estäisitkö itsemurhan?

162 posts, 9 pages, 30,133 views

siveys

Posts: 2,492

#1 • • siveys lovely
täällä on kovasti ollut puhetta siitä, että ihmisen pitäisi saada tehdä omassa kodissaan mitä hän haluaa.. jos ihminen haluaisi ampua itseään päähän niin estäisitkö sinä sen jos kykenisit?
Auacusha

Posts: 1,097

#2 • • Auacusha Koneradio
estäisin.. tehköön sen sit joskus myöhemmin jos vielä haluaa. monta kertaa nähnyt käyvän niin että ensin yrittänyt ja kun joku on estänyt niin ei enää yritäkkää uudestaan. ja muutenkin se ei ole mikään ratkaisu..

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

ezzy

Posts: 8,060

#3 • • ezzy Droid-pappa
Riippuu täysin syistä, jotka tähän tekoon johtavat ja miten läheinen ihminen on. Jos oikeasti uskoo ettei voi elää, niin parempi niin, kuin elää tuskassa. Kunhan päättää elämänsä ilman vahingoitamatta muita (perkeleen rekkojen nokkaan ajelevat itsetuhot)

[muokattu 17.5.2004 16:16]
Leppäkerttu

Posts: 225

#4 • • Leppäkerttu
estäisin. en halua aivon palasia mun vaatteille.
-P

Posts: 4,972

#5 • • -P

Leppäkerttu:
estäisin. en halua aivon palasia mun vaatteille.



Aika kehnot perustelut ja jopa joksenkin yksinkertaiset, mutta nevermind.

Itse pelastaisin 100% varmasti (olen jopa tehnyt niin kerran), koska minulle jokainen ihmishenki on saman arvoinen. Ei ole väliä mikä on kyseisen henkilön asema yhteiskunnassa tai ylipäätänsä millään ei ole väliä jos on ihmisehengestä kyse

[muokattu 17.5.2004 16:22]

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Dueno

Posts: 168

#6 • • Dueno klubbarin rumin
Se assa mikä on enne Pasilaa(Valimo?) nii yks kaveri oli hyppäämäs E-junan eteen. Se oli puhu puhelimeen ku yht äkkii alko huutaa ihan täysii ”VITTU MÄ EN JAKSA ENÄÄ TÄTÄ VITUN PASKAA jne.” Nous kaiteelle, mut ei hypännykkää. Olis saanu hypätä mun puolesta, en estäny pahemmi sitä.

Edit: kaveri = joku tuntematon = hyypiö = ihminen

[muokattu 17.5.2004 16:23]

--
da_:D:_DSA:SAD:_SDSA:_DS:A_D:AS_SDA:_DS:_SD:_DSA:_d

p3T0

Posts: 386

#7 • • p3T0 häslä
riippuu mistä syistä, mutta aika laajalti kyllä estäisin koska elämä on vain elämää ja mikä ei tapa niin vahvistaa (noin huumorimielellä sanottuna)

Mut siis jos ihminen on vaikka maanis depr tai muuta vastaavaa ja sairaus vaikuttaa elämään niin paljon että elämä on liian vaikeaa niin ymmärtäisin ehkä paremmin..

Mut siis tottakai YRITTÄISIN ainakin estää!!

--
Enkelit osaavata lentää, sillä ne ottavat itsensä kevyesti!

Riku

Posts: 3,187

#8 • • Riku The Little Prince
Kyllä näitä tilanteita on muodossa tai toisessa tullut vastaan useampiakin. Kerran olen joutunut turvautumaan toisen selviämiseen pakottamiseen, koska kaikki keinot eivät vielä tuntuneet käytetyiltä, vaikkei minulla oikeutta siihen ollutkaan. Toisaalta tuo on oikeus mitä en missään tapauksessa haluaisi kokonaan viedä pois ihmiseltä joka oikeasta kärsii niin paljon ettei halua elää. Yhtään autettavaa en ole vielä kuitenkaan menettänyt.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Leppäkerttu

Posts: 225

#9 • • Leppäkerttu

Angelus:
---
Leppäkerttu:
---


Aika kehnot perustelut ja jopa joksenkin yksinkertaiset, mutta nevermind.

Itse pelastaisin 100% varmasti (olen jopa tehnyt niin kerran), koska minulle jokainen ihmishenki on saman arvoinen. Ei ole väliä mikä on kyseisen henkilön asema yhteiskunnassa tai ylipäätänsä millään ei ole väliä jos on ihmisehengestä kyse

[muokattu 17.5.2004 16:22]



Ei se nyt oo ihan noin yksinkertaista. sunkin ympärillä varmaan moni ihminen tuhoo koko ajan itseään, etkä tee/ voi tehdä mitään asian hyväksi. loppupeleissä ihmisen täytyy itse ymmärtää ettei itsensä lopettaminen oo mikään vaihtoehto. ihan hyvin se tyyppi jota oot estäny tappamasta itseään voi ampua päänsä sen jälkeen kun oot häipyny.
siveys

Posts: 2,492

#10 • • siveys lovely
miksi itsensä lopettaminen ei ole mikään vaihtoehto?
Lumpy

Posts: 873

#11 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg
Mulla on todellakin huonoja kokemuksia itsemurhasta. Elikkä estäisin todellakin, jos voisin, koska olen nähnyt ja kokenut, mitä surua se voi lähimmäisille aiheuttaa.
Auacusha

Posts: 1,097

#12 • • Auacusha Koneradio

Leppäkerttu:

. ihan hyvin se tyyppi jota oot estäny tappamasta itseään voi ampua päänsä sen jälkeen kun oot häipyny.



mun kokemuksien mukaan usein jos sen estää kerran niin kyseinen henkilö \”havahtuu\” ja ei välttämättä yritäkkään sitä uudestaan. ei välttämättä toimi aina mutta kannattaa ees yrittää. itsemurha ei ainakaan mun mielestä ole ratkaisu koska siinä ei koskaan tuska ja suru lopu vaan se siirtyy muille esim. juuri läheisille ja omaisille.

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

-P

Posts: 4,972

#13 • • -P

Leppäkerttu:
Ei se nyt oo ihan noin yksinkertaista. sunkin ympärillä varmaan moni ihminen tuhoo koko ajan itseään, etkä tee/ voi tehdä mitään asian hyväksi.



Itseasiassa teen sen minkä voin sen estämiseksi. On toki niitä myös, jotka eivät ymmärrä avun tarvettaan ja jatkavat samaa rataa, mutta tuossa kohtaan henkilö itse valitsee tiensä ilman että voin vaikuttaa asiaan mitenkään.


ihan hyvin se tyyppi jota oot estäny tappamasta itseään voi ampua päänsä sen jälkeen kun oot häipyny.



Sanotaanko nyt näin, että nykyään sillä kyseisellä tyypillä on asiat miten loistavimmin ja olen vieläkin tiukasti yhteydessä häneen ja jollain tapaa jopa pidän huolta hänestä, vaikka kaikki asiat ovat hyvin hällä.

Ihmisten auttaminen, ei toisaalta ole ihan itsestään selvyys, on heidän oma päätöksensä asiaan. Tarvitsevatko he apua ja haluavatko he edes jonkun auttavan asian suhteen.

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Riku

Posts: 3,187

#14 • • Riku The Little Prince
Tää topicci on kyllä vähän epäselvä kun ei tässä määritellä millä keinoilla sitä itsemurhaa nyt ollaan estämässä; antamassa tukevaa olkapäätä vai pistämässä pakkopaitaan. (edit: tai sit voi estää sen itsemurhan ampumalla sitä ite ensin otsikkoon)

[muokattu 17.5.2004 16:48]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

serotonot

Posts: 3,137

#15 • • serotonot Paul Easy

Lumpy:
Mulla on todellakin huonoja kokemuksia itsemurhasta.



Hyvin sanottu *nauru*

Kyllä estäisin todellakin. Se kai käsittääkseni on ihan laillinen velvoitekin ihmiselle? Ainakin moraalinen pitäisi olla.

Itse olen kärsinyt hyvin pitkän ja vaikean masennuksen, käyden jopa laitoshoidossa välillä. Moneen kertaan on usko loppunut ja edelleen tulee välillä elämän aallonpohjissa aika vavisuttavia tunteita, mutta silti olen loputtoman kiitollinen muutamalle ihmiselle jotka pelastivat minut itseltäni ennen kuin oli liian myöhäistä.

Vaikka ihmisellä olisi kuinka paha olo, se olo luultavasti korjaantuu jos sitä vastaan jaksaa taistella.
T-rex

Posts: 262

#16 • • T-rex ku(i)va tomaatti
Estäisin, ja olen sitä tehnytkin niin työn kuin valitettavasti vapaa-ajankin puitteissa. Se ihminen voi tietysti vaikka ampua itsensä sen jälkeen kun olen lähtenyt, mutta ainakin se antaa mahdollisuuden vielä kerran miettiä haluaako jatkaa elämäänsä vai ei.

Suurin osa niistä itsemurhayrityksistä, joita olen nähnyt, ovat olleet niin ”huonosti” toteutettuja, että syynä on ollut huomion haku. Siihen nojaten, yritän estää jokaisen itsemurhayrityksen, jonka näen/tapaan. Yleensä kai *siis ei mitään varmaa tietoa* ihmiset, jotka todella haluavat päättää päivänsä, eivät sitä juurikaan kuuluttele etukäteen. (?!?!??)

--
Makealta maistuu synnillinen rakkaus.
-Islantilainen sananlasku-

Suklaa on kanssa aika hyvää..

Riku

Posts: 3,187

#17 • • Riku The Little Prince
Niinhän sitä sanotaan että jokainen onnistunut itsemurhayritys on turha menetys. Jos todella haluaa tappaa itsensä, niin siinä ei jätä henkiinjäämisen riskiä.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

meow

Posts: 1,170

#18 • • meow " rakentavampaa kuvakritiikkiä kiitos "
.no jopas menee syvälliseksi.. *igor*

--
Ystävyys on kuin housuun kuseminen:
kaikki näkevät mitä on tapahtunut, mutta vain sinä tunnet lämmön.

serotonot

Posts: 3,137

#19 • • serotonot Paul Easy

pHaze:
Niinhän sitä sanotaan että jokainen onnistunut itsemurhayritys on turha menetys. Jos todella haluaa tappaa itsensä, niin siinä ei jätä henkiinjäämisen riskiä.


totta. itsemurhahan on usein vain avunhuuto kun ihminen ei osaa sitä muuten pyytää
serotonot

Posts: 3,137

#20 • • serotonot Paul Easy

meow:
.no jopas menee syvälliseksi.. *igor*


juu on se hirveetä jos ihmiset puhuu vakavista aiheista asialliseen sävyyn

tässä sulle ettei tuu pää kipeeks *plur**pihkassa**plur**plur**pihkassa**plur**pihkassa**plur**pihkassa*

[muokattu 17.5.2004 17:14]