Ibiza

1,979 posts, 99 pages, 1,283,783 views

Superstara

Posts: 93

#101 • • Superstara
Totista totta, että ne jotka puhuvat kaljaturisteista ja Ibizasta samassa lauseessa ovat katsoneet liikaa telkkaria*hmph*

Ja eivät varmasti ole käyneet saarella...

Ja jos on todella pahasti allerginen kaljaturisteille niin voi mennä saarelle syyskuussa. Silloin teinit ovat koulussa ja pro-bailaajat kehissä.

Ibiza-neitsyys kannattaa kyllä mielestäni menettää vaikka heinäkuun alussa kun kaikki mahdolliset klubit on toiminnassa mutta ryysis ei ole kaikkein pahin. Paras aika bilettää on kuitenkin closarit *jiihaa*

Closareissa on parhaat Dj:t, paras jengi ja maailmanlopun meininki. Closareiden jälkeen ei ole elämää ja kaikki bailaavat sen mukaan.*pahis*
*pupu*

Posts: 351

#102 • • *pupu* nanonano
tahtootahtootahtoo...*plur*

--
*pupu*

alex kunnari

Posts: 604

#103 • • alex kunnari
[
Jos yksi asia pitäisi kertoa omista Ibizan reissuistani, niin se on, että Amnesian edessä kävellessä kannattaa olla erityisen varovainen.

Kun olin siellä God's Kitchenissä, sain myöhemmin kuulla, että edellisenä päivänä siinä oli jäänyt 18-vuotias tyttö auton alle bileiden jälkeen. Ilmeisesti kyseisellä päätiellä tapahtuu kuolemaan johtavia onnettomuuksia harva se päivä, mutta niistä ei varoiteta riittävästi. Amnesian ja Privilegen edustat ovat vaarallisimpia, samoin kaikki muutkin tienpientareet.

Hotelleissa ei ole helppo nukkua melun takia, joten selvin päinkin voi olla tarpeeksi pihalla kävelläkseen auton eteen.

nimim. Ibizalla 3 viikkoa vuonna 2000, unta 4 tuntia yössä
[/quote]

Olen ollut Ibizalla soittamassa levyjä jo vuodesta -95 joten tässä muutama kommentti.. Amnesian edessä olen itse ikävä kyllä nähnyt vuosien varrella omin silmin kaksi kuoleman tapausta. Ibizan hallintoa ei kiinnosta asia, koska ”nehän” ovat vain turisteja.. ; ) Amnesia sekä Privilege ovat vuosia yrittäneet saada katuvalaistusta kykeiselle tielle mutta turhaan. Muutamia vuosia sitten he jopa tarjoutuivat maksamaan todella ison osan mikäli valot laitettaisiin.. ja tulos oli ettei niitä koskaan laitettu. Parhaimpana kesänä juuri kyseisten clubien edessä kuoli yhteensä yli 50 ihmistä.. ei voi ymmärtää vaikka tiedän miten jengi käyttäytyy. Moniko paikka suomessa olisi auki, jos se edessa kuolisi kesä aikana yli 50 henkilöä.. taitas olla eika hiljaista.

Hotellin voi valita omien mieltysten mukaan joten saarelta löytyy monta rauhallista vaihtoehtoakin. Itse en ole kärsinyt vuosiin häiröistä, kun ymmärsin ettei kannata ottaa hotellia sieltä missä on kovin meno. ibizalla on monta muutakin kohdetta kuin Sant Antonio joista löytyy loistavia vaihtoehtoja. Ainoa miinus puoli on et auton joutuu vuokraamaan mutta toisaalta auto on hintansa arvoinen, kun pääsee kulkemaan juuri sinne minne haluaa juuri silloin ku itse haluaa.

Mikäli haluaa vältää turistien aihauttamaa melua sekä ryysistä tapahtumissa ei kannata matkustaa yhtään mihinkään. Kaikilla saarilla on kesällä samanlainen meiniki joten aivan sama minne menee ei säästy turisteilta. Mutta ilman turisteja ei ole fiilistä eikä tapahtumia tehdä. Liika on tietenkin liikkaa joissain yksittäisissä bileissä mutta fiilis korvaa kyllä ahtauden. Optimaalista tilaa kaikille bailata mestoissa ei voi löytyä mutta toisaala se ei ole tarkoitustaan. Missään euroopan clubissa ei tanssilattialta löydy tarpeeksi tilaan, kun otetaan huomioon kuinka paljon ihmisiä on paikalla.. halutaan tottakai et jegiä on myös muissa hieman pienemmissä huoneissa joissa musiikki on erinlaista kuin päähuoneessa + tietenkin baareissa täytyy käydä myynti vaikka hinnat ovat todella korkeita. Suomessa ei joudu maksamaan lipun hinnasta 50 euroa eikä vodka+redbullista 20 euroa tai pelkästä red bullista 15 euroa.. Aika nurinkurista on myöskin se että täällä valitellaan lippujen hinnoista sekä juomien kalleudesta.. liput maksavat kalleimpiin tapahtumiin vain 20 euroa tai hieman yli sekä olut tai vastaava 3 - 5 euroon.. kuitenkin jengi maksaa ulkomailla käydessään ilman hetken ajattelua moisia hintoja.. ; )
Superstara

Posts: 93

#104 • • Superstara
Tuohon Ibiza-San Antonio tien turvattomuuteen on kyllä tulossa lopullinen ratkaisu. Koko tie rakennetaan nelikaistaiseksi ja aidataan. Tiehen tulee kahdeksan tunnelia joiden kohdalla poikittaisliikenne pääsee ”tien yli”. Lopullinen päätös asiasta on tehty ja työt alkavat syksyllä. Valmista pitäisi olla 2006. (Mikä kuulostaa kyllä melko uskomattomalta kun on nähnyt espanjalaisen rakentamisen työtahdin...)
Mark

Posts: 7,311

#105 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
heinäkuussa ilmeisesti menossa *plur*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Superstara

Posts: 93

#106 • • Superstara
Ja OIKEESTI-OIKEESTI se liikenne mikään paha ole. Tämä nyt vaan on tätä hehkutusta. Myönnetään että kuoleehan tuolla Ibiza-San Antonio tiellä monta jalankulkijaa vuodessa mutta kun sitten itse olet siellä Amnesian edessä odottamassa sitä Diskobussia niin ei se liikenne tunnu miltään erityiseltä. Ihan perusmeininki. Kyllä se on ihan oma valinta haluaako siinä leikkiä hengellään ja esittää kovaa vai toimia ihan normaalisti.

Siellä tiellä on nykyään liikennevalot ja kaikki autoilijat käyttävät valoja. Kukaan ei aja päälle jos ei itse välttämättä halua juosta alle. Ja ”ei ole mihinkään kiire” kuten eräs ystäväni asian ilmaisisi.

(ja nyt on pakko hehkuttaa:)
Class of 88. Jokunen vuosi sitten olin ensimmäistä kertaa saarella ja istuin ensimmäistä kertaa taksiin. Taksi ajoi tuota samaista tietä. Niin lujaa kuin auto kulki. Kaikki ikkunat täysin auki. Pilkkopimeässä. Ilman ajovaloja. Kellään muullakaan ei ollut ajovaloja. Tie ei ollut valaistu. Vähän jännitti. *pupu*
Ei nähnyt edes mihin tie menee. Kuski (kai) osasi tien ulkoa. Ainoastaan siinä kohtaa kun kuski huomasi vastaantulevan auton, hän väläytti valoja...

[muokattu 5.2.2004 17:27]
Jace

Posts: 297

#107 • • Jace Monday Bar
Hyvin kerrottu Alex, mä olen sun kanssa ihan samaa mieltä noista asioista =)
sanguis

Posts: 11

#109 • • sanguis
Auts... Onko se SanAntonio tosiaan niin paha kun täältä kuvan saa. Syyskuun ekalla viikolla lähdössä kyseiseen paikkaan ja saattaa olla, ettei tule nukuttua yhtään. No korvatulpat mukaan ja hyvällä asenteella. Ollaan sitä ennenkin oltu brittien suosimassa lomakohteessa (98% turisteista) ja selvitty loistavasti. Itse asiassa osa niistäkin on aika mukavia. Enpä lähtisi arvailemaan menoa Vetelehtijöiden perusteella ennen kuin itse näen! Ohjelmassa mukana olleet eivät kyllä loistaneet älykkyydellään...*igor*
La Petite

Posts: 1,160

#110 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...
Me asuttiin San Antoniossa, mut ku pysyy poiss siltä *grr* baarikadulta mis ne kaikki *känni* ääliö britti turistit on, menee hienosti!

Mulla oli ainakin *sydän* loma, ja kaipaan sinne takaisin *plur*

--
Rem tene, verba seqventur

Andrei

Posts: 299

#111 • • Andrei
26 päivää :)

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

silencio

Posts: 401

#112 • • silencio el

Andrei:
26 päivää :)


Aivan oikein! *joo*
*jiihaa**jiihaa**nauru*

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

superwoman

Posts: 333

#113 • • superwoman toinen jalka jo...
Enää 4 yötä :)

--
...just visiting...

Illustrator

Posts: 3,171

#114 • • Illustrator
Kukaan ei varmaan huomannu.*vink*
Tänään neloselta 23.35.

Legendaarinen Ibiza.

Välimerellä sijaitseva Ibizan saari on muodostunut käsitteeksi klubikansan keskuudessa. Kaksiosaisessa dokumentissa käydään nimekkäimmillä klubeilla ja tavataan joukko dj-maailman suuria nimiä, mm. José Padilla, Paul Oakenfold, Erick Morillo, Pete Tong, Sven Väth ja Dj Orkidea. Lisäksi tavataan Ibizalla työskenteleviä ihmisiä ja kuullaan paikallisten kommentteja saaren arjesta. Tuotanto Pueblo Pictures Oy. Dokumentin jälkimmäinen osa esitetään sunnuntaina 23.1.
AlexS

Posts: 1,389

#116 • • AlexS kummasetä
Harmi etten saa tuota ohjelmaa/ohjelmia nauhalle *hih*
Anyone? *hymy*

--
I hear songs that should never end...
in places I cant comprehend.

Illustrator

Posts: 3,171

#117 • • Illustrator
No olipas aikamoinen mainosfilmi.
mehukatti

Posts: 335

#118 • • mehukatti dude
joo, mut kylhän tuo onnistui kuitenkin kiinnostuksen herättämään, vaikka toisaalta täältä on tullut luettua saaresta myös hieman negatiivistakin palautetta. toisaalta kaipa tuolla kuuluis vierailla ainakin kerran jo ihan yleissivistyksen vuoksi. *hymy*
Arimo

Posts: 24

#119 • • Arimo
Pakko päästä ibizalle. *justjoo*
Kunhan rahaa olis *nyyh*
Jinx

Posts: 2,615

#120 • • Jinx Superfeminine
No joo mut paikka on vaan hirmu kallis.... *nyyh* ja noita lieveilmiöitäkin tuntuu löytyvän paljon

--
Pyllykkä