Miten musiikki vaikuttaa?

58 posts, 3 pages, 12,789 views

nokua

Posts: 305

#41 • • nokua viidakko vekara
hmm musiikista.. leppoisaa oloo kiksuu,chillii ja muuta kevyttä & sit ku on paha päivä sit ht,hh, hc, h-hc,gabba.. muutenki kaikki mikä kuullostaa hyvältä sinä hetkellä *joo*
nomic

Posts: 4,120

#42 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
musiikki on vain itsessään mulle täydellinen kokonaisuus
sitä on jotenki vaikea selittää
sitä on mukava tehdä varsinki jos joku biisi onnistuu niin että siitä tulee fiiliksiä niin se on jo
aika hieno tunne ja toinen jos saa samoja fiiliksiä muiden biiseistä
pitää arvostaa kaikkia jotka treenailee tota musan vääntämistä koska se ei oo iha niin helppoo että ”joo tässä taas hitti keksin n.3 minuutissa ...” kyllä se biisin rakentaminen on vaikeaa ja aikaa vievää sekä vaatii todella paljon keksittymistä ja hermoja mutta sitten kun biisi on valmis voiolla tyytyväinen
mutta välillä on vain semmone fiilis ettei jaksais tehä musaa ja sitten vaan aletaan miksailla
tai vääntää jotain settiä huvikseen se on kivaa jos kattoo vaan että ”joo toi biisi seuraavaksi”
ja jos samalla kaikki onnistuu siitäkin saa hyviä kiksejä *nauru*
musa on niin laaja käsite mitä enemmän sitä on harrastanu tai kuunnellu sitä monimutkaisemmaksi se muuttuu *täh*
ite oon tehny jotai 9 vuotta musaa
ja joka päivä pitää kuunnella musaa on se niin ihana tunne kun heti aamulla on hyvä sää lämmintä ja laitat soimaan jotakin mistä pidät sillä hetkellä todella paljon
ehkä jotakin kevyttä eikä niinkään mollipohjaista se on hyvä ”amerikkalaisena” aamuna
ja jos sataa aamulla jo kun heräät laita jotakin melankolista soimaan jotakin hidas tempoista
ja jos sataa lunta jotakin rauhallista missä on ”pehmeät” soinnut jotaki euforista...
täytyy vielä sanoa jos kukaa ei ymmärtäny niin musa on ollu ja aina tulee olemaan koko mun maailma (tai ainakin melkein...)
koneella on settejä ja biisejäkin yhteensä 872 ja 104 tuntia 44 minuuttia 42 sekuntia musaa
*hih* en oo varma onko tossa edes kaikki mutta tässä nykyisessä listassa on noi kaikki...
musiikki kyllä vaikuttaa tunteisiin ja toisin päin ite oon huomannu jos oon kuunnellu omii biisejä
että koska olen ollut surullinen koska iloinen koska vihainen...
kyllä sen huomaa...en tiedä onko se hyvä jos otan omia tunteita mukaan omiin biiseihi
mut iha sama.....
sori taas tämmöisestä ”pienestä” viestistä mutta musa on ja pysyy mun elämäs
ainakin kaikki koneella tehty...ja pitää arvostaa kaikkea muutaki esimerkiksi bändejä sekä
klassista...ps.kannattaa perehtyy vivaldii se on iha sairaa hyvä tai siis oli...*nauru*
vivaldi ja kaikki muut sinfonia sekä ooppera säveltäjät oli sen ajan DJ:tä *justjoo*
nehän heitti kans settejä *nauru*
sekä yhdisteli muiden pätkiä omilla ”vaihdoilla”...joo nytten menee yli
mä meen sipoon mettää ettii jellonia....*ding*
Blues

Posts: 5,414

#43 • • Blues Koning van Afrika
Kyllä musiikki vaikuttaa niin vahvasti että siihen uppoutuu täysin unohtaen ympäristönsä kokonaan. En usko että voi olla eri aivolohkoihin vaikuttavaa musiikkia ellei sitä johdeta sähköllä suoraan poimuihin.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

India

Posts: 475

#44 • • India
Musiikki todella vaikuttaa mielialaan.... Ja jotkut hetket muistaa aina tietystä kappaleesta!
Niin paljon siihen sisältyy ja kietoutuu...

Mutta aivan ykkönen millä saa päivän kun päivän alkamaan hyvin on Kirsty Hawkshaw - Fine day (James Holden mix)
Aamulla vaan ensimmäisenä soimaan....*joo*
Cress

Posts: 405

#45 • • Cress
Jos hyvä olo nii sit joku kunnon humpappaa nostaa viel sinne avaruuteen*hymy*
musiikia voidaan ehkä pitää jonkinlaisena terapiana...*justjoo*
mut jos o paska olo nii kuuntelee jotai melankollista...se suree sun kanssa
Ja sit ku sul o hyvä olo nii sä jaat sen jollain hyvällä pisulilla........


