Madridin iskut - jälkipeliä

80 posts, 4 pages, 12,483 views

kilobitti

Posts: 2,419

#61 • • kilobitti 1-2-3 techno

kuilu:
Ai sattuu kuulumaan? Mitä häh? Eli jos joku tekeekin päinvastoin, sinä et luokittele tuota ollenkaan ihmiseksi?



Kirjoitinpa typerästi. Voimme kait kuitenkin sanoa, että useimmille läheisen menehtyminen merkitsee enemmän kuin ihmisen menehtyminen toisella puolen maapalloa?

[muokattu 19.3.2004 21:41]

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Epailija

Posts: 5,636

#62 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Njah:
jone,sillä lähde jutul yritin kysyy et mihin lähteisiin VOI luottaa nii et vois antaa hengen pantiks,se asteroidi homma,kaikkihan sen ymmärtää et JOS asteroidi vaik osuiski maapalloon ni sitähän ei kerrottais kansalaisille,varsinkaan jos se osuis meihin lähivuosina,



Riippunee asteroidin koosta. Jos kyseessä on n. kilometrin kokoinen möhkäle, niin todennäköisesti kerrottaisiin, että lähellä todennäköistä törmäyspaikkaa asuvat ihmiset osaisivat varautua ja hakeutua pommisuojiin tai siirtyä mahdollisuuksien mukaan toiselle puolelle planeettaa.

Jos taas kyseessä olisi Maailman Tappaja-luokan asteroidi, niin eihän asiasta olisi mitään järkeä kertoa. Kansan ei todellakaan tarvitse tietää kaikkea.


epailija,ei mun äly oo mitenkää erikoinen mut välil mä en pysty kelaa muutaku kokonaisuutta tai sit pientä yksityiskohtaa, kelaappa kuluva aika paisuvana 3d-spiraalipallona eikä viivana,niinku puun ikä lasketaan ni jokainen semmonen vuosiraita ois tietynlainen aikakausi,sen voi jakaa kans sekunteihin ja vuosiin,
planeetat on paras kello*vink*



Spiraalipallona? Tiedätkö itsekään mistä puhut? Ja mitä etua tuollaisesta kuvittelusta on? Ajalla on korkeintaan alku ja loppu, eikä ole syytä olettaa siinä välillä tapahtuvat mitään, mikä maailmankaikkeuden ”mielestä” olisi joku tietynlainen aikakausi. Eivätkä planeetat todellakaan ole paras kello. Koetapa ehtiä töihin sen mukaan, missä asennossa planeetat ovat.


tiedemiehet ja kaikki nää tutkiat on ihmetelly jo pitkään sitä miten mayat osas tuhansii vuosii sitte ennustaa kaikki ne mitä nykyäänki osataan,ilman mitään kaukoputkii ja semmosii mitä nykyää käytetää



Paskapuhetta. Mayat ovat olleet varsin kekseliäitä, mutta ei siinä mistään ihmeestä ole ollut kyse. Ja mitä ne mayat ovat nyt sitten osanneet ennustaa? Sen, että Kuulla on tietyt vaiheet? Wau! Ei siihen tarvitakaan muuta kuin katse taivaalle säännöllisin väliajoin. Silmämääräisesti tähtitaivasta tarkkailemalla saa kyllä selville aika paljon, mutta ei kyllä yhtä paljon tai samalla tarkkuudella kuin mitä alkeellisimmillakaan kaukoputkilla.


ja nää lapset,no huolestuttavan iso osa niist on helposti huijattavissa,kato nyt vähän ympärilles ja tsiigaa mitä tääl tapahtuu,okei kylhän ne on FIKSUI matematiikan ja materiaalin suhteen mut entäs henkinen puoli?jaa-a kaikki kakarat kumartaa telkkarii



Henkinen puoli? Mikä helvetin henkinen puoli? Jos valittelet sitä, että liian harva lapsi käy kirkossa tai uhraa hiiriä Shivalle, niin allekirjoittaneesta on vain hyvä merkki, jos lapset harrastavat vähän lähdekritiikkiä, eivätkä hurahda kaiken maailman uskontoihin. Toisaalta eikö matemaattinen lahjakkuus ole yksi merkki siitä, että abstraktin ajattelun jalo taito on ihan hyvissä kantimissa? Onko muuten perusteita väittää, että lapset olisivat nykyään merkittävästä parempia matematiikassa kuin sanotaan vaikka 80-luvulla? Miten lapsi on fiksu materiaalin suhteen?


oon vähän tsiigaillu miten tää on menny eteenpäin,ku tsiigaa menneisyyttä ja nykyhetkee ni voi aika helposti päätellä mitä seuraavaks lähiaikoina tapahtuu isommas mittasuhtees mut pitää unohtaa pikkuasiast,esim palapeli mis ei oo kuvaa ni on helpon alottaa reunoilta,otetaan selvää ääripäistä ja vastakohdista ja luetaan lehtiä ni kaikki hahmottuu jos osaa tulkita niit lausuntoja oikein ja erotella mitkä on hämäystä/salaliitto mikä sisimmässään ajaa jotai muuta minkä antaa ymmärtää/kertoo kansalle ja mikä ei,madrid on vain pieni juttu siit mitä kokonaisuudessa tapahtuu/tulee tapahtumaan



No kerropa nyt sitten mitä tapahtuu, kun noin hyvin kerran tiedät. Voidaan sitten vuoden päästä vaikka katsoa miten hyvä ennustaja olet.


antakaa se anteeks et kylvän tätä loppupelitekstii sinnesuntänne, tein asiasta oman topikin mutta eihän sellasista asioista saa olla erimieltä parempipalkkasten kanssa,pois vaan kaikki mikä koetaan uhkana



*nauru* No niin just. Aletaanko vertailla palkkakuitteja, niin nähdään kumpi meistä on sorrettu?

