86 posts, 5 pages, 11,098 views
ella_:
mainonnan avulla kuluttajat saa informaatiota tuotteista, mitä ei muuten välttämättä olis saatavilla. sen lisäks sehän on meille ihan mieletön etu, kun voidaan tietää tuotteista jo ennen ostopäätöksen tekemistä :) oon täysin mainonnan puolella :)
Tres:
Mä haluaisin nähdä pitkästä aikaa
sellasia mainoksia joissa selviäis
jotain siitä varsinaisesta tuotteesta,
eli toi tuoteinformaation saatavuus
on kyl aika kyseenalainen pointti
mainonnan puolesta. Lähinnän
markkinointi rakennetaan nykyään
mielikuvien varaan, eikä faktojen.
hallucinogen:
Ilman mainontaa monista tuotteista ei luultavammin koskaan edes kuulisi ja monet hyvät tarjoukset menisivät ohi jos niitä ei etsimällä etsisi. Yleensä ihonhoitotuotteiden mainostus ärsyttää. Niissä esitellään mitä isoimpia prosenttilukuja mutta ei yhtään sanota mistä ne on oikeen tempastu, hehkutetaan vain kuka loistavaa mönjää tää uus juttu nyt on.
ella_:
totta, mutta onhan sekin tuoteinformaatiota, että mihin jotain tuotetta esim käytetään (sen sijaan että ne pitäis itse etsiä hyllyltä ja lähteä lukemaan että mitäs hittoa tää on).
ella_:
ja jos kuluttajat tietää jo käyttötarkoituksen yms niin sit tulee mukaan mielikuvat. mielikuvat on tietysti suuri osa markkinointia, mutta täytyy muistaa että ei ne yritykset niitä mielikuvia yksin luo, vaan me kuluttajat, ja toimimme tietoisesti tai tiedostamatta usein niiden perusteella. mielikuvat on nykymaailmassa pakollisia yrityksen markkinointikeinoja, koska muulla tapaa on lähes mahdotonta muista erottautua.
Tres:
Toi viittais siihen että sitä tuotetta ei
sitten ihan välttämättä myöskään
tarvitse
Toki ihmisten kriittisyys kasvaa sitä mukaa kun
markkinoinnin keinoista tulee yhä räikeämpiä,
mutta ihan varma en ole siitä onko kriittisen kuluttajan
etuna se, että markkinointikustannukset ovat
yhä suurempi menoerä tuotekehitykseen verrattuna.
or_neon:
Mutta eikös mainonta ole yrityksen ihan oma juttu! Onhan niitä yrityksiä jotka ei mainosta itseään lainkaan tai hyvin vähän. Esim. Autokorjaamot, maatalousyrittäjät... Ei ihmiset mainostaisi ellei se puris. Joten kyllähän mainonta on kannattavaa eli ihan hyvä asia!
styrOX:
Ei autojakaan myydä enää niiden ominaisuuksien, sisätilojen, kestää/ruostuuko helposti jne...takia
vaan ihan pelkästään mielikuvien perusteella.
hallucinogen:
---
styrOX:
Ei autojakaan myydä enää niiden ominaisuuksien, sisätilojen, kestää/ruostuuko helposti jne...takia
---
Mutta mistä ne mielikuvat sitten tulee, tottakai hieno mainos tai muuten hyvin toteutettu markkinointi auttaa asiaa paljon mutta kyllä ainakin itse katson myös varustelun ja muut yleiset tiedot autosta ja se vaikuttaa hyvin pitkälti siihen mielikuvaan mikä mulle tulee
styrOX:
joo tottakai, mutta kuten tiedät on myös semmoisia jotka eivät tiedä/välitä niistä ominaisuuksista, mutta toisaalta suomessa hinta merkitsee suurinta osaa hankinnoista.
Jone:
mainoksen toteuttajan on syytä pysyttäytyä totuudessa ja koen tän nykyisen meiningin, jossa tuotteesta voi sanoa melkein mitä tahansa sen todellisista ominaisuuksista välittämättä lähinnä vastenmielisenä.
styrOX:
kilobitti:
Harva sitä isompaa konetta ottaa kuitenkaan juuri ja ainoastaan ohitusten vuoksi, vaan koska se on vaan niin kivaa kun auto liikkuu sutjakasti. Mutta tietysti tommonen hyvä syy helpottaa ostoksen perustelemista sekä itselle että vaimolle*hih*
Tres:
Mä haluaisin nähdä pitkästä aikaa
sellasia mainoksia joissa selviäis
jotain siitä varsinaisesta tuotteesta,
eli toi tuoteinformaation saatavuus
on kyl aika kyseenalainen pointti
mainonnan puolesta. Lähinnän
markkinointi rakennetaan nykyään
mielikuvien varaan, eikä faktojen.
Tres:
Mä en koskaan tekis ostopäätöstä
pelkän mainoksen perusteella.