404 posts, 21 pages, 109,809 views
mana:
Saksassa kuulemma kohta kaikki kaupat on tätä samaa halpatarjontatyyliä, mikä tarkoittaa, että ruoka ei kyllä maksa paljon mitään, mutta laadukkaitakaan tuotteita ei meinaa saada enää mistään...
Et kai nyt vain yritä oikeuttaa tietoisesti väärin toimimista sillä, että saatat toimia tietämättäsikin väärin? Minua henkilökohtaisesti ihmetyttää aina tuo asenne, että koska kaikkea ei voi korjata kertaheitolla, niin on turha yrittää korjata yhtään mitään. Jos ei tiedä jostain asiasta, tai voi saada siitä tietoa, voidaan ihmistä syyttää enintään tietämättömyydestä ja laiskuudesta tiedonhaun suhteen. Tietoisesti oman moraalinsa rikkominen on jo paljon pahempi rikos imho.alek száhala:
Olen ehkäpä iloinen (tai iloisen tietämätön) etten vaivaudu selvittämään tuotteiden tai palveluiden alkuperän eettistä oikeellisuutta.
Aika monen tuotteen ensimmäinen askel tapahtuu nykyään jossakin kehitysmaassa. Nytkin kädessäsi olevan hiiren jonkin metalliosan ensiaskeleet saattavat sijoittua sudanilaiseen kaivokseen, jossa ruoskitaan lapsia. Ota selvää ja tunne syyllisyyttä.
alek száhala:
Freeway Lemon -keissejä olen ostellut satunnaisesti. Mielestäni täysin kilpailukykyistä Spriten kanssa.
Olen ehkäpä iloinen (tai iloisen tietämätön) etten vaivaudu selvittämään tuotteiden tai palveluiden alkuperän eettistä oikeellisuutta.
Aika monen tuotteen ensimmäinen askel tapahtuu nykyään jossakin kehitysmaassa. Nytkin kädessäsi olevan hiiren jonkin metalliosan ensiaskeleet saattavat sijoittua sudanilaiseen kaivokseen, jossa ruoskitaan lapsia. Ota selvää ja tunne syyllisyyttä.
[muokattu 27.4.2004 10:25]
kuilu:
Pomon so. johtajan tehtäviin kuuluu puolustaa duunareittensa so. alaistensa oikeuksia!!! Muuten pomolla ei ole mitään virkaa.
kuilu:
Nykypomojen tehtävänä on vaientaa, pelotella, riistää ja uhkailla, ja tämä ihan kotimaisia firmoja myöten, ei aqinoastaan Lidlin tapasis mestois.
kuilu:
Jokaisen ihmisen EI tarvitse olla kova ja kyynin paska, se on vain nykyjärjestelmän vaatimus, johon vahvemmat helposti lähtevät, eikä olekaan enää pitkä matka heikomman dissaukseen, pitäisit kiinni oikeuksistas, ja sit samaa hengenvetoo se vahvempi kohauttelee olkapäitää!?!? Vaikka sen vahvemman tulis AUTTAA sitä heikompaa, eikä viisastella jostai oikeuksista ja laeista, ku toista sattuu.
onomatopoeia:
Pomon tärkein tehtävä taitaa kuitenkin olla yritykseen sijoitettu pääoman saaminen tuottamaan mahdollisimman hyvin.
Yhtälailla niitä pomoja uhkaillaan omistajien taholta. Jos firma ei tuota, niin pomo on aika nopeasti työtön.
Tämä nyt on täysin katsontakannasta kiinni. Jos tuon oikeuttamisesta lähdetään, niin kaikkihan on oikein kunhan se tuottaa omistajille voittoa, orjuudesta tai lapsityövoimasta lähtien? Jotkut olisivat valmiita myymään sielunsakin jos tuotto on tarpeeksi hyvä, mutta se ei välttämättä tee asiasta oikeaa (anteeksi ylidramaattisuuteni). Minä kuitenkin lähden siitä, että loppujen lopuksi yritysten tehtävä on, ainakin moraaliselta kannalta, hyödyttää yhteiskuntaa globaalilla tasolla, eikä riistää harvojen taskuun niiltä joilla jo ennestään on vähän, vaikka se kuinka pörssissä ja kannattavuusluvuissa näyttäisi hyvältä. Joskus harvojen kärsimys on useampien voitto, ja tätä voin ymmärtää, mutta useimpien kärsimyksellä harvojen voitoksi en näe mitään oikeutusta.onomatopoeia:
Pomon tärkein tehtävä taitaa kuitenkin olla yritykseen sijoitettu pääoman saaminen tuottamaan mahdollisimman hyvin.