Sedu ostaa Maestron (HS 15.7.)

188 posts, 10 pages, 61,312 views

artturi

Posts: 446

#41 • • artturi
Onneksi olkoon sedu! \\o/
Individual

Posts: 10,942

#42 • • Individual HYPNO!

climate:
---
Tres:
---
climate:
Suomessa bileorganisaatiot ovat ihan liian paikallisia?

---

*ding*

'ihan liian?'

Onks organisaation tavoitetila siis sellanen
että pitää järjestää ympäri maata?
---


Tavoitetila on sellanen, että jostain bileorganisaatiosta nousee ns. ”varteenotettava haastaja” nykyisten rock-pop-metallivetoisten musiikkipiirien rinnalle ja että teknoa soitettaisiin jokaisessa niemen nokassa ja notkelmassa Utsjoelta Kökariin.

Eikä tuota tavoitetta voi saavuttaa jos joku bileorganisaatio X keskittyy järkkäämään bileitä vain jossain Perä-Öhkölässä tai Taka-Nihkeliässä.

[muokattu 16.7.2004 10:56]



Ja sitten valitettaisiin kun muutkin kuin se nykyinen bilejengi innostuis bileistä. ”Voi, toi tönäs minuu, voi toi polttaa tupakkaa tanssilattialla, voi toi on liian kännissä,liian turisti, liian ihan mitä vaan, nää on liian kaupalliset bileet, voi voi voi”!
Niin makaat kuin petaat!
Gnizhak

Posts: 701

#43 • • Gnizhak iku

Zorlim:
Näinhän se menee... Siksi esitinkin tuossa editissäni vähän vaihtoehtoja. Jos halutaan ”luksusta” niin sitten pitää myös olla valmiina maksamaan siitä.

Mihin kaikki hyvät 5 egen bileet on kadonnut? ;)

Suomessa on sama ongelma aina, kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Palvelusta / tasosta or what ever ei olla koskaan valmiita maksamaan.



Tästä puuttuu kokonaan nyt se näkökanta, että hintojen noustessa myös potentiaalinen asiakaskunta supistuu. Suomessa on runsaasti jengiä jotka kyllä haluaisivat kuulla sitä musiikkia soitettavan, mutta ei vaan rahat riitä hintojen nousun takia käymään kuin ehkä maksimissaan yhdessä tapahtumassa kuukauden aikana. Jollon sitä jengiä riittää vähemmän per tapahtuma. Jolloin ihmetellään, kun ei tasokkaaseen mestaan jengiä riitä. Tästä nimitys marginaalimusiikki. Sitten kun lähdetään tuohon markkinatalousmeininkiin mukaan, alistetaan kaikki musiikillisesti siihen muottiin joka tuo ravintolat varmasti täyteen. Tylsäksihän se loppujen lopuksi käy.

UG-bileiden järjestäminenkin on siinä suhteessa kovaa hommaa, ettei tiloja oikeasti ole järkyttävän paljon. Mitä kauemmas menee, sen enemmän joutuu sijoittamaan bileiden kokoon saadakseen jengiä paikalle. Pikkuhippailun järkkääminen käy mahdottomaksi. Samalla myös niissä bileissä pitää varmistaa että omat rahat saa takaisin, jolloin riskienotto ja mielenkiintoisten lineuppien määrä täytyy pitää minimissä.

Oman lisänsä tuovat erikoisen hyvien, mutta Suomessa tuntemattomien esiintyjien tuominen Suomeen. Se käy lähinnä mahdottomaksi. Itselleni tulee mieleen nimiä kuten Makoto, Seba, Paradox etc. Näitä nimiä vaan tähän tilanteeseen ei taida ihan heti näkyä. Riskit ovat selvästi tiedossa, ja mitä enemmän paikalle täytyy tuottaa voittoa, sen vähemmän jää rahaa järjestävän tahon kulujen peittämiseksi -> Sen varmempia ulkomaanstarboja tänne täytyy tuoda. Vaihtoehtona selvitä varmoilla kotimaisilla nimillä.

