Ibiza

1,979 posts, 99 pages, 1,284,647 views

Mika Juhani

Posts: 275

#701 • • Edited Mika Juhani
Eka yö kotona nukuttu ja aika katastrofaalist kattoo parvekkeelt tot sateist maisemaa omalt partsilt kun paripäivää sit illal näytti tält!!!

--
Toukka aka Mika Juhani

Andrei

Posts: 299

#706 • • Andrei


Noin viikko lähtöön, niin pistetään asiaan liittyvää musaa...

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

Tiku

Posts: 58

#709 • • Tiku The Robot
Huomenna Lontooseen, siellä viikonloppu ja sitten sunnuntaina viikoksi Ibizalle. Eka kerta eikä nyt mitään hirveitä odotuksia...vähän aurinkoa, muutamia bileitä ja leppoisaa oleilua. Pahimmat ruuhkat jo varmaan ohi, mutta kyllä siellä näyttäisi joka klubilla bileitä olevan.

--
I walked my dog today.It was fun.
--Oscar Wilde

silencio

Posts: 401

#710 • • silencio el
Vielä 4 päivää lähtöön.
Ikuisuus!
Ei tästä enää selviä millään...
Keskittymiskyky kaikkeen arkipäiväiseen täysin nollassa.

--
- I was all alone, no one around, and all I could hear was this fucked up sound. -

jammer

Posts: 142

#711 • • jammer
Kaksi yötä to go*jiihaa*
Mika Juhani

Posts: 275

#712 • • Edited Mika Juhani

jammer, 16.9.2006 13:17:
Kaksi yötä to go*jiihaa*



Plaah *piis**piis* Made in Italy kandee tsekata ja kuten myös mahtavat meksikolaisruokakakat seuraavaks paiväks Tijuanast !

--
Toukka aka Mika Juhani

OlliS

Posts: 3,999

#714 • • OlliS Further
Ibiza top3:

01 Subliminal Sessions /w Erick Morillo @ Pacha
02 Circo Loco @ DC10
03 We Love... Sundays @ Space [Sasha, Lavelle, Zabiela, Tenaglia]

pettymyksenä Renaissance Closing Party @ Pacha, jonka suhteen kovat odotukset.
Marcus Jamesin 2h lämmittelysetti oli musiikillisesti parasta antia, jonka jälkeen the Glimmers & Mylon setit olivat epätasaisuudessaan ja linjattomuudessaan melko kehnoja.
Hernan Cattaneon settiä tuli odotettua eniten, mutta miehen aloittaessa vasta kuudelta jäi sekin kuulematta :(

Suurin floppi: Manumission @ Priviledge (maailman suurin klubi, tunnelma nolla, musiikillisesti mitäänsanomatonta).
vaavu

Posts: 1,324

#715 • • vaavu vara-vana

OlliS, 17.9.2006 17:50:
Ibiza top3:

01 Subliminal Sessions /w Erick Morillo @ Pacha
02 Circo Loco @ DC10
03 We Love... Sundays @ Space [Sasha, Lavelle, Zabiela, Tenaglia]



Mulla sama top 3, paitsi ehkä nostaisin kuitenkin DC10:n ensimmäiselle sijalle, ja Morillo ja Space jaetulle toiselle sijalle. Olivat vaan keskenään niin erilaisia bileitä, että niitä on aika vaikea verrata.

Manumissionin ja Renaissancen closareiden huonoudesta samaa mieltä.
z

Posts: 1,146

#716 • • Edited z
Lisätäänpä tänne viralliselle puolelle linkki hieman vapaamuotoisempaan Ibiza-infoon: http://www.klubitus.org/forum_aihe.php?id=51391

Eli häröily-puolelta löytyy jo jonkin verran (parhaimmillaan) puoli-tosissaan tehtyjä listoja asioista, jotka Ibizalla mättää, eli mihin kannattaa ehkä varautua tai minkä vuoksi voi hyvin omin tunnoin suunnata ajan ja rahankäyttönsä jonnekin muualle :)
ville

