476 posts, 24 pages, 153,075 views
Blackout:
---
G*:
..höH? eiHän tääLLä (helsingissä) ole ollut edes OIKEITA pakkasia..-kunnon-
---
No nii just. Nykypäivän cityihminen on niin mukavuudenhaluinen, luonnosta vieraantunut vässykkä, että heti alkaa hirveä kitinä jos pakkasta on yli 10 astetta. Tai jos taivaalta tulee pari lumihiutaletta, kyse on heti lumimyrskystä.
Angelus:
Saanko nyt kysya erasta asiaa? Onko muka jokainen joka kitisee jos on kylmempaa kuin 10 astetta niin city-ihminen?
Angelus:
Hitto soikoon, on se kylla kummallista etta noita stereotypioita napataan tolleen tosta vaan.
Blackout:
Juu, ihan jokainen. Myös ne kitisijät jotka asuu Lapissa.
Blackout:
Ilmaistaanpa sama asia toisin. Sattumanvaraisesti valittu henkilö, joka kitisee 10 asteen pakkasesta, on huomattavasti todennäköisemmin etelän kaupunkilainen kuin pohjoisen maalainen. Jälkimmäiselle ryhmälle kovat pakkaset ovat arkipäivää, etelän kaupunkilaiset eivät ole niihin samassa mittakaavassa joutuneet tottumaan. Totta vai ei?
Blackout:
Keskustelu olis kummasti helpompaa jos tässäkin stereotypia-kammoisessa yhteisössä suvaittais edellisen kaltaiset perustellut yleistykset. Luokittelu saattaa silti olla validi, vaikka siihen löytyisikin poikkeuksia.
ZRO:
---
TanyaK:
Mua alkaa jo automaattisesti vituttaa kun näen yhdenkin lumihiutaleen leijailevan alas..enää se ei vaan jaksa näyttää niin kauniilta..plaah..ja pakkaset..huh..tulisi jo kesä!!
---
Mua vituttaa tällaset topicit TÄYSIN läpi poikki putki kaiku automaattisesti että silleen!
Angelus:
Tottahan toki, mutta et ota huomioon sita, etta kitina ei johdu valttamatta siita mukavuuden halusta, vaan lahinna sen takia, etta pitaa esim. lammosta enempi. Jotenkin kokoajan pyorit sen mukavuuden halun ymparille vaikkei se valttamatta ole niin.
hyperventilaatio:
On muuten uskomatonta, miten suomen pääkaupunki jumittuu heti, kun pikkasen sataa lunta. Esimerkkkinä viimeinen ”myräkkä”. Kaikki koko kaupungissa päin persettä. Ja montakos metrii sitä lunta sit satoi? hah. ehkä kakskyt senttii.
Vertailuna voitas ottaa vaiks norja, tai sit alppimaat. Lunta saattaa kerralla sataa viikon. Ja sitä voi sit tulla myös paljon Ja kummasti aina kaikki toimii, eikä jengi valita.
mikkihiiri:
Sitä luntakin oli paikoin ihan polviin asti ja vaikka lyhyt olenkin, kyllä sitä lunta oli ihan enemmän kuin 20cm.
Hyzenthlay:
no kyllä kypsyttää. Pakkasesta (->kuivuudesta) johtuen mun kädet on nyt ihan halkeilleet, ja tajusin rasvata niitä ihan liian myöhään...
Hyzenthlay:
En halua käyttää pipoa enkä ostaa talvikenkiä. Näytän sitä paitsi ainakin viiskymppiseltä mun valtavan kaulahuivin kanssa
No voi hizin vizi jos joku ohikulkija pitää mua niinq tosi tyylittömänä.
Pakkanen merkkaa myös sitä, että lumi pysyy maassa ja tekee elämästä niin paljon valosampaa