Ibiza

1,979 posts, 99 pages, 1,281,837 views

Avatar
#81 • • yana Guest

silencio:
Jos hinta hotelleineen on 499€ niin lento ei enää kovin kallis olisi jos sen sais erikseen. Hmph, pitää tutkia asiaa lisää, ja vaihtoehtoja....



vaan mistas tiedat noitten kulurakenteen? todennakoisesti lento on silti aika iso osa tosta ja hintaa on tingitty varaamalla hotellista helvetisti huoneita kerrallaan. (nain ainakin on ollut silloin kun itse oon aiemmin saatanyt ryhmamatkoja suomesta ulos)
silencio

Posts: 401

#82 • • silencio el

yana:
vaan mistas tiedat noitten kulurakenteen? todennakoisesti lento on silti aika iso osa tosta ja hintaa on tingitty varaamalla hotellista helvetisti huoneita kerrallaan. (nain ainakin on ollut silloin kun itse oon aiemmin saatanyt ryhmamatkoja suomesta ulos)



Saatat olla oikeassa. Toi taitaa olla tosiaan se käytäntö että buukataan iso läjä huoneita. Etenki ku ne lupas siellä että hotelli on eurooppalaista kahden tähden tasoa, ja eivät edes tiedä hotelleja vielä. Muutenkaan sen perusteella mitä oon nyt kuullut, ei kiinnosta se San Antonio sitten yhtään. Ja voi olla että pääsee halvemmalla ku lentelee omineen sinne ja varailee huoneen itse. Kattelin ibiza-spotlightsta hotelleja, ja näyttäis siltä että ihan kohtuuhintaisia, hyvän oloisia hotelleja löytyy ihan Ibiza Townin lähistöltäkin.

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

Avatar
#83 • • yana Guest

silencio:
Muutenkaan sen perusteella mitä oon nyt kuullut, ei kiinnosta se San Antonio sitten yhtään



ei tolla hotellin sijainnilla oo kaytannossa yhtaan mitaan valia(*. bussilla paasee nopeesti ja halvalla ibiza townin ja san antonion valia anyways. bileet ei anyways oo kuitenkaan hotellin vieressa, eika sinne menna hotellille lojumaan...

besides kanya ja cafe del mar on san antoniossa ;)


*) tietysti meita on moneen lahtoon ja jotkut haluaa hengailla vaan hotellin ymparistossa, mulle toisaalta o suht ykslysti vaikka nukkuis biitsilla mita o pari kertaa tuolla tehnytkin..

[muokattu 28.1.2004 16:27]
silencio

Posts: 401

#84 • • silencio el

yana:
---
[ei tolla hotellin sijainnilla oo kaytannossa yhtaan mitaan valia. bussilla paasee nopeesti ja halvalla ibiza townin ja san antonion valia anyways. bileet ei anyways oo kuitenkaan hotellin vieressa, eika sinne menna hotellille lojumaan...

besides kanya ja cafe del mar on san antoniossa ;)



Kulkeeko ne bussit läpi yön, aamun, päivän ja illan? ....tyhmä kysymys, kulkee tietenkin, eikös? *hymy*

Joo, ei ole tosiaan tarkoitus lojua hotellilla. Sitä varten on ihan toiset matkakohteet. *jiihaa*

[muokattu 28.1.2004 16:30]

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

Avatar
#85 • • yana Guest

silencio:
Kulkeeko ne bussit läpi yön, aamun, päivän ja illan? ....tyhmä kysymys, kulkee tietenkin, eikös? *hymy*



bileisiin paasee kyl bussilla joo. ja taksit o halpoja.. ja jos on sopivasti porukkaa mukana niin auton vuokraus o ihan katevaa...

[muokattu 28.1.2004 16:32]
Progress

Posts: 955

#86 • • Progress

yana:
---
silencio:
Jos hinta hotelleineen on 499 niin lento ei enää kovin kallis olisi jos sen sais erikseen. Hmph, pitää tutkia asiaa lisää, ja vaihtoehtoja....

