Miten haluaisit kuolla

396 posts, 20 pages, 131,828 views

Braini

#301 • • Braini raihnanen
Sydänkohtaus kesken hommien vois olla aika pätevä, tai sit se perinteinen suomalainen juhannushukkuminen niin jurrissa ettei edes tajua kuolleensa. *nauru*
vaavu

#302 • • vaavu vara-vana
Tämän topikin kysymyksen varjossa on ihan hauska miettiä, minkälainen kuolema se olisi ollut, jos olisin tullut pää edellä asvaltille ja heittänyt veivini heinäkuussa jäädessäni auton alle. Loppujen lopuksi tollanen kuolema olisi varmasti monelle paras mahdollinen: nopea, käytännössä tuskaton, ja sen verran odottamaton, että kuoleman hetkeä ei edes tajuaisi ennen kuin se olisi jo ohi.

Olen kuitenkin sen verran itsekäs ja elämänjanoinen nilkki, että oma kuolemani tuossa tilanteessa ei olisi ollut kovin kiva juttu. Mieluummin kuolen vanhana ja luonnollisen kuoleman, kuin nuorena ja saappaat jalassa. Oikeastaan kaksi toivomusta mulla on yli kaiken: että kuolema olisi kohtuullisen tuskaton (tai jos se olisi tuskallinen, tuska kestäisi vaan vähän aikaa), ja että en jäisi kitumaan muille vaivaksi ja vastukseksi (esim. vihanneksena tai dementikkopotilaana).
Mushi Mushi

#303 • • Mushi Mushi Pipipää...

Epailija, 29.11.2005 13:23:
---
zaps, 29.11.2005 01:22:
Pakko jatkaa ( vaikka tiedän tekeväni virheen ) että nykyään kun tiedetään niin paljon kaikesta ja viedään ihmisiltä usko, voidaan hyvin nähdä lopputulos. Päivä päivältä ihmisistä tulee tunteettomimpia ja välinpitämättömimpiä toisia kohtaan. Ehkä me kaikki tarvitsemme sitten näitä jumalia, eli aikuisten satuja löytääksemme hyvyyden itsestämme ja osaaksemme käyttää kaiken tämän energian mikä meissä virtaa oikein. Onko niin väärin uskoa johonkin asiaan niin kuin lapsi joulupukkiin jos se ei ketään satuta vaan tuo lohtua?

---

Keskustelu on harvoin virhe. Koska ateisteja tahi agnostikkoja tuskin voi keskimäärin pitää sen välinpitämättöminä, tunteettomampina, moraalittomampina tai huonompina ihmisinä kuin uskoviakaan, ei tuollaiselle tarpeelle löydy kunnon perustetta tosielämästä. WTC-terroristit taas uskoivat varmaan Allahiin kuin lapsi joulupukkiin ja osa jenkkisotilaista vastaavasti uskoi Jumalaan kuin lapsi joulupukkiin pommittaessaan Irakia. Nämä tuskin ovat esimerkkejä siitä, miten aikuisten sadut auttoivat löytämään hyvyyden ihmisestä ja käyttämään energiaa oikein. Emme siis tarvitse uskomuksia toimiaksemme "oikein", eivätkä uskomukset ole "oikean" toiminnan tae.

Jos sattuu uskomaan jälleensyntymään kuin lapsi joulupukkiin, niin ei siitä välttämättä muille haittaa ole (väärinhän se ei ole sen enempää kuin oikeinkaan). Tosin on Rooman imperiuminkin spekuloitu osin kaatuneen siihen, että ihmiset uskossaan alkoivat pyhittää liikaa aikaa tuonpuoleisen asioille ja jättivät maalliset asiat retuperälle...

Sä taidat pitää siitä että pääset kiistelemään asioista ihmisten kanssa*lmao*? No, hyviä jatkoja sullekkin ja ehkä jatkamme jonkun toisen aiheen parisssa.
Epailija

#304 • • Epailija Physicist, 2nd class.

zaps, 29.11.2005 14:14:
Sä taidat pitää siitä että pääset kiistelemään asioista ihmisten kanssa*lmao*? No, hyviä jatkoja sullekkin ja ehkä jatkamme jonkun toisen aiheen parisssa.

Kyllä se aina laskareiden teon voittaa. *vink* Hyviä jatkoja vain sinnekin. Ehkä jatkamme SAMAN aiheen parissa MYÖHEMMIN. *pepsodent*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Lincra

#305 • • Lincra Se Baarimikotar
Haluaisin oikein kivun ja säryn kautta. hitaasti... Ei liian helppoa kuolemaa. Sitten kuolinvuoteella(?) saan kärsiä kaiken pahan mitä olen tehnyt...

--
Kyllä minä nimiä muistan, mutta en kenen ne on

Lafo

#306 • • Lafo hc kovaataloo
Humalassa auton kyydissä kesken Jyväskylän suurajojen 120 km tuntinopeudessa soratiellä oikeelle kaartuvassa mutkassa kolmen voltin kautta samalla kun joku sammuttaa telkkarin ja avaa jääkaapin oven. Että sillee... *pepsodent*

--
Jos olisin fiksu, olisin viisas

Hyzenthlay

#307 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Oman käden kautta. Oon niin itsepäinen ihminen, et haluun päättää millon kuolenkin, jos se vaan on mahdollista...

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

harhainen

#308 • • harhainen yodlaiuuuuuu
tää kysymys sopis jonku 80wee fabun synttäreitten teemaks juuuuuust helmesti..
mä haluisin tottakai delaa sillei et tukehtis tennismailaan! *joo**eiei**joo**iloinen*
Pauha

#309 • • Pauha
Isossa räjähdyksessä, ettei meikäläisestä jäisi mitään jäljelle.

--
Leave me alone, I am doing my rum and noodles.

-Milian-

#310 • • Edited -Milian- anuslima
Vanhana pappana sydänkohtaukseen seksin aikana hymy korvissa. *pepsodent* *poks*
Occu

#311 • • Occu

-Milian-, 2.12.2005 12:35:
Vanhana pappana sydänkohtaukseen seksin aikana hymy korvissa. *pepsodent* *poks*

joo tää olis ihan jees tapa. oon miettinnyt ihan samaa joskus, mutta mietippä sitä naista siinä vaiheessa kun rojahdat holtittomana sen päälle. ei varmaan ihan mikään mieluinen kokemus, ellei halua että se nainen ei enään ikänä harrasta seksiä...

asiaan:
kaipa se olisi silleen, että vanhemmalla iällä kiikustuolissa piippu suussa nukahtaisi eikä enään ikinä heräisi. Ja sit se piippu tippuu lattialle ja koko kämppä syttyy tuleen ja palan siinä samalla..

ton lopun vois jättää pois ;)

--
..::MOI::..

donut

#312 • • donut Gerbiili
Hmm.. tulipa mieleeni vanhan koulukaverin toive kuolla niin että joku iskisi sitä tissillä kovaa. *justjoo*

Morfiinilla kyllästettynä jonkun taudin nujertamana.
Auto-onnettomuus on myös hyvä, ei tunnu missään siinä vaiheessa
kun huonosti käy. Vanhainkotiin ei minusta ole, ennemin vaikka "metsästysonnettomuudessa".
dirtyface

#313 • • dirtyface rok.
Aika unelma vois olla lähtee esim. silleen, et ois reissulla vaikka jossain Mikronesiassa. Kiertelis atolleja ja tekis jotain surffileffaa jonkun kaverin kanssa. Sit surffais jotain megalomaanista aaltoa, sais kerran kunnolla pataan ja murskaantuis riuttoihin ja kuolis hitaasti valkosella hiekkarannalla jointti suussa kun apua ei oo saatavilla. Siinä vaiheessa ois kuitenki tarpeeks filmiä leffaan, josta tulis tosi suosittu ja kymmenen vuoden kuluttua pikkupojat (ja miksei isommatkin ihmiset) kattelis ihaillen sitä leffaa. Ne suris mun kohtaloa ja sanois, että ne haluaa tulla isona niin koviksi jätkiksi kuin dirty oli. Mut kenenkään ei tarttis itkee tai mitään sillä ne tietäis, että mä kuolin tehdessäni sitä mitä varten mä elin. Hetkeä ennen tuhoa mä olin onnellisempi ku koskaan eikä sitä iloa voi joku pikkujuttu, kuten kuolema, viedä multa pois.

Tai emmä tiiä. Tärkeintä mulle kai on, et ei vaan kuihdu vanhuuttaan pois tai mitään sellasta, vaan tekee sen tyylillä ja niin, että tuntuu. Räjähdykset ja kaikki sellaset on pelkkää plussaa.

--
ketkä v*tun muut? *pahis*

z

#314 • • z
rauhallisesti nukkuen sihen mummelin viereen.
Avernian

#315 • • Avernian Kerettiläinen
Jos siihen kerta kuolee, niin tavalla ei ole väliä. Kivun, mielihyvän, kunnian muistoilla on väliä vain eläville, ei kuolleille.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

¡ Previous post about a year ago !
Anselmi

#316 • • Anselmi And sell me

--
sen pituinen se

#317 • • REivaaja Guest
Nopeasti.
xl8r

#318 • • Edited xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
Suuressa räjähdyksessä vieden mahdollisimman monta muuta mukanani *pahis* (tarttee varmaan mennä hankkiin semmonen salkkukokoinen ydinpommi, niitä kuulemma on pimeillä markkinoilla jokusia...)

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Anselmi

#320 • • Anselmi And sell me
Spartalaisittain. Kiitos.

--
sen pituinen se