Edit: Mine puhu nyt parempi soomi

[muokattu 21.3.2004 12:44]

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Lucky-13th

Posts: 383

#63 • • Lucky-13th
vitut mitää planeettojen asennosta voi päätellä minuuttii mut jos on pitäny kirjaa satojen tai tuhansien vuosien ajan niitten asennoista jne ni kyllä sitten pitäis osata laskee sitä sun tätä,eikä pelkästään numeroita vaan kaikenlaista kemiaa/fysiikkaa mitä täl planeetal tapahtuu,osasko mayat?oon varma et osas ja mikään ei oo nii varmaa ku epävarma mut mistä horoskooppi lasketaan?varmasti kaikki semmoset horolehti horoskoopit on ihan horoille tarkotettu mutta pitäähän sitä laskee liikkeelle kaikkee kakkaa et kukaa ei uskois et on olemassa se yks oikee ja et se ois vaikee tunnistaa/löytää ja se oikee ei tarvii mitää mainoksii

ei siit mitää hyötyy oo et osaa kuvitella ajan 3d-spiraalipallona mut kysyinki et PYSTYTKÖ sä siihen?jos oon oikein lukenu viisaampien tekstejä oon käsittäny et mielikuvitus on hallusinogeeninen kokemus,eli meikä douppaa iha täysil ja oon ihan sekasin ja yhteistökyvytön ku oon nii hapois 247, eikö Albert Einsteinki julistanu mielikuvituksen tärkeyttä?ainii mut sehän oli vaa joku hullu..

lapsista..vittuku jotkut ei osaa lukee muutaku numeroit ja kirjaimii,tarkotin sillä että sen jälkeen ku lapset on tsiigaillu cartoon networkkii koko lyhyen kehittymis ajan ni mitä veikkaat osaako ne pitää enää hauskaa senjälkeen ku telkkari laitetaan kiinni,sit ku on kasvettu ni se hauska mitä tvst näky ni siiryy tosielämään elikkä ruvetaan taisteleen ja leikkimään sellasil asioil mitkä voi pilaa kaiken,en tarkottanu kirkossakäyntii sil henkisellä puolella vaan sitä että miten henkiset elämän taidot? siis esim suhteet kavereihin ja suhteiden luomisen taito,sekä kuinka selvitä ilman telkkarii ja pelejä

,fksu materiaalin suhteen,siis osaa käsitellä materiaalia oikein eikä pilaa sitä..

nyt kyl on sillee et jätkä näkee kokonaisuuden mut sit tsiigaat kummiski suurennuslasin kanssa ja etit jotai pikkuvirheitä ja vedät ne pikkuvirheet mitkä ei vaikuta itse pääasiaan mitenkään samaan mittakokoon ku se kokonaisuus ja yrität sillee tiputtaa kilpailiat,esimerkkejä pelkästään edellisestä: nykylapset on henkisesti tyhmiä -> menit heti liittämään sen kirkkoon ku kirjotin ”henkisesti” ja sit planeettakello
-> pitäis tsiigaa planeetoist tarkka työaika?! ei sillee et katotaan kerran taivaalle jne, vaan pitämällä pitkää kirjaa ja kirjottamalla kaavaa! sit et mä ennustaisin seuraavan vuoden tapahtumii*nauru* oon eläny tääl liian vähän aikaa et voisin ennustaa vuoden tarkkuudella mut sen tiiän et koht kaikki vastakohdat on savuttanu ääripäät ja jengi erottuu täysin toisistaan mut kummiski on yhtä, 2=1;) ja että jos joku taho rahottaa sodan kahta eri osapuolta ni mitä se tarkottaa? aika ovelaa salaliittoa!

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

Epailija

Posts: 5,636

#64 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Njah:
vitut mitää planeettojen asennosta voi päätellä minuuttii mut jos on pitäny kirjaa satojen tai tuhansien vuosien ajan niitten asennoista jne ni kyllä sitten pitäis osata laskee sitä sun tätä,eikä pelkästään numeroita vaan kaikenlaista kemiaa/fysiikkaa mitä täl planeetal tapahtuu,osasko mayat?oon varma et osas ja mikään ei oo nii varmaa ku epävarma mut mistä horoskooppi lasketaan?varmasti kaikki semmoset horolehti horoskoopit on ihan horoille tarkotettu mutta pitäähän sitä laskee liikkeelle kaikkee kakkaa et kukaa ei uskois et on olemassa se yks oikee ja et se ois vaikee tunnistaa/löytää ja se oikee ei tarvii mitää mainoksii