---


vaan mistas tiedat noitten kulurakenteen? todennakoisesti lento on silti aika iso osa tosta ja hintaa on tingitty varaamalla hotellista helvetisti huoneita kerrallaan. (nain ainakin on ollut silloin kun itse oon aiemmin saatanyt ryhmamatkoja suomesta ulos)



onx sulla kenties britti/jenkkiläinen näppis..ku ei HIRVEESTI näy noita ä/ö-merkkejä...*hih*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Jace

Posts: 297

#87 • • Jace Monday Bar

yana:
---
silencio:
Kulkeeko ne bussit läpi yön, aamun, päivän ja illan? ....tyhmä kysymys, kulkee tietenkin, eikös? *hymy*

---


bileisiin paasee kyl bussilla joo. ja taksit o halpoja.. ja jos on sopivasti porukkaa mukana niin auton vuokraus o ihan katevaa...

[muokattu 28.1.2004 16:32]



Todellakin toi auton vuokrauson hyvä idea, tai ainakin niin me ollaan aina siellä tehty, pääsee sitten menemään miten haluaa ja joskus niihin discobusseihin on turkaset jonot, ainakin bileiden jälkeen esim. Priviligestä lähtiessä...

Ai niin..kannattaa oikeesti vuokraa se huvila/talo jos lähtee esim 4 hengellä, se kyllä tulee halvemmaksi kuin hotelli asuminen ja on tietysti kaikin puolin muutenkin mukavempaa..*nauru*
silencio

Posts: 401

#88 • • silencio el

Jace:
---


Todellakin toi auton vuokrauson hyvä idea, tai ainakin niin me ollaan aina siellä tehty, pääsee sitten menemään miten haluaa ja joskus niihin discobusseihin on turkaset jonot, ainakin bileiden jälkeen esim. Priviligestä lähtiessä...

Ai niin..kannattaa oikeesti vuokraa se huvila/talo jos lähtee esim 4 hengellä, se kyllä tulee halvemmaksi kuin hotelli asuminen ja on tietysti kaikin puolin muutenkin mukavempaa..*nauru*



Auton vuokraus kuullostaa hyvältä, mutta tulee yksin vähän kalliiksi. Taidan vuokrata skootterin tai m-pyörän. (tiedän tiedän, se on hengenvaarallista) *joo*
Ja se huvila ois tietenki kaikkein paras, mutta kun reissaa yksin(välillä on kiva heittää reissuja yksin, silloin on vähän niinku pakko tutustua uusin ihmisiin jos ei meinaa itsekseen pyöriä koko ajan *hymy* ), kun ei kavereita Ibiza kiinnosta, niin eipä taida rahkeet riittää villan vuokraamiseen.

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

Avatar
#89 • • guvnor Guest

Samoinajattelija:
---

Tälleen porvarillisena sivukommenttina että mä
maksan mielummin 300 egee suorasta lennosta
täyden palvelun yhtiöllä kuin \'ensin Air Namibialla
Ylä-Voltan kautta Vladivostokiin kahdella
välilaskulla ja sieltä Kar Airin potkurikoneella
Senegaliin ja sit loppumatka bussilla - ei maksa
ku 47 euroo ja yhet Leviksen farkut tutulle tullivirkamiehelle\' *justjoo*



sehän on yleisessä tiedossa että porvareiden on helppo lennellä. eipä noilla halpalento kikkailuilla nyt niin hirveästi säästäis, mutta eikös kaikenmaailman halpailu ja elämysmatkat ole porvareiden yms. suosiossa.
tästähän minä en mitään tiedä, olenhan prole... :P
p3trus

Posts: 43

#90 • • p3trus
Heippa

Ibizaa dissavat eivät säännönmukaisesti ole koskaan käyneet siellä ja muodostaneet kuvansa paikasta katsomalla TV:stä brittejä San Antoniossa.

Ibizalla käyneiden mielestä se on säännönmukaisesti maailman ykkösbilepaikka.

Jokainen voi tehdä näistä faktoista omat johtopäätöksensä..