MÄ RAKASTAN TUNNEL TRANCE FORCEJA!!!!*iloinen**iloinen*
Bedroomdj

Posts: 229

#46 • • Bedroomdj
Mä ite saan musasta parhaat ”kiksit” ja adrenaliini rushit ja sit levyjen soittelulla voi purkaa ”paineita” ja huolet katoaa *plur*

en tartte mitään viinaksia tai muitakaan aineta koska musasta saa parhaat vibat

*joo**joo*
Howdy

Posts: 7,955

#47 • • Howdy Oldie
Vähän vuorokauden ajasta riippuen mitä tulee kuunneltua .. päivällä mättöä illalla trancahtavaa yms ... että sellasta ...

--
Käpy vailla vertaa

hrdkvr

Posts: 3,929

#48 • • hrdkvr KURGO
joskus kun ottaa pari siiderii ja sattuu tulee joku helvetin hyvä setti niin saan sellaiset ihme voimat...
emmä tiiä kaverin kaa kerran juteltiin ja kuvailtiintuntemuksia ja se mulle sano että mä saan näköjään ihan samat kiksit selvinpäin hyvästä musasta kun se saa piripäissään..
musta ainakin tulee ihan ylienerginen ja villi.... huuteluu yms...

muttan sen kyllä huomaa aamuyöstä kun energia loppuu niin sit ihan sippi...alkaa nukahtelee kesken bileiden ja sellasta...

mutta kaikkein parhaat fiilikset saa kun ottaa vähän enemmän keittoo ja kuuntelee hyvää settii...
kerran bileissä kun savut ja stobo tuli kehiin niin tuntu että koko paikka olis pysähtyny ja ihan kun olisin tanssinu hidastetusti ja koko paikka olis autio ... iahn ku olis ollu 20 cm ilmassa..
myöhemmin kaveri sano et tais maistuu.... ai kui.... no ku riehuit aikalailla......
ja tässä oli ainoastaan 2 siduu alla.... weird...

pitää vaan sanoo että kyllä ainakin muhun vaikuttaa aika lailla

--
-keep it hard-

POSER

Posts: 800

#49 • • POSER Wimp and Poser
Musiikkihan on mulle kans yks parhaista kanavista saada voimakkaita fiilareita. Bile fiiliksen nostaminen ilman oikeeta musiikkia on kyllä sama kuin hauskanpito ilman viinaa, teeskentelyä *vink**nauru*

Myöskin negatiivisten tunteiden purkamiseen oikeenlainen musa auttaa. Jos oikeen vituttaa niin kunnon Hard polkkaa ja volyymit täysillä, niin aika nopeesti siin sit ”rauhottuu”.

--
Keppiä Jehoville!

OCS

Posts: 1,828

#50 • • OCS
Musiikki herättää muistoja, parantaa oloa kun tuntuu että kaikki menee päin helvettiä ja rentouttaa. Itse kuuntelen koko ajan jotain paikasta riippumatta. Mitä sitten tulee kuunneltua niin riippuu täysin fiiliksestä. Voin kuunnella aluksi vaikka Machine Headia, vaihtaa hetken päästä tranceen, Paradise Lostiin, polkkaan, Bad Religioniin jne. Aina silloin tällöin levareiden äärelle toteuttamaan itseään kun siltä tuntuu. Olen musiikin suurkuluttaja. Koko ajan täytyy saada jotain uutta *ding*

I luv muzak *pihkassa*
Avatar
#51 • • greenie Guest
Musiikki vaikuttaa samalla tavalla kuin muutkin taiteeksi luokiteltavat asiat vaikuttavat. Musiikki antaa mahdollisuuden kuvata maailman kauneutta, tai mitä ikinä haluaakaan kuvata ja välittää sitä toisille. Hyvä musiikki, on kuin Dalín maalaus tai Ginsbergin Huuto, se vaikuttaa - se antaa jotain, olkoon se sitten esteettistä nautintoa, toivoa tai rajatonta iloa.

Musiikki ei ole vain nuotteja, samalla tavalla kuin fysiikka ei ole vain kaavoja ja matematiikka numeroita. Se on enemmän kuin osiensa summa.
Bedroomdj

Posts: 229

#52 • • Bedroomdj
mulla musiikkilla on erittäin vahvat vaikutukset et ei kyl mitään viinaa tai muitakaan päihteitä voi siihen verrata *joo* niin ja sit ku oli toi aivolohko synapsi juttu tos ekas replas ni yks tyyppi kerto et se oli tehny semmosen äänen et oli pyörtyny mut en sit tiiä *nauru*
MaSari

Posts: 1,986

#53 • • MaSari space jammer
Mä meen ainaki ihan transsiin *plur* Siitä saa niin älyttömästi voimaa et poksahtaa kun ajatteleekin jotain esim. kananlihalle laittavaa biisiä. Mayday, mayday *sydän*

Whiiiii

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

¡ Previous post about a year ago !
NiMo

Posts: 483

#54 • • NiMo PolkkaPuppe
melkeinpä oli fiilis mikä mikä tahansa niin melkein aina jaksaa kuunnella trancee ja sellasta. jopa maanantai aamuna puoli kaheksan bussipysäkillä kylmässä. *hih* kun kuulee oikein kunnon basson niin eikös tee heti mieli päästä tanssiin johonkin. *jiihaa* siitä jos mistä niin fiilis nousee. mutta kyllä se rauhallisempikin musa menee, luultavasti se kuitenkin vaihtuu melko nopeesti taas nopeempaan biittiin. *nauru*

--
*pahis* Do not attempt to leave the dancefloor *pahis*

ee102

Posts: 775

#55 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Kyllä musiikista menee aika ekstaattiseen olotilaan ihan ilman päihteitäkin... Musiikkiin lienee pahin koukku, mikä mulla on. Oon jopa tullu hyvin kärttyseks, ku oon huomannu, että kaverini on lainannu ilman lupaa mun kasettia, ja kun just oisin sitä kasettia halunnu kuunnella. *blush* Niin, kasettia... *hihu* Itel on kasettimankka, jota tulee kesäisin roudailtua mukana, ja joitain settejä mulla oli yhteen väliin ainoostaan kasetilla.

Mutta siis miten musiikki muhun vaikuttaa? Varsinki jos hyvään musiikkiin yhistää tamppaamisen, niin *plur* Siitä menee niin sekasi, että osa porukasta luulee, että oon ottanu jotain, vaikka oisin ollu ihan vesilinjalla. Musiikki herättää tunteita, ja siihen on hyvä myös purkaa tunteita... Se on hyvä unilääke, mutta myös hyvä piriste tilanteen mukaan.

Se on oikeestaan tosi tärkeä osa mun elämää. En mä ainakaan vois kuvitella eläväni ilman musiikkia, ku oon sen kanssa eläny ihan pikkusesta asti. Mieluummin kai menettäsinki näön ku kuulon...
Coma

Posts: 705

#56 • • Coma
Akateemisesta löytyy aiheesta moniakin aikas hyvii kirjoja.. Kyl ne äänet vaikuttaa ihan yhtä lailla kaikenlaisten fiilisten suhteen kuten muutkin aistit, pitää vaan tietää mistä koskettaa <3 ;)
UnityF

Posts: 15,721

#57 • • UnityF joo just se
toisesta topikista lainattuu:
1. musiikki
En voisi elää ilman sitä.. se on ollu aina mun elämässä.. Se on ollu mun osa hoitoo se on jotain josta saan kaiken ja vähän päälle, kun olen iloinen surullinen vihainen ihan mitä vaan niin kuuntelen musiikkia. Rakastan kaikkee musiikkii.. nyt esim soi
Beethoven -Moonlight Sonata (Full Length)
Rakastan trancee,chillii, hc:tä, mut myös suomalaista,kreikkalaista, poppii, punkkia, rokkia.. Kun kuulen musiikin pystyn rauhottumaan ja pystyn vaipuman johonkin kauniiseen olotilaan jossa on vain musiikki ja minä. sairaalassakin ollessani niin sain erityisen paljon olla musiikki-huoneessa koska lääkäritkin huomasi että se on mulle tärkeetä ja tuun parempaan kuntoon siitä, se on asia joka ei petä ei käännä selkää. Se on aina siinä muodossa kun itte haluun paikalla.. se on vain niin kaunista. erityisesti pianon ääni on se mikä saa mut heti rauhottumaan vaikka aikasemmin olisi päästäni lentäny salamoita.



koko topikkini vastaus:
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=25827;pid=351357#351357
bansq

Posts: 931

#58 • • Edited bansq leftfield winger.

Myfinesthour:
ÄLKÄÄ LUKEKO KUIN PIRU RAAMATTUA:

Olen lukenut jostain, että klassisen musiikin tempo/rytmi eli n. 70 bpm olisi lähellä aivojen valvetilan rytmiä (en muista, oliko se nyt alfa, beetta, gamma vai delta- taitaa olla alfa). Useiden havaintojen mukaan klassisen musiikin kuuntelu edesauttaisi omaksumisprosessia ts. asiat jäävät paremmin päähän päntättäessä Mozartin tahtiin. Olen monesti leikkynyt ajatuksella, että jos ao. juttu pitää paikkaansa, niin trancen 140 bpm nakuttaisi ihanteellisesti joka toisen biittinsä aivorytmin tahtiin. Ehkäpä se aiheuttaa sen ihanan transsifiiliksen, kun tarpeeksi pitkään kuuntelee. Konemusiikissa käytetty tekniikka puolestaan mahdollistaa todella monipuolisen psykoakustiikan hyväksikäytön. Musiikki tempaa sekä taiteellisesti mukaansa, mutta se myös leikkii ihmisen tutkalapuilla siihen malliin, että kuulostaa aivan kuin olisi musiikin sisällä.
*iloinen*



kixussahan on niin paljon muuta höttöä ettei se mitään auta, kuuntele teknoa *vink*

monoraidan mahdollisuuksista lisää tässä: http://www.kaamos.org/ntf/viewtopic.php?t=683

p.s. entäs jos biitti ja aivorytmi ei menekään kohdilleen ja aivot alkaa laukkaamaan? tsoh.

--
plip goes on.