Ibiza

1,979 posts, 99 pages, 1,285,992 views

Roope Ankka

Posts: 343

#1541 • • Roope Ankka
Paljonko Mastercard muuten vetää välistä nostaessa rahaa?
Muistan joskus nostaneeni Visalla testiksi ja se veti jonkun 5 % tms., kun Electronilla summa on muistaakseni 1 %. Minulla on ollut ongelmia rahannostamisessa ainoastaan Nepalissa, sielläkin onnistui jonkun 7-8 automaatin jälkeen. En tiedä oliko Kathmandun pääkadulla vaikutusta asiaan eli oliko vain muutama automaatti, josta se onnistui. Tuo Nepal oli aika paha rasti, sillä automaatit velottivat nostosta ja palautti sitten summan takaisin tilille. En tiedä kestikö palautuksessa kauan, sillä tilillä oli onneksi sen verran rahaa, että se kesti noiden muiden automaattien kokeilut.
Syce

Posts: 1,649

#1542 • • Edited Syce
Itselä oli vaikuuksia nostaa rahaa automaateista. Sitten kun "toimiva" löytyi niin nostinkin kaiken mitä sain =D oli siinä kyl hieman etsimistäkin

edit. siis korttina visa
Teknoises

Posts: 142

#1543 • • Teknoises
Olen käyny Ibizalla parisen kertaa, heinäkuussa 2004 ja toukokuussa 2006. :)

Ihan hyvä meininkihän siellä on. Ihmiset mukavii, bileet hyviä ym.

Suosittelen *vink*
Kon-tiki

Posts: 1,936

#1544 • • Kon-tiki The Unsinkable
Tän viikon uudessa Anna-lehdessä (jonka kannessa on Idols Nina Tapio) on 3 sivun juttu Ibizasta otsikolla "Hidasta tahtia Ibizalla". Suunnattu selvästi keski-ikäisille lukijoille, joten Dalt Vilan ruokaravintolat ja daytime clubbingin kielto on mainittu. Salinasin chillimeininkiä, joka sinänsä olisi sopinut juttuun, ei ole mutta ehkä se ranta ei noin muuten olekaan ihan jokaisen keskiverto virkanaisen mesta. Kuvat on ihania ja tekstistä selviää, että Aurinkomatkat ei ensi kesänä enää mene Ibizalle!
Roope Ankka

Posts: 343

#1545 • • Roope Ankka
Easyjetin e-uutiskirje tuli sähköpostiluukkuun tuossa viikko sitten ja matkat Ibizalle ovat varattavissa. Syyskuun lopun parhaat paluut tosin olivat menneet jo siinä vaiheessa, kun pääsin apajille.
Ryanairilta lähtee parempaan hintaan Stansteadille ja nekin ovat näemmä jo varattavissa.
pimu

Posts: 10

#1546 • • pimu
Heissan.

En ole klubittaja, vaan googlettamalla Ibizaa löysin tieni tänne palstalle, ja kaikki 78 sivua "asiaa" on tullut luettua, ja valtavasti olen saanut tietoa :)

Eli Ibizalle en ole menossa klubeja katsastamaan, vaan koska pidän paikasta valtavasti. Haasteena on ollut saada matka sinne kohtuu hintaan, ja varsinkin kun olen yksin menossa elokuussa.

En jäänyt odottelemaan mahdollisia TakeOffin matkoja, jos ne kumminkin sitten ovat San Antonioon, sinne en toista kertaa mene (edellinen kerta 1992). Eli kohtuu seniori olen enkä etsi saarelta bileitä vaan vain lomaa kauniissa ympäristössä.

Käytin noin viikon lentojen ja hotellin etsintään Ibiza Townista, eikä vaihtoehtoja siis paljon ollut, jos en haluaisi tuhansia matkaan laittaa... joten Air Berlinillä ja yksillä vaihdoilla sain Talamancalta viikon alle 900e. Kova hinta ja maksettu jo, mutta vastaisuuden varalle (mikäli kukaan matkatoimisto ei edelleenkään Suomesta sinne tule matkoja tekemään), olisi mukava kuulla mahdollisista edullisemmistakin vaihtoehdoista. Ei mulle lauttamatkoja tms., vaan vinkkejä joistain keskustan hotelleista joista saattaisi halvemmallakin päästä.

