Kuokkavieras 2003

142 posts, 8 pages, 22,152 views

nvd

#141 • • nvd

alien:
Kyllä mä tässä asiassa olen poliisin puolella mieluummin, kuin niiden, jotka tahalteen menevät sinne aiheuttamaan epäjärjestystä ja rikkomaan paikkoja.

argh, mun käsittääkseni edelleen puhutaan niistä jotka _ei_ mene ”aiheuttamaan epäjärjestystä ja rikkomaan paikkoja”, vaan nimenomaan niistä, jotka sitä ei tee..
Jukka I

#142 • • Jukka I

pHaze:
Asioilla on aina kaksi puolta, miksi niin monet täällä ovat valmiita kuuntelemaan vain sen toisen?

Helvetin hyvä kysymys. Kaiketi sen vuoksi, että on niin paljon vaivattomampaa pelkistää monitahoiset asiat yksinkertaisiksi puolesta/vastaan -kysymyksiksi, valita puolensa ja ostaa mukana tuleva valmis mielipidepaketti. Bonuksena voi tuntea kuuluvansa isompaan joukkoon, jonka muutkin jäsenet ovat kyseenalaistamatta omaksuneet samaisen mielipidepaketin.

Ainoa huono puoli on se, että harmaan sävyjä täynnä olevan maailman tarkasteleminen mustavalkoisten lasien läpi ei auta ymmärtämään maailmaa eikä toimimaan siinä. Palkitsevinta on muodostaa asioista mahdollisimman monipuolisen tiedon perusteella oma käsityksensä, ilman että se repäistään automaattisesti jostakin ideologiasta.