Tässä suosituksia Ibizan matkalle ei-masokisteille:

1. Pysy kaukana San Antoniosta
2. Parhaat kuukaudet ovat kesäkuu ja syyskuun loppupuoli. Elokuussa on pahin ryysis, lämpötila ja hinnat, eli ei kannata.
3. Lento esim. Barcelonan kautta onnistuu helposti ja halvalla.
4. Lauttaa ei kannata ottaa Barcelonasta, lennot on halpoja, kestää 30 min ja olet perillä huomattavasti iloisempana kuin lauttakidutuksen jälkeen.
5. Megaklubien sisäänpäsymaksut voi välttää helposti jos esim. rakastaa kaikkia. En ole maksanut käytännössä koskaan. Jos ei muu auta, lippuja saa ilmaiseksi Ibiza Towinin baareista menemällä sinne ennen bileitä. Rannoilla jaetaan rannekkeita jne.
6. Villan lisäksi mukava majoituspaikka on maailmanperintöön kuuluva vanha kaupunki (Dalt Vila), jossa on luksuskämppiä kohtuuhintaan. Playa den bossa (bora bora, space, pinup jne) on hyvä vaihtoehto jos haluaa olla aina kävelymatkan päässä bileistä.
7. DC10:ä ei saa missata
8. Erick Morillo keskiviikkona Pachassa on 'ihan kiva'
9. Space voi olla arkipäivinä paljon parempi kuin sunnuntaina, joka voi olla aika uncool johtuen brittien pakettimatka-ahtaudesta. Hyvä DJ arkiterassilla tarjoaa parhaan kokemuksen.
10. Cocoon on jees, jatkot rannalla mahd. vuoden parhaat bileet maailmanlaajuisesti
11. Sa Trincha on kiva rantamesta (bora boraa tuskin tarvinnee mainita)
12. Isoissa klubeissa ei rahan kulumista drinkkeihin voi välttää. Jos haluaa säästää rahaa kannattaa käydä muissa mestoissa (jotka voivat olla parempia), kuten pinup, underground, dc10.. Ja rantabileissä tanssiminenhan on ilmaista.
13. Vaihtoehtomeininkiä löytyy hippimestoista
14. Isot yksityiset villabileet on yleensä hyvä vaihtoehto, vältä ylimääräisiä kolapäitä
15. Varo liikennettä. Maantiellä ei kannata kävellä pimeällä ollenkaan ja päivälläkään ei ole turvallista.
16. Ibizallakin on (huume)poliiseja, joten kannattaa olla varovainen

17. Kaikki sujuu loistavasti kunhan aina tutustut kaikkiin ympärilläsi oleviin. Ihanaa!

Kyselkää lisää jos kiinnostaa..
silencio

Posts: 401

#91 • • silencio el

p3trus:

6. Villan lisäksi mukava majoituspaikka on maailmanperintöön kuuluva vanha kaupunki (Dalt Vila), jossa on luksuskämppiä kohtuuhintaan. Playa den bossa (bora bora, space, pinup jne) on hyvä vaihtoehto jos haluaa olla aina kävelymatkan päässä bileistä.


Saako noista jostakin tietoa, esim. netistä jotain sivuja? Saako varattua samaa kautta? Katsoin tuolta Ibiza Spotlightista mutta ei näyttänyt olevan mitään, tai sitte en vaan löytänyt. (Yritän tässä saada puoliväkisin kavereitani innostumaan saaresta, ja just porukalla lähtiessä joku tollanen vaihtoehto ois tosi hyvän oloinen)


13. Vaihtoehtomeininkiä löytyy hippimestoista


Minkä tyyppisiä bileet ovat? Millaista musaa yms.? Minkälaista porukkaa?


15. Varo liikennettä. Maantiellä ei kannata kävellä pimeällä ollenkaan ja päivälläkään ei ole turvallista.


Kuinka hurjaa meno maanteillä on? Jos vaikka vertaa Kreikan vilkkaisiin saariin, vieläkö pahempaa? Yleensä oon aina jonkin 2 pyöräisen menopelin vuokrannu melkein missä vain. Ainoa poikkeus oli Dominikaaninen tasavalta jossa meno oli aivan liian hurjaa.... Tosin paikallisten versio kimppataksista tuskin oli sen turvallisempi. Hiacesta revitty sivuovet irti ja porukkaa niin paljon sisälle ettei olis uskonut jos ei itse ois nähnyt, ja vauhti surkeilla teillä järkyttävän paljon*hikoil* (kauhua!).... mutta jollainhan sitä oli liikuttava, kun ei turistialueilla halunnut koko ajan pyöriä *hymy*

