Ostetaan opiskelumotivaatiota

193 posts, 10 pages, 42,492 views

Tiah

#141 • • Tiah
mulle kans.. aamulla tuntuu ettei saa ylös itteä sängystä ja sieltä sängyn pohjalta löytää ittensä hyvin usein vielä päivälläkin sit:(

--
Turkkia käyttävät vaan kauniit eläimet ja rumat ihmiset

Miksan

#142 • • Miksan

Tiah, 20.9.2005 00:17:
mulle kans.. aamulla tuntuu ettei saa ylös itteä sängystä ja sieltä sängyn pohjalta löytää ittensä hyvin usein vielä päivälläkin sit:(

Jotenki kuulostaa tutulta*nauru*
Tiah

#143 • • Tiah
hitto,miksu,et kai sinäkin:D mä YRITÄN tsemppaa itteni huomenna kouluun,alkaa loppua poissaolo selitykset..

--
Turkkia käyttävät vaan kauniit eläimet ja rumat ihmiset

Miksan

#144 • • Miksan

Tiah, 20.9.2005 00:32:
hitto,miksu,et kai sinäkin:D mä YRITÄN tsemppaa itteni huomenna kouluun,alkaa loppua poissaolo selitykset..

Mun ei tarvi noita selitellä, se ehkä helpottaa liiaks sitä sänkyy jäämistä!
Fyrisch

#145 • • Fyrisch
Jos mä olisin muija nii pitäisin nyt hauskaa ja ettisin samal rikkaan miehen joka turvaa tulevaisuuden :D

Itellä lopahti motivaatio heti ku koulut alko, entinen luokanvalvoja joka huolehti mun kursseist sun muist koulu jutuist kuoli kesäl ja ei ehtiny ruksaa viimevuoden suoritettui kurssei pois.

Et nyt pitäs sit käydä viel vuos (viides vuos) kouluu ja viel maksaa siit kultaa! :E

Onneks saan tod.näkösesti ton hoidettuu oppisopimuksel 6 kuukaudes.
Lost-Soul

#146 • • Lost-Soul los pallos
lämmin sänky vs. kylmä ulkoilma

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

z

#147 • • z

Fyraett, 20.9.2005 04:14:
Jos mä olisin muija nii pitäisin nyt hauskaa ja ettisin samal rikkaan miehen joka turvaa tulevaisuuden :D

melkoinen luottamus 'rikkaisiin miehiin' *nauru*

Fyraett
entinen luokanvalvoja joka huolehti mun kursseist sun muist koulu jutuist kuoli kesäl ja ei ehtiny ruksaa viimevuoden suoritettui kurssei pois.

auts, pahoillani. varmaan sait kaikki suoritusmerkinnät kuitenkin hoidettua kuntoon muuta kautta(?)
Hansu

#148 • • Hansu
Aikoinaan gradua aloitellessa suurin kynnys oli ruveta kirjoittamaan. Oli helppoa tuudittaa itsensä siihen uskoon, että täytyy vielä etsiiä lisää materiaalia ja lukea vielä yksi juttu lisää, päivä toisensa jälkeen, ennen kuin voi alkaa kirjoittaa. Lopulta sitä materiaalia oli ihan takuulla tarpeeksi muttei riviäkään tekstiä. Aikani itsesäälissä ryvettyäni koin sitten jonkinlaisen pakon saneleman valaistuksen ja tajusin viimeinkin, että ainoa keino saada työ tehdyksi on vain yksinkertaisesti tehdä se. Ja hups, ensimmäisistä ja alkeellisista lauseista päästyäni kirjoittaminen toisinaan jopa vei mukanaan ja sai oikein varoa, ettei tule lörpöteltyä liikaa. Toisin sanoen, ei auta muu kuin sinnikkäästi puskea eteenpäin, niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, ja eräänä päivänä se tutkintotodistus onkin sitten takataskussa.

Toinen erittäin hyväksi koettu motivaattori on opintotuen loppuminen ;)
mekaanikko

#149 • • mekaanikko don selecta
Riittävän kauan kun on hakannut päätä seinään työelämässä ja palaa takaisin koulun penkille niin opiskelumotivaatio on kohdallaan. Myönnettäköön toki, että opiskelen muutenkin hieman poikkeuksellista alaa, tenttejä on koko opiskeluaikana yhden käden sormilla laskettava määrä eikä esseitäkään tarvitse sorvata juuri tuon enempää. Luentojakin on vähänlaisesti, suurin osa opiskelusta on itsenäistä käytännön tekemistä. Kyllä tuollakin omat inhokkikurssit löytyy, esim. itselläni rästissä oleva "Taiteellisen ilmaisun perusteet I" eli elävänmallinpiirustus joka ei voisi vähempää kiinnostaa mutta aika vähän näitä on.

Silti, väitän että paras motivaattori on se, kun miettii sitä että voisi yhtä hyvin istua cubiclessa näppistä takomassa jonkun täysin yhdentekevän duunin parissa päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen ilman mitään tulevaisuudennäkymiä. (Tosin, tämä taitaa olla se tulevaisuudennäkymä useimmille niillekin jotka koulun penkillä tällä hetkellä istuvat.. =)

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Blues

#150 • • Blues Koning van Afrika

mekaanikko, 20.9.2005 11:01:

Silti, väitän että paras motivaattori on se, kun miettii sitä että voisi yhtä hyvin istua cubiclessa näppistä takomassa jonkun täysin yhdentekevän duunin parissa päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen ilman mitään tulevaisuudennäkymiä. (Tosin, tämä taitaa olla se tulevaisuudennäkymä useimmille niillekin jotka koulun penkillä tällä hetkellä istuvat.. =)

Tuo motivoi aika tehokkasti. Tuli löydettyä sopiva työpaikka opintojen oheen joka pitää motivaation yllä ja tahdon valmistua *nauru*

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Kon-tiki

#151 • • Edited Kon-tiki The Unsinkable

mekaanikko

Puhutaanko täällä minusta! Terkkuja työpaikalta terv. maisteri!
Kon-tiki

#152 • • Kon-tiki The Unsinkable

miikkah, 20.9.2005 10:16:
---
Fyraett, 20.9.2005 04:14:

---

melkoinen luottamus 'rikkaisiin miehiin' *nauru*

Ei taida poika tietää, että rikkaat miehet ovat joko vanhoja tai rumia eli ei-kiinnostavia tai sitten rikkaita, nuoria ja komeita, eikä niitä silloin mikään pidättele vaan yhdessä naisessa. Joku on joskus väittänyt, että rikas mies on naisen paras henkivakuutus, mutta sehän on ihan bs:ää. Naisen paras henkivakuutus on oma riuska työnteko, vaikka työnkuva ei aina ihan päätä huimaisikaan t. kokemusta on. Toiseksi paras henkivakuutus on kypsä harkintakyky, ettei joudu töistä milloin milläkin syyllä lintsaavaksi yksinhuoltajaksi t. sivusta seurannut *justjoo*

Enkä ole lähipiirissäni kohdannut vielä yhtään miestä, jolle varakas nainen ei kelpaisi, jos hän on muuten siedettävä. Tasa-arvo on saapunut myös gold diggeröintiin.

Jottei menisi ihan ot:ksi, tiivistän: Käykää koulut. Tehkää töitä. Sitten ei aina tarvitse vinkua kuinka "paljon" bileliput maksavat.
Fyrisch

#153 • • Fyrisch

Fyraett :
entinen luokanvalvoja joka huolehti mun kursseist sun muist koulu jutuist kuoli kesäl ja ei ehtiny ruksaa viimevuoden suoritettui kurssei pois.
-
miikkah :
auts, pahoillani. varmaan sait kaikki suoritusmerkinnät kuitenkin hoidettua kuntoon muuta kautta(?)

En saanu, pidettii kokous koulus kyseisest asiast jonne osallistu rehtori ja kursseista vastaava,

Siinä sitten nosteltii olkapäitä todeten että 'ei voi mitää'

Fyraett :
-
miikkah : melkoinen luottamus 'rikkaisiin miehiin' *nauru*
-
Kon-tiki :
Ei taida poika tietää, että rikkaat miehet ovat joko vanhoja tai rumia eli ei-kiinnostavia tai sitten rikkaita, nuoria ja komeita, eikä niitä silloin mikään pidättele vaan yhdessä naisessa.
Enkä ole lähipiirissäni kohdannut vielä yhtään miestä, jolle varakas nainen ei kelpaisi, jos hän on muuten siedettävä. Tasa-arvo on saapunut myös gold diggeröintiin.

Jos ne on vanhoi ja rumii, nii sit ne kuolee koht ja sit perii miljoonii..

Ja jos on nuori fruitcake ja on massii ja tykkää tapailla muita naisii, nii sit pitää vaa koittaa kestää muijana olemist ja ehkä ite tehä samoin ku toi jätkä.

Tähän hätään tiedän yhen perheen jossa näin käynyt, elävät valheissa ja käyvät vierais molemmat, mut kyl ne perhettä silti pyörittää onnellisina :D
Juhgu

#154 • • Juhgu Virnistelijä
En sitten päässyt ajoissa sängystä ylös. Nyt viduddaa.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

patient

#155 • • patient
Täytyy myöntää, että on opiskelumotivaatio täältäkin hukassa välillä. Vaikka ala sinänsä on tosi kiinnostava ja on tehty hirmuinen työ, että opiskelemaan on ylipäänsä päästy, niin itse opiskelun yksipuolisuus puistattaa aina tasaisin väliajoin. Jopa luennoilla istuminen ja niihin liittyvä sosiaalinen kanssakäyminen tuntuu varsinaiselta herkulta siinä vaiheessa, kun on viimeiset kaksi viikkoa homehtunut järjettömän kirjapinon kanssa ummehtuneessa kirjastossa jotain jumalattoman huonosti muotoiltuja lakipykäliä tahkoten.

Lisäksi intoa syö vähän se, että kun kyseessä on yleistutkinto, niin joutuu opiskelemaan yllättävän paljon sellaistakin, mikä ei ihan hirveästi nappaa (yöh, perhe- ja jäämistöoikeus, brrrh!) Toi lienee tosin aika yleinen ongelma muutenkin... Mutta joo, enpä silti vaihtaisi. :) Lähinnä kaipaisin opiskeluun vähän monipuolisuutta (esim. enemmän kirjallisia töitä tms.) ja itselleni vähäsen lisää itsekuria. :D
MetsänHenki

#156 • • MetsänHenki Teknokissat Ry
joo mulle kans pari kiloo *eikä**toktok*
Kon-tiki

#157 • • Kon-tiki The Unsinkable

Ciraf©, 20.9.2005 11:54:
---
Toiseksi paras henkivakuutus on kypsä harkintakyky, ettei joudu töistä milloin milläkin syyllä lintsaavaksi yksinhuoltajaksi t. sivusta seurannut *justjoo*
---

? Aika rankka väite, mutta tääkin on ihan bs:ää. T:Kokemusta on

Se että sä tai joku muu tuntemasi yh ei lintsaa ei tarkoita, etten mä olisi nähnyt niitä jotka todellakin lintsaavat. Mutjoo, menee ot:ksi...
äm

#158 • • äm
Suurinta päänvaivaa mulle tuottaa nää koulun opinnäytetyöohjeet.
Viimeisimpänä ongelmana kohtasin tämän: "uusi pääluku alkaa aina uudelta sivulta".
Hitto, mullahan on kohta miljoona sivua opinnäytetyötä, koska lähes kaikki juttuni on uusia päälukuja!

T:nimim. tarttis vissiin tehrä jotain asialle.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

SyndroDome

#159 • • SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri
Mä voisin kanssa ostaa muutaman vuoden sitä opiskelu motivaatiota... Mistäköhän sitä saisi? *täh* Paljon maksaa?? *pökr*

No joo, nää taitaa kuitenkin olla niitä asioita mitä ei rahalla saa *joo*

Vai oonko väärässä?*vink*

--
Life is full of choises.

tvf

#160 • • tvf
Tosiaan mistä sitä saa ja paljonko maksaa? Jos joku tietää niin kertokoon heti! *grr*