Yhdessä elon ihanuus ja kurjuus?

35 posts, 2 pages, 8,278 views

egmondo

#1 • • egmondo Elämäntapa Reivaaja/Perus Erno
Eli mitä rajoituksia yhdessä elo on tuonut tullessaan *hmph* ja tietenkin asiat joita ilman et osaisi enää elää *plur*

Henkilö kohtaiset kokemukseni asian tiimoilta on se että hyvinkin pitkiksi venyneet biletys reissut ovat jääneet pois sen jälkeen kun aloin seurustelemaan, ja sellaisia reissuja kaipaa toisinaan vieläkin... *nyyh*

mutta olen myös huomannut sen miten ihanaa on tulla töiden jälkeen kotiin ja siellä odottaa oma rakas *plur* jonka eteen on valmis tekemään mitä vain*sydän*

Eli tapahtumia joka parisuhteen iloista ja suruista

--
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.*nauru*

Miika

#2 • • Miika
Ei voi tehä musaa keskellä yötä (ainoa hetki kun oman inspiksen saa toteutetuksi) kun toinen ei saa vieressä nukuttua koskettimien naputuksen takia. Ja muutenki (ex)puolisko tuli/tulee kateelliseksi siitä huomiosta minkä rakas harrastus saa osakseen.

pumpuli:
mutta olen myös huomannut sen miten ihanaa on tulla töiden jälkeen kotiin ja siellä odottaa oma rakas *plur* jonka eteen on valmis tekemään mitä vain*sydän*

Olispa mullakin sellanen..........
#3 • • seagt Guest
et ei saanu koskee levysoittimiin eika levyihin ku kuulemma vaa ”sotki” jarjestysta ja asioita. lisaks musamaun kritiikki, ja ”kilpailu”. jatin koko soittamisyritykset siihe :(
Freyja-

#4 • • Freyja-
No tietysti siitä omasta vapaudesta huudattaa just sitä musaa/katsoa sitä leffaa tai ohjelmaa jota haluaa, piti luopua ja etenkin tuo musiikin huudattaminen vähän kirpaisi (ei vaan ole minun vikani, ettei mies arvosta Turmion Kätilöitä, Modern Talkingia tai muita musiikkikasani helmiä) :P No, tietokoneet ja hyvät kuulokkeet ovat onneksi aika kattava apu tähän.

En osaisi varmaankaan luopua siitä tunteesta, mikä tulee kun yöllä kierähtää ympäri, kurottaa kättään ja saa kainaloonsa jotain lämmintä ja rakasta :> Tai sitä, kun lähes aina siinä samassa tilassa on joku, jolle kertoa onnistumisista, epäonnistumisista, päivän tapahtumista, ajatuksistaan ja ja ja. ~huoh ~*plur*
Fyrisch

#5 • • Fyrisch
Tähän hätää tulee vaa mielee se ku joutuu lähtee muijan kans shoppailee *hajotus* *grr*
Freyja-

#6 • • Freyja-

Fyraett:
Tähän hätää tulee vaa mielee se ku joutuu lähtee muijan kans shoppailee *hajotus* *grr*

Ainiin. Joo. Ennen ei tarvinnut perustella ostoksiaan kenellekään, nyt joutuu aina selittämään, miksi oikeasti tarvitsen ne ihkukengät tai sen uuden hiusvärin *igor*
Fyrisch

#7 • • Fyrisch

Freyja-:
---
Fyraett:

---

Ainiin. Joo. Ennen ei tarvinnut perustella ostoksiaan kenellekään, nyt joutuu aina selittämään, miksi oikeasti tarvitsen ne ihkukengät tai sen uuden hiusvärin *igor*

Eihän tollases mitää vikaa ole, ite nautin siitä ku toinen selittää miks se juuri tarvii/haaveilee jotai vaatetta mut se bykiminen ku pitää kokeilla 1500 eri vaatetta!
Freyja-

#8 • • Freyja-

Fyraett:
---

Eihän tollases mitää vikaa ole, ite nautin siitä ku toinen selittää miks se juuri tarvii/haaveilee jotai vaatetta mut se bykiminen ku pitää kokeilla 1500 eri vaatetta!

Niin, nautit vaan siksi, että voit sanoa: ”Sori, mutta mä tulen toimeen kahdella kenkäparilla, kolmilla housuilla ja muutamalla paidalla, et sä mitenkään voi tarvita enää 20. kenkäparia, taas uutta baarimekkoa eikä sulla edes ole juurikasvua”.

Kyllä teidät miehet tiedetään *igor* *nauru*

[muokattu 20.6.2004 02:25]
Progress

#9 • • Progress
ihanaa, vaik ois ongelmiaki, ihanaa silti! *plur*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

äm

#10 • • äm

pumpuli:
Eli mitä rajoituksia yhdessä elo on tuonut tullessaan *hmph* ja tietenkin asiat joita ilman et osaisi enää elää *plur*

Henkilö kohtaiset kokemukseni asian tiimoilta on se että hyvinkin pitkiksi venyneet biletys reissut ovat jääneet pois sen jälkeen kun aloin seurustelemaan, ja sellaisia reissuja kaipaa toisinaan vieläkin... *nyyh*

Eli tapahtumia joka parisuhteen iloista ja suruista

Mun eksä ei osannut yhdys sanoja. Eikä väli merkkejä.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Fyrisch

#11 • • Fyrisch

Freyja-:
---
Fyraett:
---

---

Niin, nautit vaan siksi, että voit sanoa: ”Sori, mutta mä tulen toimeen kahdella kenkäparilla, kolmilla housuilla ja muutamalla paidalla, et sä mitenkään voi tarvita enää 20. kenkäparia, taas uutta baarimekkoa eikä sulla edes ole juurikasvua”.

Kyllä teidät miehet tiedetään *igor* *nauru*

[muokattu 20.6.2004 02:25]

Kuules nyt *hih* kyl mullaki on jotai +8 kenkäparia ja lähemmäs kymmenet housut, 20 t-paitaa, 5 pipoo ja tykkään ostella paljon vaatteit.. mut se aika mikä tytöil menee valita niit vaatteit *grr* Mul menee ehkä eniten aikaa kassalla jonottamisee ku vaatteiden ettimisee, jos nään jonku siistin paidan vaiks nii katon koon, ja ostan sen!
*piis**sydän*
Freyja-

#12 • • Freyja-

Fyraett:
---

Kuules nyt *hih* kyl mullaki on jotai +8 kenkäparia ja lähemmäs kymmenet housut, 20 t-paitaa, 5 pipoo ja tykkään ostella paljon vaatteit.. mut se aika mikä tytöil menee valita niit vaatteit *grr* Mul menee ehkä eniten aikaa kassalla jonottamisee ku vaatteiden ettimisee, jos nään jonku siistin paidan vaiks nii katon koon, ja ostan sen!
*piis**sydän*

No tuosta sietääkin sitten olla jo kateellinen *hihu*

Minustakin olisi aika kiva shoppailla silleen, ettei tarvitsisi sovittaa yhtäkään rättiä niissä perkuleen kopeissa. Valitettavasti vaan harvan naistenvaateliikkeen kokovalikoimat stemmaa niin hyvin, että vaatteita voi ostaa vaan koon perusteella. Miesten vaatteet kyllä tehdään paljon paremmin ”yleissopiviksi”, ainakin kauluspaidat ovat suurinpiirtein sellaisia, joita ei tarvitse sovitella, kunhan hakee vaan jos näkee jotain hienoa.

Ja sitten voisikin antaa ihmisten keskustella ihan itse aiheesta *enkeli*
remotion

#13 • • remotion nostatus guru

Freyja-:
Miesten vaatteet kyllä tehdään paljon paremmin ”yleissopiviksi”, ainakin kauluspaidat ovat suurinpiirtein sellaisia, joita ei tarvitse sovitella, kunhan hakee vaan jos näkee jotain hienoa.

Ja sitten voisikin antaa ihmisten keskustella ihan itse aiheesta *enkeli*

jaa-a...
Esim monissa suomalaisissa miestenpaidoissa mitoitus on ihan päin helvettiä, C mitoitus on yhtäkuin D mitoitus ja kauluspaidat on sellasia lakanoita et huhhuh...
sitten taas kalliimmat suomalaiset tai ulkomaiset paidat, esim eton tai boss tai ptx mitoitus on yleensä aika hyvä, mutta ei aina. Ja sitten on sellasia kuin Corneliani tai Catani tai Tiger joissa mitoitus on yleensä taas aika slimmi, ja sit sehän pitää valita puvun mukaan aina. On suhteellisen helppoa valita yhdistelmä budjettipuku+melkan paita + perus silkki skraga joka ajaa asiansa ihan hienosti, mutta sitten jos ja kun haluaa ja on varaa ostaa vähän parempaa niin yhdistelmä joka ns iskee silmää, onkin aika usean reissun takana ja todella vie aikaa...koska noissa paremmissa kuteissa on yleensä enemmän vivahteita ja layereita niissä kankaissa on niissä enemmän yhdisteltävääkin...
ei se miesten pukeutuminenkaan oo aina niin iisiä jos haluaa kunnolla pukeutua.
#14 • • greenie Guest

Lene:
Menee samaan kategoriaan kuin, että miksi muijat meikkaa. Jaa'a, sitä sietää miettiä.

Koska se on hauskaa?

Jos syy on jokin muu, niin saa osoittaa sormella ja hihitellä :)
keisha

#15 • • keisha bullet with butterfly wings
Ihanaa on enemmän kuin kurjaa. Hankalimpia juttuja on ehkä se, että unirytmit menee välillä ihan ristiin. Kun toinen haluaa mennä ajoissa nukkumaan aikaisen herätyksen takia, ja toinen valvoa kolmeen pelaten koneella joka on makuuhuoneessa, tulee vähän kiukkuisia murinoita :) Itse olen myös se ahkerampi siivooja, joten välillä ottaa pahasti kaaliin kun taloustyöt tuntuu kasautuvan kaikki minulle. Niitä hyviä puolia taas on vaikkapa, että krapuloita ei tarvitse kärsiä yksin, on joku jonka kainaloon pääsee aina halimaan ja saa toisinaan olla passattavana ja hemmoteltavana <3

edit: Ja joku hoitaa silloin kun on kipeänä, saa kuumaa mehua ja buranaa. Sairastaminen yksin on kamalaa :(

[muokattu 21.6.2004 11:01]

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Fyrisch

#16 • • Fyrisch

Lene:
A) naisten vaatteet ovat monivivahteisempia kuin miesten, ei ne ny niin vain istu kuin joku t-paita

T-paita oli vaa esimerkki

*taputapu* Menee samaan kategoriaan kuin, että miksi muijat meikkaa. Jaa\'a, sitä sietää miettiä.

haha ;D no miks muijat meikkaa
Pätkis

#17 • • Pätkis Pikkis

greenie:
---
Lene:
Menee samaan kategoriaan kuin, että miksi muijat meikkaa. Jaa'a, sitä sietää miettiä.
---
Koska se on hauskaa?
Jos syy on jokin muu, niin saa osoittaa sormella ja hihitellä :)

sitä kai se nimenomaan on. koska silloin kun meikkaaminen ei kiinnosta niin sitä ei tosiaan tule tehtyä. esim taas tänä aamuna *hymy*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Hetu

#18 • • Hetu hetaro
Pakko sanoa, ettei ole melkein mitään mistä en olisi valmis luopumaan oman rakkaani vuoksi. Pahimmat ristiriidat syntyy yleensä siitä kuin tilivelvollinen sitä kuuluu olla toiselle tekemisistään ja menemisistään. Mielestäni kaikki tulisi rehellisesti kertoa, mutta kokemuksen perusteella ikävä havaita ettei se niin kaikkien mielestä ole.

Parasta yhdessäolossa on se, ettei tarvitse yksin mennä nukkumaan ja
on vierellä joku, joka kertoo rakastavansa. Siitä tulee aina niin hyvä olo vaikka kuin päivä olisi muuten mennyt päin puuta.
egmondo

#19 • • egmondo Elämäntapa Reivaaja/Perus Erno

Hetu:
Pakko sanoa, ettei ole melkein mitään mistä en olisi valmis luopumaan oman rakkaani vuoksi. Pahimmat ristiriidat syntyy yleensä siitä kuin tilivelvollinen sitä kuuluu olla toiselle tekemisistään ja menemisistään. Mielestäni kaikki tulisi rehellisesti kertoa, mutta kokemuksen perusteella ikävä havaita ettei se niin kaikkien mielestä ole.

Itse olen myös huomannut sen, että pientä ristiriitaa tulee juuri siitä kun olet tilivelvollinen menemisistäsi ja tekemisistäsi. Mutta onko tämä sitten huono asia?*täh*

--
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.*nauru*

S-T

#20 • • S-T Pieni
Oikeastaan tulee mieleen vain kaksi huonoa puolta: Vuorokausirytmit eivät aina kohtaa, kun toisen täytyy milloin mistäkin syystä valvoa ja toisen käydä ajoissa nukkumaan koulun tai töiden takia. Tammikuussa tosin muutettiin isompaan asuntoon, mikä auttoi tähän huomattavasti, kun saatiin tietokoneet pois makuuhuoneesta. Toinen on se, että teen kyllä suuremman osan tämän talouden kotitöistä. Siitäkin kitinä rauhoittui, kun sovittiin, että kun tämä tekee kerran enemmän kotitöitä niin toinen sitten maksaa isomman osan yhteisistä menoista. Joten oikeastaan ei olekaan sellaisia huonoja puolia, joita ei oltaisi pystytty sopimaan niin, että molemmat ovat tyytyväisiä.

Omia menoja toki on molemmilla, enkä mitenkään koe olevani velvoitettu kertomaan minuuttiaikataulua menemisistäni - Mielestäni on täysin normaalia, että suhteessa toiselle kerrotaan, missä viipottaa ja teen sen kutakuinkin automaattisesti muutenkin.

Ja se ihanuus: Kyllähän ne halit ja pusuttelut ja kainalossa nukkumiset ovat korvaamattoman ihania, mutta kun avopuolisko on joskus ollut pidempään poissa, olen huomannut, että kaikkein suurin asia on niiden pienten arkisten tapahtumien kertominen toiselle ja pienistä arkisista asioista keskustelu, vaikka vain ostoslistan pähkäily. Kaikki nuo pienet asiat tuntuvat saavan todellisen merkityksensä nykyään vasta, kun ne jakaa jonkun kanssa. *sydän*

--
Pieni on kaunista.