Miksi ihminen haluaa päihtyä?

341 posts, 18 pages, 157,292 views

henkka

Posts: 4,973

#162 • • henkka
päihtyäkseen
Jazmine

Posts: 1,009

#163 • • Jazmine Pösilö
Höh...
Se on vaan niin ristuksen kivaa.
Ja ennenkaikkea rentouttavaa.

*iloinen* *jiihaa* plus muut hymiöt...

--
Polcca on parasta *sydän*

Nil

Posts: 113

#164 • • Nil
Joskus sitä ei vaan halua olla selvinpäin. kuten juuri nyt... *känni*
Avatar
#165 • • Usva Guest
varmasti sihen on monia syitä mm. yleisin on ehkä kun elämässä menee huonosti niin haluaa paeta todellisuutta, tai kun kaverit käyttää tai haluaa kokeilla miltä tuntuu olla päihteissä.

Laittakaa mulle tietoa kannabiksesta (pilvee, maria) ja siitä miten ja mistä tätä saa?
itse haluan vain kokeilla.

sp: [email protected]
Jammailija

Posts: 3,224

#166 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s

Usva, 10.4.2005 10:26:
varmasti sihen on monia syitä mm. yleisin on ehkä kun elämässä menee huonosti niin haluaa paeta todellisuutta


Toi on just nii klisee*nauru*! Meneex kaikilla baarissa vloppuaan viettävillä huonosti sit?*nauru*

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Avatar
#167 • • fanatic Guest
saadakseen rentoutua alkoholin voimalla*joo* lähtee se arjen jäykkyys pois onneksi jotkut osaaavat tuon ilma alkoholia.
Kolera

Posts: 4,256

#168 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
q se on nii vidu hassuu!

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

sts

Posts: 7,969

#169 • • sts Sama pyynti aitta!

Usva, 10.4.2005 10:26:
varmasti sihen on monia syitä mm. yleisin on ehkä kun elämässä menee huonosti niin haluaa paeta todellisuutta, tai kun kaverit käyttää tai haluaa kokeilla miltä tuntuu olla päihteissä.

Laittakaa mulle tietoa kannabiksesta (pilvee, maria) ja siitä miten ja mistä tätä saa?
itse haluan vain kokeilla.

sp: [email protected]



Eih.
henkka

Posts: 4,973

#171 • • henkka

Usva,

Laittakaa mulle tietoa kannabiksesta (pilvee, maria) ja siitä miten ja mistä tätä saa?
itse haluan vain kokeilla.

sp: [email protected]



HAHAHA!!! fakin ääs!
Mongolia

Posts: 160

#172 • • Mongolia truenörth
Trollaattori. Ja aika huono *piis*
Avatar
#173 • • Usva Guest
okei, sanotaan nyt niin että, en ole kiinnostunut kokeilemaan mitään muuta päihteitä kuin alkoholia ja sitähän saa alkosta ja se on laillista ja yleisesti hyväksyttävää.
Mutta olen silti kiinnostunut noista ug reiveistä. Miten niihin pääsisi? Ja vain siksi että niissä voi tanssia, kuunnella hyvää musaa ja pitää hauskaa.
-P

Posts: 4,972

#174 • • Edited -P

Usva, 11.4.2005 08:16:
okei, sanotaan nyt niin että, en ole kiinnostunut kokeilemaan mitään muuta päihteitä kuin alkoholia ja sitähän saa alkosta ja se on laillista ja yleisesti hyväksyttävää.



Mikäs sai moisen päätöksen aikaseksi ~24h aikana? :D

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

sts

Posts: 7,969

#175 • • sts Sama pyynti aitta!

Usva, 11.4.2005 08:16:
okei, sanotaan nyt niin että, en ole kiinnostunut kokeilemaan mitään muuta päihteitä kuin alkoholia ja sitähän saa alkosta ja se on laillista ja yleisesti hyväksyttävää.
Mutta olen silti kiinnostunut noista ug reiveistä. Miten niihin pääsisi? Ja vain siksi että niissä voi tanssia, kuunnella hyvää musaa ja pitää hauskaa.



tarviiko joka topikkii postaa sama postaus *eiei*
sapeli

Posts: 11,768

#176 • • sapeli jokukukamikä?
Hmmz, jotain vastaavaa on ehkä jo postattu, mutta tää nyt tuli taas parin päivän mietinnän tuloksena suht selkeänä pakettina ja ajattelin tämän tänne postata.

Elikkäs mulla olis tämmönen linssiteoria mikä pyrkii selittämään ikäänkuin vertauskuvallisesti miksi ihmiset haluaa päihtyä, mitä siitä seuraa, ja mitä vaihtoehtoja tälle olisi.

Ajattele maailma näin: on olemassa kolme asiaa - sinä, maailma, ja linssi jonka kautta maailmaa tarkastelet. Normaalisti tämä linssi on kokoelma sun omia kokemuksia ja kasvatusta ja mielipiteitä ja odotuksia ja ennakkoluuloja; toisin sanoen, tämä on se tapa jolla normaalisti koet maailman. Meistä jokainen kokee koko ajan valtavasti kaikenlaista tajunnanvirtaa - silmät näkevät satoja asioita joka paikassa joista ainoastaan muutamaan kiinnitämme huomiota, korvat kuulevat valikoivasti, jätämme huomiotta suuria tapahtumia ympärillä maailmaa ja murehdimme lohenneita kynsiä. Tämä linssi määrittelee sen mitä huomaamme ja mitä emme, ja miten koemme ne asiat jotka pääsevät huomioomme saakka.

