Epailija, 1.12.2005 00:13:
---
Nauskiss, 30.11.2005 18:49:
Jaa, no mun mielestä kyse oli tahallisilla valheilla simputtamisesta [kuten olen jo lukuisia kertoja sanonut] ja mielestäni simputtaja saa toiminnastaan nautintoa [mitäpä muutakaan?] ja simputtaminen on mielestäni alistamiseen rinnastettavaa toimintaa -> sadismia.
---
Ai nyt simputtamiseenkin liittyy mielestäsi nautinto? Kauanko tätäkin toteamusta saatiin odotella?
Siihen asti, että olen pikkuhiljaa aikeissa lopetella ´keskusteluamme´.
Mun toimintamallihan on tähän asti vallitsevasti ollut todistelun ja puolustautumisen välttely.
Sulle [muttei välttämättä kaikille muille] yhteys on hassu, koska sun mielestä kyse ei välttämättä ollut simputtamisesta, eikä sinun mielestäsi simputtamisesta saa välttämättä nautintoa.
---
Olisit päässyt huomattavasti vähemmällä tässä threadissa, jos olisit heti alussa älynnyt lähteä perustelemaan kantaasi tällä tavalla. Näiden sanojen valossa termin valinta tuntuu vähemmän hassulta, vaikka en itse sitä tässä yhteydessä olisikaan käyttänyt.
Ei mulla ollut alun perin
mitään halua perustella kantaani tai todistella tietämystäni, koska se on just sitä, mitä sä ihmisiltä odotat - ja jos et sitä saa, niin alat haukkua tyhmäksi. Kuten jo jossain vaiheessa kerroinkin,
toivoin, että olisit mennyt noissa syytöksissäsi tällä kertaa pidemmälle kuin yleensä.
Tässä asiassa mun näkemys eroaa sun näkemyksestä, eikä tule muuttumaan, vaan pysy tämänkaltaisena:
---
Tällaiset ehdottomat ennakkoasenteet kuuluvat uhmaikään. Kypsempää olisi olla valmis muuttamaan mielipidettä, jos siihen tulee aihetta.
Aika neutraalia ehdottomuutta minulta verrattuna sun kielikuviin: "Tätä tulen takomaan päähäsi niin kauan, että se uppoaa... Tässä vaiheessa jo simpanssikin olisi oppinut kielen ja sisäistänyt sen jne."
Miksi sulle olisi niin tärkeää, että me kaksi tulkitaan joku asia täysin samalla tavalla?
---
Oletatko sen olevan tärkeää, koska käytän näin paljon sanoja asioista kiistelyyn? Ei se ole.
Hyvä.
Sun tapa lähestyä mua [ja monia muita ihmisiä] on sellainen, että sen voi helposti tulkita "lisäselvitysten tivaamiseksi". Jos niitä ei sinulle syystä tahi toisesta halua antaa, jatkat ´hyökkäyksesi´ kohteena olevan ihmisen tyhmäksi ja tietämättömäksi syyttelyä vaikka maailman loppuun asti.
---
Ettet vaan nyt taas hieman liioittelisi?
Joo, liioittelen.
Olen jo aikoja sitten [ennen tätä keskustelua] ns. kypsynyt tapaasi esiintyä.
Silloinkin kun sorrun toisia mollaamaan, lopetan sen yleensä siinä vaiheessa kun tähän lakataan antamasta aihetta. Koetko esimerkiksi, että olen tässä threadissa aiheetta moittinut keskustelu- ja argumentaatiotaitoasi kehnoksi?
No niin; nyt kerroit ihan omin sanoin ydinkohdan siitä, mistä en keskustelutyylissäsi pidä. Sä lähtökohtaisesti oletat ja ilmoittelet ihmisille, että oletpas tyhmä ja sitten odotat toisen puolustelevan ja todistelevan sulle jotain... Mun mielestä sääli, että jotkut ihmiset lähtevät hanakasti tuollaiseen leikkiin mukaan
sinun ehdoillasi eli argumentoimalla järkevästi.
Sä oot tähän mennessä aloittanut JOKAISEN keskustelusi minun kanssani lähtöasetelmalla:
"Ei pidä paikkaansa", "Tuo on sitä naisen logiikkaa", "Et tiennyt kuin yhden asian",
"Käytät sanaa väärin", "Tarkoitit oikeasti tätä", yms. hyökkäävillä väitteillä.
---
Jokaisen... kolmesta? SPR, sinkkuluukku ja tämä. Onko muka muita? Sinkkuluukussa moitin käytöstapojasi (enkä ollut ainoa), täällä huvittuneena kuittailin naisten logiikasta ja SPR-topikissa... En jaksa edes muistaa. Voin tarkistaa sen kohta, mutta sanoisin, että liioittelet jälleen.
Niin, melko varmasti liioittelen jonkin verran. Mun mielestä meidän ihan ekasta kohtaamisesta täällä [siitä on aikaa, mulla tuolloin eri nicki] jäi sen verran paha maku [vaikka oltiinkin tuolloin aika samaa mieltä keskustelun aiheena olleesta asiasta], että olen sen jälkeen huolellisesti välttänyt aiheita, joissa sinä olet aktiivisena keskustelijana, ihan riippumatta siitä, olisivatko nuo aiheet muuten minua ehkä kiinnostaneetkin. Samaten ei tulisi mieleenkään
koskaan quotata sua.
Mä oonkin sittemmin ollut enimmäkseen ärtynyt siitä, miten puhut muille. Sun lähestymiskulma muihin on
usein sellainen, että yrität laittaa muut todistelemaan ja puolustautumaan. Jos he eivät sitä tee, he ovat sinun mielestäsi vähintään tyhmiä ja ehkä jopa jotain pahempaakin, etkä kaihda ilmoittaa sitä.
Ok, tuota sinkkuluukkuhommaa en laske miksikään, se ei ärsyttänyt mua yhtään, koska et ilmoittanut olevasi oikeassa ja minä väärässä tms.
Kun mä en halua puolustautua todistelemalla mitään, sä pidät sitä vääjäämättömänä merkkinä mun tyhmyydestä/ tietämättömyydestä/ ymmärtämättömyydestä jne.
---
Olet tosiaan enemmän puolustautunut väistelemällä kysymyksiä, vähättelemällä ja marttyyriksi heittäytymällä.
Erittäin totta nuo boldatut kohdat.
Marttyyriuteen ajatuksena taas sisältyy jonkinlainen kärsimys. Tästä ´keskustelusta´mä en oo kuitenkaan kärsinyt. Mua ärsyttää nyt huomattavasti vähemmän kuin ennen sinun persoonasi.
Mistä itse pitäisit noita merkkinä? Säkenöivästä älystä?
Pidän niitä merkkeinä strategiastani, joka taas johtuu kypsyneisyydestäni. Kaikkein vähiten olen halunnut antaa sinulle arvostamiasi asioita. [Luulen, että arvostat mm. älyä - miksi muuten määrittelisit muita ihmisiä tyhmiksi?]
Mun mielestä ei ole miellyttävää, että quottaat mua, kun sanomistesi motiivi käsittääkseni on aina osoittaa minulle ja muille, että pidät mua tyhmänä ja/tai tietämättömän sen ja sen asian suhteen.
---
Motiivini on osoittaa puutteet puheissasi.
Aivan varmasti.
Sähän se tiedät miten maailma makaa, ja olet siksi luontevasti oikeutettu ´valistamaan´ siitä muita.
Siksi toivon, että veisit nuo väitteesi nyt kerrankin niin pitkälle, että toista kertaa ei enää tulisi. Tee siitä kerralla niin selvää sekä itsellesi, että muille, ettei sun tarvitse roikkua mun perässä enää yhdessäkään toisessa keskustelussa.
---
Hirveästi tässä on jo tullutkin roikuttua, kun olen tainnut niinkin montaa kolmea viestiäsi alunperin kommentoinut ja mitä niitä seuranneisin vääntöihin tulee, niin tämänkertainen on vieläpä omaa aikaansaannostasi. Voit olla ihan varma siitä, että en tule välttelemään viestiesi kommentointia tulevaisuudessa.
Boldattu kohta pitää erinomaisen hyvin paikkaansa.
Sun ja mun keskustelutyyli ovat erilaisia. Mä en oma-aloitteisesti quottaile ihmisiä syytellen heitä tyhmiksi/tietämättömiksi, enkä muutenkaan julista täällä kuka on mielestäni tyhmä/tietämätön ja kuka ei [sähän teet sitäkin, etkä siis vain ja ainoastaan minua koskien].
---
Jos et noista viesteistä ole muuta kuin syyttelyä löytänyt, niin minusta se on vain merkki siitä, että syytökset ovat olleet oikeutettuja. Ei myöskään pidä paikkaansa, että lähtisin säännönmukaisesti syyttelemään ihmisiä tyhmiksi tahi tietämättömiksi. Niihin vihjailuihin ja syytöksiin, mitä tähän threadiin olen laittanut, olet ihan itse antanut aihetta.
Ketkä kaikki olen tässä forumissa sitten julistanut (sinun lisäksesi, tietenkin) tyhmäksi tai tietämättömäksi? Jos tarvitset apua, niin ainakin jplassilasta (joka tosin ei ole edes palstan varsinainen aktiivi, vaan jäi lyhytaikaiseksi vierailijaksi - kommentit tuli sanottua pitkälti toiselta forumilta olevien aikaisempien kokemusten perusteella) ja mkuismasta on todennäköisesti tullut sanottua aika pahasti. mkuisman tapauksessa söin ilomielin sanojani, kun arvioni osoittautui virheelliseksi ja vaikka nähtävästi vieläkin löytyy aiheita, joissa on vaikea löytää yhteistä säveltä, en ole menettänyt toivoa sellaisen löytymisen suhteen - mkuisman keskustelijantaidoissa kun ei ole mitään suurempaa vikaa.
Vielä yksi esimerkki voisi olla onomatopoeia, jolle on myös tullut puhuttua vähemmän kohteliaaseen sävyyn, mikä taasen on johtunut lähinnä näkemyseroista. Hänen keskustelijantaitojaan on mm. sivusta seuraamalla oppinut arvostamaan ja tämä onkin suurin ero sinun ja näiden muiden välillä.
No, siinähän noita esimerkkejä tulikin.
Mulle riittää antipatian aiheeksi, että olet julkisesti määritellyt muutaman ihmisen tyhmäksi ja/tai muuksi vielä pahemmaksi.
Mä en varmasti opi pitämään sun tyyliä arvossa - siksi aivan varmasti vähättelen sinua henkilökohtaisena keskusteluseurana jatkossakin. Saatat siis juuttua mun kanssa aivan samankaltaiseen suohon kuin nytkin, jos vielä quottailet minua vastaavanlaisella asenteella, kuin tähänkin asti.
---
Ei millään pahalla, mutta minun nähdäkseni sinulla ei ole eväitä vähätellä kovinkaan montaa tällä forumilla kirjoittelevaa henkilöä. Asennetta tulee sen mukaan, mihin itse annat aihetta.
Miksi ihmeessä vähättelisin muita kuin sinua?
Sinun vähättelemisesikään ei johdu siitä, että pitäisin sua tyhmänä, vaan tavastasi lähestyä ja määritellä ihmisiä. Enkä aktiivisesti vähättele sua, ellet kommentoi jotakin sanomaani. [Enkä edes silloin ole aikaisemmin lähtenyt näin mittavaan operaatioon. Riippuu mun voimista ja vapaa-ajan määrästä, lähdenkö vastaavaan jatkossa.]