Epailija, 23.1.2007 11:10:
---
Tänään päällä poolo, 2 villapaitaa, naisten villakangastakki, sukkahousut, farkut, turkislakki, iso kashmirvillahuivi, 1 nahkahansikkaat ja 1 thinsulate-hansikkaat niiden päällä. Eikä ollut yhtään kylmä, vaikka pyörällä piti mennä!
---
Mitä sä laitat päälle sitten kun tulee oikeasti kovat pakkaset?
Paksummat sukkahousut tai kahdet housut päällekkäin. Lisää välikerroksia yläkroppaan. Toisaalta, nyt mulla on ihan validi syy pukeutua vähän tavallista lämpimämmin, kun lämpötilaero viime viikkoon on ollut 20-30 astetta. Kunhan tässä vähitellen tottuu kylmään, voi asua keventää tarpeen mukaan.
Tai no... Koska pukeutumisesi on tyypillisen yläkroppapainotteista, niin pärjäisit varmaan vallan mainiosti vaihtamalla farkut vähän talvisempiin housuihin.
Itse asiassa alaruumiskin saa ihan suhteellisen hyvän peiton. Villakangastakki ulottuu vähän polvien yläpuolelle, ja nahkasaappaat taas vähän polvien alapuolelle. Tosin takki pyöräillessä vähän falskaa reisien kohdalta.
Yhdistelmä nahkahansikkaat ja thinsulatea siihen päälle on muuten kaikkien pukeutumistaiteen sääntöjen vastainen veto. x)
Ei sillä mitään pukeutumiskilpailua voiteta, mutta se on voi voi. :) Pyörällä kädet jäätyvät heti ensimmäisenä, ja erityisesti silloin jos on huono ääreisverenkierto. Mieluummin olen ruma kuin palelen.
Sitten jos pitää edustaa tai harrastaa hienomotoriikkaa, niin voi vetäistä ne thinsulate-hanskat pois kädestä ja laittaa laukkuun.
Edit: huomasinpa tässä tänään bussipysäkillä, että olin ainoa jonka ei tarvinnut hytistä tai liikkua pysyäkseen lämpimänä. Ihan hyvä saavutus sikälikin, että thinsulate-hanskoja lukuunottamatta mun asukokonaisuus oli vielä ihan fiksun näköinenkin.