573 posts, 29 pages, 194,300 views
jeesboks:
---
jUSSi:
Oletko siis aivan varma, vai väitätkö tietäväsi
---
ilmaistaan vaikka näin ....minä en vain näe, vaan minä tiedän näkeväni , minä en vain kuule, vaan minä tiedän kuulevani
jeesboks:
---
jUSSi:
---
ilmaistaan vaikka näin ....minä en vain näe, vaan minä tiedän näkeväni , minä en vain kuule, vaan minä tiedän kuulevani
Ana:
Selkis. Kun juttelin tossa yhden tyypin kanssa mm. Shannonin informaatioteorian käytöstä kreationismin ja ”Intelligent Design”-teorian puolustelussa, käytti tää henkilö nimenomaan termiä informaatio tuossa, missä te käytätte sanaa data. Mutta check, jakeluun meni.
jeesboks:
---
jUSSi:
---
---
Hmm, oletko varma, että aistisi eivät huijaa sinua tai ettet ole kokenut aistiharhaa? Voitko todistaa minulle esittämäsi väitteet?
Nyt vaan Ludwig Wittgensteinia käteen
Tanjiz, 8.8.2005 00:52:
Mun mielestä kenelläkään ei ole oikeutta päättää toisen elämän loppumisesta. Elinkautinen vankeusrangaistus on mielestäni sitä paitsi pahempi tuomio kuin kuolema, sillä silloin joutuu elämään itsensä ja syyllisyydentunteensa kanssa (jos siis henkilö yleensäkään tuntee edes syyllisyyttä).
Tenechtica, 8.8.2005 09:20:
Mielestäni kuolemanrangaistus on oikeutettu sellaisissa tapauksissa, joissa on tapahtunut raiskaus, tappo, pedofilia, eläimiinsekaantuminen ja eläinten (sekä ihmisten) kiduttaminen.
Sellaisilla ihmisillä, jotka näihin hirveyksiin pystyvät, ei ole mitään tarjottavaa ihmiskunnan henkiselle kehitykselle eli heitä ei tarvita. Tällainen ihminen ei kykene muuttumaan ja vaikka muuttuisikin, kuka sellaisen huolisi enää töihin.
Hasse L.Hoff, 8.8.2005 09:41:
---
Mielestäni kuolemanrangaistus on oikeutettu sellaisissa tapauksissa, joissa on tapahtunut raiskaus, tappo, pedofilia, eläimiinsekaantuminen ja eläinten (sekä ihmisten) kiduttaminen.
Sellaisilla ihmisillä, jotka näihin hirveyksiin pystyvät, ei ole mitään tarjottavaa ihmiskunnan henkiselle kehitykselle eli heitä ei tarvita. Tällainen ihminen ei kykene muuttumaan ja vaikka muuttuisikin, kuka sellaisen huolisi enää töihin.
---
Eläimiin sekaantumisesta kuolemanrangaistus
Mites sitten eläinten tappaminen? Tulisiko kaikki lihansyöjätkin tuomita, tai siitosfarmin pitäjät hirteen.
Kiduttaminen on taas niin laaja ja tulkinnan varainen käsite että siitäkin kuolemanrangaistus on aika
Tosin itse olen myös erittäin häiriintyneiden ihmisten lahtaamisen kannalla. Ei ole mielestäni oikeutettu millään mittarilla pitää yhteiskunnan varoin jotain hullua mömmöissä, samalla kun toisaalla joku köyhä itkee kun ei yhteiskunnalta heru tukia lääkkeisiin.
Tenechtica, 8.8.2005 10:03:
---
Minusta sairainta mitä ihminen vain voi tehdä on juuri eläimiinsekaantuminen, koska se on täysin luonnotonta ja vastenmielistä. Eläinten "massatuhoaminen" (varsinkin ilman erittäin pätevää syytä) on tuomittavaa, ravinnoksi tappamisen vielä hyväksyn, kunhan se vastaa omia tarpeita eikä sukupuuttoa. Ristiriitainen juttu kyllä, mutta vielä selvyydeksi en siis tuomitsisi ihan kuolemaan sentään ihmistä, joka hyötyy "massatuhoamisesta" (esim. tehokalastus), vaikken sitä voi hyväksyäkään.
No kiduttamisella tarkoitin sairasta tuskan tuottamista viattomalle luontokappaleelle, oli se sitten eläin tai ihminen. Tekijällä se tuottaa mielihyvää. Ehkä vähittäistuomiona voisi olla kuitenkin vastaavanlainen kidutus itse tekijälle, riippuu vähän kaikesta.