*nauru* No ei todellakaan pitäisi osata, eivätkä aivan varmasti osanneet. Ja ihan tiedoksi semmoinenkin asia, että ”ne kunnolla lasketut horoskoopit” eivät ole yhtään sen enempää todellisuuden kanssa tekemisissä kuin ”horoille” tarkoitetut horoskoopit.


ei siit mitää hyötyy oo et osaa kuvitella ajan 3d-spiraalipallona mut kysyinki et PYSTYTKÖ sä siihen?jos oon oikein lukenu viisaampien tekstejä oon käsittäny et mielikuvitus on hallusinogeeninen kokemus,eli meikä douppaa iha täysil ja oon ihan sekasin ja yhteistökyvytön ku oon nii hapois 247, eikö Albert Einsteinki julistanu mielikuvituksen tärkeyttä?ainii mut sehän oli vaa joku hullu..



No vaikeata se on, koska spiraali ja pallo ovat toisensa poissulkevia kuvioita. Sen kyllä huomaa, että sinä olet hieman sekaisin, mutta en siltikään menisi vertaamaan sinua Einsteiniin. Einstein oli kyllä omalaatuinen, mutta hulluksi häntä on turha lähteä leimaamaan. Mielikuvitus on kyllä hyvästä, mutta vain jos sitä pystyy älyllään hyödyntämään. Jos on vain mielikuvitusta, niin on yksi kylähullu muiden joukossa.


lapsista..vittuku jotkut ei osaa lukee muutaku numeroit ja kirjaimii,tarkotin sillä että sen jälkeen ku lapset on tsiigaillu cartoon networkkii koko lyhyen kehittymis ajan ni mitä veikkaat osaako ne pitää enää hauskaa senjälkeen ku telkkari laitetaan kiinni,sit ku on kasvettu ni se hauska mitä tvst näky ni siiryy tosielämään elikkä ruvetaan taisteleen ja leikkimään sellasil asioil mitkä voi pilaa kaiken,en tarkottanu kirkossakäyntii sil henkisellä puolella vaan sitä että miten henkiset elämän taidot? siis esim suhteet kavereihin ja suhteiden luomisen taito,sekä kuinka selvitä ilman telkkarii ja pelejä



Veikkaan, että osaavat piirtää vaikka mitä omasta mielestään hauskaa. Jos et sinä tajua taidetta, niin turha siitä on lapsia syyttää. Siinä olet oikeassa, että liiallinen tv:n ääressä istuminen saattaa vaikuttaa haittaavasti sosiaalisten taitojen kehittymiseen. Kyllä niitä sitten koulussa kuitenkin pääsee kehittämään ja onpahan kersoilla ainakin jotain yhteistä, kun jokainen tietää mitä Time Squadissa tapahtui eilen.


,fksu materiaalin suhteen,siis osaa käsitellä materiaalia oikein eikä pilaa sitä..



Miten tämä käytännössä sitten ilmenee? Lapset ovat hyviä puutöissä?


nyt kyl on sillee et jätkä näkee kokonaisuuden mut sit tsiigaat kummiski suurennuslasin kanssa ja etit jotai pikkuvirheitä ja vedät ne pikkuvirheet mitkä ei vaikuta itse pääasiaan mitenkään samaan mittakokoon ku se kokonaisuus ja yrität sillee tiputtaa kilpailiat,



Puutun hölynpölyyn, kun sellaista kohtaan. En muuten koe tätä minään kilpailuna.


esimerkkejä pelkästään edellisestä: nykylapset on henkisesti tyhmiä -> menit heti liittämään sen kirkkoon ku kirjotin ”henkisesti”



No henkisyys yleensä liitetään juuri uskonasioihin. Se, että et lukenut matematiikkaa henkisiin kykyihin, johti minut tuolle polulle.


ja sit planeettakello -> pitäis tsiigaa planeetoist tarkka työaika?! ei sillee et katotaan kerran taivaalle jne, vaan pitämällä pitkää kirjaa ja kirjottamalla kaavaa!



No itsepähän heittelet ilmaan väitteitä, joiden mukaan ”planeetat ovat paras kello”. Pihkat. Planeetat ja tähdet ovat hyvä juttu navigoinnissa ja suuripiirteisessä ajankohdan määrittelyssä. Ei niistä mitään arkielämään sopivia kaavoja kuitenkaan oikein voida päätellä.


sit et mä ennustaisin seuraavan vuoden tapahtumii*nauru* oon eläny tääl liian vähän aikaa et voisin ennustaa vuoden tarkkuudella mut sen tiiän et koht kaikki vastakohdat on savuttanu ääripäät ja jengi erottuu täysin toisistaan mut kummiski on yhtä, 2=1;) ja että jos joku taho rahottaa sodan kahta eri osapuolta ni mitä se tarkottaa? aika ovelaa salaliittoa!



Vastakohdat ovat saavuttaneet ääripäät? En usko, ellet anna kunnon esimerkkiä. Salaliittojenkaan nyt ei tarvitse olla edes ovelia toimiakseen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Lucky-13th

Posts: 383

#65 • • Lucky-13th
vitun jätkä mulla menee hermot,huumorimielessä kummiskin,horoskooppi,parempi ettei ees tiiä siit mitää ni ei voi tyrää sitä,se mikä tapahtuu ni nii pitääki käydä,hyvin tai huonosti ihan sama,ei pidä syyttää ketää ellei oo syytä,se on sitä tasapainoo mitä tarvitaan jottei synny toleranssii mihinkään mihin vois..

