54 posts, 3 pages, 10,231 views
phanatic:
Silti esim. teoria painovoimasta voidaan todentaa koejärjestelyillä helpommin kuin evoluutio.
Se, että perhosilla on erilväriset siivet eri paikoissa on vielä kaukana siitä, että yhdestä yksisoluisesta eliöstä on kehittynyt miljoonia kasvi- ja eläinlajeja.
Edelleenkään en kiistä evoluutioteorian oikeellisuutta, yritänpähän vain muistuttaa että tiedekin pohjautuu monilta osin olettamuksiin eikä varmaan tietoon (jos sellaista edes on).
phanatic:
Mitä? Miten elämä voi syntyä pikkuhiljaa? Ja alkuräjähdyksessä ei taatusti syntynyt elämää. Kehotan perehtymään noihin mainitsemiisi tieteellisiin opuksiin.
Epailija:
Teet mielestäni ajatusvirheen siinä, että pidät elämää jotenkin mystisenä asiana - elottamasta erillisenä. Elämä ei ole sen ihmeellisempi asia kuin suolan liukeneminen veteen.
Kaikessa olevaisessa on kyse vain eri tavoin järjestyneistä alkeishiukkasista
kAiStA:
Ajattelinpa heittää lusikkani soppaan. okei,kaikki on alkanut alkuräjähdyksestä, mutta mistä ne hiukkaset sinne ilmestyivät?
Liikkuva(A) tarvitsee aina jonkun joka liikuttaa(B) liikkuvaa(A),
ja jos tästä lähdemme taaksepäin, niin se ensimmäinen liikuttaja(B) tarvitsee myös jonkun joka on saanut sen liikkeelle(C) jne.
kun tätä jatketaan tarpeeksi pitkälle,niin tarvitaan joku jota kukaan ei liikuta,vaan se sysää kaiken liikkeelle(X). mikä on X?
En itse henk.koht. usko Raamatun Jumalaan,mutta en myöskään voi ajatella ettei mitään yliluonnollista alulle panevaa voimaa olisi.
miten jonnekin,jossa ei ole mitään voi ilmestyä jotain? Vai onko aina ollut joku eksynyt pieni sähkövaraus? mistä se on tullut jne?
*päähän sattuu* nyt nukkumaan.....
Chare84:
mä uskon kyllä jumalaan/ johonkin yliluonnolliseen voimaan, joka on saanu kaiken aikaan.. niinku kaista toi esille, mikään ei synny tyhjästä..
mut siitä jumalan olemassaolon todistelusta, se on kyl vähän daijuu touhuu...
ku eiks uskontojen pointti oo just uskoo ja luottaa jumalaan, vaik mitää todisteita ei oliskaan? koska jos jumalan olemassaolo ois fakta, sillon se vaan tiedettäis, ei siihen tarvis uskoo... eikö?
phanatic:
Sinusta se ei ehkä ole ihmeellisempää. Miksi sitten emme osaa herättää kuolleita henkiin tai edes luoda pienen pientä elävää solua elottomasta aineesta?
On avaruussukkulakin vain tietyllä tavalla järjestäytyneitä alkeishiukkasia mutta jos sellainen ilmestyisi itsestään johonkin, pitäisin sitä melko ihmeellisenä tapahtumana. Ja avaruussukkulan osaamme rakentaa, elävää olentoa emme.
JustinSane:
Eli oman käsitykseni mukaan maailmankaikkeus on ikuinen, se ei pääty mihinkään koska se ei koskaan ole alkanutkaan, se on ollut olemassa aina ja vasta hetken. Se on kooltaan loputon ja vain yksi piste. Kaikki mitä sen sisällä tapahtuu, on kaikki mitä se on ja ei oikeastaan yhtään mitään.
Että näin.
siveys:
Mihin helluntalaisuutta tarvitaan? Että jotkut miehet voisivat rauhassa hakata vaimojaan? Jos helluntalaisuutta ei olisi niin nekin ihmiset olisivat löytäneet jonkin muun tavan selviytyä maailmasta.
cheat:
...Ja yhtä totta on etä katoliset papit tykkää kaikki pikkupojista, luterilaiset papit on juoppoja...pakko oli taas kkerran nostaa helluntailaiset esille edustamaan dissattavaa joukkuetta.*taputapu*
siveys:
Nyt mikäli helluntailaisten näkemysten mukaan jatkuva aviopuolison terveyttä vaarantava käyttäytyminen ei riitä syyksi erota ja toiminnalle annetaan hiljainen hyväksyntä niin minun näkemykseni mukaan helluntailaisuus tällöin tukee epäsuorasti vaimon hakkaamista.
Minun mielestäni minkään uskontokunnan ei pitäisi tukea vaimon hakkaamista, ei edes epäsuorasti, ja siksi olen sitä mieltä, että maailma olisi todennäköisesti parempi paikka mikäli helluntailaisuutta ei olisi ja helluntailaiset olisivat aikoinaan löytäneet jonkun toisen uskonnon, joka tukee vahvemmin tällaisten perusihmisoikeuksien puolesta taistelua.