Klubitus.org on vapaa klubikansan tapaamispaikka, kuuluisiko sinun mielestä sitten rajoittaa topikit siihen mikä liittyy suoraan musiikkiin ja klubeihin?
53 posts, 3 pages, 20,371 views
Ai kato prkl. Tajusitko muuten ite tuota täyttä ristiriitaisuutta kommentissasi?Dives:
Tässä vaiheess ilmoitan oman mielipiteeni asiasta.
Kaikilla ihmisillä on tasavertainen oikeus olla klubituksessa ja puhua aivan siitä mistä haluvat. Elikkä jos näet asiaksesi mennä pilkkaamaan toista niin mieti asiaa kun joku tule fleimaa sun topikkia.
Mun periaatteena on olla kommentoimatta mitään mitä en pystyisi sanomaan ihmiselle suoraan päin naamaakin, sen enempää julkisesti tai selän takana.Foorumeilla fleimaaminen on samaa kuin menisi oikeassa elämässä kommentoimaan jonkun puheenaihetta. Elikkä se on sama kun meet jossain klubilla kommentoimaan jonkun ihmisen puheenaihetta toisen kanssa. vähän te puhutte ihan paskasta aiheesta
Ai mut hitto, taidanpa perustaa 100 topiccia tänne erilaisten paskalaatujen ominaisuuksista puuvillakasvien kasvattamisen suhteen ja katotaan ketä vittua kiinnostaa.Elikkä jos sä et tykkää jostain topiikista niin onko sulla käynyt mielessä että et lue sitä ja vielä päälle niin että et vastaa siihen?
Ja turhat hei mä rakastan kaikkii enkä dissaa ketään-tyypit eivät hae hyväksyntää muilta omalla poliittisella korrektiudellaan? Sähän tässä yrität olla kaikkien kaveri ärsyttämättä ketään varmalla aiheella, toisin kuin ne jotka uskaltavat sanoa jostain kiistanalaistakin.Ne ihmiset jotka fleimaavat ovat ehkä sellaisia jotka kerjäävät huomiota ja rispektiä sekä skenepisteitä.
Riittääks jos 90% tutuista dissaa sua tai tätä topiccia? Ootko sä sit perseestä vai pitääks saada kasaan täysi konsensus?Elikkä lyhyesti jos se on sinusta perseestä se ei ole kaikkien mielestä perseestä!
Jokaisella on oikeus perustaa topiccinsa jos haluaa. Mutta rajallisen moderointikapasiteetin vuoksi on myös suotavaa miettiä jonkin verran että onko topiccia järkevää perustaa (vaikka Kuilu kuinka itsekritiikkiä vihaisikin ;)). Joillekin asioille on myös olemassa enemmän niihin keskittyviä forumeiita ja kohderyhmiä, ja on yksinkertaisesti typerää pyrkiä keskustelemaan kaikista aiheista samalla forumilla. Se tappaa koko forumin olemassaolon merkityksen.Dives:
Olen aivan samaa mieltä että täällä on liikaa turhaa topikkia mutta olen myöskin sitä mieltä että kllubitus.org on kaikille elikkä täällä saa olla turhaa topikkia jos jotakuta kiinnostaa sellainen tehdä.
Nimenomaan. Juuri tuosta syystä jokaisella pitää olla oikeus myös kommentoida niitä kriittisesti, jopa potentiaalisesti loukkaavasti, ilman että kukaan tulee väliin valittamaan asiasta. Mutta hitto vieköön siinä vaiheessa jos minulta viedään oikeus sanoa että sinun mielipiteesi on minun mielestäni täyttä paskaa, niin ollaan hyvin kaukana oikealta reitiltä.Kuitenkin olen sitä mieltä että toisten vapautta ja mielipiteitä pitää kunnioitaa vaikka ne omasta mielestä olisikin ihan hanurista.
Tuossa on sen verran totuutta että suurinpiirtein turhimpia viestejä ovat nämä hei älkää nyt tapelko tms. heitot, mutta yleisesti sanottuna kritisointi on palautteen kannalta se kaikkein tärkein ja kehittävin muoto. En mä ainakaan opi vittuakaan jos joku sanoo että hyvä setti! vaikka se kivalta tuntuukin, mutta jos joku tulee kertomaan että mitä meni vituiksi, niin on ainakin jotain mitä voin pyrkiä kehittämään seuraavalle kerralle.Kuten ilmaisin jo mieliupiteeni.. sen sijaan että flamee ihmisiä ja pitää sillä topikkia elossa niin jättää sen mielummin omaan arvoonsa.
Jotkut topicit kuitenkin luisuvat siihen, että keskustellaan lähinnä siitä että mistä on mielekästä keskustella, mihin sorrun nyt itsekin tätä kirjoittaessani. Nämä säännöt eivät tällä forumilla, ja tuskin muuallakaan, ole yksiselitteiset, mutta jos ruvetaan kieltämään sananvapautta vedoten sananvapauteen, niin ollaan eksytty pari polkua liikaa skutsin puolelle ;)Jos topikista käydään keskustelua niin sitten se on varmaan tarpeeksi kiinnostava että tarpeeksi ihmisiä jotka käyttää klubitusta ottaa osaa siihen.
pHaze:
---
Dives:
Olen aivan samaa mieltä että täällä on liikaa turhaa topikkia mutta olen myöskin sitä mieltä että kllubitus.org on kaikille elikkä täällä saa olla turhaa topikkia jos jotakuta kiinnostaa sellainen tehdä.
---
Jokaisella on oikeus perustaa topiccinsa jos haluaa. Mutta rajallisen moderointikapasiteetin vuoksi on myös suotavaa miettiä jonkin verran että onko topiccia järkevää perustaa (vaikka Kuilu kuinka itsekritiikkiä vihaisikin ;)). Joillekin asioille on myös olemassa enemmän niihin keskittyviä forumeiita ja kohderyhmiä, ja on yksinkertaisesti typerää pyrkiä keskustelemaan kaikista aiheista samalla forumilla. Se tappaa koko forumin olemassaolon merkityksen.
---
Kuitenkin olen sitä mieltä että toisten vapautta ja mielipiteitä pitää kunnioitaa vaikka ne omasta mielestä olisikin ihan hanurista.
---
Nimenomaan. Juuri tuosta syystä jokaisella pitää olla oikeus myös kommentoida niitä kriittisesti, jopa potentiaalisesti loukkaavasti, ilman että kukaan tulee väliin valittamaan asiasta. Mutta hitto vieköön siinä vaiheessa jos minulta viedään oikeus sanoa että sinun mielipiteesi on minun mielestäni täyttä paskaa, niin ollaan hyvin kaukana oikealta reitiltä.
---
Kuten ilmaisin jo mieliupiteeni.. sen sijaan että flamee ihmisiä ja pitää sillä topikkia elossa niin jättää sen mielummin omaan arvoonsa.
---
Tuossa on sen verran totuutta että suurinpiirtein turhimpia viestejä ovat nämä hei älkää nyt tapelko tms. heitot, mutta yleisesti sanottuna kritisointi on palautteen kannalta se kaikkein tärkein ja kehittävin muoto. En mä ainakaan opi vittuakaan jos joku sanoo että hyvä setti! vaikka se kivalta tuntuukin, mutta jos joku tulee kertomaan että mitä meni vituiksi, niin on ainakin jotain mitä voin pyrkiä kehittämään seuraavalle kerralle.
---
Jos topikista käydään keskustelua niin sitten se on varmaan tarpeeksi kiinnostava että tarpeeksi ihmisiä jotka käyttää klubitusta ottaa osaa siihen.
---
Jotkut topicit kuitenkin luisuvat siihen, että keskustellaan lähinnä siitä että mistä on mielekästä keskustella, mihin sorrun nyt itsekin tätä kirjoittaessani. Nämä säännöt eivät tällä forumilla, ja tuskin muuallakaan, ole yksiselitteiset, mutta jos ruvetaan kieltämään sananvapautta vedoten sananvapauteen, niin ollaan eksytty pari polkua liikaa skutsin puolelle ;)
[muokattu 15.5.2004 01:02]
Ensinnäkin propsit siitä että pystyt noin avoimesti myöntämään virheesi, vaikken kuitenkaan väitä että minun kritiikkini ja kommentointini asiaan olisi ainoa oikea näkökanta. Se osoittaa silti jotain selkärankaa.Dives:
kieltämättä kun mietin asiaa niin olen saanut keskustelun näyttämään siltä..
