Miksi ihminen haluaa päihtyä?

341 posts, 18 pages, 157,003 views

John

Posts: 1,384

#21 • • John Lauma

ville:
Mielenkiintoista olisikin tietää onko jokaiselle ihmisille olemassa paikka/tila/aika, jolloin hän ei haluaisi päihtyä. Itse en tähän usko.



Kauniina kesäpäivänä luonnossa kävellessäni tai rantakalliolla makaessani mulla ei ainakaan ole minkään näköistä halua päihtyä. Yleensä ko. tilanteessa ei tee mieli edes tupakkaa.*hymy*

--
Fancy some cheese, Gromit?

Funktion

Posts: 1,720

#22 • • Edited Funktion over 9000
..

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

serotonot

Posts: 3,137

#23 • • serotonot Paul Easy

anthocyan:

Mutta jos joillekin psykedeelit aiheuttavat mielihyvää sen takia, että ne irtaannuttavat todellisuudesta? Silloin ei tarvitse periaatteessa kohdata itseään sellaisena kuin oikeasti on... Vai? En tiedä onko asia näin... *ding* Mutta joskus todellisuus on vain niin julmaa, että sitä haluaa pakoon. Ja kun sen onnistuu tekemään, niin tulee hyvä olo.


Niin. Tai sitten joutuu kahta rankemmin sinne todellisuuteen ja joutuu kohtaamaan itsensä sellaisena kuin todella on (nekin puolet omasta alitajunnasta mitkä eivät normaalisti tule esiin)
Psykedeelit eivät välttämättä ole paras väline eskapismiin vaikka ne maailman muuttavatkin.

Tai tietty mikä sopii kellekin.
anthocyan

Posts: 1,511

#24 • • anthocyan Kohti valoa...

WildChild:
Psykedeeleillä päihtyneenä sä et välttämättä tiedosta olevas irrallaan todellisuudesta, et välttämättä tiedosta edes itseäs, et olotiloja.. Vaikea selittää... *ding*
Mutta kyllä, mielihyvää yleensä itse haen päihteillä, oikeassa olet..



Hmm... Itse en ole psykedeeleihin niin kunnolla perehtynyt, että tietäisin... Mutta kiitos valaistuksesta. *hymy* On tää vaikee asia... Ja jotenki vaan niin outoo...

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

anthocyan

Posts: 1,511

#25 • • anthocyan Kohti valoa...



serotonot:

Niin. Tai sitten joutuu kahta rankemmin sinne todellisuuteen ja joutuu kohtaamaan itsensä sellaisena kuin todella on (nekin puolet omasta alitajunnasta mitkä eivät normaalisti tule esiin)
Psykedeelit eivät välttämättä ole paras väline eskapismiin vaikka ne maailman muuttavatkin.

Tai tietty mikä sopii kellekin.



Niin... On se hassua... Tosiaan en tiedä asiasta paljon, mutta kyl mä uskon sua *hymy* Tosin entiedä, miten psykedeelit vaikka mulla toimis...*ding* Että riippuu varmaan ihmisestä pitkälti.

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

serotonot

Posts: 3,137

#26 • • serotonot Paul Easy

anthocyan:

Niin... On se hassua... Tosiaan en tiedä asiasta paljon, mutta kyl mä uskon sua *hymy* Tosin entiedä, miten psykedeelit vaikka mulla toimis...*ding* Että riippuu varmaan ihmisestä pitkälti.


Ei edes pelkästään ihmisestä vaan kaikesta sen ihmisen elämässä ja sen ympärillä. Siksi mielestäni niitä ei pitäisi eskapismin välineenä käyttää siinä missä esim alkoholia tai muuta selkeästi päihdyttävää ainetta
anthocyan

Posts: 1,511

#27 • • anthocyan Kohti valoa...

serotonot:

---

Ei edes pelkästään ihmisestä vaan kaikesta sen ihmisen elämässä ja sen ympärillä. Siksi mielestäni niitä ei pitäisi eskapismin välineenä käyttää siinä missä esim alkoholia tai muuta selkeästi päihdyttävää ainetta



Niin... Hyvä tietää *hymy* *hali*

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

sapeli

Posts: 11,768

#28 • • sapeli jokukukamikä?
No, mun mielestä päihtymisen pointti on inhibitioiden poistuminen, tai ainakin heikkeneminen. Mä esim. oon ihan sairaalloisen ujo, ja en uskalla lähteä kenenkään juttusille jollen ole pienessä sievässä. Ja sitten taas toisaalta mulla on (monen Suomalaisen lailla) tapana piilotella kaikenlaisia tunteita, ja sit kun on oikein ämpäri päässä niin niitä rupee sit purkamaan.

Ihmisillä on yksinkertaisesti kivempaa kun ei enää välitä ihan niin paljon siitä mitä muut ajattelee, että on enemmän oma ittensä. Eli tän teorian perusteella ihmiset jotka on aina oma ittensä eikä turhia rajoita omia toimiaan muiden vuoksi, niin ne ei välttämättä tulis yhtään sen ilosemmalle tuulelle juomisesta.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

anthocyan

Posts: 1,511

#29 • • anthocyan Kohti valoa...

sapeli:

Eli tän teorian perusteella ihmiset jotka on aina oma ittensä eikä turhia rajoita omia toimiaan muiden vuoksi, niin ne ei välttämättä tulis yhtään sen ilosemmalle tuulelle juomisesta.



Samaa mieltä *hymy* Tämän takia juuri tykkään olla usein selvinpäin bileissä! *plur*

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

technetium

Posts: 170

#30 • • technetium
Koska nyt vaan on niin hyvä olo kun on pienessä humalassa!!
äm

Posts: 2,376

#31 • • äm

vaavu:
Sinänsä tuo sun teoriasi päihtymisestä lisääntymisen katalyyttina on aika mielenkiintoinen. Onkohan tällaista asiaa koskaan edes tutkittu? *ding*


Ilman tutkimustakin voimme todeta, että juhannuksen seurauksena
maalis-/huhtikuussa on synnytyssaleissa ruuhkaa.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Avatar
#32 • • emm@ Guest
miksi pitäisi kohdata itsensä sellaisena kuin on?onko sitten parempi ja onnistuneenpi ihminen..jos ei pidä siitä mitä on ja siihen on olemassa lääke joka vie lomalle itsestään.on siis pakopaikka kun alkaa taivas oleen liian alhaalla..
laitetaanhan silikonejakin ihmisille jotka ei kestä itseään sellaisena kuin ovat..

päihtymisen eri variaatioita pidetään yleisesti pahana koska yhteiskunta on määritellyt suuren osan siihen käytettäviä virvokkeita laittomiksi ja kasvattanut jäsenensä ajattelemaan päihdevastaisesti..
ihan ymmärrettävää sinänsä..jos kaikenlainen päihteidenkäyttö olisi sallitua niin jengillä olis kokoajan letkeetä, psykedeelistä yms..tai muuten vaan kivaa..eihän kukaan kävisi töissä ja yhteiskunta ei pyörisi..
sehän se vasta kamalaa olisikin..
mut niin..päihtyminen on kivaa, rentouttavaa, viihdyttävää, helppo ajanviete,toinen todellisuus, loma arjesta..ja koska sitä jokseenkin paheksutaan niin ainahan pitää tehdä kaikkea mikä on kiellettyä..se on kivointa..*pahis*

mutta jokainen päihtyköön..tai olkoon päihtymättä..
Chatte

Posts: 4,085

#33 • • Chatte Team Teknolipat :)
Tjaa, nyt pistit pahan... *nauru*

edit: *päihtyneenä*

[muokattu 29.5.2004 10:45]

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

styrOx

Posts: 485

#34 • • styrOx Hardcore Hooligan!!!
*känni*se on vaan kivaa.....ahistuksesta pääsee hyvin eroon

[muokattu 29.5.2004 12:18]

--
Distort a 909 bassdrum, go extreme with the volume, reach your limit, feel the power, destroy the dancefloor, refuse to loose, party 'till you die... I stick to my style!

quile

Posts: 136

#35 • • quile Kävelevä banneri.
Sopivan päihtyneessä tilassa vaan on hauskaa. Mutta rajansa kaikella. *känni**ding*
serotonot

Posts: 3,137

#36 • • serotonot Paul Easy

styrOX:
se on vaan kivaa.....ahistuksesta pääsee hyvin eroon


Ja samalla aiheuttaa sitä ahdistusta lisää.
Päihteet on IMO hauskanpitoon, ei lääkkeeks
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#37 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Tämä on muuten liian julma ja karu maailma...

On hyvä irtautua siitä kaikesta arjesta välillä ja pitää hauskaa...

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Chatte

Posts: 4,085

#38 • • Chatte Team Teknolipat :)

thequile:
Sopivan päihtyneessä tilassa vaan on hauskaa. Mutta rajansa kaikella. *känni**ding*


Plaah, mitä rajoja... *nauru*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Avatar
#39 • • ikj Guest

Chatte:
---
thequile:
Sopivan päihtyneessä tilassa vaan on hauskaa. Mutta rajansa kaikella. *känni**ding*

---

Plaah, mitä rajoja... *nauru*



ja näin sitä huomaa, että päihtyneenä ei enää vaälitä rajoista ja helposti karkaa mopo käsist*vink*
koska on vaa niiiiin kivaa eikä haluu palautua todellisuuteen, paitsi jossain tapauksessa laskeutuminen voi olla maailman ihanin asia.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#40 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

idi:
ja näin sitä huomaa, että päihtyneenä ei enää vaälitä rajoista ja helposti karkaa mopo käsist*vink*
koska on vaa niiiiin kivaa eikä haluu palautua todellisuuteen, paitsi jossain tapauksessa laskeutuminen voi olla maailman ihanin asia.



Kuulostaa mieheltä joka tietää mistä puhuu *pahis*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?