3dspiraalipallo:) voiskohan sitä verrata lankakerään tai sit mä oon ihan unes:)
oonko verrannu itteeni Einsteinii? se mitä sanoin mielikuvituksen tärkeydestä oli vaan siks siin et jos mä rupeisin kirjottaa sellast tekstii ku Albertit sukunimeen katsomatta tai oikeestaan mihinkään nimeen katsomatta,kunhan on vaan saanu suuria aikaan ni lukisitko ees kirjan takakannesta sisältöö,
mitä väität seuraavasta väitteestä, ”siellä missä on aartees ni siellä on myös sydämmes”

no planeetat on aina oikeessa,meijän kalenteri ei taida olla koska joudutaan pitämään karkauspäivä koska meijän kalenteri heittää 6h vuodessa

puutut hölynpölyyn,no tähän mennes oot puuttunu kaikkeen mitä kirjotan,onko kaikki mut tekstit hölynpölyä?tai oikeestaan mikä EI ole hölynpölyä? eks rupeekki pikkuhiljaa vituttaa*pahis**iloinen*

esimerkkejä vastakohtien siirtymistä ääripäihin ennenvanhaan kaikki oli samannäkösiä esim pukeutumis ja käytös, nyt on menty musiikin mukana tiettyihin lokeroihin esim kelaa kaks vastakohtaa ja ne ääripääteot mitä ne voi tehä,eikö tuu mitää mielee?
hyvät vastakohdat on uskovainen mummeli ja joku saatananpalvoja eks neki oo jo menny ääripäihin? mummeli jakaa kaupungilla lappuja mis lukee ”jeesus pelastaa”mitä muuta hyvää ja järkevää se vois tehä?
saatananpalvoja syö lapsia ja raiskaa ja uhraa eläimiä,mitä muuta pahempaa ja järjettömämpää se vois tehä?

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

Epailija

Posts: 5,636

#66 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Njah:
vitun jätkä mulla menee hermot,huumorimielessä kummiskin,



*nauru* No hyvä, ettei ihan otsa rypyssä vedetä.


horoskooppi,parempi ettei ees tiiä siit mitää ni ei voi tyrää sitä,se mikä tapahtuu ni nii pitääki käydä,hyvin tai huonosti ihan sama,ei pidä syyttää ketää ellei oo syytä,se on sitä tasapainoo mitä tarvitaan jottei synny toleranssii mihinkään mihin vois..



Pitää käydä? Minkä takia? Jos jokin asia tapahtuu, niin onko sillä kausaaliteettia suurempaa syytä, joka oikeuttaisi termin ”pitää” käytön? Ja jos jokin tapahtuu välttämättä, niin miten tämä asioista tietäminen sitä muuttaisi? Eikö asiasta tietäminen tällöin myös kuuluisi välttämättömien tapahtumien ketjuun? Mistä tasapainosta oikein puhut ja millä skaalalla? Arvotasapainosta? Energiatasapainosta?

Ja sitten päivän julistus: Horoskoopit eivät tarjoa tietoa, vaan tarinoita ja viihdettä.


3dspiraalipallo:) voiskohan sitä verrata lankakerään tai sit mä oon ihan unes:)
oonko verrannu itteeni Einsteinii? se mitä sanoin mielikuvituksen tärkeydestä oli vaan siks siin et jos mä rupeisin kirjottaa sellast tekstii ku Albertit sukunimeen katsomatta tai oikeestaan mihinkään nimeen katsomatta,kunhan on vaan saanu suuria aikaan ni lukisitko ees kirjan takakannesta sisältöö,



Et verrannut. Ylitulkitsin tekstiäsi. Jos sinä tulisit saavutuksillasi yhtä arvostetuksi kuin Einstein, niin saattaisin lukeakin. En tosin ole Einsteiniltakaan suoranaisesti mitään lukenut, mutta yhden E=mc^2:ta käsittelevän kirjan sentään (David Bodanis, E=mc^2).


mitä väität seuraavasta väitteestä, ”siellä missä on aartees ni siellä on myös sydämmes”



Väitän, että se on sanahelinää.


no planeetat on aina oikeessa,meijän kalenteri ei taida olla koska joudutaan pitämään karkauspäivä koska meijän kalenteri heittää 6h vuodessa



Oikeassa minkä suhteen? Eivät niidenkään radat mitään muuttumattomia ole. Tarkastelet planeettoja tarpeeksi kauan ja kaikki muuttuu. Heitto muuten kasvaa jatkuvasti, sillä Maan pyöriminen hidastuu eli vuorokausi pitenee. Ei ole käytännöllistä muuttaa vuorokauden pituutta sen mukaan, mitä se oikeasti on. Tämän takia meidän vuorokautemme ja Maan vuorokausi eivät mene ihan yksiin keskenään.