Posts: 3,780

#717 • • ville olen oikeasti ujo
no niin, 2vko takana ekaa kertaa ibizalla ja hieman palautetta:

Itse saari:
Pachan lehdessä väitettiin että saaren turismista 80% on perheellistä, 20% nuoria. Kuulostaa aika suurelta tuo perheellisten osuus, mutta voi imo pitää hyvin paikkaansa. Nuoria on kyllä paljon, mutta nuoret ovat keskittyneet eivissa/san antonioon ja muualla on enemmän vanhempaa porukkaa.

Lopulta saarella on kuitenkin niin paljon nuoria bilettäjiä, että se heijastuu koko saaren tunnelmaan. Tunnelma on rento ja hedonistinen, kaikkialta näkee, että ihmiset ovat selvästi tulleet nauttimaan bileistä ja pitämään hauskaa. Suuri määrä bileittäjiä takaa sen, että bileitä löytyy 24/7 mikä sinänsä on varsin positiivinen asia. Suomessa tuskin voisi mennä klo 13 maanantaina bileisiin, joissa on 1000 ihmistä tanssimassa kädet kohti kattoa :)

Itse en missään välissä kokenut, että brittituristeja olisi ollut liikaa tai niistä olisi ollut jotenkin haittaa. Ehkä syyskuun alku ja yöpyminen omassa villassa auttoi asiaa.... Noin muutenkaan en kokenut, että turistit olivat millään asteella olleet haitta.

Ensikertalaiselle sanoisin, että 2vko menee kuin siivillä. Jos ja kun haluaa nähdä muutenkin kuin bileet, on välillä pakko pitää välipäiviä, vuokrata auto ja tutustua saaren hiljaisempiin osiin. Tällöin 2vko menee todella nopeasti ja suomeen takaisin tullessa on saanut aikaan muutakin kuin reikiä päähän.

Itse saari on imo aika perusrantakohde. Rantoja on paljon ja jengi käristää itseään oikein urakalla. Jos ja kun haluaa lomalta paljon eri aktiviteettejä niin imo ibiza tarjoaa niitä pariksi viikoksi ja sen jälkeen homma alkaa helposti toistaa itseään. Siten saari on imo kerralla nähty.

Liikenteestä:
Noin ylipäätään ibizan liikennekulttuuri ei imo ollut ihan yhtä paha kuin täällä annettiin ymmärtää. Jalankulkijoille annetaan paremmin tietä kuin suomessa ja siten auton alla jääminen kaupungissa tuntui olevan aika hankalaa.

Suurin ongelma kaupungissa on kapeat tiet ja pienet parkkipaikat. Esim meillä kolhuja aiheuttivat tilanteet joissa auto ei yksinkertaisesti mahtunut kulkemaan tielle sillä joku toinen on parkkeerannut oman autonsa päin pyllyä. Lisäksi esim. noi naarmut vain olivat ilmestyneet konepellille bileiden aikana, joku britti varmaan pistänyt menemään naisen kanssa jolla niittivyö :D

Kaupunkien ulkopuolella suurin ongelma tosiaan oli tiet, joissa ei ollut lainkaan tilaa pyörälle/jalankulkijalle. Tällaisille teille en itse menisi muuta kuin autolla.


Juomien hinnat:
Juomat olivat kalliita, mutta kaato suuri. Kalleimmat juotavat niissä paikoissa joissa itse kävi olivat pachassa: GT 13e ja vesi 8e. Halvimmat DC10:ssä, GT 10e ja vesi 5e. Tosin esim. tuolla DC10:ssä kaato oli todella reilu, välillä jopa lähes 10cl. Amnesia oli siitä kummalinen paikka, että vesi maksoi 8e, mutta esim mojiton sain 10e ja vodkashotin 5e... kertonee jotain mestan vieraista. Kokonaisuudessaan Ibizan juomahinnoista ei imo voi liikaa napista, sillä viinaa oli drinkissä aina paikasta riippuen 1.5-2 enemmän kuin suomessa.


