86 posts, 5 pages, 11,119 views
dixoff:
Olinko tässä tapauksessa mainoksen uhri, vai oliko kyse normaalista kysynnän ja tarjonnan kohtaamisesta?
onomatopoeia:
Missä määrin valehtelu tai asioiden kertomatta jättäminen on oikeutettua mainonnassa? Useimmat varmaan hyväksyvät sen, ettei tuotteen huonoja ominaisuuksia tarvitse kertoa, mutta onko Lujaa laatua Lada-kaltaiset sloganit oikeutettuja.
Njah:
meijät pakotetaan tekemään jotain/elämään systeemissä mikä tuhoo maapallon ja pakotetaan ottamaan mikrosiru ihon alle todisteeksi siitä ettei olla terroristejä ja sit ku maapallo on saastutettu tjsp meijän on pakko muuttaa marsiin turvaan mut sinne pääsee vaan kaikist rikkaimmat suvut raketeilla tai sitten keksitään/kerrotaan jokin kaava mikä mahdollistaa atomien siirtämisen paikasta toiseen,sinne sit joudut ja loppuelämäs louhit mineraaleja kaivoksissa kun ei muutakaan aluksi ole..
onomatopoeia:
Missä määrin valehtelu tai asioiden kertomatta jättäminen on oikeutettua mainonnassa? Useimmat varmaan hyväksyvät sen, ettei tuotteen huonoja ominaisuuksia tarvitse kertoa, mutta onko Lujaa laatua Lada-kaltaiset sloganit oikeutettuja.
K:
Valehtelu ei ole oikeutettua mainonnassa, mutta onko ?Lujaa laatua Lada?- slogan valheellinen? Ei ainakaan yksiselitteisesti. Ja nykyään kuluttajien oletetaan ymmärtävän, ettei mainoslauseisiin pidä suhtautua samalla tavalla kuin YLEn uutisiin. Jos mainoksessa luvataan joku tuote tiettyyn hintaan, ja kaupassa hinta onkin korkeampi kuin mainoksessa, niin se on valheellista. Silloin kauppa myös joutuu myymään siihen hintaan, mikä mainoksessa on luvattu.
Itis:
ja riippuu mihin sitä vertaa
Jone:
Näin mainonnan toteuttajan näkökannasta olen ehdottomasti sen puolesta. Tosin mun mielestäni sekä mainostajan että mainoksen toteuttajan on syytä pysyttäytyä totuudessa ja koen tän nykyisen meiningin, jossa tuotteesta voi sanoa melkein mitä tahansa sen todellisista ominaisuuksista välittämättä lähinnä vastenmielisenä.
Mainonta on siisti juttu siististi tehtynä, mutta kusettaminen ja huoraaminen ovat tollakin alalla vastenmielisiä ilmiöitä.
or_neon:
Mutta eikös mainonta ole yrityksen ihan oma juttu! Onhan niitä yrityksiä jotka ei mainosta itseään lainkaan tai hyvin vähän. Esim. Autokorjaamot, maatalousyrittäjät... Ei ihmiset mainostaisi ellei se puris. Joten kyllähän mainonta on kannattavaa eli ihan hyvä asia!
Njah:
Kaikkihan tietää että ruokaa saa kaupasta mut eks ihmiset muka osta ruokaa jos sitä ei mainosteta?
informaatio ja mainonta on mun mielestä kaks vastakohtaa samassa sarjassa toinen on ihan jees jos se on oikeassa muodossa ja tärkeä ja toinen on matkapahoinvointia aiheuttavaa ja turhaa jos ei ole tottunu tähän valtioiden systeemiin
[/q
Yrittäjälle, joka elättää itsensä ja perheensä ( jos on perhettä ) onkin tärkeää, mistä ihmiset
sen ruokansa ostaa.
onomatopoeia:
---
K:
Valehtelu ei ole oikeutettua mainonnassa, mutta onko ?Lujaa laatua Lada?- slogan valheellinen? Ei ainakaan yksiselitteisesti. Ja nykyään kuluttajien oletetaan ymmärtävän, ettei mainoslauseisiin pidä suhtautua samalla tavalla kuin YLEn uutisiin. Jos mainoksessa luvataan joku tuote tiettyyn hintaan, ja kaupassa hinta onkin korkeampi kuin mainoksessa, niin se on valheellista. Silloin kauppa myös joutuu myymään siihen hintaan, mikä mainoksessa on luvattu.
---
Siis kaikki keinot, joita ei voi yksikäsitteisesti osoittaa valehteluksi, ovat sallittuja?
---
Itis:
ja riippuu mihin sitä vertaa
---
Eilisessä Tekniikan Maailmassa oli hauska artikkeli vanhojen hyvien aikojen Lada-arvosteluista. Tekniikan Maailma silloisissa testeissään totesi seuravasti: neuvostovalmisteiset autot olivat työn laadun ja viimeistelyn puolesta huonoja, paljon huonompia kuin keskitasoinen vastaava jokin muu markkinoillamme ollut auto. No lehteä sitten syytettiin neuvostoliittovastaisuudesta. Tässä valossa tuo slogan ei ollut ainoastaan tosiasioden kertomatta jättämistä.
styrOX:
---
Njah:
aiheuttaa monille masennusta kun huomaa että Axella ei saakkaan naisia nii helposti ku tele-visiossa näytetään.
---
joo ton olenkin huomannut ei oo saa ei*nauru*, mut ei vaan jos tyyliin meet kauppaan ja muistat et pitää ostaa vaan jotain(ei merkkillä väliä) dödöä ja muistatkin se axen mainoksen eiks oo kumminkin helpompaa ottaa se axe ku joku muu?
pelkästään sen mainoksen takia
leenuliinu:
Itse puolesta / vastaan -kysymys on mielestäni varsin outo. Mistä muualta uusista tuotteista, palveluista jne. edes voisi saada informaatiota, kuin mainoksista?
Tres:
---
leenuliinu:
Itse puolesta / vastaan -kysymys on mielestäni varsin outo. Mistä muualta uusista tuotteista, palveluista jne. edes voisi saada informaatiota, kuin mainoksista?
---
No päivittäistavaroista ei toki juurikaan
mistään, mutta suurinpiirtein kaikesta
muusta esim. oman alansa lehdistä, olipa sit
kyseessä tietokone, leikkuupuimuri tai
vaikka vinyylilevy.
Esim. pelin mä ostan mieluummin Pelit-lehden
arvostelun kuin mainoksen perusteella.
mayah:
Toisaalta naisten alusvaatteita on mielestäni luonnollista mainostaa niin, että kuvassa esiintyy nainen alusvaatteissa. Toki hyvä maku on syytä säilyttää, mitä se sitten on, sen määritelköön kukin itse.