puutut hölynpölyyn,no tähän mennes oot puuttunu kaikkeen mitä kirjotan,onko kaikki mut tekstit hölynpölyä?tai oikeestaan mikä EI ole hölynpölyä? eks rupeekki pikkuhiljaa vituttaa*pahis**iloinen*



Ei todellakaan ala. Olen tällä hetkellä varsin pitkäpinnainen tällaisen keskustelun suhteen, vaikka olenkin kokenut monen kohdan olevan hölynpölyä. Kaiken muun hyvän lisäksi rönsyilevä ja heikosti jäsennelty tyylisi kirjoittaa lisää fiilistä siitä, että saat hirveästi ideoita, mutta et viitsi suodattaa niitä minkäänlaisen shit-filtterin läpi. On sekin tosin parempi, kuin olla saamatta ideoita.


esimerkkejä vastakohtien siirtymistä ääripäihin ennenvanhaan kaikki oli samannäkösiä esim pukeutumis ja käytös, nyt on menty musiikin mukana tiettyihin lokeroihin esim kelaa kaks vastakohtaa ja ne ääripääteot mitä ne voi tehä,eikö tuu mitää mielee?
hyvät vastakohdat on uskovainen mummeli ja joku saatananpalvoja eks neki oo jo menny ääripäihin? mummeli jakaa kaupungilla lappuja mis lukee ”jeesus pelastaa”mitä muuta hyvää ja järkevää se vois tehä?
saatananpalvoja syö lapsia ja raiskaa ja uhraa eläimiä,mitä muuta pahempaa ja järjettömämpää se vois tehä?



Kyllä ennen vanhaankin oli alakulttuureja ja valtavirrasta poikkeavia. Ne vain tuntuvat samalta sonnalta nykypäivästä tarkasteltuna. Parin kymmenen vuoden päästä hopparit ja polkkaajat saattavat tuntua ihan samalta sakilta.

En myöskään näe suurempaa muutosta noiden vastakohtien kanssa. Elämänsä uskolle omistaneita on ollut maailman sivu, oli uskossa kyse sitten jumalan- tai saatananpalvonnasta. Ja kyllä: Lapsia, eläimiä ja perustuslakia raiskaava ja kanoja uhraava saatananpalvojakin voi tehdä vielä vaikka mitä järjettömämpää; esimerkiksi ajella kaupungissa SUV:lla huvikseen, äänestää Annelia EU-politiikkaan tai kuunnella hidasta housea.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Lucky-13th

Posts: 383

#67 • • Lucky-13th

Epailija:
---
Njah:

Ja sitten päivän julistus: Horoskoopit eivät tarjoa tietoa, vaan tarinoita ja viihdettä.

sitä samaa ku horotki, mutta eikös alumperin ”horoskooppii” käytetty maanviljelyn raamattuna,tsekattii parhaat ajat jne,horojen tarina jatkuu ja on ennustettavissa puolen tunnin tarkkuudella mutta horoskooppi on jo laskettu loppuun tai ainaki melkein,luulisin nii, mut hei mikä kumoaa sen että planeettojen asemista voiski päätellä jotain tosi tärkeetä?

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

Karski

Posts: 6,049

#68 • • Karski Pomon kätyri

Njah:
nii, mut hei mikä kumoaa sen että planeettojen asemista voiski päätellä jotain tosi tärkeetä?




Tähän vois nyt sanoo sen verran
että todistustaakka on sillä joka
sanoo että planeettojen asemista
VOI päätellä jotain tärkeää. *justjoo*

Muuten me joudutaan kohta käsitteleen
muitakin sellasiakin teorioita joita
ei pysty osoittaan vääräks, jos kohta
ei oikeekskaan. Esimerkiks teoria
siitä että todellisuudessa meillä
ei oo vapaata tahtoa lainkaan vaan
se on vaan perspektiivistä johtuva
harha.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

hallucinogen

Posts: 8,190

#69 • • hallucinogen Edain
Tämäkin hivenen offtopic mutta kysytääs kuitenkin täällä. Mitäs ootte mieltä siitä, että Israel surmasi tänään aamulla sheikki Ahmed Yassinnin joka oli ääriliike Hamasin perustaja ja hengellinen johtaja?

Itse ihmettelen tavallaan miten iskua on tuomittu niin laajalti koska käsitääkseni hän on avoimesti kehoittanut surmaamaan Israelilaisia ja Hamas on terroristijärjestö. Tosin se, että oliko tuossa järkeä rauhan kannalta niin tuskin.
Ihmetystä aiheutti myös, että Jasser Arafat julisti kolmen päivän virallisen suruajan ja tällaiselle henkilölle... Ton jälkeen tekee mieli uskoa hivenen enemmän USA:n ja Israelin väitteet siitä, että Arafat itse tukee näitä järjestöjä.

