Ketä DJ:tä/artistia toivoisit eniten Suomeen?

2,266 posts, 114 pages, 1,182,630 views

Individual

Posts: 10,942

#101 • • Individual HYPNO!

vaavu:
Way Out West tulee muuten Koneistoon tänä vuonna. Info löytyy esimerkiksi NYT:in menoliitteestä.



Ja nyt myös Koneiston kotisivuilta...Way Out West ja Richie Hawtin Merikaapelihallissa! *jiihaa*
Jusva

Posts: 30

#102 • • Jusva

blender:
---
Jusva:

Sash! ei sasha

---


Niin just siis se poppibändi siis... stay, ecuador yms... eikös ne oo poppii *ding*



poppia? ei kuule TODELLAKAAN

tuon bändin tyyli on enimmäkseen eurotrancea.
Jusva

Posts: 30

#103 • • Jusva

bile-pete:
---
blender:
---
Jusva:

Sash! ei sasha

---


Niin just siis se poppibändi siis... stay, ecuador yms... eikös ne oo poppii *ding*

---


Toi Sasha oli juuri Suomessa. Suomen-neito finaalin väliajalla esiintyi. Nyt sillä oli vaan vähän tyyli muuttunut, tais jotain rokkia soittaa. Mutta Sash! olis kyllä mukava nähdä! Ecuador on kyllä varsinainen klassikko. Taitaa sillä olla muitakin hyviä biisejä.



no, onhan noille noita hyviä biisejä kertynyt jo tuo neljä albumillista.. :)
Riku

Posts: 3,187

#104 • • Riku The Little Prince

Jusva:
poppia? ei kuule TODELLAKAAN

tuon bändin tyyli on enimmäkseen eurotrancea.

Eiks poppi ja eurotrance oo täsmälleen sama asia

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Damien

Posts: 2,882

#105 • • Damien [tr3ox]

pHaze:
---
Jusva:
poppia? ei kuule TODELLAKAAN

tuon bändin tyyli on enimmäkseen eurotrancea.

---
Eiks poppi ja eurotrance oo täsmälleen sama asia



Pop musiikki ja eurotrance, hmm pistäisin kaikki europaskat Clubi sarakkeeseen ja jättäisin ne sotkevat termit kuten trance (mikä on helevatan kaukana näistä nuve nuve uve tove marokko virityksistä) suosiolla nimestä pois. Sash! oli kyllä ihan Dance kategoriaa. Hirttäkää se teini joka keksi sanahirviön Eurotrance.
snoxn

Posts: 350

#106 • • snoxn

Damien:
Pop musiikki ja eurotrance, hmm pistäisin kaikki europaskat Clubi sarakkeeseen ja jättäisin ne sotkevat termit kuten trance (mikä on helevatan kaukana näistä nuve nuve uve tove marokko virityksistä) suosiolla nimestä pois. Sash! oli kyllä ihan Dance kategoriaa. Hirttäkää se teini joka keksi sanahirviön Eurotrance.


Joillakin ihmisillä tuntuu olevan ihme tarve todistella oman musiikkimakunsa paremmuutta; ”Minä en kuuntele teinien euro-paskaa vaan aivan helv. paljon älykkäämpää kiksua tai polkkaa” .

Euro on paskaa pelkästään siksi että se on amis/teini-musiikkia eikä siitä pitäminen ole ”yleisesti hyväksyttävää” . Polkasta saa pitää koska se on näennäisestii ”älykkäämpi” ja ”tyylikkäämpi” genre. Toisaalta tekno-puristit dissaavat polkkaa samoin perustein kun polkkaajat dissaavat euroa.

Kenenkään ei tarvitse pitää eurosta (tai mistään muustakaan genrestä). Mikään genre ei minun mielestä ole kuitenkaan lähtökohtaisesti toistaan huonompi. Musiikki on hyvää silloin kun se tuntuu hyvältä (tai vaikka pahalta jos se on se mitä haetaan).
Jusva

Posts: 30

#107 • • Jusva

Damien:
---
pHaze:
---
Jusva:
poppia? ei kuule TODELLAKAAN

tuon bändin tyyli on enimmäkseen eurotrancea.

---
Eiks poppi ja eurotrance oo täsmälleen sama asia

---


Sash! oli kyllä ihan Dance kategoriaa.



kuinka niin ”oli”? Sash! jyrää edelleen, tällä hetkellä väsäilee viidettä albumiaan, sekä DVD-levyä
Grass

Posts: 237

#108 • • Grass fiilistelijä
tosta listasta mauro picotto *jiihaa*

G&D oli just treellä ;) et sielä näki, ei tarvi heti uusiks nähdä.
Riku

Posts: 3,187

#109 • • Riku The Little Prince

SnoXn:
Joillakin ihmisillä tuntuu olevan ihme tarve todistella oman musiikkimakunsa paremmuutta; ”Minä en kuuntele teinien euro-paskaa vaan aivan helv. paljon älykkäämpää kiksua tai polkkaa”

No hoh. Sitten kun herää todellisuuteen, niin tajuaa ettei aivan kaikkien ihmisten perustelut mielipiteilleen lähde oman napansa keskellä pyörimisestä, vaan niissä saattaa olla jotain muutakin takana kuin vain kavereiden edessä viileältä näyttämistä. Musiikissa on haastavuus- ja ”älykkyys”tasoja, ja tuollainen turha pluristelu ei muuta mihinkään sitä että Britney on paljon helpompaa ja massalle suunnatumpaa musiikkia kuin IDM. Mua henkkoht ei kiinnosta vittuakaan mitä sinä tai kukaan muu mun musiikkimausta ajattelee, mutta joidenkin rajojen murtaminen ja jonkin uuden (taiteellisen) luominen on silti imho helvetin paljon arvostettavampaa kuin mahdollisimman hyvin massoja miellyttävän liukuhihnatuotannon kopioiminen.

Ja PS. nykypolkasta suuri osa on ihan täysin tohon massapaskaan kuuluvaa samoin kuin nyky”trancestakin'”. Jokainen genre muuttuu melko poikkeuksetta itseään toistavaksi paskaksi siinä vaiheessa kun siitä tulee liian suosittua.

[muokattu 2.6.2004 00:27]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Damien

Posts: 2,882

#110 • • Damien [tr3ox]

Jusva:
---
Damien:
---
pHaze:
---
Jusva:
poppia? ei kuule TODELLAKAAN

tuon bändin tyyli on enimmäkseen eurotrancea.

---
Eiks poppi ja eurotrance oo täsmälleen sama asia

---


Sash! oli kyllä ihan Dance kategoriaa.

---


kuinka niin ”oli”? Sash! jyrää edelleen, tällä hetkellä väsäilee viidettä albumiaan, sekä DVD-levyä



Oli.
Ei jytää enää, ecuador on mennyttä. Sash! päättyi mun osalta Adelanteen.
Damien

Posts: 2,882

#111 • • Damien [tr3ox]

SnoXn:
---
Damien:
Pop musiikki ja eurotrance, hmm pistäisin kaikki europaskat Clubi sarakkeeseen ja jättäisin ne sotkevat termit kuten trance (mikä on helevatan kaukana näistä nuve nuve uve tove marokko virityksistä) suosiolla nimestä pois. Sash! oli kyllä ihan Dance kategoriaa. Hirttäkää se teini joka keksi sanahirviön Eurotrance.

---

Joillakin ihmisillä tuntuu olevan ihme tarve todistella oman musiikkimakunsa paremmuutta; ”Minä en kuuntele teinien euro-paskaa vaan aivan helv. paljon älykkäämpää kiksua tai polkkaa” .

Euro on paskaa pelkästään siksi että se on amis/teini-musiikkia eikä siitä pitäminen ole ”yleisesti hyväksyttävää” . Polkasta saa pitää koska se on näennäisestii ”älykkäämpi” ja ”tyylikkäämpi” genre. Toisaalta tekno-puristit dissaavat polkkaa samoin perustein kun polkkaajat dissaavat euroa.

Kenenkään ei tarvitse pitää eurosta (tai mistään muustakaan genrestä). Mikään genre ei minun mielestä ole kuitenkaan lähtökohtaisesti toistaan huonompi. Musiikki on hyvää silloin kun se tuntuu hyvältä (tai vaikka pahalta jos se on se mitä haetaan).



Osta Eki elämä ennen kuin vedät sen herneen nokkaan, tuntuu kato paljon arvokkaammalta. Hyvin tehty ”euro”-Dance musiikki, mikä tosiaan tehdään danceksi dancen paikalle on korvia mielyttävää jytinä poppia. Nyt kun joka Kroatian kyläpojilta löytyy Ejay ja kaupallinen trance jyllää maailmalle, ovat nämä kädettömät apinat löytäneet jotain mitä ei olisi koskaan pitänyt löytää. Eurotrance on sitä jotain.
Damien

Posts: 2,882

#112 • • Damien [tr3ox]
Edit: SnoxN:
Onhan se totta että yksinkertainen on kaunista, mutta tosi yksinkertainen ja vailla innovaatiota oleva rahastus nostatus, on yleensä paskaa. ;)
Enkä minä sinun (mahdollista) musiikkimakuasi kritisoi, kunhan vittuilen helpolle rahalle ja ihmisten tyhmyydelle mikä sitä ruokkii. Tina Cousins teki hyvää semi-trance-euro-dancea jo vuonna kivi ja moni muu häntä ennen. Soittakaa Tinaa nuve-nuvemarian tilalla ja olen tyytyväinen.

