vaavu:
Way Out West tulee muuten Koneistoon tänä vuonna. Info löytyy esimerkiksi NYT:in menoliitteestä.
Ja nyt myös Koneiston kotisivuilta...Way Out West ja Richie Hawtin Merikaapelihallissa!
2,266 posts, 114 pages, 1,233,532 views
vaavu:
Way Out West tulee muuten Koneistoon tänä vuonna. Info löytyy esimerkiksi NYT:in menoliitteestä.
bile-pete:
---
blender:
---
Jusva:
Sash! ei sasha
---
Niin just siis se poppibändi siis... stay, ecuador yms... eikös ne oo poppii
---
Toi Sasha oli juuri Suomessa. Suomen-neito finaalin väliajalla esiintyi. Nyt sillä oli vaan vähän tyyli muuttunut, tais jotain rokkia soittaa. Mutta Sash! olis kyllä mukava nähdä! Ecuador on kyllä varsinainen klassikko. Taitaa sillä olla muitakin hyviä biisejä.
pHaze:
---
Jusva:
poppia? ei kuule TODELLAKAAN
tuon bändin tyyli on enimmäkseen eurotrancea.
---
Eiks poppi ja eurotrance oo täsmälleen sama asia
Damien:
Pop musiikki ja eurotrance, hmm pistäisin kaikki europaskat Clubi sarakkeeseen ja jättäisin ne sotkevat termit kuten trance (mikä on helevatan kaukana näistä nuve nuve uve tove marokko virityksistä) suosiolla nimestä pois. Sash! oli kyllä ihan Dance kategoriaa. Hirttäkää se teini joka keksi sanahirviön Eurotrance.
Damien:
---
pHaze:
---
Jusva:
---
---
Sash! oli kyllä ihan Dance kategoriaa.
No hoh. Sitten kun herää todellisuuteen, niin tajuaa ettei aivan kaikkien ihmisten perustelut mielipiteilleen lähde oman napansa keskellä pyörimisestä, vaan niissä saattaa olla jotain muutakin takana kuin vain kavereiden edessä viileältä näyttämistä. Musiikissa on haastavuus- ja älykkyystasoja, ja tuollainen turha pluristelu ei muuta mihinkään sitä että Britney on paljon helpompaa ja massalle suunnatumpaa musiikkia kuin IDM. Mua henkkoht ei kiinnosta vittuakaan mitä sinä tai kukaan muu mun musiikkimausta ajattelee, mutta joidenkin rajojen murtaminen ja jonkin uuden (taiteellisen) luominen on silti imho helvetin paljon arvostettavampaa kuin mahdollisimman hyvin massoja miellyttävän liukuhihnatuotannon kopioiminen.SnoXn:
Joillakin ihmisillä tuntuu olevan ihme tarve todistella oman musiikkimakunsa paremmuutta; Minä en kuuntele teinien euro-paskaa vaan aivan helv. paljon älykkäämpää kiksua tai polkkaa
Jusva:
---
Damien:
---
pHaze:
---
Jusva:
---
---
Sash! oli kyllä ihan Dance kategoriaa.
---
kuinka niin oli? Sash! jyrää edelleen, tällä hetkellä väsäilee viidettä albumiaan, sekä DVD-levyä
SnoXn:
---
Damien:
Pop musiikki ja eurotrance, hmm pistäisin kaikki europaskat Clubi sarakkeeseen ja jättäisin ne sotkevat termit kuten trance (mikä on helevatan kaukana näistä nuve nuve uve tove marokko virityksistä) suosiolla nimestä pois. Sash! oli kyllä ihan Dance kategoriaa. Hirttäkää se teini joka keksi sanahirviön Eurotrance.
---
Joillakin ihmisillä tuntuu olevan ihme tarve todistella oman musiikkimakunsa paremmuutta; Minä en kuuntele teinien euro-paskaa vaan aivan helv. paljon älykkäämpää kiksua tai polkkaa .
Euro on paskaa pelkästään siksi että se on amis/teini-musiikkia eikä siitä pitäminen ole yleisesti hyväksyttävää . Polkasta saa pitää koska se on näennäisestii älykkäämpi ja tyylikkäämpi genre. Toisaalta tekno-puristit dissaavat polkkaa samoin perustein kun polkkaajat dissaavat euroa.
Kenenkään ei tarvitse pitää eurosta (tai mistään muustakaan genrestä). Mikään genre ei minun mielestä ole kuitenkaan lähtökohtaisesti toistaan huonompi. Musiikki on hyvää silloin kun se tuntuu hyvältä (tai vaikka pahalta jos se on se mitä haetaan).
pHaze:
---
SnoXn:
Joillakin ihmisillä tuntuu olevan ihme tarve todistella oman musiikkimakunsa paremmuutta; Minä en kuuntele teinien euro-paskaa vaan aivan helv. paljon älykkäämpää kiksua tai polkkaa
---
Ja PS. nykypolkasta suuri osa on ihan täysin tohon massapaskaan kuuluvaa samoin kuin nykytrancestakin'. Jokainen genre muuttuu melko poikkeuksetta itseään toistavaksi paskaksi siinä vaiheessa kun siitä tulee liian suosittua.
[muokattu 2.6.2004 00:27]
pHaze:
Musiikissa on haastavuus- ja älykkyystasoja, ja tuollainen turha pluristelu ei muuta mihinkään sitä että Britney on paljon helpompaa ja massalle suunnatumpaa musiikkia kuin IDM.
pHaze:
Mua henkkoht ei kiinnosta vittuakaan mitä sinä tai kukaan muu mun musiikkimausta ajattelee, mutta joidenkin rajojen murtaminen ja jonkin uuden (taiteellisen) luominen on silti imho helvetin paljon arvostettavampaa kuin mahdollisimman hyvin massoja miellyttävän liukuhihnatuotannon kopioiminen.
SnoXn:
---
pHaze:
Musiikissa on haastavuus- ja älykkyystasoja, ja tuollainen turha pluristelu ei muuta mihinkään sitä että Britney on paljon helpompaa ja massalle suunnatumpaa musiikkia kuin IDM.
---
Toki näin on mutta älykäs ei ole synonyymi sanalle hyvä. Musiikin (tai minkä tahansa muun taiteen) älykkyyden mittaaminen objektiivisesti on mahdotonta. Juuri tästä syystä tuo mainitsemasi IDM on minun mielestä ehkä maailman typerin genre-nimitys. Se, tekeekö älykkyys musiikista hyvää on sitten täysin subjektiivinen asia, eikä kaupallisuus tai helppous itsessään tee musiikista huonoa.
---
pHaze:
Mua henkkoht ei kiinnosta vittuakaan mitä sinä tai kukaan muu mun musiikkimausta ajattelee, mutta joidenkin rajojen murtaminen ja jonkin uuden (taiteellisen) luominen on silti imho helvetin paljon arvostettavampaa kuin mahdollisimman hyvin massoja miellyttävän liukuhihnatuotannon kopioiminen.
---
Sitten kun sinä heräät todellisuuteen, huomaat että musiikki on ihmiselle pelkkä väline jonkun halutunlaisen reaktion saavuttamiseen. Jollekkin tämän reaktion aiheuttaa IDM, ja jollekkin toiselle Antti Tuisku. Uuden luominen on arvostettavaa (sinulle) silloin, jos sinä haluat musiikilta uuden luomista mutta silloinkin se on pelkästään sinun näkökulma asiaan. Uuden luominen ei ole musiikissa (tai muussakaan taiteessa) mikään itseisarvo joka tekee siitä automaattisesti hyvää tai arvostettavaa. Massat kuuntelevat massoille tuotettua musiikkia. Se on asia joka vain on olemassa. Toisaalta äärimmilleen vietynä massatuotanto ei jätä ihmisille edes mitään vaihtoehtoja joten asia ei ole ihan nuin yksinkertainen tai hyväksyttävä.
Tuon takia käytinkin sanaa älykkyys lainausmerkeissä. Termi itsessään on lähtöisin lukuisten eri genrejen yhteydessä käytetystä sanasta intelligent, jota taas yleensä on käytetty kuvaamaan yleensä tiettyjä minimalistisempia suuntauksia, joita ei ole tarkoitettukaan helposti nieltäviksi purkkarenkutuksiksi. Ja se nyt on itsestäänselvää, ettei mitään abstraktia asiaa voida pistää mihinkään absoluuttiseen mittariin, mutta kyllä asioiden arvostettavuutta voidaan silti mitata. Kukaan tuskin kuvataiteessakaan väittää että lastentarhan sormiväripiirustukset voitaisiin pistää samalle linjalle kuin Picasso, vaikkei asiaa voidakaan pistetaulukolla todentaa.SnoXn:
Toki näin on mutta älykäs ei ole synonyymi sanalle hyvä. Musiikin (tai minkä tahansa muun taiteen) älykkyyden mittaaminen objektiivisesti on mahdotonta. Juuri tästä syystä tuo mainitsemasi IDM on minun mielestä ehkä maailman typerin genre-nimitys. Se, tekeekö älykkyys musiikista hyvää on sitten täysin subjektiivinen asia, eikä kaupallisuus tai helppous itsessään tee musiikista huonoa.
Eikö tämä muka pidä paikkansa kaikessa taiteessa? Onko Mona Lisan kuvasta painettu juliste yhtä arvostettava asia kuin alkuperäinen teos? Silloinkaan jos se painetaan parin hienon uuden efektin kera?Sitten kun sinä heräät todellisuuteen, huomaat että musiikki on ihmiselle pelkkä väline jonkun halutunlaisen reaktion saavuttamiseen.
Ei tee välttämättä hyvää, mutta uuden luominen on kylläkin jotain, joka voidaan taiteessa lukea itseisarvoksi (lainausmerkit tähän ennenkuin päästään taas tappelemaan siitä mikä on itseisarvon tarkka määritelmä). Sehän on suorastaan taiteen, myös musiikin, elinehto.Jollekkin tämän reaktion aiheuttaa IDM, ja jollekkin toiselle Antti Tuisku. Uuden luominen on arvostettavaa (sinulle) silloin, jos sinä haluat musiikilta uuden luomista mutta silloinkin se on pelkästään sinun näkökulma asiaan. Uuden luominen ei ole musiikissa (tai muussakaan taiteessa) mikään itseisarvo joka tekee siitä automaattisesti hyvää tai arvostettavaa.