Päihteet taas ovat tapa muuntaa tätä linssiä, kokea se sama maailma eri lailla jonkin aikaa. Syitä tähän voi olla monia: ehkä kaipaat vain vaihtelua arkeen vähäksi aikaa, ehkä maailma ei ole sitä mitä haluaisit sen olevan, tai ehkä et itse ole sitä mitä haluaisit itsesi olevan - ja ehkä et enää jaksa uskoa että mikään olisi pahempaa kuin se maailma jossa nyt itsesi koet olevan.

Päihteet tekevät sen minkä niiden pitääkin tehdä, mutta huonosti ja väliaikaisesti. Vähän aikaa koet maailman sumeasti, unohdat murheet, unohdat kuka itse olet. Sitten, maailma tulee takaisin, usein rysähdyksellä, ja siellähän taas olet, vanhan itsesi kanssa. Tietty päihteitä voi ottaa lisää ja lisää, uudestaan ja uudestaan, mutta siitä seuraa lähinnä vain yksi asia. Pysyvästi vääristynyt linssi luo tavallaan uuden normin sille kuka olet ja miten maailman koet, mutta olet ainoa joka tämän tiedostaa. Muiden silmissä olet jatkuvasti eksyksissä omassa maailmassasi, ja saatat löytää itsesi yksin, ehkä jopa pehmustetusta huoneesta. Todellisuus on kuitenkin todellisuus, ja sen "pehmentäminen" ei useinkaan helpota sen ymmärtämistä. Parhaimmillaan, todellisuutta voi pehmentää sen ollessa liian karkea, liian terävä - mutta tiedostaen että sinne tulee palaamaan pian, valmiina.

No mitä vaihtoehtoja meillä sitten on jos status quo ei miellytä? Jos linssiä ei voi (päihteillä) muuntaa, meille jää oikeastaan kolme optiota. Yksi, muunna linssiä jollain muulla tapaa. Usein optimistit kokevat maailman ruusuisempana, vaikkakin joutuvat ehkä valehtelemaan itselleen pitääkseen tämän linssin. Ennakkoluuloista irti päästäminen vaikkapa matkustamalla tai uusiin erilaisiin ihmisiin tutustumalla attaa tähän myös. Linssi jonka kautta maailmamme koemme on kuitenkin muovautunut koko elämän ajan, ja sitä ei paljoa voi enää muuttaa.

Kaksi, muuta maailmaa. En tarkoita nyt mitään radikaalia, mutta jos et pidä elämäntilanteestasi, tee sille jotain. Mene savenvalantakurssille, lähde treffeille, hae uutta työtä, maalaa huoneen seinä, hommaa uudet verhot, sovi riita äitisi kanssa - pienikin muutos maailmassa jossa elät joka päivä voi nykäistä liikkeelle kokonaisvaltaisen uudistumisen. Tähän kuuluu myös menneisyyden ja tulevaisuuden sovittaminen oikeaan asemaan nykyhetkeen nähde. Menneisyys on mennyttä, eikä sen murehtiminen ja vatvominen mitään enää ratkaise. Menneestä voi oppia, mutta kun asia on kerran tapahtunut ja sen on hyväksynyt, on aika jättää se taakseen ja jatkaa eteenpäin. Ei kukaan voi kulkea eteenpäin kun katsoo koko ajan vain taakseen. Tulevaisuus, vaikkakin oleellinen pitää mielessä, ei saa myöskään olla elämän keskipiste.

Kolme, muuta itseäsi, eli sitä mitä maailmalta odotat. Jos olet rahaton ja työtä ei löydy, voit ehkä huomata asiaa hetken pohdittuasi että elämässä on paljon hienoja asioita mitkä eivät maksa penniäkään - luonto, auringonpaiste, hyvä musiikki (tämän pitäisi erityisesti toimia klubbarilaisille), hyvät ystävät, rakkaus... oikeastaan ne kaikkein tärkeimmät asiat. Olen huomannut että omaa asennetta muuttamalla (hitaasti mutta varmasti) pystyy vaikuttamaan valtavasti siihen miten maailman kokee... Ja oppii nauttimaan elämästä enemmän.

... Lopuksi täytyy tosin todeta ettei se aivan näin yksinkertaista ole. Itselläni ainakin on useita asioita mitä en pysty käsittelemään selvin päin - psyykessäni on yksinkertaisesti lukkoja joiden vuoksi en pysty kokemaan kaikkia tunteita tai ajattelemaan kaikkia asioita täydellä sydämelläni normaalisti. Tavallaan voisi sanoa että minun täytyy hiukan muuntaa tuota linssiä jotta pystyisin tarkastelemaan itseäni erilailla, ja sitä kautta oppia itsestäni enemmän.

Hmm... No, tämmöistä on päässä liikkunut tällä kertaa. Toivottavasti tästä on jollekin iloa tai inspiraatiota. *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Damien

Posts: 2,882

#177 • • Damien [tr3ox]
Miksi ihminen haluaa päihtyä, no kaheksastanelejäänjakaheksastanelejäänviiskertaaviikossa, siihen sitten viikonloput ja koulut ja perheet ja jne... Ei myö olla mittään koneita.
koo

Posts: 379

#178 • • koo
Mä en halua päihtyä. Se on pelottavaa. *uuh*

--
Backstagella on paratiisi.

goldS

Posts: 109

#179 • • goldS
Päihtyneenä ei jaksa ajatella arjen murheita...Se on rentouttavaa silloin tällöin ja kohtuuden rajoissa. Suosittelen*nauru*

--
I liked to fly IN music

Keskiyon Keisari

Posts: 643

#180 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]
Välillä on mukava päästä irrottelemaan ja rentoutumaan, ja todellakin kohtuuden rajoissa. Kysymykseen miksi, en osaa kunnolla vastata. Ehkä siksi koska se on mahdollista. ;)

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari