kohteena barcelona

167 posts, 9 pages, 124,445 views

GERTY

Posts: 411

#141 • • GERTY
kantsii ehdottomasti tsegata sellanen hotelli kun Barcelo Raval, etenkin jos on menossa Sonariin, aika lähellä sit Sonar by day aluetta. Meitsin makuun =)

http://www.barceloraval.com/
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#142 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

Replying to kohteena barcelona:

Individual, 15.12.2007 10:43:
Levykauppoja?



pari vuotta myöhässä, mutta itelle sattu vastaan pari
aika jees levykauppaa:

cd.drome
calle de Valdonzella 3 (tai 5)

vaikka nimi onki cd.drome, ni löytyy paljon vinyyliä.. ja
enimmäkseen just konemusaa (house, tekno, jne).
enimmäkseen uudempaa tavaraa.


Tasmaniacs
carrer de Bonsuccess (plaza de Bonsuccess)

täältäkin löytyy paljon vinyyliä, mutta enimmäkseen second
hand -kamaa, sekä enemmän d&b:tä/hiphopia/jne ku teknoa
tai housea (vaikka löytyy sitäkin).

--
dasinoaisnvs

Laba

Posts: 25

#143 • • Laba
jos maanantaisin klubbailee, suosittelen club sala-apoloa, la ramblalla.
klubbailin pe-ma ja mielestäni toi nasty mondays oli ylivoimasesti paras. mahtavaa tykitystä electrohousesta teknoon.! bisse/tequila 3e.
Bedrock

Posts: 189

#144 • • Bedrock
13.-17.5. välinen aika olisi tarkoitus lomailla Barcelonassa. Onko ko. ajankohtana jotain erityistä nähtävää/ koettavaa tarjolla?

La Terazza taitaa olla vielä kiinni (?), joten mitäs muita clubeja, baareja, loungeja suosittelisitte? Viime bcn reissusta on aikaa jo 10 vuotta, joten paikat ovat varmasti siinä ajassa ehtineet muuttumaan. Hotelli on varattu Kataloonian aukion reunalta, joten kaikki suositeltavat ruokapaikat kiinnostavat myös.

Kaikki vinkin ja vihjeet otetaan vastaan.

--
Future Perfect

Meke

Posts: 2,083

#145 • • Meke GT Digital, BCN Records
Uteliaana kysyn että onko kukaan käynyt Activa bileissä Mataróssa joka on lähellä Barcelonaa ?
Näyttää olevan about 30km Barcelonasta.


Tuossa parit linkit jos kiinnostaa (musiikki bileissä on makina hardtrancea sekä myös kunnon hooceeta ja vanhoja reivi / hardtrance klasareita):
http://www.discoactiva.com/
http://www.facebook.com/pages/Mataro-Spain/Discoteca-Activa/130142019164

Ja tuolla ääntä ja kuvaa:

--
Ruboy Records, GT Digital, BCN Records, Burning Chrome Records, Sinthetic Digital, Electronica Exposed, Finrg Recordings, Audio Reanimation, Freeformaniacs, Ruffbeatz

Avatar
#146 • • Muussika Guest
Yay!

Barnaneitsyys lähtee aikast pian, härregyyd! Vaikia uskoa, että kesälomaan ei oo enää kauan. Pari viikkoa tulee sitten hilluttua kyseisessä kaupungissa, ja Sonareihin suunnataan myös. Innolla odotellaan ja tätä topikkia opiskelen antaumuksella kunhan kerkiän. :)

Täytyisi varmaankin herätellä henkiin tuota aloittamaani espanjankielen opiskelu -topikkiakin, olisi aika kivat tsänssit harjoittaa liiaksi unohtunutta espanjan kieli''taitoa'' reissussa. :)

Un poco de la cultura, un poco de la comida y un poco de la FIESTAAAAAAAAA! *sydän*
Bedrock

Posts: 189

#147 • • Bedrock

Replying to kohteena barcelona:

Bedrock, 3.5.2010 10:46:
13.-17.5. välinen aika olisi tarkoitus lomailla Barcelonassa. Onko ko. ajankohtana jotain erityistä nähtävää/ koettavaa tarjolla?

La Terazza taitaa olla vielä kiinni (?), joten mitäs muita clubeja, baareja, loungeja suosittelisitte? Viime bcn reissusta on aikaa jo 10 vuotta, joten paikat ovat varmasti siinä ajassa ehtineet muuttumaan. Hotelli on varattu Kataloonian aukion reunalta, joten kaikki suositeltavat ruokapaikat kiinnostavat myös.

Kaikki vinkin ja vihjeet otetaan vastaan.


Nostetaanpa tämä aihe takaisin ylös siinä toivossa, että joku jaksaisi vastailla *hymy*

--
Future Perfect

Avatar
#149 • • Muussika Guest
Hola!

Semmosta tuli mieleen, että mitähän hintaluokkaa mahtaa olla taksilla suhailu Barnassa? Päteeköhän tässäkin Espanjan kaupungissa sellainen nyrkkisääntö, että hinnasta kannattaa sopia etukäteen? Oon viimeksi käynyt Espanjassa yli 10 vuotta sitten, jolloin jo osasin puhua sen verran paikallista kieltä, että sovin hinnat aina etukäteen vanhempien puolesta. Tiedä sitten, onko meininki muuttunut.

Metroista luin, että kulkevat vain lauantain ja sunnuntain välisen yön taukoamatta, muutoin metroliikenne loppuu 00 tai 02 aikaan. Siksipä taksi saattaa välillä tulla kyseeseen.

Nyt vaan peukut pystyyn, että tulivuori ei aloita uutta näytöstä. Alkais meinaan pukata vähän matkakuumetta. :)
blastic

Posts: 930

#150 • • Edited blastic ballistic ballstick

Replying to kohteena barcelona:

Vampyrella, 17.5.2010 23:47:

Semmosta tuli mieleen, että mitähän hintaluokkaa mahtaa olla taksilla suhailu Barnassa? Päteeköhän tässäkin Espanjan kaupungissa sellainen nyrkkisääntö, että hinnasta kannattaa sopia etukäteen?



Kaipa tää on jo vanhentunutta tietoa. Kyllä niissä nykyään on mun tietääkseni ihan luotettavat mittarit eikä hinnan sopimiselle ole tarvetta. Ihan tarkkaa tietoa taksoista ei ole, mutta kolmisen vuotta sitten matka keskustasta (jostain La Ramblan lähistöltä) lentokentälle maksoi 20e.
Avatar
#151 • • Muussika Guest

Replying to kohteena barcelona:

blastic, 17.5.2010 23:58:

Kaipa tää on jo vanhentunutta tietoa. Kyllä niissä nykyään on mun tietääkseni ihan luotettavat mittarit eikä hinnan sopimiselle ole tarvetta. Ihan tarkkaa tietoa taksoista ei ole, mutta kolmisen vuotta sitten matka keskustasta (jostain La Ramblan lähistöltä) lentokentälle maksoi 20e.



Oki, kiits tiedosta!
Fakiiri

Posts: 462

#152 • • Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.

Replying to kohteena barcelona:

blastic, 17.5.2010 23:58:
---
Vampyrella, 17.5.2010 23:47:

Semmosta tuli mieleen, että mitähän hintaluokkaa mahtaa olla taksilla suhailu Barnassa? Päteeköhän tässäkin Espanjan kaupungissa sellainen nyrkkisääntö, että hinnasta kannattaa sopia etukäteen?

---


Kaipa tää on jo vanhentunutta tietoa. Kyllä niissä nykyään on mun tietääkseni ihan luotettavat mittarit eikä hinnan sopimiselle ole tarvetta. Ihan tarkkaa tietoa taksoista ei ole, mutta kolmisen vuotta sitten matka keskustasta (jostain La Ramblan lähistöltä) lentokentälle maksoi 20e.



Voi mennä lähemmäksi 30e kentältä. Kentän taksit kalliimpia.
Lentokenttäbussi (A1,A2) 7e ja vie El Corte Inglesin eteen (ihan ytimeen).
Viikolla taksilla suhailee 10-15min reissun bouth 5-6 eurolla, viikonloppusin jonkunnäköinen lisä taksassa.

Takseilla ei ole sitten yleensä vaihtorahaa juuri ollenkaan mukana, joten turha tarjota sitä 50Eur seteliä *hymy*

Taksilla aika turha reissata kun metrolinjoja on "riittävästi". 1 vyöhykkeen 10 matkan lipussa vaihtoaikaa tunti, jonka sisällä voi ottaa vaikka viisi eri metroa jos mieli tekee.
Viikolla Ma-To + Sunnuntait viimeinen metro lähtee linjan ensimmäiseltä asemalta klo 24 ja alkaa taas kulkea klo 5 aikoihin (eli asemasta riippuen saattaa keritä vielä 24 jälkeen metroon). Perjantaisin viimeinen 02 ja ensimmäinen 05.
Lauantaisin metro kulkee läpi yön.
http://www.tmb.cat/img/genplano.pdf

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.

trustus

Posts: 178

#153 • • Edited trustus
Suosittelee OpiumMar clubia rannassa http://www.opiummar.com/home.html...=)
keskiviikkona oli Armin Van Buuren ja tulevina taisi olla Steve Angello, Pete Tong & Sebastian Ingrosso ja liuta kovia nimiä:))


Suosittelee hotellia Confortel Barcelona, Llacunan ja Poblenoun asemat kävely matkan päässä (n. 5-10 min). Bogatelin rantaa kävelee myös n. 5-10min ja siellä mukavia teransseja illaksi.

Takseissa, teranssilla ja clubeilla käy kortit, myös vaihtorahaa saa takaisin.... Takseissa oli mittarit ja meidän yömatka clubilta hotellille maksoi 5€ ja risat... suht halpaa oli taksilla ajella...

Lentokenttä hotelli maksoi 37€, siinä mukana laukku ja kenttä lisä...
ReQ

Posts: 105

#154 • • ReQ The Strange Attractor
Mulla olis majoitusta tarjolla :)

En oikein keksinyt parempaakaan paikkaa viestille eli kategorisoidaan tämä nyt sitten vaikka "majoitusvinkiksi" että sopii topikkiin ;)

Olen asunut täällä reilut 4 vuotta ja olen joulun jälkeen lähdössä 2 kk:ksi reissaamaan Meksikoon, Guatemalaan etc. Yritän löytää jotakuta siksi aikaa vuokralle huoneeseeni josta en haluaisi luopua koska olen tyytyväinen kämppiksiini, hintaan ym.

Huone on exterior double keskustassa Rocafort-metron vieressä, löytyy tuplasänky, Ikean iso kirjoituspöytä ja nojatuoli, seinään upotettu vaatekomero, iso valoisa ikkuna kadulle. Hintaa 300e/kk sisältäen kaikki laskut (kaasu, vesi, sähkö, netti). Kämpässä kaikki tarvittava ja kivat kämppikset joiden kanssa voi opetella espanjaa.
Toisinsanottuna jollekin joka on tänne tulossa aidosti hyvä diili tohon hintaan luotettavalta jampalta (eli multa) 4v Barcelona-kokemuksella :D

Huone on tarjolla n. 30.12. - 28.2. Voin olla myös kiinnostunut jos joku haluaa vähän lyhyemmäksi aikaa (min. kk) jossa tapauksessa hinta per kk on tietysti hiukan enemmän (mun ainoa motiivi vuokrata siis on pitää tää huone sillä aikaa ku oon reissussa, koska olen erittäin tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen ja kämppiksiin, ja löytää joku joka maksais vuokraa sillä aikaa koska mun se pitää jokatapauksessa maksaa).

Yhteyttä voi ottaa vaikkapa täällä YV:llä ja voin laittaa myös kuvia ja lisätietoa kiinnostuneille, myös klubbailuvinkkejä saa kaupanpäälle ;)
EBunny

Posts: 7

#155 • • EBunny
Ensi kesäkuussa reissu luvassa, ja satumme paikalle juuri Sonarin aikaan, joten...

Onko käymisen arvoiset festit?
Kannattaako ottaa ihan koko festareiden ajan voimassaoleva lippu, vai vaan joku päivä-/yölippu? Tietysti ihan mikä itseään kiinnostaa, mutta oliko yön tarjonta esim. huonoa, että ei kannata yöstä mitään maksaa, taikka toistepäin? (omia mielipiteitä) Hyvää musiikkia siis menossa kuuntelemaan (elektronista, ymmärsin että se soi öisin) mutta tämä taiteellinen puoli kiinnostaa myös. Itse harkitsin pelkkää öiden ajan kestävää lippua, mutta jääkö silloin tämä taidepuoli vähemmälle?
Itse nettisivuilta löytyi (tai minä löysin.. tai jätin siis löytämättä) aika vähän infoa noin ylipäätään, joten olisin kiitollinen aiempien vuosien kävijöiden infoista :)
Avatar
#156 • • Muussika Guest

Replying to kohteena barcelona:

se labyrinttipuisto on KUSETUSTA. se on pieni ja helppo :(



Haha, onneks oon blondi, mulla meni ekat 20 min ku pyörin siinä lähtömetreillä ympyrää, eikä mun seuralainenkaan kyllä loistanut tässä hommassa. :D

Oh, kylläpä maittais taas yks Barnan matka, mut ehkis vois tänä kesänä suunnata uusille apajille. :)
Avatar
#157 • • Muussika Guest

Replying to kohteena barcelona:

Ensi kesäkuussa reissu luvassa, ja satumme paikalle juuri Sonarin aikaan, joten...

Onko käymisen arvoiset festit?
Kannattaako ottaa ihan koko festareiden ajan voimassaoleva lippu, vai vaan joku päivä-/yölippu? Tietysti ihan mikä itseään kiinnostaa, mutta oliko yön tarjonta esim. huonoa, että ei kannata yöstä mitään maksaa, taikka toistepäin? (omia mielipiteitä) Hyvää musiikkia siis menossa kuuntelemaan (elektronista, ymmärsin että se soi öisin) mutta tämä taiteellinen puoli kiinnostaa myös. Itse harkitsin pelkkää öiden ajan kestävää lippua, mutta jääkö silloin tämä taidepuoli vähemmälle?
Itse nettisivuilta löytyi (tai minä löysin.. tai jätin siis löytämättä) aika vähän infoa noin ylipäätään, joten olisin kiitollinen aiempien vuosien kävijöiden infoista :)



Suosittelen ostamaan yhen lipun päivälle ja yhen yölle. Ne on ku yö ja päivä meiningeiltään (heh heh :D), kantsii tsekata molemmat. Yöllä on enemmän clubbausmeininkiä, päivätapahtuma lähinnä tekonurtsilla hengailua juoma kädessä ja auringon alla jamittelua festarityyliin melko pienellä alueella. Päivätapahtumassa käytiin tsiigaamassa myös modernin taiteen näyttelyä, mutta muutoin oli taidetta kylliksi kun pohti ostaakko mojito vaiko estrella (paikallinen bisse). Yötapahtuman alue oli iso ja meininki kokemisen arvoinen. Ihmiset oli avoimia tekemään tuttavuutta, oli mukava tutustua moneen eri maan kansalaiseen.

Itellä ei kyllä enää puhti riittäis ostamaan koko tapahtuman ajalle lippua, en tajua miten ne hullut paikalliset jaksaa bilettää ton tapahtuman läpi yötä päivää. :D

Sonarin aikaan on myös kivoja klubeja muutoinkin, Razzmatazz oli kokemisen arvoinen (olikohan siellä nyt jotain 5 eri lavaa ja salia). Me tehtiin niin, että mentiin Sonarin päivätapahtuman jälkeen tsekkaamaan Razzmatazz (ja sen lähellä oleva örinähevibaari örinähevikeikkoineen, oli parhautta :D) ja sit toisena päivänä nukuttiin kunnes lähettiin Sonarin yötapahtumaan. Voi siis olla ihan kätsyä ostaa päivä- ja yöliput eri päiville, jos vaikka halajaa tsekata Barnan klubitarjontaa Sonareiden aikaan.
hemuz

Posts: 2,178

#158 • • hemuz kätevä emäntä
Reissu lähenee. Mondon opas luettu kannesta kanteen. Tarvii varmaan toisen matkan, kun niin mielenkiintoisia kohteita olis tarjolla. Aateltiin ostaa ne Barcelona cardit.
anqqa

Posts: 4,032

#159 • • anqqa tirehtööri

Replying to kohteena barcelona:

Reissu lähenee. Mondon opas luettu kannesta kanteen. Tarvii varmaan toisen matkan, kun niin mielenkiintoisia kohteita olis tarjolla. Aateltiin ostaa ne Barcelona cardit.



Me oltiin just viime viikko Barcelonassa, pärjäs mainiosti yhdellä 10-kerran metrolipulla koko viikon kun lähes kaikkialle tuli käveltyä (joskus ehkä turhanki innokkaasti). Toki jos käy paljon maksullisissa nähtävyyksissä niin sen kortin alet voi olla ihan jees, mutta ilmastakin nähtävää on viikoks helposti :)

Eka reissu ja luultavasti kans joutuu uudestaan käymään..

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

hemuz

Posts: 2,178

#160 • • hemuz kätevä emäntä

Replying to kohteena barcelona:



Me oltiin just viime viikko Barcelonassa, pärjäs mainiosti yhdellä 10-kerran metrolipulla koko viikon kun lähes kaikkialle tuli käveltyä (joskus ehkä turhanki innokkaasti). Toki jos käy paljon maksullisissa nähtävyyksissä niin sen kortin alet voi olla ihan jees, mutta ilmastakin nähtävää on viikoks helposti :)

Eka reissu ja luultavasti kans joutuu uudestaan käymään..



Niin toi on tietty toinen vaihtoehto.
Saahan sillä sitte ravintoloissa ja joissain kaupoissakin alennusta. :)