58 posts, 3 pages, 16,094 views

en oo varma onko tossa edes kaikki mutta tässä nykyisessä listassa on noi kaikki...

kun kuulee oikein kunnon basson niin eikös tee heti mieli päästä tanssiin johonkin.
siitä jos mistä niin fiilis nousee. mutta kyllä se rauhallisempikin musa menee, luultavasti se kuitenkin vaihtuu melko nopeesti taas nopeempaan biittiin.
Niin, kasettia...
Itel on kasettimankka, jota tulee kesäisin roudailtua mukana, ja joitain settejä mulla oli yhteen väliin ainoostaan kasetilla.
Siitä menee niin sekasi, että osa porukasta luulee, että oon ottanu jotain, vaikka oisin ollu ihan vesilinjalla. Musiikki herättää tunteita, ja siihen on hyvä myös purkaa tunteita... Se on hyvä unilääke, mutta myös hyvä piriste tilanteen mukaan.Myfinesthour:
ÄLKÄÄ LUKEKO KUIN PIRU RAAMATTUA:
Olen lukenut jostain, että klassisen musiikin tempo/rytmi eli n. 70 bpm olisi lähellä aivojen valvetilan rytmiä (en muista, oliko se nyt alfa, beetta, gamma vai delta- taitaa olla alfa). Useiden havaintojen mukaan klassisen musiikin kuuntelu edesauttaisi omaksumisprosessia ts. asiat jäävät paremmin päähän päntättäessä Mozartin tahtiin. Olen monesti leikkynyt ajatuksella, että jos ao. juttu pitää paikkaansa, niin trancen 140 bpm nakuttaisi ihanteellisesti joka toisen biittinsä aivorytmin tahtiin. Ehkäpä se aiheuttaa sen ihanan transsifiiliksen, kun tarpeeksi pitkään kuuntelee. Konemusiikissa käytetty tekniikka puolestaan mahdollistaa todella monipuolisen psykoakustiikan hyväksikäytön. Musiikki tempaa sekä taiteellisesti mukaansa, mutta se myös leikkii ihmisen tutkalapuilla siihen malliin, että kuulostaa aivan kuin olisi musiikin sisällä.