[muokattu 2.6.2004 08:10]
Damien

Posts: 2,882

#113 • • Damien [tr3ox]

pHaze:
---
SnoXn:
Joillakin ihmisillä tuntuu olevan ihme tarve todistella oman musiikkimakunsa paremmuutta; ”Minä en kuuntele teinien euro-paskaa vaan aivan helv. paljon älykkäämpää kiksua tai polkkaa”
---

Ja PS. nykypolkasta suuri osa on ihan täysin tohon massapaskaan kuuluvaa samoin kuin nyky”trancestakin'”. Jokainen genre muuttuu melko poikkeuksetta itseään toistavaksi paskaksi siinä vaiheessa kun siitä tulee liian suosittua.

[muokattu 2.6.2004 00:27]



Paskaa se oli jo HH aikaan, joka tapauksessa aina on saanut karsia skeidaa pois kerman päältä. Tätä nykyä se on vain ehkä vieläkin vaikeampaa, mutta onneksi on kuukauden kova kotimainen (tai siis kaikki suomen polkkagurut). Suomi roXXXXXXX!
snoxn

Posts: 350

#114 • • snoxn

pHaze:
Musiikissa on haastavuus- ja ”älykkyys”tasoja, ja tuollainen turha pluristelu ei muuta mihinkään sitä että Britney on paljon helpompaa ja massalle suunnatumpaa musiikkia kuin IDM.



Toki näin on mutta älykäs ei ole synonyymi sanalle hyvä. Musiikin (tai minkä tahansa muun ”taiteen”) älykkyyden mittaaminen objektiivisesti on mahdotonta. Juuri tästä syystä tuo mainitsemasi IDM on minun mielestä ehkä maailman typerin genre-nimitys. Se, tekeekö älykkyys musiikista hyvää on sitten täysin subjektiivinen asia, eikä kaupallisuus tai ”helppous” itsessään tee musiikista huonoa.

pHaze:
Mua henkkoht ei kiinnosta vittuakaan mitä sinä tai kukaan muu mun musiikkimausta ajattelee, mutta joidenkin rajojen murtaminen ja jonkin uuden (taiteellisen) luominen on silti imho helvetin paljon arvostettavampaa kuin mahdollisimman hyvin massoja miellyttävän liukuhihnatuotannon kopioiminen.



Sitten kun sinä heräät todellisuuteen, huomaat että musiikki on ihmiselle pelkkä väline jonkun halutunlaisen reaktion saavuttamiseen. Jollekkin tämän reaktion aiheuttaa IDM, ja jollekkin toiselle Antti Tuisku. Uuden luominen on arvostettavaa (sinulle) silloin, jos sinä haluat musiikilta uuden luomista mutta silloinkin se on pelkästään sinun näkökulma asiaan. Uuden luominen ei ole musiikissa (tai muussakaan taiteessa) mikään itseisarvo joka tekee siitä automaattisesti hyvää tai arvostettavaa. Massat kuuntelevat massoille tuotettua musiikkia. Se on asia joka vain on olemassa. Toisaalta äärimmilleen vietynä massatuotanto ei jätä ihmisille edes mitään vaihtoehtoja joten asia ei ole ihan nuin yksinkertainen tai hyväksyttävä.
ezzy

Posts: 8,060

#115 • • ezzy Droid-pappa

Jusva:
poppia? ei kuule TODELLAKAAN
Tuon bändin tyyli on enimmäkseen eurotrancea.



Väittäisin, että jos sitä kuulee enemmän räkälöissä kuin bileissä, niin se on poppia. AMEN.
DenisV

Posts: 1,048

#116 • • DenisV I Love Kiksu

SnoXn:
---
pHaze:
Musiikissa on haastavuus- ja ”älykkyys”tasoja, ja tuollainen turha pluristelu ei muuta mihinkään sitä että Britney on paljon helpompaa ja massalle suunnatumpaa musiikkia kuin IDM.
---


Toki näin on mutta älykäs ei ole synonyymi sanalle hyvä. Musiikin (tai minkä tahansa muun ”taiteen”) älykkyyden mittaaminen objektiivisesti on mahdotonta. Juuri tästä syystä tuo mainitsemasi IDM on minun mielestä ehkä maailman typerin genre-nimitys. Se, tekeekö älykkyys musiikista hyvää on sitten täysin subjektiivinen asia, eikä kaupallisuus tai ”helppous” itsessään tee musiikista huonoa.


---
pHaze:
Mua henkkoht ei kiinnosta vittuakaan mitä sinä tai kukaan muu mun musiikkimausta ajattelee, mutta joidenkin rajojen murtaminen ja jonkin uuden (taiteellisen) luominen on silti imho helvetin paljon arvostettavampaa kuin mahdollisimman hyvin massoja miellyttävän liukuhihnatuotannon kopioiminen.
---


Sitten kun sinä heräät todellisuuteen, huomaat että musiikki on ihmiselle pelkkä väline jonkun halutunlaisen reaktion saavuttamiseen. Jollekkin tämän reaktion aiheuttaa IDM, ja jollekkin toiselle Antti Tuisku. Uuden luominen on arvostettavaa (sinulle) silloin, jos sinä haluat musiikilta uuden luomista mutta silloinkin se on pelkästään sinun näkökulma asiaan. Uuden luominen ei ole musiikissa (tai muussakaan taiteessa) mikään itseisarvo joka tekee siitä automaattisesti hyvää tai arvostettavaa. Massat kuuntelevat massoille tuotettua musiikkia. Se on asia joka vain on olemassa. Toisaalta äärimmilleen vietynä massatuotanto ei jätä ihmisille edes mitään vaihtoehtoja joten asia ei ole ihan nuin yksinkertainen tai hyväksyttävä.



meni aika off-toppikiksi, tällähän toivotaan artistiä suomeen!! *joo*
joten muallle väittelemään.
Riku

Posts: 3,187

#117 • • Riku The Little Prince

SnoXn:
Toki näin on mutta älykäs ei ole synonyymi sanalle hyvä. Musiikin (tai minkä tahansa muun ”taiteen”) älykkyyden mittaaminen objektiivisesti on mahdotonta. Juuri tästä syystä tuo mainitsemasi IDM on minun mielestä ehkä maailman typerin genre-nimitys. Se, tekeekö älykkyys musiikista hyvää on sitten täysin subjektiivinen asia, eikä kaupallisuus tai ”helppous” itsessään tee musiikista huonoa.

Tuon takia käytinkin sanaa älykkyys lainausmerkeissä. Termi itsessään on lähtöisin lukuisten eri genrejen yhteydessä käytetystä sanasta ”intelligent”, jota taas yleensä on käytetty kuvaamaan yleensä tiettyjä minimalistisempia suuntauksia, joita ei ole tarkoitettukaan helposti nieltäviksi purkkarenkutuksiksi. Ja se nyt on itsestäänselvää, ettei mitään abstraktia asiaa voida pistää mihinkään absoluuttiseen mittariin, mutta kyllä asioiden arvostettavuutta voidaan silti mitata. Kukaan tuskin kuvataiteessakaan väittää että lastentarhan sormiväripiirustukset voitaisiin pistää samalle linjalle kuin Picasso, vaikkei asiaa voidakaan pistetaulukolla todentaa.

Kaupallisuus ja helppous tekevät musiikista yleensä vanhan kopioimista, joka taas ei sinällään auta musiikkia kehittymään yhtään mihinkään. Ja jos musiikki ei kehity mihinkään, siitä tulee huonoa.

Sitten kun sinä heräät todellisuuteen, huomaat että musiikki on ihmiselle pelkkä väline jonkun halutunlaisen reaktion saavuttamiseen.

Eikö tämä muka pidä paikkansa kaikessa taiteessa? Onko Mona Lisan kuvasta painettu juliste yhtä arvostettava asia kuin alkuperäinen teos? Silloinkaan jos se painetaan parin hienon uuden efektin kera?

Jos musiikki perustuu pelkästään vanhan tutun kaavan toistamiseen, siinä ei ole mitään rajoja murtavaa, taiteellista tai hienoa. Ehkä sinä et arvosta noita arvoja, mutta minä arvostan. Ilmeisesti Damienkin. Ja silloin sinun on hieman turha tulla syyttelemään ihmisiä siitä, että nämä yrittäisivät nostaa itseään jalustalle, koska eivät arvosta musiikkina jonkun asian laskelmoitua toistamista ”julisteversioina”.

Jollekkin tämän reaktion aiheuttaa IDM, ja jollekkin toiselle Antti Tuisku. Uuden luominen on arvostettavaa (sinulle) silloin, jos sinä haluat musiikilta uuden luomista mutta silloinkin se on pelkästään sinun näkökulma asiaan. Uuden luominen ei ole musiikissa (tai muussakaan taiteessa) mikään itseisarvo joka tekee siitä automaattisesti hyvää tai arvostettavaa.

Ei tee välttämättä hyvää, mutta uuden luominen on kylläkin jotain, joka voidaan taiteessa lukea ”itseisarvoksi” (lainausmerkit tähän ennenkuin päästään taas tappelemaan siitä mikä on itseisarvon tarkka määritelmä). Sehän on suorastaan taiteen, myös musiikin, elinehto.

Ja Denis, ainahan nää topicit menee tähän, ei tässä oo mitään uutta ;)

[muokattu 3.6.2004 08:21]

--
Kyseenalaista aina kaikki.