hyperventilaatio:
On muuten uskomatonta, miten suomen pääkaupunki jumittuu heti, kun pikkasen sataa lunta. Esimerkkkinä viimeinen ”myräkkä”. Kaikki koko kaupungissa päin persettä. Ja montakos metrii sitä lunta sit satoi? hah. ehkä kakskyt senttii.
Se ”myräkkä” oli oikeesti todellinen lumimyrsky. Siitä sanottiin, ettei sellaisia tule Helsinkiin kuin kerran kymmenessä vuodessa ja itse olin tulossa sinä lauantaiyönä vielä yödösällä himaan. Dösä jäi koko ajan paikoilleen sutimaan, koska se ei jaksanut lähtee ylämäkeen tai lunta oli vaan liikaa.
Sitä luntakin oli paikoin ihan polviin asti ja vaikka lyhyt olenkin, kyllä sitä lunta oli ihan enemmän kuin 20cm.
Vertailuna voitas ottaa vaiks norja, tai sit alppimaat. Lunta saattaa kerralla sataa viikon. Ja sitä voi sit tulla myös paljon Ja kummasti aina kaikki toimii, eikä jengi valita. 
Tuo voi olla totta, mutta he ovatkin tottuneet siihen. Suomi on kuitenkin tasainen maa, jossa ei ole korkeita vuoristoseutuja. Näin siis ei voida lähtee vertailemaan Suomea ja esim. Norjaa keskenään, koska niissä ei ole maaston samankaltaisuutta.
Ehkä ihmiset ovat tottuneet vähälumisiin ja leutoihin talviin, mutta mitä sitten? Ainakin minä nautin miljoona kertaa paremmin lämpimästä kesäpäivästä kuin talvipakkasista.
Ja myönnän olevani ”etelän city-ihminen” ja ylpeä siitä. Heille joita ärsyttää etelän nössöjen vinetys sanonkin, että muuttakaa pohjoiseen missä pakkaset paukkuu ja lunta on kaulaan asti. Siellä tosimiehet vetelevät suksilla päällään vain pitkät kalsarit ja aluspaita pontikankeittimilleen.
[muokattu 12.2.2004 17:03]