Dives:
ekaksin raiskauksen jäljiltä tulee sisäisiä vaurioita joita on suht vaikeaa mielestäni aiheuttaa itse.. en oo varma asiasta kun en ole tutkinut.. toiseksi siitä raiskaajasta löytyy varmaan jälkiä naisen päältä..
Ai raiskauksesta jää aina jälkiä? Entä jos nainen lamaantuu pelosta, eikä pistä vastaan? Eikö rajusta seksistä jää koskaan jälkiä? Entä jos nainen harrastaa S&M:ää? Entä jos mies käyttää kondomia raiskatessaan? Entä jos nainen väittää näin? Entä jos nainen ei käy lääkärillä samantien väitetyn raiskauksen jälkeen vaan tyypillisesti menee suihkuun heti rikoksen jälkeen? Entä jos nainen väittää, että raiskauksesta on aikaa jo useampi kuukausi?
Älä nyt viitsi.
Dives:
yleensä mielestäni pinnistelevä nainen ei kostu joten siinä vaiheessa kun nainen raiskattaisiin niin paikat saattavat revetä jonkin verran..
Edelleen, lue ylempi. Voinhan mä tähän kirjottaa sulle vaikka pikku skenaarion, minkä perusteella voidaan miettiä, jääkö raiskauksesta aina jälkiä? Mitä jos nainen vehtaa miehen kanssa, mutta ei halua nussia. Mies taas on aivan kiimoissaan, ja kokee naisen jarruttelun loukkaavana? Jos nainen kostuu suudellessaan ja vehdatessaan miehen kanssa, mutta ei halua seksiä? Mitä jos mies tässä tapauksessa päättää, ettei hän välitä siitä mitä nainen haluaa, vaan raiskaa tämän?
Dives:
toiseksi.. olet oikeassa raiskaus syyte voi pilata elämän.. mutta kuten sanoin tämä on vain karkea idea miten asiat voisivat olla, eikä välttämättä missään lähelläkään oikeaa..
Noniin, kiitos.
Dives:
sanotaanko että jos joku tekee asian useammin niin rangaistus kovenee.. esim useammasta rikoksesta rangaistus kasvaa potenssissa ynms..
toiseksi jos joku huomion kipeyden takia ilmoittautuu sarjamurhaajaksi niin minun puolesta senkus hoidetaan pois alta.. kannattaa miettiä mihin ryhtyy.
Eli siis viatonta voidaan rangaista, mikäli viaton on mieleltään sairas? Oikeus on voittanut taas \o/
Dives:
oikeus on vaikea käsite ja se on aika usein katsojan simissä, oikeusjärjestelmä ei ole täydellinen, mutta onko parempaa päätää muutama rikollinen vapaaksi vai tuomita väärin perustein muutama syytön?
Aivan ehdottomasti sataprosenttisella varmuudella voin sanoa, että on parempi päästää muutama syyllinen vapaaksi kuin tuomita ykskään syytön. Ainakin siis omasta mielestäni ja oman oikeuskäsitykseni mukaan.
Dives:
ja kuinka usein käy kumpaakin?
Kumpaakin mitä? Päästetään syyllisiä vapaaksi vai tuomitaan syyttömiä? Se ei liity enää itse rangaistukseen, vaan on lähinnä tutkintaa suorittavan poliisin sekä asianajoprosessin ongelma. Välillä syytön jää oikeuden rattaisiin ja välillä syyllinen pääsee muotoseikan vuoksi kuin koira veräjästä.