Eläminen & muut kulut
Eläminen saarella ei ole yhtä halpaa kuin muualla espanjassa, vaikka monet niin väittävät. Me pidettiin sentin tarkuudella excel taulukkoa jotta pysyttiin kärryillä siitä mitä kukin on maksanut, koska kaikki jääkaapissa oleva oli yhteistä. Kaupasta ostetut safkat, kaikki juomat (paljon drinkkitarpeita ja alkoholia) ja liikkuminen (1 auto kahdeksi viikoksi ja takseja) tuli maksamaan 20e/naama/päivä. Ruoka jota tehtiin itse oli kyllä hyvin laadukasta..... Jos ja kun syö tuolla ulkona kerran päivässä + itse ostaa aamupalat + iltapalat + välipalat, päiväbudjettia on aika hankala pitää alle 30e:n.

Ulkona kun käy syömässä, ravintolat on ihan jees, mutta hinta/laatu on oikeesti aika tuubaa. Esim täällä paljon mainostettu thai d up oli ihan kiva, mutta laskutti yhden ylimääräisen riisin ja sinne tänne annoksiin tuli pari euroa liikaa. Ruoka sinänsä oli ihan hyvää, mutta aika perusthaikkua, jollaista tekee itse tosi pienellä vaivalla. Muutenkin lähes joka kerta kun käytiin suurella porukalla syömässä, ravintoiloilla tuli loppulaskuun ylimääräisiä euroja.... tuskin oli ihan vahinkoja.

Noin muutenkin turisteja yritetään viedä vaihtorahoissa aika rankalla kädellä. 5 tai 10e jää puuttumaan aika helposti eli tarkkaan pitää katsoa mitä kassa antaa takaisin.


Bileet
Itse bileet olivat suomeen verrattuna tietysti suuria ja näyttäviä, mutta en mä allekirjoittaisi, että mitenkään täysin poikkeuksellisia. Morillo@Pacha oli kyllä ihan killerimenoa, naiset jumalattoman kauniita ja mesta liki täydellinen, mutta yhtä hyvää tanssilattian tunnelmaa onnistuu aina välillä löytämään ihan suomestakin.

Jos ja kun ibizan bileitä vertaa suomeen niin imo armada@priviledge oli about samanlainen kuin hiukan suurennettu hallmark ja dc10:ssä oli aika paljon samaa tunnelmaa illun kanssa, paitsi että musiikki oli nitkua. Pachan loistokkuudelle ei tietysti suomessa löydy vastinetta ja Spacen kansainvälinen tunnelma on aika ainutlaatuinen, mutta häivähdyksiä näistä on imo nähty monia kertoja esim. unityn bileissä ja erityisesti uunisaaressa.

Bileistä tekee tietysti ainutlaatuisen se tosiasia, että jengi on pääosin vierasta ja tulleet pitämään hauskaa lomallaan. Tämä väistämättä johtaa tietynlaiseen vapautuneeseen tunnelmaan, jota ei ole kovin helppo esim. suomesta löytää. Toisaalta tällä asialla on myös kääntöpuoli. Esim renaissancen closarit@pachassa musiikki oli oikeesti niin tuubaa, että jengin odotukset eivät täyttyneet juuri lainkaan. Kun ihmiset odottavat bileiltä "maailman parasta menoa" ja tunnelma jää vajaaksi, voi meno olla hyvinkin aneemista ja tunnelma about samaa tasoa kuin lähibaarissa. Tämä siitäkin huolimatta, että bileet on "maailman parhaassa mestassa"...