Tosin yks hotelli keskustassa oli edullisempi, mutta hotellin taso, rannan puute, vaatimaton aamupala, huonot kommentit paikasta sai mut ottamaan hiukan kalliiman hotellin.

Olen tuolla ollut myös 1984, silloin Figuretasilla, sinne olisin nytkin halunnut. Mutta kun katsoin hotellihuoneiden hintaa + lennot joltain, hinta olisi tullut vieläkin useita satoja kalliimmaksi.

Joten jos joku osaa mitä tahnsa lisätietoa/vinkkejä antaa, olisin hyvinkin iloinen!
Roope Ankka

Posts: 343

#1547 • • Roope Ankka
Moi,

tuo yhtälö elokuu-yksin-Ibiza Town on aina kallis. Veikkaisin tuollaista 60€ per yö hotellista halvimmillaan ja tuskin tuossa paljoa pystyt säästämään. Eniten säästäisit lennoissa ottamalla Ryanairilla tai Easyjetillä tai Clickairilla lennot. Itse otin Ryanairilla Milanoon paluun Ibizalta pelkillä käsimatkatavaroilla 23€. Lennot pitäisi saada tuolla metodilla alle 120€, jos päivillä ei ole väliä. Eli 7*60+120=540€.

Ainoa tapa saada päivähintaa alemmaksi on San Antonio tai kuukaudeksi vuokrattu asunto Ibiza Townista (en ole ikinä tehnyt ja niin paljoa intoa ei ole että kuukauden olisin, mutta veikkaisin, että jollakin 600-700 eurolla voisi kuukauden saada halvimmillaan).
workunit

Posts: 261

#1548 • • Edited workunit Hymyilevä kukkakeppi
jos tuonne saarelle meinaa lähteä ensi kesänä, niin joko nyt alkaa olla korkea aika alkaa etsimään lento+majoitus heinäkuulle, vai joko sitä on "vain hieman" myöhässä?

Edittiä:
Lentoja näytti löytyvän ja mielestäni ihan kohtuuhintaisia, tosin menemisen vaiva ja vaihdot eivät kiinnostaisi valtavasti. Hotelleja en sitten vielä katsellutkaan, olisi niin loistavaa, kun olisi joku parempi ajatus tuolla olemisen ajankohdasta kuin "heinäkuu".
pimu

Posts: 10

#1549 • • pimu
Kiitti Roope vastauksesta.

Mä olen yrittänyt (nyt näin matkan maksamisen jälkeenkin) katsoa noiden hotellien hintoja, ja oisko alhaisin hinta sinkkuhuoneelle elokussa ollut jotain 120e luokkaa, yleensä tuollaiset 160e. Halvemmalla en elokuusta ole löytänyt, ja nimenomaan tuolta alueelta, ja edes jonkin verran tasoa hotellissa (kaksi tähteä riittää kyllä mulle). Mutta siis lukemattomien hotellien hintoja olen tsekannut, ja tällä hetkellä saa vielä ens vuodeksi tämän vuoden hinnalla, mutta yhtään järkevää vaihtoehtoa ei ole tullut eteen (onneksi kun olen matkani jo maksanut).

Pelkät käsitavarat ei mulle riitä... joten tuollaisiakaan etuja en pysty hyödyntämään. Halvimmat pelkät lennot jotka tuonne löysin matkan ajankohtana oli n. 223e, ja siihen listahinta huoneestani teki saman siis kuin nyt olen maksanutkin.

Mulla oli kuukauden haarukka, heinäkuun puolestä välistä elokuun puoleenväliin, jolta lentoja + huonetta etsin. ja kumma kyllä nuo edullisimmat vaihtoehdot oli just silloin kun mulle oli paras lähteäkin! Tai oli niitä edullisia hintoja siellä täällä, mutta mun toivomus oli 8.8. ja se olikin edullinen päivä lähteä...

Kumma juttu kun tietää et sillä Figuretasin rannalla on aivan älyttömästi niitä hotelleja, niin millään ilveellä en ole (omasta mielestäni) saanut kaikkien tietoja löydettyä, kuten sitä missä olen aiemmin ollut (sen nimeä en edes muista). Mutta sieltä kun löytäisi jonkun hyvän... sit jos myöhemminkin tarttee :) ja kaksin sinne olisikin ihan edullista mennä, sinkkua rokotetaan ihan kaikesta... ei auta.

Mitä nyt noita hintavertailuja tein viikon verran, hinnat saattoi muutamassa tunnissa nousta, joten tuo munkin matka maksaa nyt reilut 100 e enemmän...
Roope Ankka

Posts: 343

#1550 • • Roope Ankka
Moi,

PIMU
tuossa on suihkut käytävällä 45 € ihan Ibiza Townin ytimessä. www.ibiza-spotlight.com
http://www.hibiza.com/reserve_i.html
Muita halpoja yhdelle hengelle en löytänyt pikaisesti, jostain on tingittävä, jos lähdet yksin.

Kannattaa miettiä miten paljon oikeasti tarvitset matkatavaroita. Lisähintaa laukulle tulee 15€ per kerta eli hintaa matkatavarat nostavat 60€ eli yleensä tulee halvemmaksi ostaa tavaraa paikan päältä. Kesällä nyt kun ei kummasti tarvitse tavaraa ainakaan viikoksi.

WORKUNIT
Varmasti saa myöhemmin lentoja, minä vain halusin 23 eurolla paluun. Vaikeinta on saada juuri viimeisten bileiden jälkeisille päiville paluulentoa varsinkin Lontooseen (Easyjetin halvat loppukesästä (eli viimeiset lentopäivät) menivät 12 tunnissa eli muutkin haluavat nuo halvat paluut ja ne koneet ovat aina täynnä). Tuo nyt ei haitannut, kun Ryanair oli lisännyt omia kohteita sinne mm. Barcelona ja Milano. Noista Milano on turvallisin hinnan suhteen, koska sieltä pääsee Tampereelle Ryanairilla; itse jään odottamaan kampanjaa Blue1:ltä Helsinkiin. Tärkeintä on hommata se lippu Ibiza-ihanminnevain, koska se tulee olemaan myöhemmin se kallein. Paikan päälle pääsee aina ja en hirveästi huolehtisi majoituksesta, ainakaan jos menee loppukesästä.
pimu

Posts: 10

#1551 • • Edited pimu
Tänks Roope taas!

Tsekkasin tuon hotellin, ja aivan älyttömän mukavan ja viihtyisän näköinen! Mutta mun lomalla ei jaeta kylpyhuoneita ;-) , joten toikaan ei sitten mahdollisilla tulevilla matkoilla Ibizalle ole sopiva vaihtoehto... Tosiaan, kaksi tähteä olisi minimivaatimus hotellille.

Nythän mulla on mielestäni ihan edullinen matka maksettuna, mutta lisätieto tulevaisuutta ajatellen ei ole pahaksi...

Ja ei mulla tavaraa tule paljoa olemaan, mutta fakta on se ettei ne käsimatkatavaroihin kuitenkaan mahdu :)
Peppermint

Posts: 325

#1552 • • Peppermint

pimu, 22.11.2008 11:04:

Käytin noin viikon lentojen ja hotellin etsintään Ibiza Townista, eikä vaihtoehtoja siis paljon ollut, jos en haluaisi tuhansia matkaan laittaa... joten Air Berlinillä ja yksillä vaihdoilla sain Talamancalta viikon alle 900e.



No huh! Melko kallista etten sanois. Eikö kannattais maksaa kesällä pakettimatka kahdelle UK:sta, sekin olisi paljon halvempi ja saisi vielä isomman huoneen.
Expedia on minusta hyvä saitti: http://www.expedia.co.uk/default.aspx

--
Oldschool, baby

pimu

Posts: 10

#1553 • • pimu
Kiitos Peppermint!

Tuo antamasi linkki oli valaiseva! Tosiaankin edullisia matkoja, hyviin hotelleihin, hyvällä sijainnilla :) Tosin kun lisää vielä matkojen hinnat Helsingistä Lontooseen ja takas, niin samoihin hintoihin tulee (sinkkuna). Kuinka on edes mahdollista maksaa kahden matka jos yksin lähtee? En ole ajatellut asiaa ollenkaan...

Tämä on siis ensimmäinen "omatoimimatkani" sekä ensimmäinen reissu yksin, joten pala palalta opin uutta... oppirahat on maksettava, enkä laadusta kuitenkaan tingi :D

Nyt ei ainakaan kiinnosta vaihtoehto mennä Lontoosta jonne halvimmillaan pääsisi 130-180e tuohon aikaan, ja vielä välilaskulla! Ei kiitos, matkoihin menisi helposti reilut 12 h suuntaansa, ja paljon enemmänkin...

Mutta antamasi linkin sivut on nyt tallessa ja tarkemassa tarkastelussa myöhemmin.

Ja en halunnut jättää matkan varaamista kesään; hinnat kallistuu, enkä halua kokeilla tuuriani äkkilähdöillä. Mä pelaan varman päälle :)
blastic

Posts: 930

#1554 • • blastic ballistic ballstick
Omasta reissusta on jo useampi kuukausi aikaa mutta sain kuitekin pitkähköllä viiveellä väsättyä matkakertomuksen. Mitään muistiinpanoja ei tullut tehtyä matkan aikana, joten hyvin pitkälti muistin varassa piti juttu kirjoittaa. Toivottavasti ei kauheasti jäänyt virheitä tekstiin kuitenkaan.

http://blastic.tremble.fi/?p=35
Zapa

Posts: 1,393

#1555 • • Zapa Mr Wrangler
Tässä Figueretasin hotelleja:

http://www.alpharooms.com/guide/spain/figueretas/default.aspx

Noista Lux Mar on testattu moneen otteeseen ja todettu hyväksi sijainniltaan (Ibiza Towniin pääsee polkua pitkin 10min), hinta/laatu- ja muilta puitteiltaan. Lux Marissa paljon Italialaisia. Cenit myöskin tsekattu, suht edullinen ja paljon homoja jos se ei häiritse. Marigna jota ei ole listalla on myöskin OK, paljon homoja sielläkin. Los Molinos on hyvätasoinen, hintava.

Kantsii vertailla monen eri hotel-book sivuston kautta koska hinnat vaihtelee paljonkin samasta hotellista.
TonySt

Posts: 4,166

#1556 • • TonySt mediamoguli

Zapa, 26.11.2008 17:20:
Tässä Figueretasin hotelleja:

http://www.alpharooms.com/guide/spain/figueretas/default.aspx

Noista Lux Mar on testattu moneen otteeseen ja todettu hyväksi sijainniltaan (Ibiza Towniin pääsee polkua pitkin 10min), hinta/laatu- ja muilta puitteiltaan. Lux Marissa paljon Italialaisia.



Omat pisteet Lux Marille viime kesältä! Sijainti mitä parhain ja huoneetkin perus-ok:t.

--
*** Wiiskulman Wanksta ***

Eki

Posts: 28

#1557 • • Eki
Minkälaista menoa saarella on uudenvuoden tienoilla? Ajattelin käväistä saarella helpottamassa Ibiza kuumetta ja olisi mukava kuulla mielipiteitä talvisesta Ibizasta *iloinen*
Peppermint

Posts: 325

#1558 • • Edited Peppermint
Pimu: D'alt Vilassa on semmoinen paikka kuin Mar Blau, joka on periaatteessa hostel, mutta pieni ja hyvätasoinen. Sitä voin kans suositella.

--
Oldschool, baby

Peppermint

Posts: 325

#1559 • • Peppermint

Eki, 27.11.2008 18:20:
Minkälaista menoa saarella on uudenvuoden tienoilla? Ajattelin käväistä saarella helpottamassa Ibiza kuumetta ja olisi mukava kuulla mielipiteitä talvisesta Ibizasta *iloinen*



Oon käynyt 2 kertaa uv:na. Kelaappa tätä ketjua vähän taaksepäin niin löytyy juttua.

--
Oldschool, baby

Eki

Posts: 28

#1560 • • Eki
Tulipahan vietettya uusi vuosi saarella. Erilainen meininki kuin kesalla mutta pidin. Kohta takaisin Suomeen, mutta kesalla takaisin... *iloinen* I <3 Ibiza