Töykeys on ainakin itselleni usein pikemminkin tehokeino kuin itse tarkoitus, ja hyväksi havaittu sellainen. Periaatteessa jos toisen loukkaavat kommentit ovat täysin aiheettomia ja turhia, niin niistä ei ole syytä välittää eikä myöskään niitä vastaan puolustautumisen pitäisi olla kovin vaikea urakka. Ja jos niissä töykeissä kommenteissä on jotain pointtia mitä ei pysty kiistämään, niin on syytä vain niellä ylpeytensä ja haavansa, ja tunnustaa tappionsa ilman sen ihmeempiä vihamielisyyden tunteita vaikka se vaikeaa olisikin. Jos tähän ei pysty, sopii syyttää vain itseään eikä epäkohtien esilletuojaa, oli sävy mikä tahansa.siis olen tosiaankin suurin sananvapauden kannattaja mutta en vain kannata sitä että mielipidettä ilmaistaan töykeästi.
Tunnustan että toisinaan (monien mielestä varmasti useinkin) sorrun turhankin kärkkääseen ja vittumaiseen sävyyn, mutta toisaalta pyrin myös siihen etten ikinä vittuile ilman aihetta. Ja jos aihetta vittuiluun löytyy, niin kenen syy se lopulta on ja kenen sitä sopii hävetä? Samalla hyväksyn myös samojen keinojen käytön itseäni kohtaan. Sävystä huolimatta, asiat tappelevat, eivät ihmiset, ja tämä sopisi monen oppia.Esim itse ilmaiset mielipidettäsi tässäkin asiassa älykkäästi ja kuitenkin asiallisesti.
Kritiikillä, fleimaamisella, ja varsinkin siihen suhtautumisella, on suuret erot.Tämä ei ole fleimaamista. Minä lasken fleimaamisen sellaiseksi. vähän sä oot *** kun teet tälläisen topikin, häpeäisit olemassaoloasi jne...
Dives:
Hyväksytkö sen että jotkut ihmiset vataavat hyvin törkeäasti ja asiattomasti sekä loukkaavasti toisten viesteihin?
Klubitus.org on vapaa klubikansan tapaamispaikka, kuuluisiko sinun mielestä sitten rajoittaa topikit siihen mikä liittyy suoraan musiikkiin ja klubeihin?
Dives:
Hyväksytkö sen että jotkut ihmiset vataavat hyvin törkeäasti ja asiattomasti sekä loukkaavasti toisten viesteihin?
Jone:
---
Dives:
---
Kivan asenteellinen threadin asetteluviesti. ?Törkeästi?, ?loukkaavasti? ja ?vapaa tapaamispaikka?... Voihan elämän kevät. Sit vielä katsot tossa seuraavassa viestissäsi, että ilmoitat kantasi vasta siinä. Kyllä sun kantasi asiaan käy täydellisen selväksi jo tästä ekastakin.
Mun käsitykseni mukaan fleimaamisen tunnusmerkit ei useinkaan täyty täällä Klubituksella ja jo siinä vaiheessa kun joku sanoo jotain vähänkin kriittistä, niin joku PLUR-bunny tulee huutamaan ?taas täällä tapellaan!?
fleimaaminen: englanninkielisestä termista flame, kts. Hacker's Jargon /mhe 19.7.1991 [email protected]
fleimata, liekittää: $ flame $ Esittää raivokas, solvaava tai muuten räiskyvä vastaus jonkun news-kirjoitukseen. Fleimaus voi olla vain osa muuten asiallista artikkelia, jolloin usein ilmoitetaan, että tarkoitus on liekittää, esim: /begin Minusta Raivo puhuu paskaa !!! /end Minun mielestäni sosialistisen filologian tarkoitus on.... /otr 22.7.1991
siveys:
mitä on fleimaaminen?
Jone
fleimaaminen: englanninkielisestä termista flame, kts. Hacker´s Jargon /mhe 19.7.1991 [email protected]
fleimata, liekittää: $ flame $ Esittää raivokas, solvaava tai muuten räiskyvä vastaus jonkun news-kirjoitukseen. Fleimaus voi olla vain osa muuten asiallista artikkelia, jolloin usein ilmoitetaan, että tarkoitus on liekittää, esim: /begin Minusta Raivo puhuu paskaa !!! /end Minun mielestäni sosialistisen filologian tarkoitus on.... /otr 22.7.1991