Muita mielipiteitä ja keskustelua? *hymy*

[muokattu 22.3.2004 12:14]

--
pikku-*possu*

Karski

Posts: 6,049

#70 • • Karski Pomon kätyri

kuilu:
Hmmm. Esim niiden asennon. :D Tai et miten niiden radat muuttuu ? :DDD (aamuset just)

Perustelu on tällöin yhtä vahva kuin perusta, ja ollaan aikas lähellä niitä graniittisia totuuksia. Kysymykseen ”Mikä on käsi?”, voidaan vastata ”No esimerkiksi tämä on käsi.” (ellei ole orb)



No esimerkiks. Kyse olikin nyt siitä että
mitä muuta niistä liikkeistä voidaan päätellä
kuin sellaset asiat jotka on suorassa
syy-seuraussuhteessa noiden liikkeiden
kanssa, tai jotka itseasiassa ON just sitä
liikettä (esim. asento).

Aiemminhan siis Njah esitti ajatuksen, että
noiden planeettojen liikkeistä vois päätellä
jotain muutakin, ja yleensä tossa vaiheessa
olis kiva kuulla, että mitä ja miten
voidaan päätellä.


kuilu:
Jos teorian osoittaa vääräks tai oikeaks, se lakkaa olemasta teoria, ainakin sillä hetkellä?



Totta. Tarkoitin tuolla lähinnä sitä, että
jos teoriaa ei pysty mitenkään edes kokeileen
käytännössä, niin en nyt ainakaan
itse keksi, miksi ajatusrakennelman
pohtimista kannattaisi jatkaa, kun tässä kontekstissa
Njahin päämääränä käsittääkseni oli löytää
väline, jolla voi käytännössä ennustaa asioiden
tulevia olotiloja eikä vaan pyöritellä jotain
filosofista ajatusleikkiä.

[muokattu 22.3.2004 12:49]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Karski

Posts: 6,049

#71 • • Karski Pomon kätyri

kuilu:
---
Tres: Kyse olikin nyt siitä että
mitä muuta niistä liikkeistä voidaan päätellä
kuin sellaset asiat jotka on suorassa
syy-seuraussuhteessa noiden liikkeiden
kanssa, tai jotka itseasiassa ON just sitä
liikettä (esim. asento).
---

Vai oliko kyse siitä, että niistä ei voi päätella mitään ?



Tää kysymys kai kuuluis osoittaa Njahille? *ding*

kuilu:
Aiemminhan siis Njah esitti ajatuksen, että
noiden planeettojen liikkeistä vois päätellä
jotain muutakin, ja yleensä tossa vaiheessa
olis kiva kuulla, että mitä ja miten
voidaan päätellä.
---

kuilu:
Vaik Kuu ei oo planeetta, ni eiks sen vaikutuksist oo aika paljonki matskuu?



Kuu on muuten satelliitti eikä planeetta. *hih*
Mut esimerkiks sellanen juttu ku vuodenajat
liittyy kuulemma jotenki planeettojen liikkeisiin,
tai ainakin yhden Kyl mä nää perusvaikutukset
hanskaan mut edelleen siis alkuperäsenä pointtina oli, et
halusin tietää millasia ei-niin-ilmeisiä tai
ainakaan aiemmin yleisessä tiedossa olevia
(esim. peruskoulun oppimäärän perusteella)
vaikutuksia planeettojen liikkeillä Njahin mielestä
on.


kuilu:
Ennustaminen jo käsitteenä poistaa mahdollisuuden varmuudelle.



Joo, mutta tässäkin pointtini oli siinä, et
jos joku väittää kykenevänsä ennustaan
vaikkapa sun huomisten vaatteiden
värin mun tietokoneen kiintolevyn päästämien
äänten perusteella, niin haluaisin mielelläni kuulla
et millanen on tän ennustustavan sisäinen
logiikka. Ihan yleisestä mielenkiinnosta.


kuilu:
---
eikä vaan pyöritellä jotain
filosofista ajatusleikkiä.
---
:( Mä en leiki teijän kaa. Mä otan kaiken tosissaa, olisit nyt tyytyväinen. ;)



Mä oon tyytyväinen siihen että edes yks henkilö
jaksaa tarttua mun jokaiseen lauseeseen *sydän*

Mä käyn mielelläni filosofisia keskusteluita
vaikka siitä, miks mansikat ei VOIS olla
sinisiä (ja voihan ne olla!), mut nyt oli
kyse Njahin esittämästä väitteestä jolle
mä halusin perusteluita.

Tai itseasiassa alunperin kyse oli Madridin iskuista *nauru*

kuilu:
Ootsä Rotta?



Ei toimi noinpäin, mä en oo tiikeri :P

[muokattu 22.3.2004 14:05]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Karski

Posts: 6,049

#72 • • Karski Pomon kätyri

kuilu:
--
Ihan yleisestä mielenkiinnosta.
---
Tarkoittanet kuitenkin primaarisesti yksityisestä?



Omasta yleisestä mielenkiinnostani
lähes kaikkia näkemyksiä kohtaan, siks
mä tässä ^_^

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

-lera-

Posts: 394

#73 • • -lera-

hallucinogen:
Ymmärrän kyllä ihan hyvin miksi halutaan pitää minuutin hiljainen hetki. On tämä kuitenkin isoin Euroopassa tapahtunut itsemurhaisku sitten lockerbien..