--
Don't Just Stand There

Saara

Posts: 1,954

#45 • • Saara #2970

climate:
Kyllä mä uskon ainakin että myös ”turistit” voidaan kouluttaa tavoille *hih*



Eiköhä itse kukin oo ollut aikanaan ”turisti” :D

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Saara

Posts: 1,954

#46 • • Saara #2970

climate:
Mutta siinä vaiheessa kun tekno on vallannut Suomenmaan 100% kokonaisuudessaan, sä voit koska tahansa mennä mihin tahansa pieneen baariin ja sulla on instant teknobile hyvällä meisingillä siinä naaman edessä.



Ei tuu tapahtumaan Suomen maalla 100% valtaus. Valitettavasti.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

ezzy

Posts: 8,060

#47 • • ezzy Droid-pappa

tonppa:
mut kun yhtälöön lisätään Sedusmi ja kaikki sen lieveilmiöt =>*eiei*



Kaikki seuraa valkoista viivaa pillin (korjaan, setelipillin) kanssa tanssilattialla ja siellä se on vaan ”trendijuttu”? *jiihaa*
anthocyan

Posts: 1,511

#48 • • anthocyan Kohti valoa...
”Voi perkele!! Mitä vittua!?!” oli mun ensireaktio... Mut täytyy toivoo, et Hallut sais viel järjestää siel ja muit bileit kans..

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

S-T

Posts: 1,195

#49 • • S-T Pieni
Mä niiiiiin pidin Maestron Halluista *nyyh*

Toivottavasti tää kääntyy vielä hyvin päin *uuh*

--
Pieni on kaunista.

Avatar
#50 • • astaroth Guest
Nyt alkoi vituttaan. En edes ole koskaan ehtinyt käydä Halluissa. No, se on pilalla se paikka. Nähtävästi mikään ei enää ole pyhää. Mutta tuskin Sedu tietääkään, mikä merkitys Maestrolla on meille.

climate:
Mutta siinä vaiheessa kun tekno on vallannut Suomenmaan 100% kokonaisuudessaan, sä voit koska tahansa mennä mihin tahansa pieneen baariin ja sulla on instant teknobile hyvällä meisingillä siinä naaman edessä.

Nyt jos meet baariin niin siellä tulee ördääjiä laulamaan sulle jotain nihkeitä rock-veisuja.


Aika utopistinen ajatus. Mutta toivottavasti noin ei koskaan tulisi käymään. Mitenkäs ”valtavirran” edustajat ajattelevat meistä? He tuskin haluaisivat nähdä ainuitakaan teknobileitä missään. Ja jos joku kaunis päivä tarjolla olisi pelkästään bileitä, niin kauanko kestäisi, että ihmiset alkavat olla todella kyllästyneitä ja haluavat palata takaisin vanhaan muottiin. Itsekin varmaan kääntyisin valtavirran mukana, koska minä ainakin tarvitsen näille mahtaville teknohipoille jonkin päinvastaisen vastineen. Kaikelle pitää olla vastakohtansa, koska muuten verrattavuus ei katoa vain yksittäisistä tapahtumista, vaan myös koko kulttuurista.
Suomen biletyskulttuuria ei todellakaan ole koolla pilattu, mutta en minä totaalivaltausta myöskään toivo. Minä henkilökohtaisesti suosin aika useinkin normiravintolailtoja, vaikka henki ja musiikki eivät olekaan ihan sitä mitä illalta toivoisin. Mutta kaverini edustavat tätä valtavirtaa, ja kyllä minä haluan käydä välillä heidänkin kanssaan häröilemässä sen sijaan, että tulisin joka bileisiin yksin, tai että väkisin yrittäisin käännyttää heitä meidän ”teknohörhöjen” muottiin. Vaikka aluksi ”näytinkin hintiltä” aloitettuani bileissä juoksemisen, niin he ovat oppineet ymmärtämään mieltymystäni ja minä ole aina ymmärtänyt heidän. Mitä jos hevarit suunnittelisivat samanlaista invaasiota, haluaisitko kääntyä? Jokainen päättäköön itse mitä virtaa rupeaa edustamaan, riippumatta muiden yksilöiden mielipiteistä tai heidän edustamastaan kulttuurista, sekä sen koosta.

[muokattu 16.7.2004 13:03]
dixoff

Posts: 199

#51 • • dixoff hmm Terve

Zorlim:
Näkyykö bileissä paljonkin yli 30v jengiä? ;) Sit sen kerran kun sinne tulee vähän vanhempaa jengiä, aletaan itkeä isoon ääneen irstaista vanhoista seditä... *hih*



Tai siviilipoliiseista! *plur*
vaavu

Posts: 1,324

#52 • • vaavu vara-vana

Zorlim:
Mihin kaikki hyvät 5 egen bileet on kadonnut? - - -
Suomessa on sama ongelma aina, kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Palvelusta / tasosta or what ever ei olla koskaan valmiita maksamaan.



Olenko mä ainoa jonka mielestä noiden kahden lauseen välillä on aika iso ristiriita?


Tuli tässä ihan nostalgiat mieleen. Kun puhuttiin tiloista ja bileiden laadusta.
---leikattu muisteluhorinaa pois---



Jos nyt olisin ilkeä, sanoisin, että olet ainakin riittävän monta kertaa muistanut tässäkin threadissa muistuttaa kuinka monta vuotta sitä on tullut käytyä bileissä ja kuinka ennen oli kaikki paremmin. Mutta koska en ole ilkeä, jätän sanomatta.



Henkkoht, en ole oikein päässyt fiiilikseen ikinä Pussys, Hallmarkis or what ever. Näissä ”trendi-tekno” bileissä jossa on tärkeintä on se, että näyttää hyvälle.



Ja jos itse et satu pitämään jonkun tietyn tyylin bileistä, voi ne sinun puolestasi vetää suoraan kölin alta? Menet mieluummin Sedun ravintoloihin kuin vaikkapa Hallmarkiin tai Pussyyn? Eivätkö ne edusta tuota parhaamaasi \”ollaan-trendikkäitä-ja-näytetään-hyvälle\” -linjaa pahimmillaan?
Avatar
#53 • • jesus Guest

vaavu:
---
Zorlim:
Mihin kaikki hyvät 5 egen bileet on kadonnut? - - -
Suomessa on sama ongelma aina, kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Palvelusta / tasosta or what ever ei olla koskaan valmiita maksamaan.
---

Olenko mä ainoa jonka mielestä noiden kahden lauseen välillä on aika iso ristiriita?



Et. *ding*
vaavu

Posts: 1,324

#54 • • vaavu vara-vana

Zorlim:
Hmm, mun milelestä se on suhteellisen hyvä, että tulee vähän siistimpiä paikkoja joihin on vähän panostettu. Aivan turhan kyllästynyt siihen nromaaliin suomalaiseen tummasisustus joka on sika epäsiisti ja huonossa kunnossa sekä surkea äänentoisto joka särkee jatkuvasti. - - -
Tietty tässä on myös sitten kyse siitä, että mitä bileilä odotetaan. Haluaako bilettäjät paikan olevan trendiravintolan näköinen. Onhan noita harvinaisen hyvin järkättyjä bileitä ollut vaikka millaisissa halleissa.



Kumpaa itse sitten odotat, siistiä sisustusta vai rähjäisyyttä? Noista kahdesta pätkästä kun ei oikein tiedä kumpaan suuntaan olet kallellaan.

Sitä paitsi, bileporukkaa on kuitenkin liian vähän, ja maksukyky on liian heikko, jotta kaikkein parhaimpia paikkoja heille voitaisiin vuokrata. Kuvio pääkaupunkiseudulla menee juuri niin, että teknobileille vuokrataan vain paikkoja, joilla menee muuten vähän huonommin. Tällöin on sisustuskin usein vähän vanhempaa ja puitteet huonommat. Esimerkkejä tästä on vaikkapa Hesperia, Maestro, Arkadia, La Tour, Aladdin, Premiere, Kaivohuone... listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Ja vaikka teknoporukan ostovoima olisikin yhtä hyvä kuin muun väestön, eivät ravintoloitsijat mielellään vuokraa tiloja teknobileille. Monille ravintoloitsijoille teknobileet edustavat huumeita, jumputtavaa musiikkia ja kummallisesti pukeutuneita teinejä. Vaikka promoottori tässä yhteydessä olisi valmis latomaan rahaa tiskiin paikan vuokrasta, ei ravintolan omistaja välttämättä halua teknotapahtumaa tiloihinsa. Erityisesti jos kyse on ravintoloista, jotka pyrkivät profiloitumaan \”tasokkaiksi\”, koetaan teknobileet tämän imagon kanssa ristiriitaisiksi. Siksi epäilen erittäin vahvasti, että Sedu haluaisi ainakaan heti vuokrata esimerkiksi Maestroa teknobileille. Vääränlainen kohderyhmä, vääränlaiset mielikuvat.
ezzy

Posts: 8,060

#55 • • ezzy Droid-pappa

Zorlim:
Aikaisemminkin ihmettelin miksi bileet pitää järjestää noin rasittavaan aikaan. Siinä menee aina vähintään maanantai ja tiistai töissä pieleen kun koittaa toipua viikonlopusta, vaikka olisi jättänyt jatkot väliin. Jos menee jatkoille pe ja la bileiden jläkeen, niin sitten on jo zäkää jos on toipunut edes seuraavaksi viikonlopuksi.



Mistä sulla kestää toipua noin kauan? Ehkä kannattaisi nautti bileistä hieman rauhallisemmin? Itseä rasittaa lähinnä PE-illan bileet, kun ei jaksa duunipäivän päätteeksi lähteä humpalle rättiväsyneenä.
Itsekin käyn enää harvemmin bileissä, koska kunto ei kestä, kun on tullut laiskoteltua pahasti koko vuosi *ding*. Kokoajan tosin tulee kuunneltua kaikkea elekronista.
Dado

Posts: 59

#56 • • Dado Boombastic ,romantic, fantastic luvah!!=)
Mä en oo koskaa avautunu tääl mistää mut nyt vituttaa, Maestro oli oikeesti loistava mesta halluille ja muillekki menoille, iso ja viihtysä ja kaikkee!!! Sedun ku tietää ni se on ihan saletti et Lisa Lashes vaihtuu koht Sean Paulii, ...TU!!!
[Nuclear]

Posts: 5,855

#57 • • [Nuclear] el aprendiz
Seduhan on aina haastatteluissa sanonut paheekseen kauniit (nuoret?) naiset, joten nyt kaikki klubbarin kauniit naiset Sedun kainaloon ja kääntämään hänen päätään oikeaan suuntaan...

”Kulta, saat pusun jos lainaat ex-Maestroa lauantai-illaks.”

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

op-

Posts: 197

#58 • • op- Negis

Avernian:
---
vaavu:
Monille ravintoloitsijoille teknobileet edustavat huumeita, jumputtavaa musiikkia ja kummallisesti pukeutuneita teinejä.

---


Eiköhän Sedu tiennyt mitä kaikkia mömmöjä Tigerin vippitiloissa vedettiin.
Musiikki jumputtaa kiksussa about samanverran kuin lista”tekno”hiteissä.
Ja teinit on kummallisia aina. *vink*

Mut juu, epäilen kanssa että hra Koskisella ei ole kauheasti oikeaa tietoa bilettäjistä tai bileistä. Median lietsomat mielikuvat jyrää.



Ainakin Sedun kohdalla kyseessä lienee ennemminkin taloudelliset seikat kuin konemusiikin kategorinen tuomitseminen em. mielikuviin perustuen. Toisin sanoen: ”Alkoholijuomien myynti asiakasta kohden on pääsääntöisesti parempi normi-raflailloissa kuin konemusiikkibileissä”

[muokattu 16.7.2004 14:18]
Leppäkerttu

Posts: 225

#59 • • Leppäkerttu
Kerätään adressi, jossa vedotaan Sedua olemaan raiskaamatta Maestroa*hihu*
Kaikki Sedun mestat on *eiei* Tämä on niin väärin*grr*
Avatar
#60 • • greenie Guest

Leppäkerttu:
Kerätään adressi, jossa vedotaan Sedua olemaan raiskaamatta Maestroa*hihu*



Ei kyse ole mistään makasiineista, hippi! :D