Lupauksen pitäminen: Korvaamatonta(?)

72 posts, 4 pages, 20,630 views

TanyaK

#21 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa
Täytyy sanoa että olen tuossa asiassa tosi paska..itse oletan ihmisten pitävän lupaukset mutta mitä omiini tulee..no jos en sit oo luotettava nii ainakin rehellinen..heh
Germitbiili

#22 • • Germitbiili Ihmepoika
Tanya:

Täytyy sanoa että olen tuossa asiassa tosi paska..itse oletan ihmisten pitävän lupaukset mutta mitä omiini tulee..no jos en sit oo luotettava nii ainakin rehellinen..heh

Se on hyvä että on rehellinen.....jos vedättää porukkaa niin se ei ole kiva juttu!!!yks entinen koulukaveri oli sellanen joka vedätti joka suuntaan ja aina sai epäillä sen tekemisiä!ei hauskaa!!! ja kun on rehellinen on myös luotettava!!!

[muokattu 20.12.2002 12:20]

--
NO SHIT SHERLOCK

tez

#23 • • tez hottie
tärkeiden lupausten pitäminen on korvaamatonta. sekin on tietenkin hankalaa määritellä mikä on lupaus? siis sellanen merkittävä lupaus, no tietty uskollisuus jne. suhteessa, mutta kavereiden kesken..? ehkä tärkeintä on että ystävät pysyy vierellä sillon kun on vaikeeta.

--
...do you fuck as well as you dance?

kAiStA

#24 • • kAiStA
Mulle lupauksien pitäminen on pienestä pitäen ollut kunnia asia... ja nyt sain todistaa mitä kauheinta lupauksen pettämistä.. eräs ystäväni ja hänen poikaystävänsä olivat seurustelleet n.puolisen vuotta ja yhtäkkiä poikaystävä lopetti yhteydenpidon kokonaan. Kauheinta asiassa oli se että ystäväni oli vannottanut poikaystäväänsä,ettei koskaan tekisi hänelle niin, nimittäin tämän ystäväni edellinen poikaystävä oli käyttäytynyt aivan samalla lailla... ystävästäni on tullut täysi hermoraunio eikä hän luota enään kehenkään. tätä mieltä olen lupauksien pettämisestä*dissaa*

--
Let the music be your only God..

mixed~thunder

#25 • • mixed~thunder Toimitusjohtaja
elisak:

...Niinpä. Ihmiset on täydellisen epätäydellisiä, kai. Ehkäpä se joka rikkoo lupauksen ei aavista, että asia oli tärkeä? Harva kuitenkaan haluaa loukata. Ihmiset vaan on toisinaan niin ajattelemattomia.

Toi on kyllä valitettavasti totta*suru*

--
.:.: Meininkiä ihmiset,meininkiä .:.:

Hexa

#26 • • Hexa Toimittaja
Niin no kaikki on yleensä niin suhteellista, niinkuin tämäkin asia. Moni varmaan lupaa uutenavuotena vaik mitä, mut kuka niit oikeesti pitää sit taas..

Mut se onkin sit eri asia, jos lupaa jollekin toiselle ihmiselle jotain, ni se täytyy pitää. Muuten kärsii luottamus, ja kun luottamus kärsii, kärsii koko ystävyys/suhde.. Tämä on varmaan kaikille jo muutenki selviö, mut kirjotinpa silti..

--
24 / 7

henkka

#27 • • henkka
no lupaus on aina lupaus. Eri asia sitten antaako lupauksen rikkomisen anteeksi. Ja jos se on toistuvaa niin paljonko jonkin lupaukselle vielä viitsii antaa painoarvoa. Tai sitten onko lupaus sellainen itsestäänselvyytenä pidettävä lupaus?.. Tai sitten semmonen "Lupaan olla myöhästymättä." Aina ei johdu itsestäkään lupauksen rikkoutuminen.
Katrina

#28 • • Katrina
joskus on myös semmosia juttuja, että vaikka kuinka lupaa ei sitten pystykään pitämään sisällään ja olla kertomatta jollekin, jota asia esim. koskee.
cosmikki

#29 • • cosmikki
mielestäni pienetkin lupaukset ovat yhtä arvokkaita kuin isotkin, sillä jos joku jatkuvasti rikkoo näitä pieniäkin lupauksiaan niin kyllä luottamus menee - ennemmin tai myöhemmin. pienien lupausten rikkomiseen turtuu, kun taas jos joku rikkoo isomman lupauksen se tuntuu yleensä pahemmalta, koska sitä ei välttämättä ole osannut odottaa.

huoh. on se vaikeeta.

--
-cosminen olio toisesta galaxista-

TanyaK

#30 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa
Kamalinta on jos menee lupaamaan jotain lapselle..ne ei sitten millään unohda että mitä niille on luvannut ja jos sen unohtaa niin sus siunakkoon mikä meteli siitä syntyy!! Iskee vastaan kyllä sellainen taistelurintama ja tahto että oksat pois..
#31 • • Cera Guest
Tanya:

Kamalinta on jos menee lupaamaan jotain lapselle..ne ei sitten millään unohda että mitä niille on luvannut ja jos sen unohtaa niin sus siunakkoon mikä meteli siitä syntyy!! Iskee vastaan kyllä sellainen taistelurintama ja tahto että oksat pois..

Amen. Älkää unohdelko. Älkääkä antako munkaan unohdella

*igor*
Jussi Soro

#32 • • Jussi Soro choon!
Klubimaailmassa (siis järjestäjä- ja dj-porukassa) lupauksen pitäminen on lähinnä vitsi. Suoraan sanottuna kusetetaan, valehdellaan, syytetään muita, tehdään ohareita jne.

Suomessa olen itse törmännyt vain muutamaan klubijärjestäjään, joilla homma toimii niinkuin sen pitäisi, eli järjestelyt ovat kunnossa ja sovituista asioista pidetään kiinni. Myös järkyttävän paljon dj'tä, jotka peruvat keikkansa tuntia aikaisemmin "yllättävän sairastumisen" tai muun vastaavan takia. Syödään kuormasta vain oman edun tavoittelun nimissä. Tämä saattaa tietysti johtua siitä, että alalla on valtavasti aloittelevia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä miten tuollaiset asiat saattavat vaikuttaa muiden toimintaan.

Onneksi kyseiset tyypit oppii tunnistamaan joukosta.
cosmikki

#33 • • cosmikki
JussiS:

Klubimaailmassa (siis järjestäjä- ja dj-porukassa) lupauksen pitäminen on lähinnä vitsi. Suoraan sanottuna kusetetaan, valehdellaan, syytetään muita, tehdään ohareita jne.

Suomessa olen itse törmännyt vain muutamaan klubijärjestäjään, joilla homma toimii niinkuin sen pitäisi, eli järjestelyt ovat kunnossa ja sovituista asioista pidetään kiinni. Myös järkyttävän paljon dj'tä, jotka peruvat keikkansa tuntia aikaisemmin "yllättävän sairastumisen" tai muun vastaavan takia. Syödään kuormasta vain oman edun tavoittelun nimissä. Tämä saattaa tietysti johtua siitä, että alalla on valtavasti aloittelevia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä miten tuollaiset asiat saattavat vaikuttaa muiden toimintaan.

Onneksi kyseiset tyypit oppii tunnistamaan joukosta.

ikävää jos/kun näin on
*uuh*

--
-cosminen olio toisesta galaxista-

Jussi Soro

#34 • • Jussi Soro choon!
cosmikki:

ikävää jos/kun näin on
*uuh*

Selventääkseni vielä, niin suurin osa tunnetuista, aktiivisemmista bilejärjestäjistä hoitaa hommansa hyvin, mutta ongelmia tekevät eniten uudet järjestäjät, jotka kuvittelevat bilejärkkäyksen olevan helppo keino rahastaa.

DJ'tten puolella on ikävä kyllä se tilanne, että osa tunnetummistakin nimistä on vaan sellaisia oman navan katsojia, ettei hommat toimi.
Lounge_Lizard

#35 • • Lounge_Lizard Varsinainen ilopilleri
En ole koskaan pettänyt, enkä petä.
Pieniä lupauksia joutuu joskus rikkomaan, mutta isoja ja tärkeitä lupauksia en riko. Paitsi jos todellakin jotain kamalaa ja onnetonta tapahtuu.

Kärsin ärsyttävän korkeasta moraalista...

--
Et reiveihin lähde, et elokuviin, kun sinua kieltää se teidän isi

henkka

#36 • • henkka
Lounge_Lizard:

En ole koskaan pettänyt, enkä petä.

Niinku niin v...sti propsei!!!!!!!!!!!!!

[muokattu 11.1.2003 16:43]
Myfinesthour

#37 • • Myfinesthour
Riippuu asioista. Kyl sellasenkin ihmisen kans tulee toimeen, joka säheltää, unohtehtelee ja mokailee (emminä mitenkään yritä tässä puolustella itseäni, heheh*nauraa*), mutta joka tekee noita juttuja tahallaan niin... ärrkele! Semmonen on paha ihminen oikeesti, joka tahallaan kusettaa. Ja sellainen tyyppi on itse lusifeeruksen luutnantti joka kusettaa huvikseen (tsoukkeja ei tietysti lasketa). Mutta kyllä täytyy sanoa, että olisi teräsvapahtajalla vähän töitä ja tuomarilla vähän asiaa sellasten tyyppien suhteen, jotka esimerkiksi tahallansa pettävät lupauksen joka vaikuttaa toisen ihmisen psyykeen. Lupausten rikkominen on mielestäni pahinta henkistä väkivaltaa. Tätä juttua ku kelaa niin tulee, niin tulee mieleen vähän sellasia vanhoja palsamoituja ajatuksia, jotka oikein rupeaa kiukuttaan. Kierrokset kasvaa nyt niin rajusti, että taidan mennä syömään puuroa ja laittaa villasukat jalkaan sekä tuulettimen puhaltamaan otsaan.*täh*

--
"..."

Howdy

#38 • • Howdy Oldie
En voi vannoa 100% että aina pidän lupauksen...ei kukaan voi...mutta periaate on semmoinen että en lupaa asiaa mistä en ole varma pystynkö sen pitämään.Yleensä pyrkimyksenä ollut pitää sanansa aina....kumppania en pettäisi koskaan.
Itse saanut kokea kun isoissa asioissa lupaukset petetty niin ei kyllä ensimmäisenä tulis mieleen tehdä niin toisille.
Kai se on jokaisen omasta moraalista kiinni....

--
Käpy vailla vertaa

#40 • • Zzz... Guest
*ökkö**ökkö**ökkö* No se on kyl aika faktaa että kaikkia elämän aikana luvattuja lupauksia ei voi pitää että jos se on korvaamatonta mitä se ei ainakaa mun mielest kovin usei oo ni o se aika paska juttu.....