No olihan Venäjälläkin tehty aika iso itsemurhaisku.. miks sillon ei pidetty mitään hiljasta hetkee?? sentään meijän naapurimaa... no joo.. *ding*

Epailija

Posts: 5,636

#74 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kuilu:
---
Epäilijä: Kyllä ennen vanhaankin oli alakulttuureja ja valtavirrasta poikkeavia. Ne vain tuntuvat samalta sonnalta nykypäivästä tarkasteltuna.
---
Mutta eikö tuossa ole ennemminkin silloin vika tarkastelukulmassa, eikä itse kohteessa ? Ne vain tuntuvat siltä?



Dear Mr. Kuilu (milloin viimeksi olet saanut vastineen, joka alkaa näin?)

Siksi siellä lukeekin ”ne vain tuntuvat samalta sonnalta”. Vika on kuin onkin tarkastelukulmassa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

Posts: 5,636

#75 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kuilu:
---
Epailija:Dear Mr. Kuilu (milloin viimeksi olet saanut vastineen, joka alkaa näin?)
---

ööö, en koskaan ? En o varma.



Arvelinkin sen olevan enemmän tai vähemmän tervetullutta vaihtelua.


---
Siksi siellä lukeekin ”ne vain tuntuvat samalta sonnalta”. Vika on kuin onkin tarkastelukulmassa.
---
Oisko tosta sitte johdettavissa että niitä on yhä olemassa? Että, ne eivät ole samaa sontaa, mitä tuolla nyt tarkoititkaan. Vika onkin vastaanottimessa, ei lähetyksessä?



Nyt menee kyllä hieman yli. En siis ymmärrä mitä et ymmärrä, koska nähdäkseni olemme asiasta samaa mieltä. Silloiset alakulttuurit ja ääripäät eivät mielestäni todellakaan olleet samaa sontaa, vaikka nykynäkökulmasta siltä saattaakin vaikuttaa (rumat vaatteet yhdistävät kaikkia?). En tiedä kuinka sitkeähenkisiä nuo alakulttuurit ovat, vai ovatko ”uudet” alakulttuurit vain vanhoista muokkautuneita alakulttuureja ja täten siis ”samaa sontaa”. Pointtinani nyt oli kuitenkin kritisoida sitä, että nykyisin ääripäät olisivat jotenkin saavuttaneet suurimman tasonsa ääripäisyydessään. Kyllä sitä ennenkin osattiin. Luulen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Lucky-13th

Posts: 383

#76 • • Lucky-13th

kuilu:
---
Tres: Kyse olikin nyt siitä että
mitä muuta niistä liikkeistä voidaan päätellä
kuin sellaset asiat jotka on suorassa
syy-seuraussuhteessa noiden liikkeiden
kanssa, tai jotka itseasiassa ON just sitä
liikettä (esim. asento).
---
Vai oliko kyse siitä, että niistä ei voi päätella mitään ?
---
Aiemminhan siis Njah esitti ajatuksen, että
noiden planeettojen liikkeistä vois päätellä
jotain muutakin, ja yleensä tossa vaiheessa
olis kiva kuulla, että mitä ja miten
voidaan päätellä.
---


avatkaa uni silmä ja katsokaa kokonaisuutta,miten helvetissä kaikki auringon pimennykset ja ja vuorovesi ennustetaan,kristallipallosta?onko millään avaruuden materiaalilla tai niiden sijainnilla mitään vaikutusta esim aivoissa tapahtuvaan kemiaan?jepjep,ja mähän en ees yritä ennustaa mitään,yritän päätellä menneiden ja nykyhetken tapahtumien perusteella lähitulevaisuutta isommas mittakaavas,yks pommi siellä täällä yks sota siellä täällä mutta se kokonaisuus on muuttumassa,juuri siihen mitä on ennustettu tuhansia vuosia sitten..millasii mielipiteitä teillä on mayojen kalenterista?

[muokattu 22.3.2004 17:41]

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

Karski

Posts: 6,049

#77 • • Karski Pomon kätyri

Njah:
avatkaa uni silmä ja katsokaa kokonaisuutta,miten helvetissä kaikki auringon pimennykset ja ja vuorovesi ennustetaan,kristallipallosta? onko millään avaruuden materiaalilla tai niiden sijainnilla mitään vaikutusta esim aivoissa tapahtuvaan kemiaan?



Kuka tässä nukkuu. *justjoo*

Mä oon spekuloinu näitä juttuja ihan
niinkuin sä nyt tässä, mut nyttemmin
mä oon kääntymässä seuraavin
perustein sille kannalle että muilla planeetoilla
on aika vähän suoranaista tekemistä
meidän aivokemiaan, tästä oli just vähän
aikaa sittten keskustelua täällä klubbarissakin,
mut et tainnu seurata. Esim. jonku jupiterin
vaikutus sun elimistöön noin vetovoima-
poliittiselta kannalta on huomattavasti pienempi
kuin sun vieressä seisovan ihmisen, eli
ihan käden ulottuvilta löytyy kohteita
jotka vaikuttaa moninkertasesti enemmän
sun aivokemiaan ja paljon suoremmalla
tavalla *vink*

Eipä silti, onhan se mahdollista et just se
jupiterin pikkuriikkinen vaikutus on se
mikä sit aiheuttaa lopullisen muutoksen
kyllin herkällä ihmisellä *justjoo*

Njah:
millasii mielipiteitä teillä on mayojen kalenterista?



No sanotaan näin, että mayat ja niiden
astrologia on sattumalta ollu mun pääasiallinen
harraste ja kiinnostuksen kohde vuosina
1995-2002, sittemmin oon ollu kiinnostunu
lähinnä niiden taiteesta, rituaaleista ja kulttuurista
(popol vuh rox), mut toki odotan mielenkiinnolla
mitä kosmista ilmiöö ne jäbät ennakoi vuodelle 2012. *piis*
En usko mihinkään isompaan mullistukseen,
mut ilmeisesti ainakin auringonpilkut korreloi
aika hyvin ton kalenterin kanssa, joten
auringon magneettikentässä tapahtuvat muutokset
on mun seurantalistalla ykkösenä.

Entä itse?

Ai niin, ja mayojen matemaattinen järjestelmä
oli kans kovassa huudossa sen jälkeen
ku oilin lukenu Arguellesin 'Mayojen perinnön'.
Suosittelen sullekin kun aihe tuntuu kiinnostavan *joo*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Lucky-13th

Posts: 383

#78 • • Lucky-13th

Tres:
---
[---
Njah:
millasii mielipiteitä teillä on mayojen kalenterista?

---


No sanotaan näin, että mayat ja niiden
astrologia on sattumalta ollu mun pääasiallinen
harraste ja kiinnostuksen kohde vuosina
1995-2002, sittemmin oon ollu kiinnostunu
lähinnä niiden taiteesta, rituaaleista ja kulttuurista
(popol vuh rox), mut toki odotan mielenkiinnolla
mitä kosmista ilmiöö ne jäbät ennakoi vuodelle 2012. *piis*
En usko mihinkään isompaan mullistukseen,
mut ilmeisesti ainakin auringonpilkut korreloi
aika hyvin ton kalenterin kanssa, joten
auringon magneettikentässä tapahtuvat muutokset
on mun seurantalistalla ykkösenä.

Entä itse?



Ai niin, ja mayojen matemaattinen järjestelmä
oli kans kovassa huudossa sen jälkeen
ku oilin lukenu Arguellesin 'Mayojen perinnön'.
Suosittelen sullekin kun aihe tuntuu kiinnostavan *joo*


no voi olla ettei me ees muisteta sen vaihtumisen jälkeen mitään,ja se mitä pahiten pelkään on se että se näkyy,paukkuu ja tuntuu,mä en viel osaa sanoo et mitä luulisin sillon tapahtuvan
voitko laittaa webbilinkki threadii joitain hyviä lähteitä mayojen astrologiasta,mitä ite veikkaat et vuonna 2012 tulee tapahtuun?

[muokattu 22.3.2004 21:44]

[muokattu 22.3.2004 21:45]

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

Karski

Posts: 6,049

#79 • • Karski Pomon kätyri

Njah:
voitko laittaa webbilinkki threadii joitain hyviä lähteitä mayojen astrologiasta



Netissä on aika vähän hyviä saitteja,
sen takia perusteinkin aikoinana ton
www.2012info.comin, joka nyttemmin
on jääny parin muuton jälkeen vähän
lapsipuolen asemaan *justjoo*
Tuota Arguellesin kirjaa suosittelen
ainakin, siinä on mayojen astrologia
ja matematiikka esitelty kattavasti,
ja vaikka itse vierastankin arguellesin
huuruisimpia visioita niin kaikesta
päätellen ne saattaavat teikäläiselle upota *nauru*

Njah:
mitä ite veikkaat et vuonna 2012 tulee tapahtuun?



Kuten jo tuossa aiemmin sanoin, niin
ainakin pienemmät 11-vuotiset syklit
ilmeisesti liittyvät jotenkin auringon
magneettikenttiin, sillä kalenteri korreloi
varsin tyydyttävällä tarkkuudella
mm. aurinkopilkkujen ilmestymistä.
Joten johonkin tämäntyyppiseen ilmiöön
se saattaisi liittyä.

Yksi mahdollisuus on, että vakavamminkin
otettavien astronomien (ei siis logien *vink*)
spekuloima auringon magneettisten napojen
muutos tapahtuisi seuraavan kerran 2012,
tätä on ilmeisesti tapahtunut aiemminkin,
samoin kuin maan magneettisten napojen
paikanvaihto.

Mitään lopullista tuskin tapahtuu, ottaen huomioon
että edellisen kerran isompi vastaava sykli
päättyi ja nykyinen alkoi n. 3500 eaa.

Mut nyt ollaan jo niiiiiin kaukana aiheesta
et laitan vaikka sulle privana jos löydän
jotain linkkejä *piis*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Epailija

Posts: 5,636

#80 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kuilu:
---
Epailija:Arvelinkin sen olevan enemmän tai vähemmän tervetullutta vaihtelua.
---
Pointtinani nyt oli kuitenkin kritisoida sitä, että nykyisin ääripäät olisivat jotenkin saavuttaneet suurimman tasonsa ääripäisyydessään. Kyllä sitä ennenkin osattiin. Luulen.
---
Osattiin. Kyllä mä ton tajusin, mut halusin tarkentaa, mistä se pulppus.



Loistavaa. Enää en ole hämmentynyt. Kiitoksia.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous