siispä menoksi...
Jone:
---
serotonot:
Jos ihminen on paha ja niistä pitäisi päästä eroon, niin mikset aloita itsestäsi. Ei, en sano tätä haukkumalla vaan ihan mielenkiinnosta kysymällä, että jos ideologiasi on tuollainen, mikset näytä esimerkkiä? Eihän tuo kuulosta kovinkaan loogiselta että ajattelet että ihmisten pitäisi kuolla ja silti olet itse elossa.
---
En malta olla kirjoittamatta, vaikka offtopicia onkin:
Save the planet, kill yourself-ideologian mukaan koko lajimme tulisi kadota tämän pallon päältä. Yksittäisen ihmisen itsensä eliminointi on tragedia, mutta koko lajimme kuolema olisi epäitsekkäin ja parhain ihmisten päähänpisto ikinä. Jos JustinSane on siis sitä mieltä ettei yksittäisten ihmisten kuolemilla ole merkitystä, niin siinä näkemyksemme eroavat. Mun mielestäni kun just niillä sitä merkitystä on, mutta silti IMO meidän kaikkien pitäis kuolla pois mahdollisimman pian ilman että lajimme jatkuisi.
Mut jatketaanko tosta jossain muualla jos on tarpeen?
En suostu ymmärtämään tuota ideologiaa sitten millään. Mielestäni ihmisen ei tarvitse kuolla vaan muuttua. Eihän esim luonnonmukaisesti eläviä alkuperäiskansoja (joita ikävä kyllä on hyvin niukalti jäljellä) tule rankaista esim länsimaisten ihmisten tekemistä virheistä.
Tuohan on vähän sama kuin se että jos muutama koira on käytöshäiriöinen ja hyökkää ihmisen kimppuun ja vaikkapa tappaa muutaman lapsen, niin koko eläinlaji pitäisi hävittää.
Tiedän etteivät koirat tuhoa ihmisiä tuhoamalla tätä maapalloa, mutta tuollainen armeija-tyylinen yksi mokaa, kaikkia rankaistaan- ajattelutapa ei vain sovi minun päähäni. (ehkä siks oonki simo hovari)