumisella/ammattitaidollaan yms., eivät sillä juurikaan ääneen kehu.



*justjoo*

(mä kun olin 100% varma että kukaan ei vaan _voi_ ottaa tota tosissaan)

oon siis 100% samaa mieltä tosta ja posti oli juuri sen takia kirjoitettu. Varsinkin koneistossa tuli taas olo, että lause ”oon muuten vip, ei tarvinnut maksaa mitään” tuntui kasautuvan niille henkilöille, joille ilmainen sisäänpääsy on kaikki kaikessa. Esimerkkejä tuskin tarvitsee etsiä koneistotopiceja kauempaa.

[muokattu 15.8.2004 21:56]
Jussi Soro

Posts: 6,385

#36 • • Jussi Soro choon!

ville:
---
Holle:
...Ja kuten Ville oot varmaan vuosien varrella huomannut, niin juuri ne ihmiset, jotka ovat todella ”ansainneet” vippiin/listalle/bäkkärille pääsyn kovalla työllä/vuosien asiaan omistautumisella/ammattitaidollaan yms., eivät sillä juurikaan ääneen kehu.

---


*justjoo*

(mä kun olin 100% varma että kukaan ei vaan _voi_ ottaa tota tosissaan)

oon siis 100% samaa mieltä tosta ja posti oli juuri sen takia kirjoitettu. Varsinkin koneistossa tuli taas olo, että lause ”oon muuten vip, ei tarvinnut maksaa mitään” tuntui kasautuvan niille henkilöille, joille ilmainen sisäänpääsy on kaikki kaikessa. Esimerkkejä tuskin tarvitsee etsiä koneistotopiceja kauempaa.

[muokattu 15.8.2004 21:56]



onneks maksoin ineen ihan kiltisti :)
Holle

Posts: 793

#37 • • Holle Beach X Member

ville:
---
Holle:
...Ja kuten Ville oot varmaan vuosien varrella huomannut, niin juuri ne ihmiset, jotka ovat todella ”ansainneet” vippiin/listalle/bäkkärille pääsyn kovalla työllä/vuosien asiaan omistautumisella/ammattitaidollaan yms., eivät sillä juurikaan ääneen kehu.

---


*justjoo*

(mä kun olin 100% varma että kukaan ei vaan _voi_ ottaa tota tosissaan)

oon siis 100% samaa mieltä tosta ja posti oli juuri sen takia kirjoitettu. Varsinkin koneistossa tuli taas olo, että lause ”oon muuten vip, ei tarvinnut maksaa mitään” tuntui kasautuvan niille henkilöille, joille ilmainen sisäänpääsy on kaikki kaikessa. Esimerkkejä tuskin tarvitsee etsiä koneistotopiceja kauempaa.

[muokattu 15.8.2004 21:56]

Joo, joo...tota mäkin just ajoin tässä takaa. Tuntuu olevan joillekin liian iso juttu käsiteltäväks toi vip, kun siitä pitää purkaa täällä. On vähän eri juttu heittää toi vitsiksi (niiku sä), tai sitten tosissaan tilittää, kun ei saanutkaan kuninkaan/kautta kuningattaren kohtelua. ”kyllähän siellä nyt olisi pitänyt ainakin 2 palvelijaa olla vain mua varten siellä bäkkärillä”- asenne.
Avatar
#38 • • sakk303 Guest
Uuuuuh huh. *sydän*

Olin koneistossa ainoastaan lauantaina, kun perjantaina ei töiden jälkeen jaksanut enää oikein lähteä liikkeelle.. sinänsä loistava ratkaisu vaikka Hawtinit ja Way Out Westit sun muut jäivätkin näkemättä, mutta nytpä riitti virtaa koko lauantaiksi kun perjantain oli vaan keräilly himassa voimia *joo*

Mulla ei ole bileistä ensimmäistäkään pahaa sanottavaa. Olin koneistossa 2002 viimeksi, ja siihen verrattuna homma toimi jo huomattavasti paremmin niin staffin, decojen, valojen ja muusikin ohella elävän muun oheisviihdykkeen puolesta (tässä tarkoitan lähinnä psyketelttaa, siedettävän hintaisia viinapaukkuja sekä kyllin laajavariaatioisia sapuskoja nälkäiselle *hih* )

Tultiin puoli kymmenen aikaan lauantaina tosiaan paikalle ja pörräiltiin vähän ympäriinsä. Katseltiin aluksi vodkaredbull kädessä kaikkia tanssivia ihmisia ja niin löysimme tiemme Puristamolle ja sen salin tunnelma vei minut täysin mennessään *plur* . Niin Alloy (delete & muffler), Boomer kuin kuin dj Crazekin pistivät sellaista vettä kiukaalle että huh. Minulle henk.kohtaisesti Koneisto oli kyllä 89% yhtä kuin red bull puristamo - siellä tuli vietettyä tanssilattialla melkein koko aika. kävin pääsalissa mutkan kuuntelemassa ”jotain”, unts-unts-tunts, olihan se ihan jees, mutta se oli kyllä niin löysää kaiken rumpubassopuristamisen jälkeen että oli pakko vaan palata sinne aina takas. Mc:t tekivät loistavan työn ryydittäessään junkkasalin soittajia, eikä voi kyllä muuta sanoa kuin että taidan rulevan syksyn/talven aikana eksyä ainoastaan junkka/drum'n'bass-bileisiin, sillä tällasta just oon paljon enmmän täällä pk-seudulla kaivannutkin, niin kamalan harvoin vaan missään mitään ”swuurempia” mainoksia niistä näkee... mutta siis klubbarin junkkaajat, paljastakaa tietolähteenne ja repikää mut tästä lähtien aina mukaan *iihhih*

Eh. Jokos tuossa tuli kaikki todettua.. no ok, käytiin me yhteensä n. 20min ajan valssaamolla squaremeatun ja faggottin aikana, mutta ei se nyt vaan iskenyt silleen kuin ennen vanhaan, kyllä se viereisen salin meininki oli sen verran paljon puristavaisempaa *sydän* En pysty kyllä enää juurin paremmin sitä menoa kuvailemaan kuin että [puristamon artistit *Ahh & Mmm* *hali* *pus* *plur* *piis* *sydän* ]

p.s.

Niin ja se psyketeltta oli aivan hulppean ihana. Chai-teetä ja tupakkaa, meillä oli aina tietyin väliajoin sellainen juttu et käytiin vaan levähtää siel teltassa vaikka 10-15min ja sitt takas tanssaamaan.

- - - - - - - - - -

Kiitos koneisto ja kiitos puristamo. Ihmiset oli kivoja ja vain yks hiippari kävi kyselemässä essoja, ja sekin varmaan siksi et ostin pääoven vierestä aika häröt arskat *hih* . Kyl oli tähän mennes vuoden parhaat yhden illan bileet, ehdottomasti sen 36e arvoista. Ensi vuonna taatusti uudestaan!
mniittymaki

Posts: 1,641

#39 • • mniittymaki
<copy+paste @ http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1076153519345>

Koneisto-festivaali jäi hieman kävijätavoitteestaan
Julkaistu 21:16


HELSINKI. Elektroniseen musiikkiin keskittyvää Koneisto-festivaalia juhlittiin perjantaina ja lauantaina Kaapelitehtaalla. Perjantaina festivaalille osallistui 4 500 juhlijaa, ja lauantaina noin 6 000, jolloin lavalle nousi viikonlopun yleisömagneetti The Streets brittilistojen kärjestä.

Poliisin mukaan tapahtuma oli rauhallinen. Huumeiden hallussapidosta jaettiin joitain sakkoja, ja muutama tapaus johti rikosilmoitukseen.

Koneisto-festivaali täytti nyt viisi vuotta. Se järjestettiin ensimmäistä kertaa Turun Kupittaalla, josta se kahden kesän jälkeen siirtyi Helsinkiin.

Kiinnostus Pohjoismaiden suurinta elektronisen musiikin festivaalia kohtaan on alusta saakka ollut suurta myös Suomen rajojen ulkopuolella, ja tänä vuonna Koneistossa vieraili 80 ulkomaalaista toimittajaa.

Vaikka odotetuista kävijämääristä jäätiin hieman, Koneisto päätettiin järjestää myös tulevana vuonna.

</copy+paste @ http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1076153519345>

.m
juice

Posts: 852

#40 • • juice Team Sika
Upeeta oli (molempina päivinä), The Streets oli just niin hyvä kuin toivoin. Järjestelyt toimi yleisesti ottaen aika helvetin hyvin. Kitisemisen aihetta anto ainoostaan narikka ja se helvetin epämääräinen kengänpohja mitä ne väitti kebabiksi.

climate:
Hih, hupaisa autenttinen kommentti jonka kuulin Squaremeatin soitannon aikana ohikulkevan miesporukan edustajan suusta: ”kato tätä jengii, vittu, lisää pirii” *hahjust**taputapu*


Voi olla, että on mun kommentti.

Juhgu
No juu. Lähes tiedottomassa kunnossa huojuvalta känniläiseltä möykätty ”MÄ HALUUN LISÄÄ VIINAA” on myös aika surullisen kuuloista tälläisissä bileissä.


Tää on aivan varmasti mun suusta.

*tavisvarotus*