83-91 Rölli ja muut lastenlaulut, joita kuunneltiin aina kasetilta automatkoilla perheen kanssa. Kitaron Silkkitie oli myös kova juttu.
8-vuotiaana innostuin jostain syystä kovasti Mozartin ”Figaron häät” -oopperasta
(nykyisin en voi lähes sietää oopperaa).
91-92 Helen Hoffner (häneltä muistaakseni oli ensimmäinen itse ostamani äänite) ja Kaija Koo, meillä taisi koulussa olla joku hieno tanssi- ja lauluesityskin tosta ”Kuka keksi rakkauden”-biisistä.
93-95 Ace Of Base, Whighfield, M People, Pandora, ja MTV:tä tuijottelin.
95-98 12-14-vuotiaana tuli kuunneltua paljon klassista, ainakin Sibeliusta ja Bartókia, ja oikeastaan kaikkia levyjä, millä viulisti Pekka Kuusisto soitti (juuri se sama, joka soittaa myös RinneRadion viimeisimmällä levyllä) olin tuohon aikaan suuri fani
14-vuotiaana aloin kuunnella lisäksi kaikenlaisia hittiradioita ja Markus Partasen Jazofreniaa RadioMafiasta, tuolloin jazz-diggailuni jäivät kuitenkin lähinnä Trio Töykeisiin. Muita bändejä ja artisteja, mitä tuli kuuneltua olivat Robbie Williams, Sash! ja The Verve (jostain kumman syystä en kylläkään omista yhtään bändin levyä
).
Jossain vaiheessa olin myös innostunut MTV:n Dancefloorchartista.
99-00 Oikeastaan Jamiroquai ja ehkä U2 ovat ainoat, mitä tältä ajalta muistan, lukion alussa ei tosiaan tullut kuuneltua oikein mitään erityisesti.
01 Konemusadiggailuni alkoi Daft Punkin ”löytämisen” myötä, Dancemoblitea tuli usein kuunneltua radiosta. Airia ja Phoenixia kuuntelin myös, mulla oli joku ihme ”Ranska-vaihe” tuolloin.
02-03 Aloin kuunnella myös muita RadioMafian tanssiohjelmia ja Radio Helsinkiä. Housea edelleen, mutta myös mm. downtempoa, indie-poppia ja jotain tyyliin Radiohead ja The Flaming Lips (näitä kuuntelen edellenkin).
Viime vuonna vähitellen myös detroit-tekno (ja miksei muukin tekno), deep house ja elektro. Jazz alkoi myös maistua uudelleen.
04 Uusin ”löytöni” on ollut IDM, jotain Brothomstatesia ja Autechrea on viimeaikoina tullut kuunneltua paljon, kirjastosta lainasin myös viime viikolla joitain muita Warpin julkaisuja.
Saas nähdä mihin tää tästä vielä kehittyy, vai kehittyykö mihinkään.
edit: Piti vielä lisätä, että oikeastaan kuuntelen vieläkin lähes kaikkea vuodesta 99 eteenpäin mainittua, sitä ennen sitten vähän valikoivimmin.
[muokattu 17.3.2004 15:22]