188 posts, 10 pages, 63,678 views
sts:
Se että sedu osti maestron voi olla ihan hyvä asia, kuitenkin seduhan juuri vähän aikaa pukkasi klubin viroon jonka linjaus on 80% konemusiikkia.
Howdy:
---
sts:
Se että sedu osti maestron voi olla ihan hyvä asia, kuitenkin seduhan juuri vähän aikaa pukkasi klubin viroon jonka linjaus on 80% konemusiikkia.
---
Niin ja bileissäkö ei ole?
kuilu:
Taa ei oo mun quote.
Gnizhak:
Suomen oikeuslaitos ei muuten ota rahaa vastaan, juttujen käsittelyajat pysyvät samana vaikka kuinka koettaisit voidella niitä.
---
kuilu:
Tamako on varma asia, fakta? Et voi erehtya tassa?
kuilu:
Tarkoitnkin bileilla, niita bileita mita ihmiset ovat pitaneet ensimmaisten nuotion ympari pommpimisjuhlien jalkeen, ja tulevat pitamaan. En tassa tarkoittanut enaa vain teknobileita, vaan bileita yleensa. Eli bileita on pidetty ennen markkinatalouden lakien keximista, miksi niiden tulisi patea bilettamisen primaarisiin tarpeisiin?
kuilu:
LOL! Eli jos lainaat sanojani väärin, se on kaikkien muiden syy, paitsi sinun? rotf Tajuutsä kuinka ylimielinen lausunto toi oli?
No ku ei ollu helppoo olla selkeä, ni en viittiny, syyttäkää itteenne ja maailmaa mun tekemistä mokista! Boardeille tyypillistä velttoa vastuunpakoilua omista puheistaan.
klubbariargumentointi = paskanjauhantaa ja selittelyä?
Mistä sinä syytät itseäsi? Vai mistään?
kuilu:
Etkä jaksanut edes vastata kysymykseeni. Ja ttu vielä alat suosittelemaan? Luuletko et laiskan miehen suositteluja otetaan tosissaan, vähän niinku mies jolla on henxelit ja vyö yhtäaikaa... :DDD
Ja miks mun pitäis kokeilla oikeuden lahjomista, btw? VAIN siksikö, että uskon niin voitavan tehdä??? :D
kuilu:
Eli se on siis sitä myös NYT??? Vai toiko tuo sinun lauseesi relevanttiuden takaisin, eli sinä määrittelet sen? Yhdellä lauseella nollasin koko threadin? lol Toivottavasti itse tajuat, että yrität tehdä sen saman minulle tolla lauseella?
Mä toinki esiin asian, mikä on bilettämisen primaari vaatimus, se on ollut olemassa aina, bilettäminen itse. Sä teet koko bileideasta irrelevantin, jos alat pakottaa sitä johonkin. Katot bilettämistä nyt, ja luulet että se syntyi juuri ja vieläpä keskosena ja että se tarvitsee euroja suoraan suoneen, muuten se KUOLEE.
Vai väitätkö todella, että bileet ja teknobileet eroavat pääasiallisesti tai edes toissijaisesti siinä, että teknobileitä ei voi järjestää kuin ainoastaan kaupallisin metodein? :D
Gnizhak
Sensijaan konemusabileet joutuu järkkäämään markkinatalouden ehdoilla.
---
kuilu
Joutuu ja joutuu. Tää siis on faktaa?
Itse muotoilisin: ympäröivä yhteiskunta, jossa bileet järjestetään, asettaa omia vaatimuksiaan bileiden järjestelyille, jos ne otetaan huomioon. (IMO toi hakkaa selkeydessään ja totuusarvollaan ton Sensijaan konemusabileet joutuu järkkäämään markkinatalouden ehdoilla lauseen mennen tullen.)
Gnizhak:
Kantaattini siis on, että teknobileiden järjestäminen ilman että järjestävän tahon tarvitsee stressata tippaakaan oman taloudellisen tilanteensa heikkenemistä on nykypäivänä lähes mahdoton yhtälö.
Gnizhak:
Konemusabileet joutuu järkkäämään markkinatalouden ehdoilla.
kuilu:
-- iso klip --
bates:
Tietenkin mikäli puhutaan jostain Merikaapelihalli -kokoluokan tapahtumasta, niin siinä tapauksessa olet oikeassa.
Mutta jotain about 400-500 hengen klubia pystyy melko varmasti pyörittämään ilman taloudellista riskiä mikäli on ainakin seuraavat asiat hallussa:
Vivo:
Jos pikkasen listaa tekijöitä mitkä saattaa todellakin vaikuttaa ton kokoluokan klubin kuluihin.
Juomatakuu
Pääkaupunkiseudulla monessa ravintolassa vaaditaan juomatakuu. Usein juomatakuu on vielä asetettu niin korkeaksi ettei sen täyttyminen välttämättä ole mahdollista. Mitä vähemmän porukkaa sitä suuremmat tappiot. En tiedä kuin muutaman paikan juomatakuun mutta 4000e saattaa olla ihan normaali summa.
Vivo:
Tekniikka
Jos paikassa ei ole omaa kunnollista ääni ja valotekniikkaa saattaa niihin nopeasti mennä yllättävän suuria summia rahaa. Jos vielä vuokraus tehdään laillisesti eli verot maksetaan saattaa pienenkin klubin tekniikoiden vuokrahinta nousta 2000 euroon.
Vivo:
Esiintyjät
Nimekkäät esiintyjät maksaa. Vaikka Suomessa palkkiot ovatkin vielä melko kohtuullisia niin yhden ulkomaalaisen ja 3 suomalaisen dj:n palkkaaminen saattaa maksaa helposti 2000e ja taivas on rajana. Jos taas soittajat ei kiinnosta ketään ei paikallekaan kannata hirveästi porukkaa odottaa.
Vivo:
Järjestyksenvalvonta
Jos paikalla ei ole omia järjestyksenvalvojia jotka tulevat vuokran/juomatakuun mukana, pitää nekin palkata. Tutun järjestyksenvalvojan saat 50e ilta. Firmojen kautta hinta pyörii 100-200e välillä per jv.
Vivo:
Muut epävarmuustekijät
Sattuuko samalle päivälle jokin muu tapahtuma? Usein bileiden päivämäärät joutuu sopimaan pitkään ennen varsinaista tapahtumaa. Jos samana päivänä samalla alueella on kahdet samantyyliset bileet ei varmastikaan Suomen oloissa molempiin riitä porukkaa. Myös huono sää tai muut planeettojen asennot saattavat saada ihmiset jäämään kotiin.
Vivo:
Palkka
Kuukausittaisen klubin järjestäminen vaatii paljon työtä josta pitäisi saada palkkaa. Ei riitä jos jää omilleen kun ei välttämättä ole aikaa tehdä päivätyötä täysipainoisesti.
Vivo:
Turha väittää ettei taloudellisia riskejä olisi
Airvision:
Tabin keikkatietojen mukaan Hallmark toimis viellä Maestron tiloissa ainakin vuoden loppuun saakka
31.12.04 Hallmark NYE @ Maestro, Helsinki
04.12.04 Hallmark @ Maestro, Helsinki
06.11.04 Hallmark @ Maestro, Helsinki
02.10.04 Hallmark @ Maestro, Helsinki
04.09.04 Hallmark @ Maestro, Helsinki
ezzy:
---
Airvision:
Tabin keikkatietojen mukaan Hallmark toimis viellä Maestron tiloissa ainakin vuoden loppuun saakka
---
se on tainnut lisäillä nuo sinne ENNEN kuin tiesi, että Maestro myydään...
ezzy:
---
Airvision:
---
se on tainnut lisäillä nuo sinne ENNEN kuin tiesi, että Maestro myydään...
bates:
ne kaikki quotet
bates:
nelipiste turbosound ääni on kristallin kirkas