Ekaksi pelkäsin, että tupakoinnin lopettamisen aiheuttama lohtusyöpöttely pyöristäis kovastikin, mutta sitten neljän viikon työharjoittelusta seurasi ylimääräistä pyöräilyä ja kevyempää syömistä, ja paino tippui niin alas, että viimeksi yläasteen lopulla tais olla. Kiinteydyinkin ihan kivasti ja ois ollu ihan hyvä sauma lähteä jatkamaan tuosta kohti oikeasti terveellistä elämää, venytellä säännöllisesti, parantaa turnauskestävyyttä bileissä (nyt ei jaksa kahta iltaa peräkkäin ku loppuu kunto, noloa) jne. ja olla heti kesän alussa bikinikunnossa, mutta voihan helevetti..
Neljä (4!) päivää isin ja äitin jääkaapilla ja
kaikki kilot tulivat takasin!
Nyt ei tietenkään puhuta mistään suurista kilomääristä (itse asiassa varmaan kyse oli enempi suolan ja muun kuonan keräämästä nesteturvotuksesta, joka ensin lähti ja tuli sitten takas, mutta pienikin määrä vaan tuntuu suurelta, jos on tottunu ajatteleen jokaisen kilon kahtena voipakettina..), eivätkä nuo bumerangi-kilot sentään ole ehtineet tuoda kavereita mukanaan, joten pitänee hipsiä heti tänään takas kotia omaan normaaliarkeen ja puuroa syömään.. Masentaa vaan miten helposti sitä lipsuu takas vanhoihin kuvioihin, siihen "tuttuun & turvalliseen", vaikka se ois kuinka perseestä.. Pätee mun tapauksessa vähän kaikkeen, ei vain syömistottumuksiin.. Ei jaksais enää jojoilla..
Jos ei pakastimessa ole suklaakermajäätelöä niin ok, pärjään ihan hyvin ilmankin, mutta jos sitä on, mun on pakko keitää kahvit ja herkutella sillä jäätelöllä, en muuten saa sitä mielestäni. Siinä sivussa sitte vedän pari viipaletta pullaa, tai pari munkkia, ja keksejä.. Sitten on jano. No jopas, jääkaapissa on sokeri-mehua tai limpparia, tai molempia, hyvä kompromissi joo. No sitten onkin ällöolo kaikesta siitä makeasta ja pitää saada välillä jotain suolaista. Cheddar-viipale paahtoleivällä ja..
Se on ihan hillitön lumipalloefekti, minkä täällä hengailu saa aikaan! Isä varsinkin on ihan törkee herkkumokkeri, ja yllättäen ylipainoinen, kihti ja korkea verenpaine vaivaa jne. Ei mikään hemaiseva tulevaisuuden kuva tuollainen..
Pitäs vaan saada kaikin puolin joku roti tähän elämään..