Ehkä kärjistetysti voisi sanoa, että ibizalla on päivittäin bileitä, joita suomessa ehkä muutamat vuodessa ja siten yhden loman aikana ehtii kokea todella paljon käsittämättömän loistavia bilekokemuksia. Circo Loco@CD10, We love Space ja Sublimial@Pacha menee kyllä omissa bilekokemukissa aivan kärjen tuntumaan :)


Vaikka oma loma olikin about napakymppi, en silti usko, että olen matkustamassa saarelle uudestaan. Ibiza on lopulta rantalomakohde, jonka turistinähtävyydet onnistuu näkemään ensimmäisellä kerralla ja tämän jälkeen loma menee biitsillä makailuun ja bileisiin. Jos ja kun biitsillä makailu ei ole asia mistä nauttii, ibiza tarjoaa vain bileitä. Vaikka bileet ovat puitteiltaan ja porukaltaan maailman parhaita, löytyy vastaavaa menoa myös monesta muusta paikasta (ei tosin yhtä usein).
Andrei

Posts: 299

#718 • • Andrei

ville, 18.9.2006 11:37:
Juomien hinnat:


Juomat olivat kalliita, mutta kaato suuri. Kalleimmat juotavat niissä paikoissa joissa itse kävi olivat pachassa: GT 13e ja vesi 8e. Halvimmat DC10:ssä, GT 10e ja vesi 5e. Tosin esim. tuolla DC10:ssä kaato oli todella reilu, välillä jopa lähes 10cl. Amnesia oli siitä kummalinen paikka, että vesi maksoi 8e, mutta esim mojiton sain 10e ja vodkashotin 5e... kertonee jotain mestan vieraista. Kokonaisuudessaan Ibizan juomahinnoista ei imo voi liikaa napista, sillä viinaa oli drinkissä aina paikasta riippuen 1.5-2 enemmän kuin suomessa.



Onhan sitä viinaa paljon, ei käy kieltäminen ja näin ajateltuna se onkin edullista, mutta minä henkilökohtaisesti joisin mieluummin normaalin vahvuisia drinkkejä halvemmalla.

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

KimmoKoo

Posts: 249

#719 • • Edited KimmoKoo

ville, 18.9.2006 11:37:

Kokonaisuudessaan Ibizan juomahinnoista ei imo voi liikaa napista, sillä viinaa oli drinkissä aina paikasta riippuen 1.5-2 enemmän kuin suomessa.



koskaan en ole hinnoista napissut vaan tyytyväisenä kurkustani
kaiken mahdollisen alas juonut... amnesian 25e vodkaredbullitkaan
ei näemmä tunnu missään kun sille tuulelle sattuu.. (TS. mopo karkaa:)

Mutta silti kylmä tosiasia on se että jos otetaan pitkästä
lasista pois ne 3 kpl jääpaloja jotka vievät n. 60%
koko lasin tilavuudesta niin siinä suomen mitalla
mitatut alkoholi annokset (4cl) alkaa tuntua aika isoilta :)

kyl ne perkele osaavat hämätä meitä turisteja :)
ville

Posts: 3,780

#720 • • ville olen oikeasti ujo

KimmoKoo, 18.9.2006 12:55:
koskaan en ole hinnoista napissut vaan tyytyväisenä kurkustani
kaiken mahdollisen alas juonut... amnesian 25e vodkaredbullitkaan
ei näemmä tunnu missään kun sille tuulelle sattuu.. (TS. mopo karkaa:)



No jopas laskutti paljon... 15e tuntui oma seurue maksavan...


Mutta silti kylmä tosiasia on se että jos otetaan pitkästä
lasista pois ne 3 kpl jääpaloja jotka vievät n. 60%
koko lasin tilavuudesta niin siinä suomen mitalla
mitatut alkoholi annokset (4cl) alkaa tuntua aika isoilta :)



No joo, riippuu mestasta ja annostelijasta. Hyvä mittari on juotava jonka saa mukaan. Esim jos viinaa on lasissa pohjasta katsoen reilu 1/3 ja bladista mahtuu 2dl pullosta about 2/3:aa (=1,7dl) tarkoittaa tämä, että viinaa on about 6cl.

DC10:ssä suhde oli kyllä paras kun blandiksesta jäi ulos lähes puolet, vaikka lasi oli suuri :D