[muokattu 31.1.2004 23:36]

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

Jace

Posts: 297

#92 • • Jace Monday Bar
Melkeinpä suosittelisin että autolla sitten sinne maanteille, mä en ainakaan uskaltais ajaa siellä scootterilla tai jollain vastaavalla kulkuneuvolla....
p3trus

Posts: 43

#93 • • p3trus
Dalt Vilan kämpät ei yleensä ole netissä vaan niitä vuokrataan henk. koht suosituksen perusteella, eli omistajat ei halua sinne kaikkia.

Hippimeininkiä löytyy kaikenlaista, onhan kyseessä yksi maailman hippikeskuksista. Psykebileitä löytyy lähinnä pohjoispuolen rannoilla. Esim. Atlantis-bileet järkyttävän kallion alla. Konsertti/klubi/ravintola -mestoja on runsaasti, Las Dalias,

Meno maanteillä on sellaista kuin voi kuvitella olevan kolmentoista esson, kahdeksan lapun, vodkapullon, gammakupin, tuhdin ketaviivan ja Big Macin voimin autoa ohjatessa ... Eli jengi vois tosiaan alkaa käyttää järkeään ja rajoittaa sitä Big Maccien syöntiä!!! Nehän on sitä paitsi muutenkin epäterveellisiä.

silencio:

Saako noista jostakin tietoa, esim. netistä jotain sivuja?

Minkä tyyppisiä bileet ovat? Millaista musaa yms.? Minkälaista porukkaa?

Kuinka hurjaa meno maanteillä on?

Jahas

Posts: 1,435

#94 • • Jahas
Monta vuotta on tullut haaveiltua Ibizan reissusta.. Jos tänä keväänä/kesänä saa töitä niin en näe mitään estettä matkalle :) ERITTÄIN mielelläni liittyisin jonkun Ibizalla jo aiemmin käyneen seuraan. Näin välttäisi turhat rahan menot, ruuhkat ja yleensäkin virheet joita tulisi varmasti muuten ensikertalaisena tehtyä...

Saa ottaa yhteyttä jos olet matkaseuraa vailla!
silencio

Posts: 401

#95 • • silencio el

p3trus:
Hippimeininkiä löytyy kaikenlaista, onhan kyseessä yksi maailman hippikeskuksista. Psykebileitä löytyy lähinnä pohjoispuolen rannoilla. Esim. Atlantis-bileet järkyttävän kallion alla. Konsertti/klubi/ravintola -mestoja on runsaasti, Las Dalias,


Pitää päästä katsomaan! *joo*


Meno maanteillä on sellaista kuin voi kuvitella olevan kolmentoista esson, kahdeksan lapun, vodkapullon, gammakupin, tuhdin ketaviivan ja Big Macin voimin autoa ohjatessa ... Eli jengi vois tosiaan alkaa käyttää järkeään ja rajoittaa sitä Big Maccien syöntiä!!! Nehän on sitä paitsi muutenkin epäterveellisiä.



Tuolla aiemmin mainitsemassani paikassa ongelma oli lähinnä holtittomat kolapäät. Turisteille näytti maistuvan, joidenkin suurin tarkoitus kai koko paikkaan tulemiselle. Ja suurin osa muutenkin näytti kuvittelevan, ajotyylistä päätellen, että huomista ei ole olemassa ja että maailma loppuu tänään.... *nauru*
Siispä taidan liikkua bussin kyydissä. On ainakin riittävän iso härveli jos käy kolari.

[muokattu 4.2.2004 19:30]

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

ville

Posts: 3,780

#96 • • ville olen oikeasti ujo
aivan liian monta vuotta on pitänyt lähteä ja joka kerta homma on kaatunut siihen että kotiin on tullut ostettua jotain kivaa elektroniikkaa ja matka on jäänyt ... ehkä sitä voisi tänä vuonna yrittää ihan tosissaan.

Jookosjookos hinnoilla pääsee aika helposti kun itse järjestää::

lähtö torstaina 31.8 klo 20.40 tampereelta kohti lontoota. Siellä 21.30 ja koko yö iki-ihanaa nukkumista kentällä. Aamulla 1.9 klo 06 kone kohti ibizaa, jossa se on 9.45.

Ibizalla 7 yötä, 2* hotellissa, 2h, hotelli ibizatownin keskustassa = 858.9

Takaisin 9.9 klo 10.25. Lontoossa venailua pari tuntia ja 15 aikoihin takaisin tampereelle.

Tässä kulut 2h:
tampere-lontoo lennot yhteensä: 111.00 EUR
lontoo-ibiza: 236
yöpyminen: 860
yhteensä: 1205e

+ tampereelta kotipaikalle.

eli 600 naama niin saa hotellin aivan toisenlaiselta paikalla. Haittana sitten on tuo matkasäätö, joka on kyllä säätöä.

Tosta kun tiputtaa hotellia niin talamancassa (pari kilsaa ibizatownin keskustasta) yöpyy helposti monta sataa halvemmalla.

[muokattu 4.2.2004 21:37]
Avatar
#97 • • yana Guest

silencio:
että huomista ei ole olemassa ja että maailma loppuu tänään....



ja mikas sen parempaa =)
silencio

Posts: 401

#98 • • silencio el

villep:
aivan liian monta vuotta on pitänyt lähteä ja joka kerta homma on kaatunut siihen että kotiin on tullut ostettua jotain kivaa elektroniikkaa ja matka on jäänyt ... ehkä sitä voisi tänä vuonna yrittää ihan tosissaan.

Jookosjookos hinnoilla pääsee aika helposti kun itse järjestää::

lähtö torstaina 31.8 klo 20.40 tampereelta kohti lontoota. Siellä 21.30 ja koko yö iki-ihanaa nukkumista kentällä. Aamulla 1.9 klo 06 kone kohti ibizaa, jossa se on 9.45.

Ibizalla 7 yötä, 2* hotellissa, 2h, hotelli ibizatownin keskustassa = 858.9

Takaisin 9.9 klo 10.25. Lontoossa venailua pari tuntia ja 15 aikoihin takaisin tampereelle.

Tässä kulut 2h:
tampere-lontoo lennot yhteensä: 111.00 EUR
lontoo-ibiza: 236
yöpyminen: 860
yhteensä: 1205e

+ tampereelta kotipaikalle.

eli 600 naama niin saa hotellin aivan toisenlaiselta paikalla. Haittana sitten on tuo matkasäätö, joka on kyllä säätöä.

Tosta kun tiputtaa hotellia niin talamancassa (pari kilsaa ibizatownin keskustasta) yöpyy helposti monta sataa halvemmalla.

[muokattu 4.2.2004 21:37]



Varmaankin Ryan Air ainakin lontooseen saakka. *hymy*
Itse oon suunnitellut Frankfurtin kautta (myös ihana yö kentällä) Barcelonaan (Ryan Air edelleenkin). Pääsee aavistuksen verran halvemmalla, tosin aikaakin menee jonkun verran enemmän. En ole ottanut vielä selvää, enkä päättänyt millä siitä eteenpäin. Toisaalta Barcelonassakin voisi viettää päivän tai 2. Paluumatka näyttäisi olevan munkin järjestelymallissa nopeampi kuin meno.
Ja menee joo säätämiseksi, mutta matkasäätäminen on kivaa, etenkin jos se tuottaa jotain tulosta lopulta. *hih*

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

Avatar
#99 • • Edited SolidPlastic Guest
...
silencio

Posts: 401

#100 • • silencio el

yana:
---
silencio:
että huomista ei ole olemassa ja että maailma loppuu tänään....
---


ja mikas sen parempaa =)



Ei mikään.... Paitsi.....
Jos se sattuu kuitenkin vahingossa tulemaan se huominen.
Ja se huominen onkin hengityskoneessa tai kokovartalo kipsissä.*uuh*
*hymy*

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -