[Nuclear]:
Tolla perusteella rafloissa pitäis sit saada kusta ja paskoa lähimpään nurkkaan, koska vessassakin niitä tappeluita/pään aukomista ihan tarpeeks tapahtuu (itse ainakin nähnyt ihan tarpeeksi vaikken pahemmin rafloissa käykään).
Niin, muuta sisätiloissa henkilökunta on kykenevä puuttumaan asiaan. Sulut siitä, että valitettavan monissa paikoissa järjestysmiestoiminta on erittäin puutteellista. Eli vaikka monissa paikoissa ei silloin konkreettista muutosta tapahtuisikaan, niin silti mielestäni vain edesauttaisi tällaista negatiivista toimintaa.
Kuitenkin minusta röökinhaju on jo jotenkin olennainen osa ravintolaelämää. Itse en ole edes ehtinyt kovin montaa vuotta tupakoida, eikä minua tupakanhaju koskaan haitannut silloinkaan, kun olin savuton. Ja ei minua haittaisi tietenkään, jos kaikki ihmiset päättäisivät yht\' äkkiä lopettaa tupakoinnin
omasta tahdostaan, ei lainsäädännön vuoksi. Muutama vuosi sitten, kun en vielä röökannut, niin lehdessä oli artikkeli lainsäädäntöaloitteesta, jolla meinattiin ajatella tupakoinnin kieltämistä omalla parvekkeella. Siitä huolimatta tämä rypisti otsaani.
Ja tutkimusten mukaan 40% norjalaisista vastusti uutta lainsäädäntöä. Sekä vastustajista, että kannattajista varmasti löytyi sekä tupakoimattomia, että tupakoivia ihmisiä, mutta mielestäni kannatus ei ole niin suurta, kuin uskaltaisi olettaa (vaikkakin Norjassa tupakoisaan eniten kaikista Pohjoismaista). Mutta luulisin, että vastustuksen takana ovat pikemminkin ihmisoikeudelliset asiat, kuin halu pilata oma terveys. Toivottavasti noita gallupeja tullaan tekemään Suomessakin (tietääkseni lakialoite on tulossa tännekin jossain vaiheessa...?), että saisi kunnolla osviittaa siitä, kannattaako lainsäädännön muutos. Jos majoriteetti on kiellon kannalla, niin sitten minunkin on taivuttava.
edit: niin joo laitetaan viel nää parit ettei synny liikaa pahennusta tai tosikkomaisuutta
Ota säkin tuosta pari, ei nämä kesken lopu... :)